Honda VFR800 V-TEC (2002 – 2014)

Από τον

Χρήστο Πατεράκη

10/8/2015

Διαχρονική V4

Η Honda έχει δημιουργήσει μεγάλη ιστορία γύρω από τους τετρακύλινδρους V κινητήρες της, με την παρουσία τους σε μοτοσυκλέτες παραγωγής να αρχίζει από την δεκαετία του '80. Το 2002 ήταν το νέο VFR800 V-TEC που θα έδινε συνέχεια σε αυτή την σειρά μοτοσυκλετών

H VFR 800 του 2002 ήταν μια εντελώς διαφορετική μοτοσυκλέτα στην όψη, από την VFR800i που αντικατέστησε. Oi καμπύλες που χαρακτήριζαν την προκάτοχό της έμειναν στο παρελθόν με την V-TEC να έχει πιο αιχμηρή όψη, ενώ τα δυο τελικά των εξατμίσεων τοποθετημένα ψηλά στην ουρά –όπως τα είχε και η NR750 του 1992– την διαφοροποιούσαν εντελώς. H VFR800 V-TEC είχε μια ασυνήθιστα μεγάλη διάρκεια σαν μοντέλο αφού επέζησε –με λίγες αλλαγές– μέχρι και το 2014, πριν αντικατασταθεί από την VFR800F με το ανεστραμμένο πιρούνι και το ένα τελικό της εξάτμισης να κατεβαίνει σε πιο συμβατική θέση. O V4 του 2002 δεν είχε το ακριβό σύστημα κίνησης των εκκεντροφόρων με γρανάζια, χάνοντας όχι μόνο τον ιδιαίτερο ήχο τους αλλά και ένα από τα χαρακτηριστικά που τον συνέδεαν με αυτούς των θρυλικών RC30/45. Σαν αντιστάθμισμα της απώλειας, θα μπορούσαμε να πούμε ότι ήρθε το σύστημα V-TEC με τα αρχικά του να ακολουθούν το θρυλικό λογότυπο VFR στα φαίρινγκ της. Η VFR800 V-TEC φτιάχτηκε από την Honda με μια συνταγή που μόνο σε αυτήν την μοτοσυκλέτα χρησιμοποιήθηκε. Συνδυάστηκαν χαρακτηριστικά από supersport μοτοσυκλέτες, όπως το αλουμινένιο μονόμπρατσο ψαλίδι, μαζί με άλλα όπως η μεγάλη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ αλλά και τα φρένα με την συνδυασμένη λειτουργία, για να δημιουργηθεί η sport touring VFR. Αυτό που δεν επικεντρώνεται σε ένα σημείο αλλά είναι διάχυτο παντού στην VFR, μέσα και έξω, είναι η ποιότητα κατασκευής της. Από το φινίρισμα των μετάλλων και των πλαστικών, μέχρι την συναρμογή και εν γένει την αξιοπιστία, τόσο του V4 όσο και συνολικά της μοτοσυκλέτας. Η πολύ υψηλή ποιότητα κατασκευής της είχε αντίκτυπο και στην τιμή της που ήταν αντίστοιχα ψηλή. Στα χρόνια της οικονομικής δυσπραγίας όμως, η τιμή της, σαν μεταχειρισμένης βέβαια, έχει κατέβει σημαντικά κάνοντάς την μια πολύ αξιόλογη επιλογή. Το σύστημα V-TEC, που