Στα νέα μοντέλα μοτοσυκλετών τον Σεπτέμβριο του 2023, η Yamaha κάνει τη διαφορά με το Tracer 9 GT στην κορυφή, με το Honda X-ADV750 να συνεχίζει τις δυνατές εμφανίσεις στη δεύτερη θέση, και τρίτο το Daytona 350T2. Τον ίδιο μήνα, στα scooter το Honda PCX κάμπτει την αντίσταση του SYM Symphony ST 200 με τρίτο το Piaggio Medley 150, ενώ στα παπιά το Daytona DY125RS συνεχίζει να είναι πρώτο, με τα δυο VF της SYM να το ακολουθούν.
Ξεκινάμε με τα στοιχεία Σεπτεμβρίου ανά κατηγορία (Μοτοσυκλέτες, scooter, παπιά και ATV / SSV), για να συνεχίσουμε με τα στοιχεία 9μήνου στις ίδιες κατηγορίες.
TOP-20 ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΩΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2023
ΘΕΣΗ | ΕΤΑΙΡΕΙΑ | ΜΟΝΤΕΛΟ | ΚΥΒΙΚΑ | ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ |
1 | YAMAHA | TRACER 9 GT | 890 | 71 |
2 | HONDA | X-ADV750 | 745 | 60 |
3 | DAYTONA | 350T | 349 | 41 |
4 | HONDA | CB500X | 471 | 40 |
5 | YAMAHA | TRACER 9 | 890 | 34 |
6 | VOGE | 300DS | 292 | 32 |
7 | YAMAHA | MT 03 | 321 | 31 |
8 | YAMAHA | TRACER 7 | 689 | 30 |
9 | CFMOTO | 800MT | 799 | 29 |
BENELLI | TRK 702, TRK 702X | 698 | 29 | |
10 | HONDA | XL750 TRANSALP | 755 | 24 |
11 | BENELLI | TRK502, TRK 502 X | 500 | 21 |
12 | YAMAHA | MT 07 | 689 | 19 |
13 | HONDA | CBF125M | 124 | 18 |
YAMAHA | TENERE 700 | 689 | 18 | |
14 | CFMOTO | 700MT | 693 | 15 |
15 | SYM | SYMNH T 300 | 278 | 14 |
16 | BMW | R 1250 GS ADVENTURE | 1254 | 13 |
17 | VOGE | 300RALLY | 292 | 12 |
SUZUKI | V-STROM 650 | 645 | 12 | |
ROYAL ENFIELD | METEOR 350 | 349 | 12 | |
18 | VOGE | R125 | 125 | 11 |
HONDA | NC750XD | 745 | 11 | |
19 | BENELLI | BN125 | 125 | 10 |
H Honda μπορεί τον Αύγουστο να έκανε το 1-2 στην κορυφή του πίνακα των μοτοσυκλετών με το X-ADV750 και το CB500X, όμως ο Σεπτέμβριος ήταν διαφορετική υπόθεση. Εκεί το Yamaha Tracer 9 GT πέρασε πρώτο (από τρίτο τον 8ο μήνα του έτους) με 71 ταξινομήσεις, με δεύτερο το Honda X-ADV750 με 60 ταξινομήσεις, και τρίτο το Daytona 350T2 με 41 ταξινομήσεις, μια περισσότερη από το CB500X. Αν τώρα τον Αύγουστο η έλευση των Benelli TRK 702 & TRK 702 X είχε οδηγήσει σε “ισοπαλία” τους με τα μικρότερα “αδέλφια” 502 & 502 X (9 και 8 ταξινομήσεις αντίστοιχα), τον Σεπτέμβριο τα 702 απομακρύνθηκαν ελαφρώς μπροστά, με 29 ταξινομήσεις έναντι 21 των 502. Αν πάντως θέλουμε να πιάσουμε τις “οικογένειες” μοτοσυκλετών, η πιο επιτυχημένη είναι σαφώς αυτή των Tracer, με τα 9 GT, 9 και 7 να κατακτούν τις θέσεις 1, 5 και 8.
