Μετά από τους δυο πρώτους μήνες του 2024 που έκλεισαν αμφότεροι με άνοδο, πτώση 11,65% σημειώθηκε για την ελληνική αγορά μοτοσυκλέτας τον Μάρτιο, όπου ταξινομήθηκαν 4.877 δίκυκλα και ATV, απέναντι στα 5.520 που είχαν ταξινομηθεί τον αντίστοιχο μήνα του 2023. Στο πρώτο 3μηνο του έτους έχουμε 13.575 ταξινομήσεις, που σε σχέση με τις 12.250 του αντίστοιχου διαστήματος του 2023 μεταφράζονται σε άνοδο 10,82%.
Σε αυτό το άρθρο θα επικεντρωθούμε στις ταξινομήσεις ανά εταιρεία, και στην κατάταξη των εταιρειών βάσει των ταξινομήσεων τους, τόσο συνολικά όσο και επιμέρους ανά κατηγορία οχήματος -μοτοσυκλέτες, scooter, παπιά και ATV / SSV. Σε επόμενο άρθρο θα δούμε τις επιδόσεις των μοντέλων.
Όπου βλέπετε *OTHERS αφορά σε εταιρείες με ποσοστό αγοράς κάτω του 0,1%.
Ακολουθεί η κατάταξη των εταιρειών της ελληνικής αγοράς δικύκλου και ATV για τον Μάρτιο του 2024.
ΘΕΣΗ | ΕΤΑΙΡΕΙΑ | ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ | ΠΟΣΟΣΤΟ |
1 | HONDA | 1200 | 24,61% |
2 | SYM | 770 | 15,79% |
3 | PIAGGIO | 514 | 10,54% |
4 | YAMAHA | 505 | 10,35% |
5 | DAYTONA | 393 | 8,06% |
6 | VOGE | 296 | 6,07% |
7 | CFMOTO | 158 | 3,24% |
8 | KYMCO | 152 | 3,12% |
9 | BMW | 79 | 1,62% |
10 | VESPA | 75 | 1,54% |
11 | SUZUKI | 66 | 1,35% |
12 | QJMOTOR | 60 | 1,23% |
13 | BENELLI | 57 | 1,17% |
14 | TRIUMPH | 46 | 0,94% |
15 | THRUST | 38 | 0,78% |
KEEWAY | 38 | 0,78% | |
MALAGUTI | 38 | 0,78% | |
16 | APRILIA | 31 | 0,64% |
17 | KTM | 30 | 0,62% |
18 | PEUGEOT | 26 | 0,53% |
19 | POLARIS | 18 | 0,37% |
20 | BETA | 17 | 0,35% |
21 | ROYAL ENFIELD | 16 | 0,33% |
22 | SILENCE | 14 | 0,29% |
23 | UM | 13 | 0,27% |
DUCATI | 13 | 0,27% | |
24 | KAWASAKI | 12 | 0,25% |
EFUN/ZAP | 12 | 0,25% | |
SEGWAY | 12 | 0,25% | |
GOLDEN LION | 12 | 0,25% | |
25 | JNEN, JUNENG | 11 | 0,23% |
26 | MOTO GUZZI | 10 | 0,21% |
27 | ZHONGNENG | 7 | 0,14% |
TIANYING | 7 | 0,14% | |
SUPER SOCO | 7 | 0,14% | |
28 | JIAYUAN | 6 | 0,12% |
WANGYE | 6 | 0,12% | |
MOTRON | 6 | 0,12% | |
29 | XEV | 5 | 0,10% |
30 | BRIXTON | 4 | 0,08% |
31 | GPX | 3 | 0,06% |
HUSQVARNA | 3 | 0,06% | |
BAW | 0 | 0,00% | |
OTHERS* | 91 | 1,87% | |
ΣΥΝΟΛΟ | 4877 | ||
2023 | 5520 | ||
ΔΙΑΦΟΡΑ 24/23 | -11,65% |
Ο Μάρτιος ήταν μήνας θριάμβου για τη Honda, η οποία σημείωσε διαφορά 8,82 μονάδων από τη 2η SYM, η μεγαλύτερη μέχρι στιγμής για το 2024, μια χρονιά που μέχρι στιγμής η ιαπωνική εταιρεία έχει σερί τριών μηνών που βρίσκεται στην πρώτη θέση. Πίσω από τις δυο πρώτες εταιρείες η σειρά που είχε ανατραπεί τον Φεβρουάριο επανέρχεται στη… γνωστή τάξη της, με τρίτη την Piaggio, 4η την Yamaha και 5η την Daytona.