την χαρακτήρισε, είναι μια διάταξη που αφήνει σε λειτουργία μόνο τις δυο βαλβίδες σε κάθε θάλαμο καύσης μέχρι τις 6.800 στροφές (στα αρχικά μοντέλα, γιατί μετά του 2006 αυτό γίνεται στις 6.200). Στις ψηλότερες στροφές λειτουργούν και οι τέσσερις βαλβίδες, αλλάζοντας τον ήχο του V4 και την απόδοσή του. Ιδιαίτερη είναι και η λειτουργία των φρένων, που είναι συνδυασμένη. Πατώντας μόνο το πίσω, ενεργοποιούνται και δυο έμβολα στην αριστερή εμπρός δαγκάνα. Αντίστοιχα πατώντας μόνο την μανέτα, ενεργοποιείται και ένα από τα τρία έμβολα της πίσω δαγκάνας. Τo σύστημα των φρένων – Dual Combined Brake System – άλλαξε επίσης στα μοντέλα μετά το 2006 και πλέον ενεργοποιεί ένα εμβολάκι αντί των δύο στην μπροστινή δαγκάνα. H VFR 800 V-TEC, συνδυάζει με τον δικό της τρόπο πολλά χαρακτηριστικά τόσο από τις supersport, όσο και από τις μοτοσυκλέτες τουρισμού με τον δικό της μοναδικό τρόπο. Δεν είναι ούτε πολύ γρήγορη, ούτε πολύ βαριά, Είναι "όσο πρέπει" στιβαρή για να μπορεί να διασκεδάσει τον αναβάτη της ακόμη και σε πίστα και συγχρόνως είναι τόσο άνετη που δεν κουράζει ακόμη και αν το πρόγραμμα της ημέρας περιλαμβάνει αρκετές εκατοντάδες χιλιομέτρων. Οι αναρτήσεις τα καταφέρνουν σε όλο το φάσμα των χρήσεων πολύ καλά, με το πιρούνι να δέχεται ρύθμιση προφόρτισης και το αμορτισέρ να έχει επιπλέον ρύθμιση απόσβεσης επαναφοράς. Έχει επαρκείς χώρους για δυο αναβάτες, καλή προστασία από τον αέρα και κορυφαία εργονομία για να βολεύονται όλα τα αναστήματα. O ήχος του V4 με την αγωνιστική καταγωγή είναι πολύ ευχάριστος, η αυτονομία της είναι στα επίπεδα των τουριστικών μοτοσυκλετών, ενώ η κατανάλωσή της διαφοροποιείται σημαντικά από το πόσες βαλβίδες δουλεύουν. Αν δουλεύουν μόνο οι δυο, που μεταφράζεται σε 160 χιλιόμετρα την ώρα με έκτη, καίει γύρω στα επτά λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Αν δουλεύουν όλες, τότε θα χρειαστεί έως και άλλα τέσσερα λίτρα. Είναι στο χέρι του αναβάτη λοιπόν, ενώ από το χέρι της Honda έχει δοθεί η προσοχή σε όλα εκείνα τα σημεία που την κάνουν ικανή να ζει για πολλά χρόνια και χιλιόμετρα. Όσον αφορά την εμφάνισή της, παρόλο που έχει ξεπεράσει την δεκαετία από την αρχική της σχεδίαση, κανείς δεν την χαρακτηρίζει παλιά, ακόμη και σήμερα.

