Το 2007 η Kawasaki αποφάσισε να μπει ξανά στην κατηγορία των “ασφάλτινων” on - off και να φτιάξει μια μοτοσυκλέτα πρακτική και εύκολη για όλους, που να μπορεί να κυκλοφορεί καθημερινά στην πόλη, να ταξιδεύει γρήγορα και προπάντων να σε διασκεδάζει
[blockquote]Ναι...
Στη χρηστικότητα και στην ευκολία χρήσης της
Όχι...
Για την ιδιαίτερη και παράξενη όψη του εμπρός φαναριού
Γιατί...
Είναι ένα πολύ βολικό και οικονομικό on off με street καταβολές
Τι να προσέξτε
Γενικά, δεν έχει ακουστεί κάποιο θέμα που το Versys να έχει πρόβλημα. Ελέγξτε προσεχτικά τα αναλώσιμα, ενώ προτιμήστε αυτά που διαθέτουν και έξτρα σχάρα αποσκευών[/blockquote]
Άλλωστε την εμπειρία από μεσαία on - off η Kawasaki την είχε με τα επιτυχημένα KLE και KLR, όμως τώρα έπρεπε η μοτοσυκλέτα αυτή να ξεφύγει από τα πλαίσια της χρηστικότητας και να συμβαδίσει με τα νέα δεδομένα που ήθελαν περισσότερο ασφάλτινο και fun προσανατολισμό.
Η ευκολία χρήσης και γενικά η ομοιογένεια του συνόλου είναι το πρώτο χαρακτηριστικό της μοτοσυκλέτας, με δεύτερο την πολύ καλή και ποιοτική λειτουργία των αναρτήσεων. Το ανεστραμμένο, ρυθμιζόμενο πιρούνι των 41 χιλιοστών δουλεύει πολύ καλά, προσφέροντας σωστή πληροφόρηση για το τί κάνει ο τροχός και αποσβένοντας ταυτόχρονα όλες τις ανωμαλίες χωρίς αναπηδήσεις. Είναι στιβαρό και δεν πρόκειται να το νιώσεις να φτάνει στα όριά του, ακόμα και μετά από ισχυρό φρενάρισμα υπό κλίση. Δεν “βουτάει”, αλλάζοντας απότομα τη γεωμετρία, ενώ είναι εναρμονισμένο πλήρως με το χαρακτήρα του Versys, προσφέροντας άνεση στον αναβάτη του. Ανάλογα θετικά σχόλια αποσπά και το αμορτισέρ, που δέχεται ρυθμίσεις όσον αφορά την προφόρτιση του ελατηρίου και την απόσβεση επαναφοράς, συμβάλλοντας στην πολύ καλή οδική συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας.
Βάζοντας πρώτη στο μαλακό και θετικό κιβώτιο η μοτοσυκλέτα επιταχύνει γλυκά, χωρίς βηξίματα και κόμπους από τον ψεκασμό, και γρήγορα έχεις κουμπώσει την τελευταία σχέση, έτσι ώστε να μπορείς να ρολάρεις χαλαρά με μόλις 70 χιλιόμετρα και ανά πάσα στιγμή να επιταχύνεις χωρίς σκορτσαρίσματα. Ο δικύλινδρος εν σειρά από το αδερφό ER-6 έχει εδώ λίγο διαφορετική απόδοση, με αποτέλεσμα να υπάρχει περισσότερη ισχύς και ροπή στις χαμηλές και μεσαίες στροφές - την περιοχή δηλαδή όπου θα περάσει σχεδόν όλη του τη χιλιομετρική θητεία.
Στα κομμάτια με τις κλειστές και συνεχείς στροφές δεν χρειάζεται το πόδι σου να βρίσκεται στον επιλογέα αλλάζοντας συνεχώς ταχύτητες, αφού η ροπή είναι αρκετή. Βάζεις απλά την ιδανική σχέση και απολαμβάνεις την ελαστικότητα του κινητήρα, σε συνδυασμό με το ομοιογενές σύνολο και τη φύση γύρω σου. Το Versys δεν θα πει όμως όχι και σε πιο άγριες καταστάσεις, καθώς το γκάζι του είναι αρκετό, ώστε να φτάνεις ταχύτατα από τη μια στροφή στην άλλη, να πλαγιάζεις με το μαρσπιέ να υπογράφει την άσφαλτο και γιατί όχι να σουζάρεις χωρίς τη χρήση συμπλέκτη στην έξοδο. Οι αναρτήσεις σού δίνουν το πράσινο φως για πολύ σβέλτη οδήγηση, ενώ τα πολύ καλά φρένα θα επαναφέρουν τα πράγματα στη θέση τους όταν το παρακάνεις.
