Triumph Daytona 675 (2008 – 2012)

Από τον

Χρήστο Πατεράκη

26/7/2015

Σύγχρονος θρύλος

Τo 2006 ήταν η χρονιά που η Triumph παρουσίασε την πρώτη της Daytona 675, μια καθαρόαιμη supersport μοτοσυκλέτα. Η μόνη με τρικύλινδρο κινητήρα ξεχώρισε αμέσως από τις τετρακύλινδρες ανταγωνίστριές της από τη Ιαπωνία.

 

Mε αυτήν τη μοτοσυκλέτα η Triumph έγινε ουσιαστικά ανταγωνιστική στην κατηγορία των supersport, κάτι που δεν είχε καταφέρει με τις προηγούμενες προσπάθειές της, την τετρακύλινδρη Daytona 600 το 2003 ή την επίσης τετρακύλινδρη Daytona 650 το 2005. Εκμεταλλευόμενη όμως το περιθώριο των κανονισμών που διέπουν την κατηγορία και ορίζουν σε 675 τα κυβικά των τρικύλινδρων που μπορούν να συμμετάσχουν στους αγώνες supersport, μαζί με τις τετρακύλινδρες των 600 κυβικών, βγήκε με ενισχυμένη την ταυτότητά της. Η Daytona 675 άρχισε να αποσπά πολύ καλές κριτικές από την πρώτη της παρουσίαση, ενώ οι αναβάτες της ήταν πολύ ευχαριστημένοι, όχι μόνο από την απόδοση του κινητήρα αλλά και από την κοφτερή της συμπεριφορά και την λεπτή της σιλουέτα. Χάρη στην καλύτερη απόδοση του τρικύλινδρου κινητήρα στις μεσαίες στροφές, άφηνε εύκολα πίσω της οποιοδήποτε τετρακύλινδρο εξακοσάρι, ενώ και στην οδήγηση σε πίστα η έξοδος από την στροφή ήταν το δυνατό της χαρτί. Μαζί με αυτό είχε να επιδείξει και την ιδιαίτερα λεπτή της σιλουέτα, απόρροια και του στενότερου κινητήρα. Αμέσως μετά την παρουσίασή της το 2006, η Triumph άρχισε να την εξελίσσει αντλώντας εμπειρίες από την συμμετοχή της σε αγώνες. Το αποτέλεσμα ήρθε με το ανανεωμένο μοντέλο του 2008 ενώ λίγο μετά εμφανίστηκε και η αναβαθμισμένη έκδοση R. Στην στάνταρ έκδοση του 2008 επιβεβαιώθηκε για άλλη μια φορά ότι η Triumph έχει στο επίκεντρο της Daytona την σπορ χρήση. Οι αλλαγές σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο το δείχνουν πολύ καθαρά. Έγιναν επεμβάσεις στον κινητήρα, ιδιαίτερα στην κεφαλή και την εξάτμιση που σε συνδυασμό με το νέο προγραμματισμό της κεντρικής μονάδας διαχείρισης είχε σαν αποτέλεσμα την προσθήκη τριών ακόμη ίππων στην μέγιστη απόδοσή του. Σημαντικότερο όμως από την μικρή σχετικά αύξηση της μέγιστης ισχύος της ήταν ότι το όριο περιστροφής του τρικύλινδρου κινητήρα ανέβηκε κατά 400 στροφές, φθάνοντας πλέον στις 13.900. Η μεγαλύτερη διάρκεια της απόδοσης στις ψηλές στροφές βελτίωσε την Daytona σε ένα σημείο όπου υπολειπόταν από τις τετρακύλινδρες που ανταγωνίζεται, ενώ η απόδοσή της στις μεσαίες στροφές παρέμεινε πλούσια ώστε να οδηγείται με “μια ταχύτητα πάνω” σε σχέση με τις τετρακύλινδρες με τα λιγότερα κυβικά. O κινητήρας στα μοντέλα του 2008 ήταν βαμμένος μαύρος, για να διαφοροποιηθεί και εμφανισιακά από το απερχόμενο μοντέλο. Οι αναρτήσεις απέκτησαν διαφορετικές ρυθμίσεις, ενώ έδωσαν μεγαλύτερες δυνατότητες ρυθμίσεων αφού τόσο στο ανεστραμμένο πιρούνι όσο και στο αμορτισέρ της KYB η απόσβεση της συμπίεσης ρυθμιζόταν πλέον χωριστά για την αργή και γρήγορη ταχύτητα κίνησης των εμβόλων τους. Ο τομέας των φρένων ήταν ο επόμενος που ισχυροποιήθηκε. Τοποθετήθηκαν μπροστά monoblock δαγκάνες της Nissin, που διαθέτουν 15% μεγαλύτερη ισχύ από του προηγούμενου μοντέλου, με νέα δισκόφρενα με μεγαλύτερη δυνατότητα αποβολής θερμότητας. Έτσι, πλέον ο αναβάτης μπορεί να εκμεταλλευθεί στο έπακρο την πρόσφυση ακόμη και των ελαστικών με τις πιο μαλακές γόμες. Υπήρξε και μείωση του βάρους, συνολικά τριών κιλών, που προήλθε κυρίως από την νέα και ελαφρύτερη κατά δυο κιλά εξάτμιση και την ελαφρύτερη κατά ένα κιλό πίσω ζάντα. Η μείωση του βάρους έφερε ακόμη καλύτερη ευελιξία στην μοτοσυκλέτα, που ήδη είχε αποσπάσει πολύ καλές κριτικές ειδικά για αυτόν το τομέα της συμπεριφοράς της. Η εμφάνισή της δεν έχασε την αρχική της ταυτότητα αλλά το φαίρινγκ, οι δυο προβολείς του και τα όργανα, ήταν καινούργια. Η αναβαθμισμένη Daytona 675 παρέμεινε μια αυστηρή supersport μοτοσυκλέτα με ακραία θέση οδήγησης που φορτίζει με ιδιαίτερα μεγάλο βάρος του καρπούς, ειδικά στο φρενάρισμα. Η σέλα είναι κατηφορική και το ρεζερβουάρ πολύ στενό και έτσι θέλει καλά εκπαιδευμένους και γυμνασμένους αναβάτες για να την απολαμβάνουν οδηγώντας την σε πίστα ή σε δρόμο με την παρέα ενός από τους πιο απολαυστικούς και ηχητικά κινητήρα της σύγχρονης εποχής. Η Daytona 675 έγραψε μια πού καλή πορεία μέχρι το 2012 και τώρα δίνει την θέση της στην νέα και σημαντικά αλλαγμένη Dyatona 675 του 2013.

