Ύστερα από δεκαεφτά συνεχόμενα χρόνια στην παραγωγή, το KLE 500 διανύει το τελευταίο έτος της ζωής του ως “καινούριο” μοντέλο. Η Kawasaki δεν παρουσίασε αντικαταστάτη με το ίδιο “ονοματεπώνυμο” στα φετινά διεθνή σαλόνια, ενώ το ιαπωνικό εργοστάσιο σταμάτησε την παραγωγή του
[blockquote]Nαι…
Στη παροιμιώδη αξιοπιστία του κινητήρα
Στη διαχρονική αξία του
Στον χρηστικό χαρακτήρα του
Όχι…
Στη μικρή απόδοση
Στους κραδασμούς από τις 5.000 στροφέςκαι πάνω
Στις ελαστικότητες από το πιρούνι και το πλαίσιο
Γιατί…
Γιατί είναι πάμφθηνο και δεν χαλάει
Τι πρέπει να προσέξετε
Πέρα από το ότι είναι λίγα τα χρόνια που κυκλοφορεί στην αγορά, η αξιοπιστία του εγγυάται την καλή του κατάσταση ως μεταχειρισμένο. Εκτός από τους τυπικούς ελέγχους για πτώσεις και γενικότερη κακομεταχείριση (αλάδωτη και ταλαιπωρημένη αλυσίδα, βρόμικο φίλτρο αέρα, παλιά ελαστικά κ.α.), δεν υπάρχει κάτι στο οποίο πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή.[/blockquote]
Το 1991 η Kawasaki παρουσίασε για πρώτη φορά το KLE 500, μεγαλώνοντας την “οικογένεια” που μέχρι τότε αποτελούνταν από το 250 και το 400. Η πρώτη ανανέωση που δέχτηκε, ήταν μικρής κλίμακας και έγινε το 1995. Αντίστοιχου βαθμού ήταν και αυτή του 2002, όπως και η τελευταία το 2005. Με αυτόν τον τρόπο, η “μαμά εταιρεία” άφησε το τέκνο της στη μοίρα του, κάνοντας ολοένα και πιο χαοτική την ηλικιακή διαφορά, από τους σύγχρονους ανταγωνιστές του. Βέβαια, το KLE κατάφερε να διεισδύσει βαθιά στη συνείδηση των Ελλήνων αναβατών, διατηρώντας τις πωλήσεις του σε αξιοπρεπές επίπεδο, μέχρι την τελευταία του “εκπνοή”. Οι λόγοι δεν είναι άλλοι από την απαράμιλλη αξιοπιστία του, τη χρηστικότητα και το χαμηλό κόστος απόκτησης και συντήρησης.
Σε αυτή την τελευταία έκδοση, το “μεγάλο” KLE, απέκτησε νέο φανάρι, μάσκα και ζελατίνα που ανανέωσαν την αισθητική του και αύξησαν την προστασία από τον αέρα. Τα όργανα δέχτηκαν κάποιες μικρές αλλαγές προκειμένου να εκσυγχρονιστούν κι αυτά, όπως και άλλα μικρότερης σημασίας τμήματα. Και ενώ ο εκσυγχρονισμός ήταν θεμιτός, οι 2,9 λιγότεροι ίπποι στην κορυφή της απόδοσής του, για χάρη των ευρωπαϊκών προδιαγραφών, δεν ήταν και κανένα χαρμόσυνο γεγονός. Πόσο μάλλον, για έναν κινητήρα που έχει ανάγκη λίγους ακόμα ίππους. Βέβαια, υπάρχει και ο αντίλογος που λέει, ότι το KLE είναι ένα καθημερινό μηχανάκι -και τρεις ίπποι πάνω, τρεις ίπποι κάτω, δεν κάνουν και καμία σημαντική διαφορά!