VFR 800 V-TEC 2002 – 2013

Οι αλλαγές

2002 : Η νέα VFR άρχισε να διατίθεται και λίγους μήνες αργότερα ήρθε και η έκδοση με ABS

2004: Αλάρμ, ανάγλυφα λογότυπα, ζάντες βαμμένες γκρι

2006: Διάφανα κρύσταλλα στα φλας, διαφορετικές ρυθμίσεις στο V-TEC και τα συνδυασμένα φρένα, συμμόρφωση με προδιαγραφές Euro 3

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Tετράχρονος, τετρακύλινδρος σε V 90o υγρόψυκτος , 2ΕΕΚ/4 βαλβίδες

Διάμετρος επί διαδρομή (mm): 72 x 48

Κυβικά (cc): 781,7

Σχέση συμπίεσης: 11,6:1

Ανάφλεξη: Ψηφιακή         

Τροφοδοσία: Ψεκασμός PGM, σώματα 36mm

Σύστημα εκκίνησης:    Μίζα

Σύστημα εξαγωγής:  4 σε 2 σε 1 σε 2

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Τύπος συμπλέκτη:  Yγρός, πολύδισκος, υδραυλική οδήγηση

Σχέσεις ταχυτήτων: έξι

Τελική μετάδοση:   Αλυσίδα, γρανάζια

 

ΠΛΑΙΣΙΟ

Τύπος: Αλουμινένιο δυο δοκών, αφαιρούμενο υποπλαίσιο

Γωνία κάστερ (o):       25,5

Ίχνος (mm):            95

Μεταξόνιο (mm):  1.460

Ύψος σέλας (mm):  805

Βάρος κατασκευαστή (kg): 244

Πραγματικό βάρος γεμάτη, ζυγισμένη (Kg): 245,9

Ρεζερβουάρ/ρεζέρβα (l): 22       

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Εμπρός: Συμβατικό πιρούνι

Διάμετρος (mm):  43

Διαδρομή (mm):  108                

Ρυθμίσεις: Προφόρτιση ελατηρίων      

Πίσω:  Ένα αμορτισέρ, Showa, μοχλικό

Διαδρομή τροχού(mm): 120    

Ρυθμίσεις:   Προφόρτιση ελατηρίου, απόσβεση επαναφοράς

 

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Δύο δισκόφρενα 296mm, δαγκάνες με τρία παράλληλα έμβολα, συνδυασμένη λειτουργία

Πίσω:   Δισκόφρενο 256mm, δαγκάνα με τρία έμβολα, συνδυασμένο με εμπρός αριστερά

Στα ισχυρά της φρένα υπάρχει αυτή η τρίτη αντλία -πάνω και αριστερά από την δαγκάνα- με αποστολή να ενεργοποιεί και ένα έμβολο στην πίσω δαγκάνα όταν πιέζεται η μανέτα

 

ΤΡΟΧΟΙ

Εμπρός

Ελαστικό:            120/70 - 17

Ζάντα:             3,50 x 17in

Πίσω

Ελαστικό:            180/55 –17

Ζάντα:             5,50 x 17

 

ΟΡΓΑΝΑ / ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Στροφόμετρο με αναλογική ένδειξη, οθόνη υγρών κρυστάλλων (LCD) με ενδείξεις για ταχύτητα ολικό και δύο μερικούς χιλιομετρητές / στάθμη καυσίμου / ρολόι / θερμοκρασία ψυκτικού / θερμοκρασία περιβάλλοντος, ενδεικτικές λυχνίες για νεκρά / πίεση λαδιού / μεγάλη σκάλα φώτων / φλας / διαγνωστικό κινητήρα / υψηλή θερμοκρασία ψυκτικού, πλαϊνό και κεντρικό σταντ , χειρολαβές συνεπιβάτη, immobilizer (H.I.S.S.)

 

Mεγάλο και ευανάγνωστο το αναλογικό στροφόμετρο, δεσπόζει ανάμεσα στις δυο οθόνες υγρών κρυστάλλων

Mπάσος είναι η ήχος που βγαίνει από τα φαινομενικά δυο τελικά των εξατμίσεων. Στην πραγματικότητα είναι μια ενιαία κατασκευή

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Ισχύς κατασκευαστή (HP/rpm): 108,8/10.500

Ροπή κατασκευαστή (Kg.m/rpm):            8,15/8.750

Επιτάχυνση 0 - 400m (sec): 11,2

 

Ισχύς στον τροχό (ΗΡ/rpm): 93,4/10.500

Ροπή στον τροχό (kg.m/rpm): 7,3/9.000

Μέχρι να πιάσουν δουλειά όλες οι βαλβίδες -στις 6.800 στροφές - η απόδοση είναι ήρεμη και με "φουσκωμένη" την ροπή από τις πολύ χαμηλές στροφές του V4 που δεν ξέρει τι θα πει σκορτσάρισμα. Μετά το άνοιγμα του V-TEC η απόδοση κάνει άλμα, για να φθάσουν περισσότεροι από 90 ίπποι στο ελαστικό στις 10.500. Η δυναμομέτρηση αφορά μοντέλο του 2002. Μετά το 2006 η μετάβαση από τις 2 στις 4 βαλβίδες γίνεται λιγότερο απότομη. Ο αξιόπιστος V4 χρειάζεται αλλαγή λαδιών κάθε 12.000 χιλιόμετρα και έλεγχο στις βαλβίδες κάθε 24.000 χλμ.

