PIERER Mobility: Οι αναλυτικές επιδόσεις του Ομίλου το 2023

KTM, Husqvarna, GASGAS - 10,6% το συνολικό μερίδιο τους στην Ευρώπη
Pierer Group - Οικονομικά αποτελέσματα
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

30/1/2024

Θετικά έκλεισε το 2023 για την PIERER Mobility, που περιλαμβάνει τα εμπορικά σήματα των KTM, Husqvarna, GASGAS, με τον Όμιλο να αυξάνει τις πωλήσεις του κατά 9% περίπου, σημειώνοντας νέο ρεκόρ 2.661 εκατ. Ευρώ (προηγούμενο έτος: 2.437 εκατ. ευρώ) παρά τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες και τις ανακατατάξεις στον κλάδο των ποδηλάτων.

Το προκαταρκτικό λειτουργικό αποτέλεσμα (EBIT) μειώθηκε κατά περίπου 32% σε 160 εκατ. ευρώ (προηγούμενο έτος: 235 εκατ. ευρώ), το οποίο αντιστοιχεί σε περιθώριο EBIT 6,0%. Στον τομέα των μοτοσυκλετών, το περιθώριο EBIT είναι περίπου 9%, το οποίο βρίσκεται εντός του αρχικά προγραμματισμένου εύρους 8-10%. Από την άλλη πλευρά, η αναδιοργάνωση του τμήματος ποδηλάτων είχε σημαντική αρνητική επίπτωση στα κέρδη. Στα 324 εκατ. ευρώ, το λειτουργικό αποτέλεσμα προ αποσβέσεων (EBITDA) είναι περίπου 15% κάτω από το αντίστοιχο περσινό, το οποίο αντιστοιχεί σε περιθώριο EBITDA 12,2%.

Στον τομέα των μοτοσυκλετών, όπως αναφέρει το δελτίο του Ομίλου, το κόστος των αποθεμάτων των αντιπροσώπων αυξήθηκε απότομα λόγω των σημαντικά υψηλότερων επιτοκίων, παρά την καλή ζήτηση. Ως αποτέλεσμα, έπρεπε να χορηγηθούν στους αντιπροσώπους παρατεταμένοι όροι πληρωμής και υψηλότερες εκπτώσεις προκειμένου να ενισχυθεί η δομή των αντιπροσώπων. Λόγω των επαρκών διαθέσιμων αποθεμάτων ρευστότητας, η PIERER Mobility AG μπόρεσε να στηρίξει αναλόγως τόσο τους εμπόρους όσο και τους προμηθευτές της, προκειμένου να σταθεροποιηθεί η οικονομική τους κατάσταση και να μειωθούν οι σημαντικά αυξημένες επιβαρύνσεις που προκλήθηκαν από την αύξηση των επιτοκίων. Η σχετική αρνητική επίπτωση στις ελεύθερες ταμειακές ροές, η οποία ανήλθε σε -411 εκατ. ευρώ το 2023 (προηγούμενο έτος: -3 εκατ. ευρώ), έγινε -σύμφωνα πάντα με τον Όμιλο- συνειδητά αποδεκτή. Επιπλέον, το επίπεδο των επενδύσεων στη χρήση 2023 παρέμεινε σε υψηλό επίπεδο (284 εκατ. ευρώ, +6%). Κατά το προηγούμενο οικονομικό έτος, οι επενδύσεις σε έργα ανάπτυξης σειρών, συμπεριλαμβανομένων των εργαλείων, ανήλθαν σε 195 εκατ. ευρώ (+21%).

Κατά το οικονομικό έτος 2023, ο όμιλος PIERER Mobility Group αύξησε το εργατικό δυναμικό του κατά 96 άτομα σε συνολικά 6.184 εργαζόμενους. Από αυτούς, περίπου 220 μαθητευόμενοι απασχολούνται στο εκπαιδευτικό εργαστήριο στην τοποθεσία Mattighofen. Περίπου 1.300 εργαζόμενοι απασχολούνται στον τομέα Έρευνας και Ανάπτυξης, που αντιστοιχεί στο 21% περίπου του συνολικού εργατικού δυναμικού.

