Συνεργασία Ducati–Audi-Ford διασύνδεσης οχημάτων

Επικοινωνία μοτοσυκλετών και αυτοκινήτων
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

8/1/2019

Στην CES, την έκθεση τεχνολογίας που διοργανώνεται αυτές τις μέρες στο Las Vegas των Η.Π.Α., η Ducati μαζί με τις Audi και Ford, παρουσίασαν ένα σύστημα διασύνδεσης και επικοινωνίας μεταξύ οχημάτων, οδικών υποδομών και πεζών, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο Αμερικάνικο κοινό.
Αυτή η επίδειξη-δοκιμή στις Η.Π.Α. έπεται της πρώτης δοκιμής του ConVeX (Connected Vehicle to Everything) που είχε προηγηθεί στην Γερμανία τον περασμένο Ιούλιο. Το ConVeX αποτελεί έναν από τους βασικούς παράγοντες στην γενικότερη στρατηγική της Ducati με τίτλο "Safety Road Map 2025", η οποία στοχεύει στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών συστημάτων ασφάλειας. Δύο από τα αρχικά στάδια αυτής της στρατηγικής, είναι η υιοθέτηση του cornering ABS σε ολόκληρη την γκάμα της Ducati, και η παρουσίαση μιας μοτοσυκλέτας που θα διαθέτει ραντάρ εμπρός και πίσω μέσα στο 2020.

Η Ducati, η Audi, η Ford και η Qualcomm Technologies (μια θυγατρική της Qualcomm Incorporated), ανακοίνωσαν από κοινού τις συντονισμένες προσπάθειες των εταιρειών τους προκειμένου να επιταχυνθούν οι διαδικασίες για την εμπορική κυκλοφορία του C-V2X, του πρωτόκολλου άμεσης επικοινωνίας για την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αποτελεσματικότητα και την αυτόνομη οδήγηση. Στο CES του 2019, ένα Multistrada 1260 μαζί με αυτοκίνητα της Audi και της Ford, έκαναν επίδειξη οδηγικών συνθηκών με την χρήση του C-V2X. Όλα τα οχήματα ήταν εφοδιασμένα με την συγκεκριμένη τεχνολογία μέσω του chipset 9150 C-V2X της Qualcomm, προκειμένου να δείξουν στην πράξη πώς το C-V2X βοηθά τα οχήματα να μπουν σωστά σε μια διασταύρωση τεσσάρων κατευθύνσεων χωρίς σήμανση. Επιπλέον, τα οχήματα έκαναν επίδειξη και των συστημάτων V2V (διασύνδεση μεταξύ οχημάτων), V2P (μεταξύ οχημάτων και πεζών) και V2I (μεταξύ οχημάτων και υποδομών) σε διάφορα πιθανά σενάρια και συνθήκες, αποδεικνύοντας την αποτελεσματικότητα του C-V2X.

Το V2V χρησιμοποιήθηκε ως βοήθημα για την κίνηση σε διασταυρώσεις αποτελώντας ένα βασικό μέτρο για την αντιμετώπιση των συγκρούσεων που συμβαίνουν σε τέτοια σημεία, ενώ το V2P έκανε επίδειξη για το πώς μπορούν να προστατευθούν ευπαθείς χρήστες των δρόμων, όπως οι πεζοί και οι ποδηλάτες. Το σύστημα V2I χρησιμοποιήθηκε σε ένα σενάριο προειδοποίησης έργων στο δρόμο, το οποίο είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να παρέχει στους οδηγούς έγκαιρες προειδοποιήσεις για τυχόν οδικά έργα που είναι σε εξέλιξη, έτσι ώστε να έχουν τον απαραίτητο χρόνο να τα αποφύγουν. Δοκιμαστικές αξιολογήσεις του C-V2X είχαν γίνει μέσα στο 2018 στην Ευρώπη, την Ιαπωνία, την Αυστραλία και την Κίνα, ενώ στις Η.Π.Α. στην προκειμένη περίπτωση, ήταν η πρώτη φορά που το σύστημα δοκιμάστηκε ταυτόχρονα σε μοτοσυκλέτα, αυτοκίνητο και οδικές υποδομές.
H Ducati, η Audi και η Ford συμπεριλαμβάνονται ανάμεσα στις πολλές βιομηχανίες αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών που έχουν δοκιμάσει και αξιολογήσει το συγκεκριμένο σύστημα, το οποίο είναι αυτή την στιγμή και η μοναδική εναλλακτική λύση που συνεισφέρει στην εξέλιξη του δικτύου 5G, ενώ είναι σχεδιασμένο να μεταφέρει αξιόπιστη και συνεχόμενη πληροφόρηση σε πραγματικά οδηγικά σενάρια. Το ότι το C-V2X μπορεί πολύ εύκολα να ενσωματωθεί σε οποιοδήποτε ασύρματο modem προσφέροντας ασύρματη επικοινωνία, η εγκατάστασή του έχει πολύ μικρό κόστος, ειδικά στην σύγχρονη εποχή που όλο και περισσότερα οχήματα διαθέτουν ασύρματα συστήματα επικοινωνίας.