TOP-20 SCOOTER ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2023
ΘΕΣΗ | ΕΤΑΙΡΕΙΑ | ΜΟΝΤΕΛΟ | ΚΥΒΙΚΑ | ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ |
1 | HONDA | PCX125 | 125 | 245 |
2 | SYM | SYMPHONY ST 200 | 169 | 202 |
3 | PIAGGIO | MEDLEY 150 | 155 | 191 |
4 | SYM | SYMPHONY ST 125 | 125 | 145 |
5 | HONDA | SH150 | 157 | 141 |
6 | PIAGGIO | BEVERLY 300 HPE | 278 | 134 |
7 | YAMAHA | NMAX 155 | 155 | 129 |
8 | HONDA | ADV350A | 330 | 127 |
9 | HONDA | NSC110 | 109 | 122 |
10 | PIAGGIO | LIBERTY 125 ABS | 124 | 121 |
11 | SYM | SYMPHONY SR 125 | 125 | 120 |
12 | PIAGGIO | BEVERLY 400 HPE | 399 | 118 |
13 | HONDA | FSH125 MODE | 125 | 106 |
14 | SYM | JET X 125 | 125 | 97 |
15 | PIAGGIO | MEDLEY 125 | 125 | 95 |
16 | SYM | JET 14 125 | 125 | 75 |
17 | SYM | JOYRIDE | 278 | 71 |
18 | YAMAHA | NMAX 125 | 125 | 68 |
19 | KYMCO | AGILITY 16+ 125 | 125 | 51 |
20 | SYM | CRUISYM 300 | 278 | 50 |
21 | VESPA | GTS 300 | 278 | 48 |
22 | SYM | JET 14 200 | 169 | 43 |
23 | DAYTONA | CARGO 125 | 124 | 42 |
24 | PIAGGIO | LIBERTY 150 ABS | 155 | 40 |
Στα Scooter, το Honda PCX125 συνεχίζει να βρίσκεται πρώτο για δεύτερο μήνα, με το SYM Symphony ST 200 δεύτερο και τρίτο το Piaggio Medley. Τέταρτο είναι το SYM Symphony ST 125 και η πρώτη πεντάδα κλείνει με το Honda SH 150. Αξίζει να σημειωθεί πως και τα πρώτα 5 scooter ανήκουν στις κατηγορίες 125-200 κ.εκ., με το πρώτο μεσαίο scooter να είναι το Piaggio Beverly 300 HPE στην 6η θέση. Και με μια δεύτερη εξέταση ανακαλύπτει κανείς πως τα 15 scooter της πρώτης 20άδας είναι 125-200 κυβικά, με 5 μόλις εξαιρέσεις στα 300-400 κυβικά.
TOP-15 ΠΑΠΙΩΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2023
ΘΕΣΗ | ΕΤΑΙΡΕΙΑ | ΜΟΝΤΕΛΟ | ΚΥΒΙΚΑ | ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ |
1 | DAYTONA | DY125RS | 120 | 149 |
2 | SYM | VF125 | 124 | 119 |
3 | SYM | VF185 | 183 | 86 |
4 | YAMAHA | CRYPTON S | 114 | 85 |
5 | DAYTONA | SPRINTER125 | 120 | 64 |
6 | HONDA | ASTREA GRAND | 109 | 60 |
7 | HONDA | SUPRA X125 | 125 | 57 |
8 | DAYTONA | VELOS R 125 | 120 | 45 |
9 | MALAGUTI | SPECTRE GP 125 | 125 | 38 |
10 | BENELLI | RCX 185 | 174 | 34 |
11 | UM | FLASH 125 LZ | 124 | 13 |
12 | GPX | ROCK125 | 125 | 3 |
13 | THRUST | BLITZ115 | 114 | 2 |
HONDA | C125A | 124 | 2 | |
14 | CHONGQING YINXIANG | SFC SNAPPY i | 97 | 1 |
GPX | POPZ 125 | 125 | 1 |
Το Daytona DY125RS συνεχίζει να μην κουνιέται από την πρώτη θέση, σημειώνοντας και πάλι τις ίδιες… 149 ταξινομήσεις (twilight zone). Μαζί με τα SYM VF125 & VF185, η ΓΚΟΡΓΚΟΛΗΣ Α.Ε. κάνει το 1-3 στα παπιά, έχοντας πρωτιές τόσο στα low-budget A1 παπιά, στα υψηλότερη ποιότητας Α1 παπιά και στα παπιά με μανέτα συμπλέκτη και σπορ χαρακτήρα. Τέταρτο έρχεται το Yamaha Crypton S με πέμπτο ένα ακόμη Daytona, το Sprinter 125. Στον πίνακα εμφανίζεται και το νέο παπί της ελληνικής αγοράς, το UM Flash 125 με 13 ταξινομήσεις. Υπόψη, πως λόγω των λίγων μοντέλων της αγοράς στην κατηγορία, στον παραπάνω πίνακα περιλαμβάνονται όλα τα παπιά της ελληνικής αγοράς.