 

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Tετράχρονος, τρικύλινδρος σε σειρά, υγρόψυκτος, 2ΕΕΚ/4 βαλβίδες,

Διάμετρος επί διαδρομή (mm): 74 x 52,3

Κυβικά (cc): 675

Σχέση συμπίεσης: 12,65:1          

Ανάφλεξη: Ψηφιακή         

Τροφοδοσία: Ψεκασμός Keihin, αυλοί 44mm            

Σύστημα εκκίνησης:                        Μίζα

Σύστημα εξαγωγής:                        3 σε 1

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Τύπος συμπλέκτη:            Υγρός, πολύδισκος, με ντίζα

Σχέσεις ταχυτήτων: έξι

Τελική μετάδοση: Αλυσίδα, γρανάζια

 

ΠΛΑΙΣΙΟ

Τύπος: αλουμινένιο, περιμετρικό, αφαιρούμενο υποπλαίσιο

Γωνία κάστερ (o):23,9

Ίχνος (mm):            89,1

Μεταξόνιο (mm):  1.395 

Ύψος σέλας (mm):  825

Βάρος κατασκευαστή κενή (Kg): 165/

Βάρος πραγματικό γεμάτη, ζυγισμένη (Kg): 190,5                

Ρεζερβουάρ/ρεζέρβα (l):            17,4/

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Εμπρός: Ανεστραμμένο πιρούνι KYB