Συνεχίζουμε με τις επιδόσεις των εταιρειών στο πρώτο τρίμηνο του 2024.
ΘΕΣΗ | ΕΤΑΙΡΕΙΑ | ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ | ΠΟΣΟΣΤΟ |
1 | HONDA | 3154 | 23,23% |
2 | SYM | 2493 | 18,36% |
3 | YAMAHA | 1527 | 11,25% |
4 | PIAGGIO | 1409 | 10,38% |
5 | DAYTONA | 1259 | 9,27% |
6 | KYMCO | 466 | 3,43% |
7 | VOGE | 462 | 3,40% |
8 | CFMOTO | 323 | 2,38% |
9 | BENELLI | 238 | 1,75% |
10 | BMW | 228 | 1,68% |
11 | VESPA | 161 | 1,19% |
12 | QJMOTOR | 145 | 1,07% |
13 | KTM | 142 | 1,05% |
SUZUKI | 142 | 1,05% | |
14 | TRIUMPH | 124 | 0,91% |
15 | THRUST | 121 | 0,89% |
16 | KEEWAY | 117 | 0,86% |
MALAGUTI | 117 | 0,86% | |
17 | APRILIA | 93 | 0,69% |
18 | PEUGEOT | 58 | 0,43% |
19 | ROYAL ENFIELD | 57 | 0,42% |
20 | BETA | 41 | 0,30% |
21 | KAWASAKI | 40 | 0,29% |
22 | UM | 36 | 0,27% |
23 | DUCATI | 33 | 0,24% |
24 | SILENCE | 31 | 0,23% |
25 | EFUN/ZAP | 30 | 0,22% |
26 | GPX | 28 | 0,21% |
27 | HUSQVARNA | 27 | 0,20% |
28 | JIAYUAN | 23 | 0,17% |
XEV | 23 | 0,17% | |
29 | POLARIS | 22 | 0,16% |
30 | MOTO GUZZI | 21 | 0,15% |
31 | BAW | 20 | 0,15% |
JNEN, JUNENG | 20 | 0,15% | |
ZHONGNENG | 20 | 0,15% | |
32 | BRIXTON | 19 | 0,14% |
SEGWAY | 19 | 0,14% | |
TIANYING | 19 | 0,14% | |
WANGYE | 19 | 0,14% | |
33 | GOLDEN LION | 17 | 0,13% |
34 | MOTRON | 16 | 0,12% |
35 | SUPER SOCO | 14 | 0,10% |
OTHERS* | 201 | 1,48% | |
ΣΥΝΟΛΟ | 13575 | ||
2023 | 12250 | ||
ΔΙΑΦΟΡΑ 24/23 | 10,82% |
Η Honda διευρύνει τη διαφορά από τους διώκτες της στο πρώτο τρίμηνο του 2023, με ποσοστό 23,23% έναντι 18,36% της δεύτερης SYM και 11,25% της τρίτης Yamaha. Piaggio και Daytona συμπληρώνουν την πρώτη πεντάδα, με τη μεγάλη μάχη να δίνεται ακριβώς πιο πίσω, για την 6η θέση μεταξύ KYMCO και VOGE, με τις δυο εταιρείες (που ανήκουν αμφότερες στη Mototrend) να απέχουν μεταξύ τους ελάχιστες ταξινομήσεις.
Κατόπιν θα περάσουμε στην κατάταξη των εταιρειών ανά κατηγορία οχήματος (μοτοσυκλέτα, scooter, παπί και 3W/4W) για το Α' τρίμηνο του 2024.
ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ Α’ ΤΡΙΜΗΝΟΥ 2024 ΣΤΙΣ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΕΣ
ΘΕΣΗ | ΕΤΑΙΡΕΙΑ | ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ | ΠΟΣΟΣΤΟ |
1 | HONDA | 650 | 21,79% |
2 | YAMAHA | 476 | 15,96% |
3 | VOGE | 236 | 7,91% |
4 | BMW | 200 | 6,70% |
5 | BENELLI | 186 | 6,24% |
6 | CFMOTO | 179 | 6,00% |
7 | DAYTONA | 170 | 5,70% |
8 | KTM | 142 | 4,76% |
9 | SUZUKI | 125 | 4,19% |
10 | TRIUMPH | 124 | 4,16% |
11 | QJMOTOR | 84 | 2,82% |
12 | ROYAL ENFIELD | 57 | 1,91% |
13 | BETA | 41 | 1,37% |
14 | KAWASAKI | 40 | 1,34% |
15 | SYM | 39 | 1,31% |
16 | DUCATI | 33 | 1,11% |
17 | HUSQVARNA | 27 | 0,91% |
18 | MOTO GUZZI | 21 | 0,70% |
19 | APRILIA | 19 | 0,64% |
BRIXTON | 19 | 0,64% | |
20 | KEEWAY | 18 | 0,60% |
21 | BAJAJ | 12 | 0,40% |
22 | GASGAS | 9 | 0,30% |
23 | SHERCO | 8 | 0,27% |
24 | INDIAN MOTORCYCLE | 7 | 0,23% |
MOTO MORINI | 7 | 0,23% | |
UM | 7 | 0,23% | |
25 | SKYTEAM | 6 | 0,20% |
26 | FANTIC MOTOR | 5 | 0,17% |
HARLEY DAVIDSON | 5 | 0,17% | |
27 | DONGBEN | 3 | 0,10% |
RIEJU | 3 | 0,10% | |
SUPER SOCO | 3 | 0,10% | |
SURRON | 3 | 0,10% | |
TINBOT | 3 | 0,10% | |
ZERO MOTORCYCLES | 3 | 0,10% | |
28 | MALAGUTI | 2 | 0,07% |
MOTRON | 2 | 0,07% | |
TEYIN | 2 | 0,07% | |
VELIMOTOR | 2 | 0,07% | |
29 | AJP | 1 | 0,03% |
HYOSUNG | 1 | 0,03% | |
SENKE | 1 | 0,03% | |
SWM | 1 | 0,03% | |
TM RACING | 1 | 0,03% | |
ΣΥΝΟΛΟ | 2983 | 100,00% |
Η Honda παίρνει μια ακόμη πρωτιά, αυτή τη φορά στις μοτοσυκλέτες, με ποσοστό 21,79%. Καθώς η SYM δεν έχει πληθώρα μοντέλων μοτοσυκλέτας με μεγάλη απήχηση, στη συγκεκριμένη κατηγορία δεύτερη εταιρεία είναι η Yamaha με 15,96%, η τελευταία εταιρεία με ποσοστό άνω του 10%. Τρίτη εταιρεία είναι η Voge, που έχει κατακόρυφα ανοδική πορεία, και στο 3μηνο έχει περάσει τις BMW και Benelli που βρίσκονται στις θέσεις 4 και 5.
ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ Α’ ΤΡΙΜΗΝΟΥ 2024 ΣΤΑ SCOOTER
ΘΕΣΗ | ΕΤΑΙΡΕΙΑ | ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ | ΠΟΣΟΣΤΟ |
1 | HONDA | 2285 | 26,08% |
2 | SYM | 2094 | 23,90% |
3 | PIAGGIO | 1409 | 16,08% |
4 | YAMAHA | 856 | 9,77% |
5 | DAYTONA | 605 | 6,91% |
6 | KYMCO | 449 | 5,12% |
7 | VOGE | 226 | 2,58% |
8 | VESPA | 161 | 1,84% |
9 | KEEWAY | 99 | 1,13% |
10 | APRILIA | 74 | 0,84% |
11 | THRUST | 64 | 0,73% |
12 | QJMOTOR | 61 | 0,70% |
13 | PEUGEOT | 58 | 0,66% |
14 | SILENCE | 31 | 0,35% |
15 | EFUN/ZAP | 30 | 0,34% |
16 | BMW | 28 | 0,32% |
17 | MALAGUTI | 24 | 0,27% |
18 | JNEN, JUNENG | 20 | 0,23% |
ZHONGNENG | 20 | 0,23% | |
19 | TIANYING | 19 | 0,22% |
WANGYE | 19 | 0,22% | |
20 | GOLDEN LION | 17 | 0,19% |
SUZUKI | 17 | 0,19% | |
21 | MOTRON | 14 | 0,16% |
22 | SUPER SOCO | 11 | 0,13% |
23 | ECOOTER | 10 | 0,11% |
24 | JIANGSU XINRI | 9 | 0,10% |
25 | HORWIN | 8 | 0,09% |
26 | LVNENG | 6 | 0,07% |
UM | 6 | 0,07% | |
27 | ASUS | 5 | 0,06% |
NIU | 5 | 0,06% | |
28 | JINLANG | 4 | 0,05% |
ROYAL ALLOY | 4 | 0,05% | |
29 | ARENA, ELYX, MIFUN | 2 | 0,02% |
NERVA | 2 | 0,02% | |
ZNEN | 2 | 0,02% | |
30 | CFMOTO | 1 | 0,01% |
DMEMOTO, ELYX SMART | 1 | 0,01% | |
ITALJET | 1 | 0,01% | |
NEWBOT | 1 | 0,01% | |
VOLTA | 1 | 0,01% | |
YADEA | 1 | 0,01% | |
ZEEHO | 1 | 0,01% | |
ΣΥΝΟΛΟ | 8761 | 100,00% |
Στα scooter η μάχη για την πρώτη θέση είναι σκληρή το 2024, με Honda και SYM να αλλάζουν θέσεις μεταξύ τους το πρώτο τρίμηνο, με την ιαπωνική εταιρεία να βρίσκεται πρώτη τον Ιανουάριο, την εταιρεία από την Ταϊβάν να παίρνει τον Φεβρουάριο, και με τη Honda να είναι πρώτη τον Μάρτιο. Όμως η διαφορά της Honda διευρύνεται, καθώς τους δυο μήνες που ήταν πρώτη, το είχε κάνει με υπέρτερα ποσοστά, κι έτσι στο τρίμηνο βρίσκεται πρώτη με 26,08%, έναντι 23,90% της SYM, με τρίτη την Piaggio με 16,08%.
ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ Α’ ΤΡΙΜΗΝΟΥ 2024 ΣΤΑ ΠΑΠΙΑ
ΘΕΣΗ | ΕΤΑΙΡΕΙΑ | ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ | ΠΟΣΟΣΤΟ |
1 | DAYTONA | 484 | 31,88% |
2 | SYM | 360 | 23,72% |
3 | HONDA | 219 | 14,43% |
4 | YAMAHA | 195 | 12,85% |
5 | MALAGUTI | 91 | 5,99% |
6 | THRUST | 57 | 3,75% |
7 | BENELLI | 52 | 3,43% |
8 | GPX | 28 | 1,84% |
9 | UM | 23 | 1,52% |
10 | ASUS | 7 | 0,46% |
11 | KAMAX | 1 | 0,07% |
KYMCO | 1 | 0,07% | |
ΣΥΝΟΛΟ | 1518 | 100,00% |
Στο Α’ Τρίμηνο του 2024, ο όμιλος Γκοργκόλη συνεχίζει να μην έχει αντίπαλο, κάνοντας το 1-2 στην κορυφή, με τις Daytona και SYM, που μεταξύ τους κατέχουν το 55,6% της αγοράς! Τρίτη είναι η Honda με 14,43%, τέταρτη η Yamaha με 12,85%, και αρκετά πιο πίσω στην πέμπτη θέση η Malaguti με 5,99%.
ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ Α’ ΤΡΙΜΗΝΟΥ 2024 ΣΤΑ 3W/4W
ΘΕΣΗ | ΕΤΑΙΡΕΙΑ | ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ | ΠΟΣΟΣΤΟ |
1 | CFMOTO | 143 | 45,69% |
2 | JIAYUAN | 23 | 7,35% |
3 | XEV | 23 | 7,35% |
4 | POLARIS | 22 | 7,03% |
5 | BAW | 20 | 6,39% |
6 | SEGWAY | 19 | 6,07% |
7 | KYMCO | 16 | 5,11% |
8 | AODES | 10 | 3,19% |
9 | RENLI | 8 | 2,56% |
10 | LOJO | 7 | 2,24% |
11 | BASHAN | 5 | 1,60% |
JIANGSU LINZHISHANYANG | 5 | 1,60% | |
12 | JONWAY | 3 | 0,96% |
13 | LINGZHIDA | 2 | 0,64% |
14 | B.R.P | 1 | 0,32% |
FANGPOWER | 1 | 0,32% | |
KAI YUN | 1 | 0,32% | |
MICRO | 1 | 0,32% | |
PILOTCAR | 1 | 0,32% | |
RUNHORSE | 1 | 0,32% | |
ZHIDOU | 1 | 0,32% | |
TOTAL | 313 | 100,00% |
Με μια κυριαρχική εμφάνιση τον Μάρτιο όπου κατέκτησε το… 59,54% της αγοράς, η CFMOTO αυξάνει χαοτικά τη διαφορά από τους διώκτες της στο Α’ Τρίμηνο του 2024, αυξάνοντας το μερίδιο της αγοράς που κατέχει από το 28,57% του Α’ Διμήνου στο 45,69%! Αφήνοντας στην άκρη τις εταιρείες (BAW, XEV, JIAYUAN, κλπ.) με τα ηλεκτρικά μικρά οχήματα που μπερδεύουν τα νούμερα, αυστηρά στα ATV / SSV στη δεύτερη θέση για το Α' Τρίμηνο του 24 βρίσκουμε την Polaris με 7,03% (και αυτή του ίδιου ομίλου MUVUS που εισάγει τη CFMOTO), ενώ τρίτη είναι η SEGWAY με 6,07%