TOP-10 3/4W ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2023
ΘΕΣΗ | ΕΤΑΙΡΕΙΑ | ΜΟΝΤΕΛΟ | ΚΥΒΙΚΑ | ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ |
1 | CFMOTO | CFORCE 450L | 495 | 28 |
2 | ODES | LANDCROSS MAX | 650 | 10 |
3 | CFMOTO | CFORCE 520L | 495 | 9 |
4 | KYMCO | MXU 465i | 321 | 5 |
5 | RENLI | RENLI | 495 | 4 |
6 | SEGWAY | SNARLER AT6 L | 567 | 3 |
POLARIS | SPORTSMAN TOURING XP 1000 | 952 | 3 | |
7 | BASHAN | BS200AU | 177 | 2 |
8 | B.R.P | CAN-AM | 976 | 1 |
CFMOTO | CFORCE 850XC | 800 | 1 | |
CFMOTO | CFORCE 625 TOURING | 580 | 1 | |
CFMOTO | CFORCE 1000 | 963 | 1 | |
POLARIS | RANGER 570 MS E | 567 | 1 | |
KYMCO | MXU 550I EX | 501 | 1 | |
KYMCO | MXU 450 | 443 | 1 |
Έχοντας αφαιρέσει όλα τα Microcar και Buggies από τα 3/4W του Σεπτεμβρίου, τo CFMOTO C-FORCE 450 παραμένει αδιαφιλονίκητο νούμερο ένα για έναν ακόμη μήνα, με δεύτερο το Odes Landcross Max και τρίτο το CFMOTO C-FORCE 520L. Στην τέταρτη θέση βρίσκουμε το KYMCO MXU 465i και η πρώτη πεντάδα κλείνει με το Renli 500.
Αφήνουμε τον Σεπτέμβριο για να περάσουμε στα δημοφιλέστερα μοντέλα του Α' 9ΜΗΝΟΥ 2023.
TOP-20 ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΩΝ Α' 9ΜΗΝΟΥ 2023
ΘΕΣΗ | ΕΤΑΙΡΕΙΑ | ΜΟΝΤΕΛΟ | ΚΥΒΙΚΑ | ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ |
1 | HONDA | CB500X | 471 | 558 |
2 | YAMAHA | TRACER 9 GT | 890 | 353 |
3 | HONDA | X-ADV750 | 745 | 308 |
4 | YAMAHA | TRACER 7 | 689 | 301 |
5 | YAMAHA | TENERE 700 | 689 | 228 |
6 | YAMAHA | TRACER 9 | 890 | 225 |
7 | HONDA | XL750 TRANSALP | 755 | 223 |
8 | VOGE | 300DS | 292 | 215 |
9 | YAMAHA | MT 03 | 321 | 206 |
10 | YAMAHA | MT 07 | 689 | 178 |
11 | CFMOTO | 800MT | 799 | 158 |
12 | BENELLI | TRK502, TRK 502 X | 500 | 155 |
13 | BMW | R 1250 GS ADVENTURE | 1254 | 153 |
14 | HONDA | CBF125M | 124 | 143 |
15 | HONDA | CRF300L | 286 | 133 |
16 | SUZUKI | V-STROM 650 | 645 | 131 |
17 | SYM | SYMNH T 300 | 278 | 118 |
CFMOTO | 650MT | 649 | 118 | |
18 | HONDA | NC750XD | 745 | 100 |
19 | BMW | R 1250 GS | 1254 | 95 |
20 | ROYAL ENFIELD | METEOR 350 | 349 | 93 |
Το Honda CB500X μπορεί να μην είναι τους τελευταίους μήνες πρώτο στις ταξινομήσεις μοτοσυκλετών, αλλά η διαφορά που έχει κάνει δεν προβλέπεται να καλυφθεί το 2023. Δεύτερο μοντέλο για το 9μηνο είναι το Yamaha Tracer 9 GT και τρίτο το Honda X-ADV750. Yamaha και Honda δεν έχουν αντίπαλο στην κορυφή, κατέχοντας μεταξύ τους τις πρώτες 7 θέσεις του πίνακα. Πρώτη μοτοσυκλέτα άλλης εταιρείας είναι το 300DS της Voge στην 7η θέση. Κι αν τώρα το Transalp είναι 7ο με 223 ταξινομήσεις, το V-Strom 650 της Suzuki συνεχίζει να παραμένει το δημοφιλέστερο On-Off μοντέλο του Hamamatsu στην Ελλάδα, με το V-Strom 800 DE να βρίσκεται αρκετά πιο πίσω, ισοβαθμώντας με το Aprilia Tuareg 660 με 48 ταξινομήσεις έκαστο.