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km)

Μέση: 7,3

ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ (km)

Μέση: 301

ΤΙΜΕΣ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ (με ΦΠΑ 23%, €)

 

Έμβολο πλήρες : 131,72

Μπιέλα :203

Τελικό εξάτμισης :    909,25

Ρεζερβουάρ:   395,63

Εμπρός φτερό :   209    

Εμπρός ζάντα: 595

Μανέτα δεξιά :   35,77

Σέλα :    394

Πλαίσιο:   1.443,20

Οι προαναφερόμενες τιμές ήταν σε ισχύ τον Μάιο του 2015

 

To αλουμινένιο μονόμπρατσο Pro Arm έρχεται από μοτοσυκλέτες που έχουν πάρει παγκόσμια πρωταθλήματα

Kymco K-XCT 300i (2013-2015) - Κάνοντας το επόμενο βήμα

Με το βλέμμα στην premium κατηγορία
1
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

4/1/2024

Τιμή μεταχειρισμένου: Από €2.500

TEST MOTO: τ. 526

Αλλαγή εποχής

Στο ντεμπούτο του το K-XCT 300i μας έκανε να αναθεωρήσουμε το image της Kymco από "έναν ακόμη κατασκευαστή από την Ταϊβάν" σε κάτι πολύ ανώτερο, αφού δεν διαθέτει μόνο μια ευρεία γκάμα αλλά πλέον τα μοντέλα της σηματοδοτούν εξελίξεις

Βέβαια δεν έχει αλλάξει κάτι από τότε, αφού και τώρα η Kymco συνεχίζει ακάθεκτα να επενδύει σε νέες τεχνολογίες –όπως τις ηλεκτρικές της μοτοσυκλέτες- στον εξοπλισμό των μοντέλων της με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας/μόδας, όπως το Noodoe (multimedia σύστημα συνδεσιμότητας με smartphone) και σύγχρονη εμφάνιση. Με αυτό τον τρόπο αρκετά μοντέλα της, όπως το K-XCT 300i, δεν δείχνουν ξεπερασμένα ακόμη και μετά από έξι χρόνια από το ντεμπούτο τους. Εφοδιασμένο με DRL φωτιστικά σώματα, ιδιαίτερη σχεδίαση και ποιοτική βαφή με διάφορα και έντονα χρώματα για να επιλέξεις, η “μπογιά” του XCT περνάει μέχρι και σήμερα.

2

Το τρακοσάρι σκούτερ της Kymco είχε σχεδιαστεί από λευκό χαρτί, με σαφή προσανατολισμό να προσφέρει διασκέδαση στην οδήγηση και να μην είναι μονάχα ένα πρακτικό σκούτερ για τις καθημερινές μετακινήσεις. Το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο προσφέρει στο σύνολο μια ιδιαίτερη ευστάθεια, τόσο στην τελική του, που σε ευνοϊκές συνθήκες η βελόνα μπορεί να αγγίξει τα 160km/h, όσο και στις συνεχείς στροφές και εναλλαγές κλίσεων, χωρίς να παρουσιάζει ελαστικότητες. Τα δύο αμορτισέρ έχουν ποιοτική λειτουργία και συνεισφέρουν στη σφικτή αίσθηση του συνόλου με αντίστοιχες αποσβέσεις, αφήνοντας τη ευρύχωρη σέλα να “σηκώσει” το βάρος της άνεσης για τον αναβάτη και συνεπιβάτη. Το τρίγωνο της εργονομίας είναι ιδιαίτερο, καθώς τα πόδια σου ακουμπούν σχετικά ψηλά στο δάπεδο με τα χέρια να βρίσκονται πρακτικά από πάνω τους. Ωστόσο, είναι ένα από τα ελάχιστα σκούτερ που σου επιτρέπει να μεταφέρεις τα πόδια στο πίσω μέρος του δαπέδου και να σκύψεις μπροστά, παίρνοντας μια άκρως επιθετική στάση. Η ζελατίνα είναι σωστά μελετημένη, αφήνοντας το οπτικό πεδίο του αναβάτη ελεύθερο ακόμη και για αυτούς που είναι κάτω του μετρίου αναστήματος.