Διάμετρος (mm):  41

Διαδρομή (mm):  120                

Ρυθμίσεις: Προφόρτιση ελατηρίων, απόσβεση επαναφοράς, συμπίεσης σε αργή και γρήγορη ταχύτητα

Πίσω: ένα αμορτισέρ KYB, μοχλικό

Διαδρομή (mm):

Ρυθμίσεις: Προφόρτιση ελατηρίου, απόσβεση επαναφοράς, συμπίεσης σε αργή και γρήγορη ταχύτητα

 

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Δισκόφρενα 208mm, ακτινικές Nissin με τέσσερα έμβολα

Πίσω:  Δισκόφρενο 220mm, δαγκάνα με ένα έμβολο

 

ΤΡΟΧΟΙ

Εμπρός

Ζάντα : 3,5 x 17

Ελαστικό: 120/70-17     

Πίσω

Ζάντα : 5,5 x 17

Ελαστικό:            180/55 - 17

ΟΡΓΑΝΑ / ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Αναλογικό στροφόμετρο, οθόνη LCD με ψηφιακό ταχύμετρο / οδόμετρο / ρολόι / ένδειξη σχέσης στο κιβώτιο / δύο μερικoύς χιλιομετρητές, λυχνίες για νεκρά / φλας / μεγάλη σκάλα φώτων / πίεση λαδιού / έλεγχο ψεκασμού / θερμοκρασία ψυκτικού υγρού, ρυθμιζόμενες μανέτες, immobilizer, shift light. Υπολογιστής ταξιδιού με ενδείξεις μέγιστης και μέσης ταχύτητας, μέσης και στιγμιαίας κατανάλωσης.

 

 

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Ισχύς κατασκευαστή (HP/rpm): 128/12.600

Ροπή κατασκευαστή (Kg.m/rpm): 7,4/11.750

 

Επιτάχυνση 0 – 400m (sec) : 11,32

 

 

Ισχύς στον τροχό (ΗΡ/rpm): 107,1/13.000

Ροπή στον τροχό (kg.m/rpm): 6,4/10.400

 

Ο τρικύλινδρος κινητήρας αποδίδει σε χαμηλότερες στροφές αξιόλογη ροπή σε σχέση με τους τετρακύλινδρους έχοντας 5Kg.m αμέσως μετά τις 2.000 στροφές, ενώ η περιοχή της ουσιαστικής απόδοσης αρχίζει μετά τις 8.000 και φθάνοντας έως τις 13.600, παρουσιάζοντας ουσιαστική βελτίωση στις ψηλές στροφές σε σχέση με την προηγούμενη έκδοσή του. O ήχος του είναι επίσης ξεχωριστός και ιδιαίτερα εθιστικός

 

 

 

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km)

Μέση:            8

ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ (km)

Μέση:            217,5

 

 

ΤΙΜΕΣ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ (με ΦΠΑ 23%)

Έμβολο πλήρες :196,77€                    

Μπιέλα :175,93€        

Τελικό εξάτμισης :470,22€                    

Ρεζερβουάρ:            727,04€ βαμμένο                           

Εμπρός φτερό: 148,54€ βαμμένο                                

Εμπρός ζάντα: 591,84€                     

Μανέτα φρένου : 61,86€                       

Σέλα αναβάτη: 142,32€                     

Πλαίσιο:1.805,02€               

Oι προαναφερόμενες τιμές ήταν σε ισχύ τον Φεβρουάριο του 2013

Οι monoblock Nissin με τα τέσσερα έμβολα μαζί με τα καινούργια δισκόφρενα, αναβάθμισαν πάρα πολύ την ισχύ των φρένων