Αύξηση του μεριδίου αγοράς στις σημαντικότερες αγορές μοτοσυκλετών - Πωλήσεις μοτοσυκλετών: 381.555 (+2%)

Με 280.206 μοτοσυκλέτες KTM, 67.462 μοτοσυκλέτες HUSQVARNA και 29.532 μοτοσυκλέτες GASGAS που πωλήθηκαν κατά το οικονομικό έτος 2023, επιπλέον των μοτοσυκλετών που πωλήθηκαν από την MV Agusta (1.852) και τη CFMOTO (2.503), οι πωλήσεις ανήλθαν σε 381.555 μοτοσυκλέτες (2022: 375.492 μονάδες). Έτσι, ο τομέας των μοτοσυκλετών σημείωσε αύξηση των πωλήσεων κατά 2%. Στις περιοχές πωλήσεων της Ευρώπης, οι πωλήσεις ανήλθαν σε περίπου 140.000 μοτοσυκλέτες (+15%) και περίπου τα δύο τρίτα των μοτοσυκλετών (περίπου 240.000) πωλήθηκαν σε αγορές εκτός Ευρώπης. Παρά την ελαφρά μείωση των πωλήσεων στη Βόρεια Αμερική, η θυγατρική εταιρεία εκεί κατάφερε να πουλήσει περισσότερες από 100.000 μοτοσυκλέτες για δεύτερη συνεχόμενη φορά. Ενώ οι πωλήσεις στη Νότια Αμερική (-26%) και την Ασία (-27%) μειώθηκαν κατά το προηγούμενο οικονομικό έτος, οι πωλήσεις στην Αυστραλία αυξήθηκαν ελαφρώς (+1%) σε σχέση με το προηγούμενο έτος, με περίπου 19.700 μοτοσυκλέτες να πωλούνται.

Σε αντίθεση με τις δύσκολες παγκόσμιες οικονομικές συνθήκες, η ζήτηση στις βασικές αγορές της Ευρώπης αυξήθηκε πολύ έντονα κατά +11% (~820.000 νέες ταξινομήσεις μοτοσυκλετών) και στη Βόρεια Αμερική (ΗΠΑ & Καναδάς) κατά +4% (485.000 μοτοσυκλέτες). Συνεπώς, το μερίδιο αγοράς και των τριών εμπορικών σημάτων (KTM, Husqvarna, GASGAS) θα είναι περίπου 10,6% στην Ευρώπη και 12,6% στη Βόρεια Αμερική το 2023. Η αγορά μοτοσυκλετών της Αυστραλίας (συμπεριλαμβανομένης της Νέας Ζηλανδίας) μειώθηκε ελαφρώς, με πτώση 3% σε 67.000 τ. Παρ' όλα αυτά, το συνολικό μερίδιο αγοράς των τριών εμπορικών σημάτων σε αυτή την αγορά αυξήθηκε στο 21%. Η σχετική αγορά μοτοσυκλετών της Ινδίας, από την άλλη πλευρά, παρουσιάζει σημαντική άνοδο (+22%), όπως και το προηγούμενο έτος. Η Bajaj πούλησε σχεδόν 66.000 μοτοσυκλέτες KTM και Husqvarna στην Ινδία, με αποτέλεσμα το μερίδιο αγοράς να ανέλθει στο 5,3%.

Πωλήσεις ποδηλάτων: 157.358 (+33%) - η προσαρμογή των αποθεμάτων αλλοιώνει την αύξηση των πωλήσεων

Ο όμιλος PIERER Mobility αντιμετώπισε επίσης μια απότομη πτώση των τιμών της αγοράς λόγω των παγκόσμιων υπεραποθεμάτων στον τομέα των ποδηλάτων. Η αύξηση των πωλήσεων άνω του 30% στον τομέα αυτό με τα εμπορικά σήματα HUSQVARNA, R RAYMON, GASGAS και FELT χαρακτηρίστηκε από την προσαρμογή των αποθεμάτων και την πώληση του εμπορικού σήματος R Raymon. Στη χρήση 2023 πωλήθηκαν 157.358 ποδήλατα (προηγούμενο έτος: 118.465), εκ των οποίων τα 100.640 ήταν ηλεκτρονικά ποδήλατα (προηγούμενο έτος: 74.479). Η περιοχή DACH παραμένει η μεγαλύτερη αγορά πωλήσεων ποδηλάτων, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 60%. Το μερίδιο των πωλήσεων του τμήματος ποδηλάτων στη Βόρεια Αμερική θα είναι 10% το 2023.