TOP-20 SCOOTER Α' 9ΜΗΝΟΥ 2023
ΘΕΣΗ | ΕΤΑΙΡΕΙΑ | ΜΟΝΤΕΛΟ | ΚΥΒΙΚΑ | ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ |
1 | SYM | SYMPHONY ST 200 | 169 | 2523 |
2 | HONDA | PCX125 | 125 | 2341 |
3 | SYM | SYMPHONY SR 125 | 125 | 2065 |
4 | PIAGGIO | BEVERLY 300 HPE | 278 | 1544 |
5 | SYM | SYMPHONY ST 125 | 125 | 1541 |
6 | PIAGGIO | LIBERTY 125 ABS | 124 | 1514 |
7 | SYM | JET X 125 | 125 | 1342 |
8 | PIAGGIO | BEVERLY 400 HPE | 399 | 1301 |
9 | HONDA | FSH125 MODE | 125 | 1126 |
10 | PIAGGIO | MEDLEY 150 | 155 | 1095 |
11 | HONDA | SH150 | 157 | 1052 |
12 | HONDA | NSC110 Vision | 109 | 1027 |
13 | DAYTONA | CARGO 125 | 124 | 730 |
14 | HONDA | ADV350A | 330 | 721 |
15 | YAMAHA | NMAX 125 | 125 | 693 |
16 | PIAGGIO | MEDLEY 125 | 125 | 682 |
17 | SYM | JOYRIDE | 278 | 648 |
18 | SYM | JET 14 125 | 125 | 570 |
19 | YAMAHA | NMAX 155 | 155 | 567 |
20 | HONDA | NSS350A FORZA | 330 | 513 |
Το SYM Symphony ST 200 “γράφει” 2.523 ταξινομήσεις το 9μηνο του 2023, και συνεχίζει να αποτελεί το δημοφιλέστερο δίκυκλο όλων των κατηγοριών και κυβισμών. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται το Honda PCX125, και τρίτο το SYM Symphony SR 125. Το πρώτο 300άρι scooter είναι φυσικά το Beverly 300 HPE στην 4η θέση και η πρώτη πεντάδα κλείνει με το SYM Symphony ST 125.
TOP-20 ΠΑΠΙΩΝ Α' 9ΜΗΝΟΥ 2023
ΘΕΣΗ | ΕΤΑΙΡΕΙΑ | ΜΟΝΤΕΛΟ | ΚΥΒΙΚΑ | ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ |
1 | DAYTONA | DY125RS | 120 | 1373 |
2 | SYM | VF125 | 124 | 1121 |
3 | YAMAHA | CRYPTON S | 114 | 678 |
4 | SYM | VF185 | 183 | 672 |
5 | HONDA | ASTREA GRAND | 109 | 664 |
6 | DAYTONA | VELOS R 125 | 120 | 633 |
7 | DAYTONA | SPRINTER | 120 | 435 |
8 | HONDA | SUPRA X125 | 125 | 350 |
9 | BENELLI | RCX 185 | 174 | 260 |
10 | MALAGUTI | SPECTRE GP 125 | 125 | 257 |
11 | THRUST | BLITZ115 | 114 | 77 |
12 | GPX | POPZ 125 | 125 | 55 |
13 | HONDA | C125 | 124 | 28 |
14 | GPX | ROCK125 | 125 | 22 |
15 | CHONGQING YINXIANG | SFC SNAPPY i, 100SFC SNAPPY i | 97 | 15 |
16 | UM | FLASH 125 LZ | 124 | 13 |
17 | JIANSHE | JS125-G | 124 | 2 |
18 | LONCIN | LX110-3D | 107 | 1 |
YINXIANG | YX127CF | 127 | 1 |
Το Daytona DY125RS συνεχίζει να ατενίζει τους ανταγωνιστές του από την πρώτη θέση και στο 9μηνο του έτους, με την ΓΚΟΡΓΚΟΛΗΣ Α.Ε. να κάνει το 1-2 στην κατηγορία με το δεύτερο SYM VF125, ενώ αλλαγές έχουμε στις επόμενες θέσεις, με το πρώην τρίτο Honda Astrea Grand να υποχωρεί στην 5η θέση για το 9μηνο, με τρίτο πλέον το Yamaha Crypton-S, και τέταρτο το SYM VF185 που είναι και το πρώτο παπί με μανέτα συμπλέκτη στο χέρι.