Μάλιστα, αυτό δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα. Το KLE 500, με τα σύγχρονα κριτήρια μετακίνησης και βάσει του υπάρχοντος ανταγωνισμού, είναι μια μοτοσυκλέτα πόλης, με δυνατότητα για... μεσαίου μήκους τουριστικές αποστάσεις. Φρένο στα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, θα αποτελέσει η μερική κάλυψη από τον αέρα, οι μέτριες επιδόσεις και το μαλακό αφρώδες της σέλας, που θα κουράσει σε πολύωρο ταξίδι. Αντίθετα, ο κινητήρας του θα συμπληρώσει δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα, χωρίς να παρουσιάσει το παραμικρό πρόβλημα, με μέση κατανάλωση καυσίμου 5,9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
Με τιμή γύρω στα τέσσερις χιλιάδες ευρώ και χαμηλό κόστος συντήρησης, η τελευταία αυτή έκδοση του KLE 500, αποτελεί καλή επιλογή για όσους θέλουν μία μοτοσυκλέτα για την καθημερινή τους μετακίνηση, και δεν έχουν σπορ αναζητήσεις. Θα κάνει τη ζωή του αναβάτη της ευκολότερη, χωρίς να έχει παραπάνω απαιτήσεις από αυτά που προσφέρει.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | |
Τύπος: | Τετράχρονος, δικύλινδρος εν σειρά, υγρόψυκτος |
Χωρητικότητα (cc): | 498 |
Σχέση συμπίεσης: | 9,8:1 |
Ανάφλεξη: | Ψηφιακή |
Τροφοδοσία: | Δυο καρμπιρατέρ Keihin CVK 32mm |
Σύστημα εξαγωγής: | 2 σε 1 |
Σύστημα λίπανσης: | Υγρό κάρτερ |
Σύστημα εκκίνησης: | Μίζα |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | |
Τύπος συμπλέκτη: | Μηχανικός, υγρός, πολύδισκος |
Πρωτεύουσα μετάδοση / σχέση: | Γρανάζια / 2,652 |
Σχέσεις ταχυτήτων: | 1η: 2,571, 2η: 1,722, 3η: 1,333, 4η: 1,125, 5η: 0,961, 6η: 0,851 |
Τελική μετάδοση / σχέση: | Αλυσίδα / 2,588 |
ΠΛΑΙΣΙΟ | |
Τύπος: | Ατσάλινο, κλειστό περιμετρικό |
Βάρος κενή (kg): | 181 |
Ρεζερβουάρ / Ρεζέρβα (l): | 15 / - |
ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ | |
Εμπρός | |
Τύπος: | Συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι |
Διαδρομή (mm): | - |
Διάμετρος (mm): | 41 |
Ρυθμίσεις: | Υποβοήθηση αέρα |
Πίσω | |
Τύπος: | Ένα αμορτισέρ |
Διαδρομή (mm): | - |
Ρυθμίσεις: | Προφόρτιση ελατηρίου |
ΦΡΕΝΑ | |
Εμπρός: | Δύο δίσκοι 300mm, με δαγκάνες δύο εμβόλων και γλίστρα |
Πίσω: | Δίσκος 230mm, με δαγκάνα ενός εμβόλου και γλίστρα |
ΤΡΟΧΟΙ | |
Εμπρός | |
Ζάντα: | Αλουμινίου με ακτίνες, 1,75x21” |
Ελαστικό: | 90/90-21 |
Πίσω | |
Ζάντα: | Αλουμινίου με ακτίνες, 2,50x17” |
Ελαστικό: | 130/80-17 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
Ισχύς εργοστασίου (ΗΡ/rpm): | 45 / 8.300 |
Ροπή εργοστασίου (kg.m/rpm): | 4,2 / 7.500 |
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ | |
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ (sec) | |
0-400m: | 14,53 |
0-50km/h: | 2,24 |
0-100km/h: | 5,93 |
0-150km/h: | 15,62 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km) | |
Μέση: | 5,84 |
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ (km) | |
Μέση: | 257 |
Ισχύς στον τροχό (ΗΡ/rpm): | 38,4 / 7.700 |
Ροπή στον τροχό (kg.m/rpm): | 3,8 / 5.800 |
Ο κινητήρας του KLE αποδίδει γραμμικά από πολύ χαμηλά, χωρίς σκορτσαρίσματα. Πραγματικά “ζωντανός” είναι μεταξύ 6.000 και 8.000 στροφών, αφού βρίσκεται σταθερά πάνω από τους 31 ίππους, με κορύφωση στους 38,4, ενώ η ροπή διατηρείται σταθερή στα 3,7 χιλιογραμμόμετρα. Από εκεί και μετά η ροπή μειώνεται αισθητά, ενώ από τις 9.000 μέχρι τις 11.000 στροφές ανεβάζει ράθυμα. |