Προοπτικές 2024: αύξηση της κερδοφορίας και ενίσχυση της κύριας δραστηριότητας

Κατά το οικονομικό έτος 2024, η PIERER Mobility AG θα επικεντρωθεί στην ενίσχυση της κύριας δραστηριότητάς της "Ηλεκτροκίνητα δίκυκλα (μοτοσυκλέτες και ηλεκτρικά ποδήλατα)" με τις μάρκες KTM, Husqvarna, GASGAS και MV Agusta. Προκειμένου να διασφαλιστεί η κερδοφορία του ομίλου, η διοίκηση εφαρμόζει μέτρα μείωσης του κόστους σε διψήφιο αριθμό εκατομμυρίων κατά το τρέχον έτος ενοποίησης. Βασική έμφαση θα δοθεί στον εξορθολογισμό των κύκλων ανάπτυξης προϊόντων και στη σαφή ευθυγράμμιση των προγραμμάτων προϊόντων.

Στον τομέα των μοτοσυκλετών, μέρος της παραγωγής για μεμονωμένα μοντέλα μεσαίας κατηγορίας και ορισμένες δραστηριότητες Ε&Α μεταφέρονται στον στρατηγικό εταίρο Bajaj Auto, Ινδία, και στη CFMOTO στην Κίνα. Αυτό επηρεάζει προϊόντα (μοτοσυκλέτες δρόμου) σε αγορές με πολύ υψηλές τιμές και έντονο ανταγωνισμό. Η γκάμα των μοντέλων που παρήγαγε προηγουμένως η Bajaj (μεταξύ 125 και 390 κυβικών εκατοστών) θα επεκταθεί. Οι μοτοσυκλέτες δρόμου μεταξύ 790 και 950 κυβικών εκατοστών θα συναρμολογούνται από τον Κινέζο συνεργάτη CFMOTO. Μεταξύ άλλων, αυτό αποσκοπεί στην εκμετάλλευση των πλεονεκτημάτων κόστους στις περιοχές αυτές και στην επιτάχυνση των διαδικασιών ανάπτυξης και εκβιομηχάνισης.

Τα μέτρα αυτά θα συνοδευτούν από μείωση του αριθμού των εργαζομένων έως και 300 στο Mattighofen και στο Munderfing, ιδίως μέσω της απομάκρυνσης των προσωρινών εργαζομένων και των εργαζομένων που αποχωρούν από την εταιρεία λόγω φυσικής διαρροής.

Στο πλαίσιο των δύσκολων οικονομικών εξελίξεων παγκοσμίως, η Εκτελεστική Επιτροπή αναμένει ότι οι πωλήσεις θα παραμείνουν σχεδόν αμετάβλητες και το περιθώριο EBIT θα κυμανθεί μεταξύ 5% και 7% κατά το οικονομικό έτος 2024.

 

Ετικέτες

Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!

Από το σπρέι λάσπης για ασφάλτινους Adventurάδες μέχρι Kawabusa και Yamaha V4
Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

1/4/2025

Πρωταπριλιά σήμερα και όπως πάντα το MOTO το γιόρτασε με ένα άρθρο βγαλμένο από την ελληνική πραγματικότητα, που όπως φάνηκε αυτές τις ώρες που μεσολάβησαν, διασκέδασε αρκετά το αναγνωστικό κοινό.
 

Η πρωτάπριλιάτικη ανάρτησή μας:
 

Θα μπορείς να τρέξεις με ό,τι έχεις!

Posted by Moto Magazine Greece on Tuesday, April 1, 2025

 

Αρκετές εταιρείες μπήκαν στην διαδικασία να προετοιμάσουν κάτι για την σημερινή ημέρα επιδεικνύοντας μπόλικη έμπνευση, πετυχημένα αστεία αλλά και αμήχανες αναρτήσεις που ανατριχιάζεις χωρίς να μπορείς να γελάσεις. Είχαμε λοιπόν προσπάθειες όλων των επιπέδων.

Ξεχωρίζουμε και βάζουμε πρώτο στη λίστα μία φανταστική έμπνευση από εταιρεία με προϊόντα περιποίησης και καθαρισμού, που εμπνεύστηκε ένα σπρέι λάσπης για όλους εκείνους τους αναβάτες Adventure που δεν πατάνε ποτέ χώμα. Πολύ εύστοχα επέλεξαν να συνοδεύσουν την ανάρτηση με ένα λασπωμένο BMW R1200GS πατώντας πάνω στο στερεότυπο πως οι αναβάτες του δεν κάνουν για χώμα, όπως και η ίδια η μοτοσυκλέτα. Η ανάρτηση συνοδευόταν από εξίσου πετυχημένα σχόλια, όπως «να ακριβώς αυτό που χρειαζόμουν για το ταξιδάκι μου μέχρι τα Starbucks”.

Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!