Όμως το Vesrys έχει και αρκετά καλές τουριστικές δυνατότητες. Η μεγάλη και ευρύχωρη σέλα του θα βολέψει με άνεση δύο επιβάτες στη σέλα του, ενώ η σωστή ζελατίνα επιτρέπει χωρίς πρόβλημα ταξίδια με ταχύτητες κοντά στα 140 χιλιόμετρα την ώρα. Σύμμαχος σε αυτό είναι και ο σχετικά οικονομικός κινητήρας που η κατανάλωση του κυμαίνεται σε πολύ λογικά επίπεδα και με δυσκολία θα ξεπεράσει τα 7,5lt/100km.
Στη χώρα μας το Versys έκανε εμπορική επιτυχία, καθώς είναι πολύ κοντά στις ανάγκες του μέσου αναβάτη. Στην αγορά των μεταχειρισμένων η μέση τιμή του είναι στα 5.600 ευρώ, τα οποία κρίνονται απόλυτα λογικά, για μια μοτοσυκλέτα αξιόπιστη και με καλή μεταπωλητική αξία.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | |
Τύπος: | Tετράχρονος, υγρόψυκτος δικύλινδρος, σε σειρά /2 ΕΕΚ 8 βαλβίδες |
Διάμετρος επί διαδρομή (mm): | 83 x 60 |
Κυβικά (cc): | 649 |
Σχέση συμπίεσης: | 10,6:1 |
Ανάφλεξη: Ηλεκτρονική | |
Τροφοδοσία: | Ψεκασμός με αυλούς 38mm |
Σύστημα εκκίνησης: | Μίζα |
Σύστημα εξαγωγής: | 2 σε 1 |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | |
Τύπος συμπλέκτη : Υγρός πολύδισκος | |
Σχέσεις ταχυτήτων: 6 | |
Tελική μετάδοση: Αλυσίδα | |
ΠΛΑΙΣΙΟ | |
Τύπος: | Ατσάλινο περιμετρικό |
Γωνία κάστερ (o): | 25 |
Ίχνος (mm): | 108 |
Μεταξόνιο (mm): | 1415 |
Ύψος σέλας (mm): | 840 |
Βάρος πραγματικό γεμάτη (kg):206,5 | |
Ρεζερβουάρ/ρεζέρβα (l): | 40256 |
ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ | |
Εμπρός: | Τηλεσκοπικό πιρούνι |
Διάμετρος (mm): | 41 |
Διαδρομή (mm): | 150 |
Ρυθμίσεις: | Προφόρτιση ελατηρίου απόσβεση συμπίεσης επαναφοράς |
Πίσω: | Ένα αμορτισέρ |
Διαδρομή (mm): | 145 |
Ρυθμίσεις: | Προφόρτιση ελατηρίου απόσβεση συμπίεσης επαναφοράς |
ΦΡΕΝΑ | |
Εμπρός: | Δύο δίσκοι 300mm, δαγκάνες με δύο έμβολα, Brembo |
Πίσω: | Δίσκος 220mm, δαγκάνα ενός εμβόλου και γλίστρα |
ΤΡΟΧΟΙ | |
Εμπρός | |
Ελαστικό: | 120/70-17 |
Ζάντα: | Χυτή αλουμινένια, 3,5 x 17 |
Πίσω | |
Ελαστικό: | 160/60-17 |
Ζάντα: | Χυτή αλουμινένια, 4,5 x 17 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
Ισχύς εργοστασίου (HP/rpm): | 64/8.000 |
Ροπή εργοστασίου (kg.m/rpm): | 6,2/6.800 |
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗΣ | |
Ισχύς στον τροχό (ΗΡ/rpm): | 60,1/7.500 |
Ροπή στον τροχό (Kg.m/rpm): | 5,9/5.900 |