Τι να προσέξετε

Σαν λεπτεπίλεπτη supersport που είναι η Daytona 675, είναι ευάλωτη όταν πέφτει κάτω. Αποφύγετε μοτοσυκλέτα που έχει σημάδια από σοβαρή πτώση εκτός αν την ελέγξετε σε επαγγελματία. Σε περίπτωση που διαλέξετε κάποια με αλλαγμένα εξαρτήματα -εξάτμιση, φαίρινγκ κλπ- ζητήστε και τα εργοστασιακά. Ελέγξτε και το κύκλωμα φόρτισης γιατί ο ανορθωτής υποκύπτει στην θερμότητα της εξάτμισης. Στην φωτογραφία είναι η Daytona 675R η ακριβότερη και σπανιότερη έκδοση. Οι αναρτήσεις της είναι Ohlins και πολύ σκληρότερες από της στάνταρ έκδοσης κάνοντάς τη πιο δύστροπή στην οδήγηση στους δημόσιους δρόμους. Επίσης έχει monoblock δαγκάνες της Brembo, πολλά τμήματα από ανθρακονήματα και την μοναδική της εμφάνιση.

 

 

 

Kymco K-XCT 300i (2013-2015) - Κάνοντας το επόμενο βήμα

Με το βλέμμα στην premium κατηγορία
1
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

4/1/2024

Τιμή μεταχειρισμένου: Από €2.500

TEST MOTO: τ. 526

Αλλαγή εποχής

Στο ντεμπούτο του το K-XCT 300i μας έκανε να αναθεωρήσουμε το image της Kymco από "έναν ακόμη κατασκευαστή από την Ταϊβάν" σε κάτι πολύ ανώτερο, αφού δεν διαθέτει μόνο μια ευρεία γκάμα αλλά πλέον τα μοντέλα της σηματοδοτούν εξελίξεις

Βέβαια δεν έχει αλλάξει κάτι από τότε, αφού και τώρα η Kymco συνεχίζει ακάθεκτα να επενδύει σε νέες τεχνολογίες –όπως τις ηλεκτρικές της μοτοσυκλέτες- στον εξοπλισμό των μοντέλων της με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας/μόδας, όπως το Noodoe (multimedia σύστημα συνδεσιμότητας με smartphone) και σύγχρονη εμφάνιση. Με αυτό τον τρόπο αρκετά μοντέλα της, όπως το K-XCT 300i, δεν δείχνουν ξεπερασμένα ακόμη και μετά από έξι χρόνια από το ντεμπούτο τους. Εφοδιασμένο με DRL φωτιστικά σώματα, ιδιαίτερη σχεδίαση και ποιοτική βαφή με διάφορα και έντονα χρώματα για να επιλέξεις, η “μπογιά” του XCT περνάει μέχρι και σήμερα.

2

Το τρακοσάρι σκούτερ της Kymco είχε σχεδιαστεί από λευκό χαρτί, με σαφή προσανατολισμό να προσφέρει διασκέδαση στην οδήγηση και να μην είναι μονάχα ένα πρακτικό σκούτερ για τις καθημερινές μετακινήσεις. Το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο προσφέρει στο σύνολο μια ιδιαίτερη ευστάθεια, τόσο στην τελική του, που σε ευνοϊκές συνθήκες η βελόνα μπορεί να αγγίξει τα 160km/h, όσο και στις συνεχείς στροφές και εναλλαγές κλίσεων, χωρίς να παρουσιάζει ελαστικότητες. Τα δύο αμορτισέρ έχουν ποιοτική λειτουργία και συνεισφέρουν στη σφικτή αίσθηση του συνόλου με αντίστοιχες αποσβέσεις, αφήνοντας τη ευρύχωρη σέλα να “σηκώσει” το βάρος της άνεσης για τον αναβάτη και συνεπιβάτη. Το τρίγωνο της εργονομίας είναι ιδιαίτερο, καθώς τα πόδια σου ακουμπούν σχετικά ψηλά στο δάπεδο με τα χέρια να βρίσκονται πρακτικά από πάνω τους. Ωστόσο, είναι ένα από τα ελάχιστα σκούτερ που σου επιτρέπει να μεταφέρεις τα πόδια στο πίσω μέρος του δαπέδου και να σκύψεις μπροστά, παίρνοντας μια άκρως επιθετική στάση. Η ζελατίνα είναι σωστά μελετημένη, αφήνοντας το οπτικό πεδίο του αναβάτη ελεύθερο ακόμη και για αυτούς που είναι κάτω του μετρίου αναστήματος.