Η Brocks αναβίωσε μία συνεργασία από το μακρινό παρελθόν, όταν η Suzuki και η Kawasaki έβγαλαν την ίδια μοτοσυκλέτα με διαφορετικά αυτοκόλλητα και χρώμα. Ήταν το Suzuki V-Strom 1000 που κυκλοφόρησε και ως KLV 1000 και μας θύμισε πως τότε υπήρχε πολύς κόσμος που μας έγραφε ότι κακώς λέμε ότι είναι ίδιες, γιατί το Kawasaki είναι δυνατότερο και «έχει αλλαγές από το εργοστάσιο, διότι η Kawasaki πάντα πρέπει να είναι δυνατότερη». Στο μεταξύ ήταν απλά ένα V-Strom 1000 χωρίς καμία ΑΠΟΛΥΤΩΣ διαφορά. Στο σήμερα η Borcks πήγε την συνεργασία ένα βήμα πιο κάτω, φτιάχνοντας την Kawabusa, ένα ZX-14 και Hayabusa μαζί που θα μπορούσε, σε κάποιο υγρό όνειρο, να είναι η υπερτάτη τουριστική μοτοσυκλέτα, ταυτόχρονα τερματίζοντας και μία αιώνια έχθρα.

Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!

Ο τύπος που πήγε από το σημείο του troll όπως ξεκίνησε, στο να φτιάξει επιχείρηση με αυτοκόλλητα μεγαλώνοντας και ωριμάζοντας, έβγαλε ένα υποτιθέμενο “scoop” για μία Yamaha MT-10 με V4 κινητήρα, δίνοντας βάση για σχόλια του τύπου: «να τα βλέπει αυτά η Yamaha».

Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!

 

Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!

Η Polaris ετοίμασε ένα σετ κεριών για άντρες και πήγε την παραγωγή για την σημερινή ημέρα σε άλλα επίπεδα καθώς το γύρισε σε video. Φυσικά τα αρώματα ήταν χαρακτηριστικά του αποτελέσματος της διασκέδασης, ξεκινώντας από φορεμένη μπότα και συνεχίζοντας ψηλότερα από αυτό… Το ζήτημα είναι πως το 2025 κάτι τέτοιο θα μπορούσε να είναι και πραγματικότητα από την στιγμή που έχουν βγει κεριά με πολύ πιο πικάντικα αρώματα.

 

*Adds to cart.​ #THINKOUTSIDE #April Fools

Posted by Polaris Inc. on Tuesday, April 1, 2025

 

Στην καρδιά πολλών αντιBMWάδικων μίλησε η ίδια η BMW στις Φιλιππίνες με τις βοηθητικές ρόδες για το χώμα:

Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!

Η Italjer αυτό-τρολάρεται ευφάνταστα με ένα σχέδιο ιπτάμενου σκούτερ φτιαγμένο από ΑΙ όπου στην πράξη μπορεί να πει κανείς πως δεν διαφέρει και πάρα πολύ από τις σκουτερομοτοσυκλέτες που κατασκευάζει:

Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!

Η Suzuki Αυστραλία ένωσε τους δύο κόσμους του Ιάπωνα κατασκευαστή με ένα δίτροχο Samourai Jimmy ή αλλιώς το Slimny! Το οποίο είπε πως είναι το πρώτο δίτροχο με τετρακίνηση! Κερδίζοντας το πετυχημένο σχόλιο πως «και πάλι 60Κ θα το πουλάτε».

Πρωταπριλιά 2025 στην Μοτοσυκλέτα: Πώς το γιόρτασαν οι εταιρείες!

Καλή και η προσπάθεια της Ολυμπία Οδού ή και όχι, πως εγκαινιάζει λωρίδα για καροτσάκια, θα ήταν λίγο καλύτερα τα πράγματα αν έγραφαν πως: «ανακαλύψαμε πως δεν είναι δυνατόν να χρεώνουμε τις μοτοσυκλέτες στο 80% των αυτοκινήτων καθώς η φθορά που προκαλούν στον δρόμο δεν αγγίζει ούτε το 40% από ένα μεσαίο αυτοκίνητο, για αυτό και αποφασίσαμε να χαρίσουμε σε όλους τα διόδια για ένα χρόνο, επαναφέροντας την σωστή χρέωση από το νέο έτος». Ακούτε εκεί στην Ολυμπία Οδό;

 

🚧 Ανακοίνωση: Στο πλαίσιο της αναβάθμισης των υπηρεσιών μας, εγκαινιάζουμε την πρώτη λωρίδα αποκλειστικά για καρότσια...

Posted by Ολυμπία Οδός on Tuesday, April 1, 2025

 

Ετικέτες