TOP-15 3/4W Α' 9ΜΗΝΟΥ 2023
ΘΕΣΗ | ΕΤΑΙΡΕΙΑ | ΜΟΝΤΕΛΟ | ΚΥΒΙΚΑ | ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ |
1 | CFMOTO | CFORCE 450L | 400 | 993 |
2 | CFMOTO | CFORCE 520L | 495 | 282 |
3 | KYMCO | MXU 450 | 443 | 110 |
4 | CFMOTO | CFORCE 450 | 400 | 94 |
5 | KYMCO | MXU 550I EX | 501 | 91 |
6 | CFMOTO | CFORCE 625 TOURING | 580 | 88 |
7 | POLARIS | RZR S 1000 | 999 | 81 |
8 | SEGWAY | SNARLER AT6 L | 567 | 77 |
9 | FANGPOWER | FX400 PREDATOR | 311 | 47 |
10 | RENLI | RENLI | 495 | 45 |
11 | RENLI | OFF -ROAD RECRATIONAL VEHICLE | 1083 | 33 |
12 | KYMCO | MXU 465i | 321 | 32 |
13 | LINHAI | M565LI | 500 | 26 |
14 | BASHAN | BS200AU | 177 | 22 |
15 | CFMOTO | CFORCE 850XC | 800 | 20 |
CFMOTO | CFORCE 1000 | 963 | 20 | |
TGB | BLADE | 561 | 12 |
Η οικογένεια CFORCE της CFMOTO κυριαρχεί απόλυτα στην κατηγορία, με το 450L να συνεχίζει να είναι πρώτο το 9μηνο, με τεράστια διαφορά από τα υπόλοιπα οχήματα. Δεύτερο είναι το CFORCE 520L και τρίτο το KYMCO MXU 450.
TOP-10 Ηλεκτρικών Α' 9ΜΗΝΟΥ 2023
ΘΕΣΗ | ΕΤΑΙΡΕΙΑ | ΜΟΝΤΕΛΟ | ΚΥΒΙΚΑ | ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ |
1 | JIANGSU XINRI | ROBOS-S | 0 | 49 |
2 | DAYTONA | IRIS | 0 | 46 |
SUPER SOCO | CPA/CPX | 0 | 44 | |
EFUN/ZAP | PUSA | 0 | 44 | |
4 | DAYTONA | BRAVO | 0 | 37 |
5 | DAYTONA | F5 | 0 | 33 |
6 | JNEN, JUNENG | CAPPUCINO | 0 | 31 |
7 | PIAGGIO | PIAGGIO 1 | 0 | 28 |
8 | BMW | CE04 | 0 | 27 |
9 | EFUN/ZAP | TIGER | 0 | 26 |
10 | CFMOTO | ZEEHO | 0 | 24 |
Ανακατάταξη είχαμε στα ηλεκτρικά δίκυκλα του 9μηνου, καθώς πρώτο πέρασε το Robos-S της Sun-Ra, δεύτερο είναι το Daytona Iris, ενώ στην τρίτη θέση ισοβαθμούν το Super Soco CPA/CPX και Efun/Zap Pusa. Τέταρτο είναι το Daytona Bravo και πέμπτο το F5 της ίδιας εταιρείας.