Όμορφα και ευανάγνωστα τα όργανα με αρκετές πληροφορίες και αναλογικό στροφόμετρο

3

Κινητήρας που εντυπωσιάζει

Ο κινητήρας του K-XCT έχει βασιστεί στον G5 αλλά είχε αρκετές εξελίξεις, όπως το διαφοροποιημένο σχήμα των αυλών εισαγωγής και εξαγωγής, τον ψεκασμό της Keihin και το πρόγραμμά του. Αυτές οι αλλαγές προσέφεραν στο σκούτερ της Kymco, καλύτερη απόδοση στις χαμηλομεσαίες στροφές και προτιμήθηκε από αρκετούς αναβάτες, αν κρίνουμε από το πόσο συχνά το συναντάμε στους δρόμους της πρωτεύουσαας. Η μετάδοση συνεργάζεται άριστα με τον κινητήρα και στους πολυσύχναστους δρόμους του κέντρου σου επιτρέπει να κινηθείς ακόμη και με μονοψήφιο αριθμό χιλιομέτρων, με την εμπλοκή της μετάδοσης να πραγματοποιείται σε χαμηλές στροφές, προσφέροντας καλό έλεγχο χωρίς να πατινάρει.

O αποθηκευτικός χώρος έχει όγκο 41 λίτρων, έχει επένδυση, είναι φωτιζόμενος και μάλιστα με αισθητήρα κίνησης

5

To KXC-T έχει αρκετά μεγάλο μέγεθος χωρίς όμως να φτάνει -ούτε καν να πλησιάζει- αυτό των mega σκούτερ και δεν προβληματίζει ιδιαίτερα με τις διαστάσεις του. Σίγουρα δεν είναι το ελαφρύτερο ούτε το μικρότερο σκούτερ για να είναι η πρώτη επιλογή κάποιου που κινείται καθημερινά σε μποτιλιαρισμένους δρόμους. Είναι όμως μια άριστη επιλογή για όσους θα εκμεταλλευτούν τη δυναμική του συμπεριφορά και θα διασκεδάσουν οδηγώντας έξω από το κέντρο των πόλεων. Συγχρόνως, προέρχεται από μια εταιρεία που πλέον πρωταγωνιστεί στα σκούτερ, με εδραιωμένη και συνεχή παρουσία στην χώρα μας, διαθέτοντας επαρκές δίκτυο υποστήριξης. To μοντέρνο K-XCT αποδείχθηκε καλό και στην κατανάλωση, κάτι που έχει πλέον βαρύνουσα σημασία για την επιλογή κάθε μέσου μεταφοράς ή διασκέδασης.

5

Ναι

Για την ευστάθειά του σε όλες τις συνθήκες

Όχι

Αν θες κορυφαία άνεση

Γιατί

Το κόστος απόκτησης είναι αρκετά χαμηλό

Εύρος τιμών

Αυτή τη στιγμή στις αγγελίες των μεταχειρισμένων υπάρχουν αρκετά διαθέσιμα K-XCT 300i με το φτηνότερο να κοστίζει μόλις €2.600. Τα περισσότερα από αυτά διαθέτουν αρκετά αξεσουάρ και βρίσκονται σε πολύ καλή κατάσταση παρότι έχουν πολλά χιλιόμετρα στην “πλάτη” τους. Επίσης, υπάρχουν και ορισμένα καινούργια με κόστος στις 4.935 ευρώ για όσους τα θέλουν με μηδέν χιλιόμετρα και με ABS, το οποίο προστέθηκε στο μοντέλο από το 2015 κι έπειτα.

