Πρώτη επένδυση από το Ταμείο Βιωσιμότητας της Yamaha Motor, στην Andes Ag, Inc

Νεοσύστατη επιχείρηση με έδρα τις ΗΠΑ, στον τομέα της απομάκρυνσης CO2 από τον αέρα
Yamaha Andes
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

20/3/2023

Στις 17 Μαρτίου η Yamaha Motor ανακοίνωσε ότι προχώρησε σε επένδυση στην Andes Ag, Inc., μια νεοσύστατη επιχείρηση με έδρα τις ΗΠΑ, η οποία ερευνά τεχνολογίες ευεργετικών μικροοργανισμών για την απομάκρυνση του CO2 από τον αέρα.

Πρόκειται για την πρώτη επένδυση που πραγματοποιείται μέσω του Ταμείου Βιωσιμότητας της Yamaha Motor, το οποίο ιδρύθηκε τον περασμένο Ιούνιο με κεφάλαιο 100 εκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ, ειδικά για επενδύσεις σε εταιρείες αρχικών σταδίων που εργάζονται για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Η επένδυση στην Andes έγινε μέσω της εταιρείας του ομίλου της Yamaha Motor με έδρα τη Silicon Valley, της Yamaha Motor Ventures (YMV), του εταιρικού βραχίονα επιχειρηματικών κεφαλαίων της Yamaha Motor Company.

Η Andes ερευνά μεθόδους για τη χρήση φυσικών μικροοργανισμών για την αποθήκευση ατμοσφαιρικού CO2 στο έδαφος. Για να το πετύχει αυτό η εταιρεία χρησιμοποιεί σπόρους ως “ασφαλή δοχεία” για τους μικροοργανισμούς. Καθώς τα μικρόβια ευδοκιμούν σε συνδυασμό με τις καλλιέργειες (π.χ. καλαμπόκι, σόγια και σιτάρι), μετατρέπουν το ατμοσφαιρικό CO2 σε ανόργανες ενώσεις που δεσμεύουν και εναποθέτουν τον άνθρακα μόνιμα στο έδαφος, δημιουργώντας μονάδες απομάκρυνσης διοξειδίου του άνθρακα, οι οποίες επικυρώνονται μέσω δειγματοληψίας εδάφους.

Στο νέο Μεσοπρόθεσμο Σχέδιο Διαχείρισης (2022-2024) που ανακοινώθηκε τον Φεβρουάριο του 2022, η Yamaha Motor κατέστησε την ενίσχυση των προσπαθειών της για βιωσιμότητα κεντρικό άξονα.

Ο στόχος της τελευταίας αυτής επένδυσης είναι η απόκτηση περισσότερων γνώσεων σχετικά με τις πιστώσεις/αποζημιώσεις άνθρακα και τις φυσικές πηγές για κλιμακούμενη απομάκρυνση άνθρακα που μπορούν να εφαρμοστούν σε γεωργικό πλαίσιο.

Ετικέτες

ΑΑΔΕ: Δεν θα μπορείς να φύγεις από μάστορα, βενζινάδικο, πλυντήριο & πάρκινγκ χωρίς απόδειξη! - Ξεκινά το ψηφιακό πελατολόγιο!

Έρχεται Απρίλιο σε συνεργεία, βενζινάδικα, πάρκινγκ, φανοποιεία και πλυντήρια
Ψηφιακό πελατολόγιο - Πλυντήρια, βενζινάδικα, πάρκινγκ, συνεργεία 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

2/4/2025

Υποτίθεται πως θα έπρεπε να είχε ξεκινήσει ήδη από τις αρχές της χρονιάς το ψηφιακό πελατολόγιο που θα καταγράφει σε πραγματικό χρόνο τις συναλλαγές των επιχειρήσεων με τους καταναλωτές, τελικά ανακοινώθηκε πως ξεκινά τώρα, μέχρι τα μέσα Απριλίου.

Με στόχο τη μείωση της φοροδιαφυγής και την αναγκαστική έκδοση απόδειξης για κάθε χρηματική συναλλαγή μεταξύ μιας εταιρείας και του καταναλωτικού κοινού (όχι πως η έκδοση απόδειξης ή τιμολογίου δεν είναι υποχρεωτικά από τον νόμο ήδη), το "Ψηφιακό Πελατολόγιο" θα ξεκινήσει να τηρείται από τις επιχειρήσεις από τα μέσα Απριλίου. 

Αυτό τη στιγμή που η σύμφωνα με προωθητική καμπάνια της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων το μέτρο, που μπορεί να τη βρει κανείς και στο κανάλι της ΑΑΔΕ, θα έπρεπε να εφαρμόζεται ήδη από τις αρχές Ιανουαρίου. 

Ψηφιακό πελατολόγιο - Πλυντήρια, βενζινάδικα, πάρκινγκ, συνεργεία 2025

Ο πρώτος κλάδος που πρέπει να χρησιμοποιήσει την εφαρμογή της ΑΑΔΕ, ώστε οι συναλλαγές (χονδρικές ή λιανικές) μεταξύ εταιρειών και καταναλωτικού κοινού να καταγράφονται σε πραγματικό χρόνο από την ΑΑΔΕ και πριν από την παροχή υπηρεσιών είναι εκείνος του αυτοκινήτου και της μοτοσυκλέτας. 

Συγκεκριμένα οι πρώτες επιχειρήσεις που υποχρεώνονται να χρησιμοποιήσουν την εφαρμοφή myDATAapp για το ψηφιακό πελατολόγιο e-pelates, αρχικά πιλοτικά, είναι τα συνεργεία επισκευής και συντήρησης οχημάτων, τα φανοποιεία, οι εταιρείες τοποθέτησης συναγερμών, ηχοσυστημάτων και άλλου εξοπλισμού σε οχήματα, οι χώροι στάθμευσης, τα πλυντήρια οχημάτων όπως και οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων. Σε αυτές τις επιχειρήσεις άλλωστε, περισσότερο από όλα στα βενζινάδικα, παρατηρείται και μεγάλης κλίμακας φοροδιαφυγή.

Και πώς θα λειτουργεί η καταγραφή στην πράξη; Μέσω κινητού τηλεφώνου με το οποίο ο επαγγελματίας θα φωτογραφίζει/σκανάρει την πινακίδα του εκάστοτε οχήματος που μπαίνει στην επιχείρησή του για την παροχή κάποιας υπηρεσίας. 

Με το σκανάρισμα, η πινακίδα κυκλοφορίας θα συμπληρώνεται αυτόματα, ενώ κατά την έξοδο του καταναλωτή από την εταιρεία θα σκανάρεται η απόδειξη που έχει εκδοθεί από την επιχείρηση (ή το τιμολόγιο) και έτσι θα κλείνει για την ΑΑΔΕ η συναλλαγή αφού θα υπάρχει και η σχετική ενημέρωση στο σύστημα.

Στην πιλοτική φάση θα φανούν και οι αδυναμίες του συστήματος αναφορικά με τη δυνατότητα φοροδιαφυγής από την πλευρά της επιχείρησης αλλά και από εκείνη του καταναλωτή, ενώ το ερχόμενο καλοκαίρι το ψηφιακό πελατολόγιο θα επεκταθεί σε εταιρείες διοργάνωσης πάρτι, δεξιώσεων και εκδηλώσεων όπου παρατηρείται επίσης πολύ υψηλή φοροδιαφυγή.