 

Ετικέτες

ΑΑΔΕ: Δεν θα μπορείς να φύγεις από μάστορα, βενζινάδικο, πλυντήριο & πάρκινγκ χωρίς απόδειξη! - Ξεκινά το ψηφιακό πελατολόγιο!

Έρχεται Απρίλιο σε συνεργεία, βενζινάδικα, πάρκινγκ, φανοποιεία και πλυντήρια
Ψηφιακό πελατολόγιο - Πλυντήρια, βενζινάδικα, πάρκινγκ, συνεργεία 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

2/4/2025

Υποτίθεται πως θα έπρεπε να είχε ξεκινήσει ήδη από τις αρχές της χρονιάς το ψηφιακό πελατολόγιο που θα καταγράφει σε πραγματικό χρόνο τις συναλλαγές των επιχειρήσεων με τους καταναλωτές, τελικά ανακοινώθηκε πως ξεκινά τώρα, μέχρι τα μέσα Απριλίου.

Με στόχο τη μείωση της φοροδιαφυγής και την αναγκαστική έκδοση απόδειξης για κάθε χρηματική συναλλαγή μεταξύ μιας εταιρείας και του καταναλωτικού κοινού (όχι πως η έκδοση απόδειξης ή τιμολογίου δεν είναι υποχρεωτικά από τον νόμο ήδη), το "Ψηφιακό Πελατολόγιο" θα ξεκινήσει να τηρείται από τις επιχειρήσεις από τα μέσα Απριλίου. 

Αυτό τη στιγμή που η σύμφωνα με προωθητική καμπάνια της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων το μέτρο, που μπορεί να τη βρει κανείς και στο κανάλι της ΑΑΔΕ, θα έπρεπε να εφαρμόζεται ήδη από τις αρχές Ιανουαρίου. 

Ψηφιακό πελατολόγιο - Πλυντήρια, βενζινάδικα, πάρκινγκ, συνεργεία 2025

Ο πρώτος κλάδος που πρέπει να χρησιμοποιήσει την εφαρμογή της ΑΑΔΕ, ώστε οι συναλλαγές (χονδρικές ή λιανικές) μεταξύ εταιρειών και καταναλωτικού κοινού να καταγράφονται σε πραγματικό χρόνο από την ΑΑΔΕ και πριν από την παροχή υπηρεσιών είναι εκείνος του αυτοκινήτου και της μοτοσυκλέτας. 

Συγκεκριμένα οι πρώτες επιχειρήσεις που υποχρεώνονται να χρησιμοποιήσουν την εφαρμοφή myDATAapp για το ψηφιακό πελατολόγιο e-pelates, αρχικά πιλοτικά, είναι τα συνεργεία επισκευής και συντήρησης οχημάτων, τα φανοποιεία, οι εταιρείες τοποθέτησης συναγερμών, ηχοσυστημάτων και άλλου εξοπλισμού σε οχήματα, οι χώροι στάθμευσης, τα πλυντήρια οχημάτων όπως και οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων. Σε αυτές τις επιχειρήσεις άλλωστε, περισσότερο από όλα στα βενζινάδικα, παρατηρείται και μεγάλης κλίμακας φοροδιαφυγή.

Και πώς θα λειτουργεί η καταγραφή στην πράξη; Μέσω κινητού τηλεφώνου με το οποίο ο επαγγελματίας θα φωτογραφίζει/σκανάρει την πινακίδα του εκάστοτε οχήματος που μπαίνει στην επιχείρησή του για την παροχή κάποιας υπηρεσίας. 

Με το σκανάρισμα, η πινακίδα κυκλοφορίας θα συμπληρώνεται αυτόματα, ενώ κατά την έξοδο του καταναλωτή από την εταιρεία θα σκανάρεται η απόδειξη που έχει εκδοθεί από την επιχείρηση (ή το τιμολόγιο) και έτσι θα κλείνει για την ΑΑΔΕ η συναλλαγή αφού θα υπάρχει και η σχετική ενημέρωση στο σύστημα.

Στην πιλοτική φάση θα φανούν και οι αδυναμίες του συστήματος αναφορικά με τη δυνατότητα φοροδιαφυγής από την πλευρά της επιχείρησης αλλά και από εκείνη του καταναλωτή, ενώ το ερχόμενο καλοκαίρι το ψηφιακό πελατολόγιο θα επεκταθεί σε εταιρείες διοργάνωσης πάρτι, δεξιώσεων και εκδηλώσεων όπου παρατηρείται επίσης πολύ υψηλή φοροδιαφυγή.