Όμορφα και ευανάγνωστα τα όργανα με αρκετές πληροφορίες και αναλογικό στροφόμετρο

3

Κινητήρας που εντυπωσιάζει

Ο κινητήρας του K-XCT έχει βασιστεί στον G5 αλλά είχε αρκετές εξελίξεις, όπως το διαφοροποιημένο σχήμα των αυλών εισαγωγής και εξαγωγής, τον ψεκασμό της Keihin και το πρόγραμμά του. Αυτές οι αλλαγές προσέφεραν στο σκούτερ της Kymco, καλύτερη απόδοση στις χαμηλομεσαίες στροφές και προτιμήθηκε από αρκετούς αναβάτες, αν κρίνουμε από το πόσο συχνά το συναντάμε στους δρόμους της πρωτεύουσαας. Η μετάδοση συνεργάζεται άριστα με τον κινητήρα και στους πολυσύχναστους δρόμους του κέντρου σου επιτρέπει να κινηθείς ακόμη και με μονοψήφιο αριθμό χιλιομέτρων, με την εμπλοκή της μετάδοσης να πραγματοποιείται σε χαμηλές στροφές, προσφέροντας καλό έλεγχο χωρίς να πατινάρει.

O αποθηκευτικός χώρος έχει όγκο 41 λίτρων, έχει επένδυση, είναι φωτιζόμενος και μάλιστα με αισθητήρα κίνησης

5

To KXC-T έχει αρκετά μεγάλο μέγεθος χωρίς όμως να φτάνει -ούτε καν να πλησιάζει- αυτό των mega σκούτερ και δεν προβληματίζει ιδιαίτερα με τις διαστάσεις του. Σίγουρα δεν είναι το ελαφρύτερο ούτε το μικρότερο σκούτερ για να είναι η πρώτη επιλογή κάποιου που κινείται καθημερινά σε μποτιλιαρισμένους δρόμους. Είναι όμως μια άριστη επιλογή για όσους θα εκμεταλλευτούν τη δυναμική του συμπεριφορά και θα διασκεδάσουν οδηγώντας έξω από το κέντρο των πόλεων. Συγχρόνως, προέρχεται από μια εταιρεία που πλέον πρωταγωνιστεί στα σκούτερ, με εδραιωμένη και συνεχή παρουσία στην χώρα μας, διαθέτοντας επαρκές δίκτυο υποστήριξης. To μοντέρνο K-XCT αποδείχθηκε καλό και στην κατανάλωση, κάτι που έχει πλέον βαρύνουσα σημασία για την επιλογή κάθε μέσου μεταφοράς ή διασκέδασης.

5

Ναι

Για την ευστάθειά του σε όλες τις συνθήκες

Όχι

Αν θες κορυφαία άνεση

Γιατί

Το κόστος απόκτησης είναι αρκετά χαμηλό

Εύρος τιμών

Αυτή τη στιγμή στις αγγελίες των μεταχειρισμένων υπάρχουν αρκετά διαθέσιμα K-XCT 300i με το φτηνότερο να κοστίζει μόλις €2.600. Τα περισσότερα από αυτά διαθέτουν αρκετά αξεσουάρ και βρίσκονται σε πολύ καλή κατάσταση παρότι έχουν πολλά χιλιόμετρα στην “πλάτη” τους. Επίσης, υπάρχουν και ορισμένα καινούργια με κόστος στις 4.935 ευρώ για όσους τα θέλουν με μηδέν χιλιόμετρα και με ABS, το οποίο προστέθηκε στο μοντέλο από το 2015 κι έπειτα.

