Το Hornet 600 δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις, καθώς βρίσκεται στην αγορά σχεδόν δέκα χρόνια και έχει αποδείξει την αξία του. Βέβαια, κάποιες αλλαγές ουσίας όπως το ανεστραμμένο πιρούνι που τοποθετήθηκε στο τελευταίο μοντέλο, ήταν πάντα ευπρόσδεκτες και φρόντιζαν να διατηρούν τη μικρή “Σφήκα” μέσα στο παιχνίδι του ανταγωνισμού
του Χρήστου Σώκου
[blockquote]ναι…
• στην ευελιξία στην πόλη
• στην ποιότητα κατασκευής
• στο ανεστραμμένο πιρούνι
όχι...
• στο μέτριο αμορτισέρ
• στην ανεπαρκή κάλυψη από τον αέρα
γιατί…
• μπορεί να χρησιμοποιηθεί άνετα για τις καθημερινές μετακινήσεις ενώ παράλληλα έχει τη δυνατότητα να σας χαρίσει και streetfighter συγκινήσεις
Τι πρέπει να προσέξετε
Το Hornet διακρίνεται για την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής του και την αυξημένη αξιοπιστία. Αν έχει συντηρηθεί σωστά από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη του, δεν έχετε να φοβηθείτε τίποτα[/blockquote]Από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε στην ευρωπαϊκή αγορά, το Hornet 600 αγαπήθηκε από το μοτοσυκλετιστικό κοινό και έφτασε να γίνει μέχρι και best seller. Ο λόγος για τη μεγάλη του επιτυχία ήταν ότι μπορούσε να αναλάβει τον άχαρο ρόλο ενός commuter πόλης, αλλά όποτε επιθυμούσες να δείξεις τον αντικοινωνικό σου χαρακτήρα, υπάκουε πρόθυμα στις εντολές σου. Έτσι, στη σέλα του έβλεπες αναβάτες όλων των ηλικιών και ικανοτήτων.
Ο κινητήρας του είναι δανεισμένος από το CBR 600F3 και έχει δεχτεί τις απαραίτητες βελτιώσεις ώστε να γεμίζει στη χαμηλή και μεσαία κλίμακα των στροφών. Φυσικά έχει χάσει μερικούς ίππους απόλυτης ιπποδύναμης, αλλά σε μια γυμνή μοτοσυκλέτα κάτι τέτοιο δεν έχει και μεγάλη σημασία. Η απόκριση στο γκάζι είναι άμεση και μέχρι τις 9.000 στροφές ανεβάζει αβίαστα. Από εκεί και πάνω δεν συμβαίνει κάτι το εξαιρετικό, αλλά η διάρκεια της απόδοσης ψηλά δίνει τη δυνατότητα στον αναβάτη να γλυτώσει από μια αλλαγή μέσα στη στροφή.
Μέσα στην πόλη, η ελαστικότητα του κινητήρα, ο οποίος δεν σκορτσάρει σχεδόν ποτέ, και οι μαζεμένες διαστάσεις του Hornet το κάνουν εξαιρετικά ευέλικτο, αφήνοντάς σε να αναρωτιέσαι ποιος είναι ο λόγος ύπαρξης των παπιών. Το ολοκαίνουργιο ανεστραμμένο πιρούνι που τοποθετήθηκε στο μοντέλο του 2005, εκτός από την αισθητική αναβάθμιση, έχει ευεργετικές επιδράσεις και στο κράτημα. Ειδικά σε διαδρομές εκτός άστεως, το μπροστινό προσφέρει καλύτερη πληροφόρηση και δεν πρόκειται να σε προβληματίσει ακόμα και σε γρήγορους ρυθμούς οδήγησης. Το αμορτισέρ άλλαξε ρυθμίσεις και η συμπεριφορά του βελτιώθηκε κατά πολύ, αλλά η έλλειψη μοχλικού θα γίνει αισθητή μόλις πιεστεί λίγο παραπάνω. Οι δαγκάνες δύο εμβόλων της Nissin με τους δίσκους των 296 χιλιοστών αποδίδουν εξαιρετικά, προσφέροντας δύναμη και αίσθηση ανά πάσα ώρα και στιγμή.
Φυσικά, οι εκδρομές είναι μέσα στις δυνατότητες του Hornet αλλά με ταχύτητες που δεν ξεπερνούν τα 140, καθώς η κάλυψη του αέρα δεν είναι η καλύτερη δυνατή.
Ο φιλικός και εύχρηστος χαρακτήρας του σε συνδυασμό με την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και την αποδεδειγμένη αξιοπιστία αποτελούν σημαντικό δέλεαρ για την απόκτηση ενός μεταχειρισμένου Hornet. Σήμερα, η “Σφήκα” των 600 κυβικών στέκεται με αξιώσεις απέναντι στον αυξημένο ανταγωνισμό.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | |
Τύπος | Τετράχρονος, τετρακύλινδρος εν σειρά, υγρόψυκτος, με 2 ΕΕΚ και 4 Β/Κ |
Διάμετρος x Διαδρομή (mm) | 65 x 45,2 |
Χωρητικότητα (cc) | 600 |
Σχέση συμπίεσης | 12/1 |
Ανάφλεξη | Ηλεκτρονική |
Τροφοδοσία | Καρμπιρατέρ CV-type 34mm |
Σύστημα λίπανσης | Υγρό κάρτερ, αντλία λαδιού |
Σύστημα εκκίνησης | Μίζα |
ΠΛΑΙΣΙΟ | |
Τύπος | Ατσάλινο, τύπου ραχοκοκαλιάς |
Ύψος σέλας (mm) | 790 |
Βάρος κενή (kg) | 178 |
Ρεζερβουάρ (lt) | 17 |
ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ | |
Εμπρός, τύπος | Ανεστραμμένο πιρούνι |
Διαδρομή (mm) | 120 |
Διάμετρος (mm) | 41 |
Ρυθμίσεις | Καμία |
Πίσω, τύπος | Αμορτισέρ τύπου monoshock |
Διαδρομή (mm) | 128 |
Ρυθμίσεις | Προφόρτιση ελατηρίου |
ΦΡΕΝΑ | |
Εμπρός | Δύο δίσκοι 296mm, με δαγκάνες δύο εμβόλων και γλίστρα |
Πίσω | Δίσκος 220mm με δαγκάνα ενός εμβόλου και γλίστρα |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
Ισχύς εργοστασίου (hp/rpm) | 95/12.000 |
Ροπή εργοστασίου (kg.m/rpm) | 6,42/9.500 |
Ισχύς στον τροχό (hp) | 80,9/12.100 |
Ροπή στον τροχό (kg.m) | 5,6/9.300 |
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ | |
Sec Km/h | |
0-400m | 11.96 - |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km) | |
Μέση | 7 |
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ (km) | |
Μέση | 241 |
ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗ | |
Ισχύς (hp/rpm) | 80,9/12.100 |
Ροπή (kg.m/rpm) | 5,6/9.300 |
Λεζάντα διαγράμματος | |
Η απόδοση του κινητήρα θα μπορούσε με μία λέξη να χαρακτηριστεί “ηλεκτρική”. Δεν υπάρχουν πουθενά τρύπες και δυσάρεστα κομπιάσματα |