Τι πρέπει να προσέξετε

Ένας ενδελεχής έλεγχος σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο είναι αρκετός για να αποκαλύψει τα όποια σημεία μπορεί να κρύβουν επιπλέον κόστος απ’ την συντήρησή τους. Κατόπιν επικοινωνίας με την αντιπροσωπεία, ενημερωθήκαμε πως δεν υπάρχει κάποια ανάκληση για το μοντέλο, ωστόσο ο έλεγχος θεωρούμε πως είναι σημαντικός, ιδίως για τους σωλήνες του συστήματος ψύξης και φρένων, που μετά από πέντε χρόνια μπορεί να έχουν ξεραθεί, όπως συμβαίνει στην πλειοψηφία των οχημάτων.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Τετράχρονος, υγρόψυκτος, μονοκύλινδρος, με 1ΕΕΚ και 4Βαλβίδες

Διάμετρος επί διαδρομή (mm): 72,7 x 72      

Κυβικά (cc): 298,9

Σχέση συμπίεσης: 10,8:1

Ανάφλεξη: Ψηφιακή

Τροφοδοσία: Ψεκασμός keihin

Σύστημα εκκίνησης:        Μίζα

Σύστημα εξαγωγής:         1 σε 1

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Τύπος συμπλέκτη: φυγοκεντρικός

ΠΛΑΙΣΙΟ

Τύπος: Ατσάλινο σωληνωτό

Γωνία κάστερ (o): 28

Ίχνος (mm): 107

Μεταξόνιο (mm): 1.450

Ύψος σέλας (mm): 810

Βάρος κατασκευαστή γεμάτη (kg): -

Πραγματικό βάρος γεμάτη, ζυγισμένη (Kg): 186

Ρεζερβουάρ/ρεζέρβα (l): 11/-

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Εμπρός: Τηλεσκοπικό πιρούνι

Διάμετρος (mm): 37

Διαδρομή (mm): 110

Ρυθμίσεις: Καμία

Πίσω: Δύο αμορτισέρ

Διαδρομή (mm): 93

Ρυθμίσεις: Προφόρτιση ελατηρίων σε πέντε θέσεις

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Δίσκος τύπου μαργαρίτα με δαγκάνα τριών εμβόλων

Πίσω: Δίσκος τύπου μαργαρίτα με δαγκάνα δύο εμβόλων

ΤΡΟΧΟΙ

Εμπρός

Ελαστικό: 120/70-14

Πίσω

Ελαστικό: 150/70-13

ΟΡΓΑΝΑ / ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Αναλογικό στροφόμετρο, LCD οθόνη με ψηφιακό ταχύμετρο, ολικό και δυο μερικούς χιλιομετρητές, στάθμη βενζίνης, θερμοκρασία ψυκτικού, ενδεικτικές λυχνίες για φλας/μεγάλη σκάλα φώτων/λειτουργία ψεκασμού/αλλαγής λαδιού/ρεζέρβας/πίεσης λαδιού/φόρτισης μπαταρίας, ψηφιακό ρολόι, αλάρμ, πλαϊνό και κεντρικό σταντ, ρυθμιζόμενες μανέτες, ντουλαπάκι με έξοδο ρεύματος 12V, άνοιγμα σέλας από τον κεντρικό διακόπτη, φωτιζόμενος αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα, χειρολαβές συνεπιβάτη, LED Daytime Running Light

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km)

Μέση: 4,1

ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ (km)

Μέση: 268

Αντ/κά Street Twin

Προτεινόμενη Λιανική (με ΦΠΑ 24%, €)

Έμβολο πλήρες:

32,95

Ρουλεμάν – Κομβίο:

-

Τελικό εξάτμισης:

497,17 με καταλύτη

Εμπρός φτερό: 

50,91

Εμπρός τροχός:

213,38 πλήρης με ρουλεμάν & αποστάτες

Προβολέας:

344,43

Μανέτα φρένου:

24,50

Σέλα αναβάτη /συνεπιβάτη:

307,72

Πλαίσιο:

Κ.Π.