Τι πρέπει να προσέξετε

Ένας ενδελεχής έλεγχος σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο είναι αρκετός για να αποκαλύψει τα όποια σημεία μπορεί να κρύβουν επιπλέον κόστος απ’ την συντήρησή τους. Κατόπιν επικοινωνίας με την αντιπροσωπεία, ενημερωθήκαμε πως δεν υπάρχει κάποια ανάκληση για το μοντέλο, ωστόσο ο έλεγχος θεωρούμε πως είναι σημαντικός, ιδίως για τους σωλήνες του συστήματος ψύξης και φρένων, που μετά από πέντε χρόνια μπορεί να έχουν ξεραθεί, όπως συμβαίνει στην πλειοψηφία των οχημάτων.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Τετράχρονος, υγρόψυκτος, μονοκύλινδρος, με 1ΕΕΚ και 4Βαλβίδες

Διάμετρος επί διαδρομή (mm): 72,7 x 72      

Κυβικά (cc): 298,9

Σχέση συμπίεσης: 10,8:1

Ανάφλεξη: Ψηφιακή

Τροφοδοσία: Ψεκασμός keihin

Σύστημα εκκίνησης:        Μίζα

Σύστημα εξαγωγής:         1 σε 1

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Τύπος συμπλέκτη: φυγοκεντρικός

ΠΛΑΙΣΙΟ

Τύπος: Ατσάλινο σωληνωτό

Γωνία κάστερ (o): 28

Ίχνος (mm): 107

Μεταξόνιο (mm): 1.450

Ύψος σέλας (mm): 810

Βάρος κατασκευαστή γεμάτη (kg): -

Πραγματικό βάρος γεμάτη, ζυγισμένη (Kg): 186

Ρεζερβουάρ/ρεζέρβα (l): 11/-

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Εμπρός: Τηλεσκοπικό πιρούνι

Διάμετρος (mm): 37

Διαδρομή (mm): 110

Ρυθμίσεις: Καμία

Πίσω: Δύο αμορτισέρ

Διαδρομή (mm): 93

Ρυθμίσεις: Προφόρτιση ελατηρίων σε πέντε θέσεις

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Δίσκος τύπου μαργαρίτα με δαγκάνα τριών εμβόλων

Πίσω: Δίσκος τύπου μαργαρίτα με δαγκάνα δύο εμβόλων

ΤΡΟΧΟΙ

Εμπρός

Ελαστικό: 120/70-14

Πίσω

Ελαστικό: 150/70-13

ΟΡΓΑΝΑ / ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Αναλογικό στροφόμετρο, LCD οθόνη με ψηφιακό ταχύμετρο, ολικό και δυο μερικούς χιλιομετρητές, στάθμη βενζίνης, θερμοκρασία ψυκτικού, ενδεικτικές λυχνίες για φλας/μεγάλη σκάλα φώτων/λειτουργία ψεκασμού/αλλαγής λαδιού/ρεζέρβας/πίεσης λαδιού/φόρτισης μπαταρίας, ψηφιακό ρολόι, αλάρμ, πλαϊνό και κεντρικό σταντ, ρυθμιζόμενες μανέτες, ντουλαπάκι με έξοδο ρεύματος 12V, άνοιγμα σέλας από τον κεντρικό διακόπτη, φωτιζόμενος αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα, χειρολαβές συνεπιβάτη, LED Daytime Running Light

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km)

Μέση: 4,1

ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ (km)

Μέση: 268

Αντ/κά Street Twin

Προτεινόμενη Λιανική (με ΦΠΑ 24%, €)

Έμβολο πλήρες:

32,95

Ρουλεμάν – Κομβίο:

-

Τελικό εξάτμισης:

497,17 με καταλύτη

Εμπρός φτερό: 

50,91

Εμπρός τροχός:

213,38 πλήρης με ρουλεμάν & αποστάτες

Προβολέας:

344,43

Μανέτα φρένου:

24,50

Σέλα αναβάτη /συνεπιβάτη:

307,72

Πλαίσιο:

Κ.Π.