PIERER Mobility - Κόβει 300 θέσεις στην Αυστρία, μεταφέρει μέρος της παραγωγής και του R&D σε Ινδία και Κίνα

Επιπλέον πώληση των εταιρειών ποδηλάτου Raymon και FELT, και αναφορά στο 2024 ως “έτος εξυγίανσης”
PIERER Mobility
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

7/12/2023

Η PIERER Mobility ανακοίνωσε την πρόθεση της να εστιάσει περισσότερο στις βασικές εταιρείες του ομίλου -KTM, GASGAS, Husqvarna, MVAgusta-, πουλώντας τις εταιρείες ποδηλάτου Raymon και FELT, αλλά και του τμήματος μη ηλεκτροκίνητων ποδηλάτων. Παράλληλα, θα μεταφέρει μέρος της παραγωγής αλλά και του R&D στην Κίνα (CFMOTO) και στην Ινδία (Bajaj Auto), ενώ θα κόψει 300 θέσεις εργασίας στην Αυστρία!

Εστίαση στις βασικές μάρκες KTM, GASGAS, Husqvarna και MVAgusta

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Ομίλου έλαβε τη στρατηγική απόφαση να επικεντρωθεί ακόμη πιο έντονα στον πυρήνα των μηχανοκίνητων δικύκλων (μοτοσυκλέτες και ηλεκτρικά ποδήλατα) και ειδικά στις premium μάρκες KTM, GASGAS και Husqvarna καθώς και στην MVAgusta. Ως αποτέλεσμα αυτής της απόφασης, το Διοικητικό Συμβούλιο δρομολόγησε την πώληση των εμπορικών σημάτων Raymon και FELT αλλά και του τμήματος μη ηλεκτρικών ποδηλάτων. Η πώληση της R Raymon έχει ήδη υπογραφεί, και η ολοκλήρωση της θα πραγματοποιηθεί μέχρι το τέλος του 2023. Η μάρκα ποδηλάτων R Raymon, η οποία ιδρύθηκε το 2017, θα συνεχίσει να διοικείται από τη Susanne και τον Felix Puello σε ένα νέο, ανεξάρτητο σχήμα. Επιπλέον, έχει επίσης ξεκινήσει η διαδικασία πώλησης της μάρκας ποδηλάτων FELT σε μια κοινοπραξία με επικεφαλής τον Florian Burguet και αναμένεται να ολοκληρωθεί το πρώτο εξάμηνο του 2024. Ο Florian Burguet θα αποχωρήσει από το διοικητικό συμβούλιο της PIERER Mobility AG στα τέλη Δεκεμβρίου. Τα ηλεκτρικά ποδήλατα (e-bicycles) των εμπορικών σημάτων Husqvarna και GASGAS προωθούνται και επεκτείνονται προκειμένου να ενισχυθούν περαιτέρω οι δραστηριότητες στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Από το οικονομικό έτος 2024, η ονομασία κατηγοριών οχημάτων του Ομίλου θα έχει νέα διάρθρωση. Στο μέλλον, η αναφορά θα γίνεται στους τομείς "Μοτοσυκλέτες" και "E-Mobility". Εκτός από τα ηλεκτρικά ποδήλατα, ο νέος τομέας "E-Mobility" θα περιλαμβάνει στο μέλλον όλα τα ηλεκτροκίνητα δίκυκλα, όπως οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες, τα e-minis και τα ηλεκτρικά πατίνια.

Μερική μετεγκατάσταση των δραστηριοτήτων παραγωγής και R&D στην Κίνα (CFMOTO) και την Ινδία (Bajaj Auto)

Οι δυσμενείς οικονομικές συνθήκες στην Ευρώπη οδήγησαν την PIERER Mobility στην απόφαση να μεταφέρει μέρος της παραγωγής για ορισμένα μοντέλα μεσαίας κατηγορίας και ορισμένες δραστηριότητες R&D στον στρατηγικό εταίρο Bajaj Auto στην Ινδία, και στη CFMOTO στην Κίνα. Μεταξύ άλλων, αυτό αποσκοπεί στην εκμετάλλευση των πλεονεκτημάτων χαμηλού κόστους (μισθοί, υλικά, κλπ.) στις περιοχές αυτές και στην επιτάχυνση των διαδικασιών ανάπτυξης και εκβιομηχάνισης. Αυτή η στρατηγική απόφαση συνδέεται με την αναγκαία μείωση του προσωπικού έως και 300 υπαλλήλους στις αυστριακές εγκαταστάσεις το 2024.

Προσαρμογή των προβλέψεων για το 2023

Στον τομέα των μοτοσυκλετών το κόστος των αποθεμάτων των αντιπροσώπων αυξήθηκε απότομα λόγω των σημαντικά υψηλότερων επιτοκίων, παρά την ικανοποιητική ζήτηση στην αγορά. Η PIERER Mobility ενισχύει τη δομή των αντιπροσώπων της, επεκτείνοντας τους όρους πληρωμής και προσφέροντας υψηλότερες εκπτώσεις. Λόγω των επαρκών αποθεμάτων ρευστότητας που διαθέτει, η PIERER Mobility AG υποστηρίζει όχι μόνο τους εμπόρους της αλλά και τους προμηθευτές της, προκειμένου να αμβλύνουν τις σημαντικά αυξημένες οικονομικές επιβαρύνσεις που προκλήθηκαν από την αύξηση των επιτοκίων και να βελτιώσουν την κατάσταση ρευστότητάς τους. Αυτό το προγραμματισμένο μέτρο θα οδηγήσει σε σημαντική μείωση του συνολικού ενεργητικού και, κατά συνέπεια, σε υψηλότερο δείκτη ιδίων κεφαλαίων για τον όμιλο. Η σχετική αρνητική επίπτωση στις ταμειακές ροές της εταιρείας για το οικονομικό έτος 2023 γίνεται συνειδητά αποδεκτή. Με τον κλάδο μοτοσυκλετών να παραμένει στο επίπεδο των κατευθυντήριων γραμμών, ο αναπροσανατολισμός του κλάδου ποδηλάτων που έχει δρομολογηθεί θα έχει σημαντική αρνητική επίπτωση στο συνολικό αποτέλεσμα το 2023. Για τους λόγους αυτούς, η πρόβλεψη για το οικονομικό έτος 2023 έχει αναπροσαρμοστεί. Το Διοικητικό Συμβούλιο αναμένει αύξηση των πωλήσεων για το οικονομικό έτος 2023 από 7 % έως 9 % με περιθώριο EBIT μεταξύ 5 % και 7 %.

Προοπτικές για το οικονομικό έτος 2024

Η PIERER Mobility αναμένει ένα δύσκολο παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον για το οικονομικό έτος 2024. Για τον όμιλο PIERER Mobility, το 2024 θα είναι έτος εξυγίανσης, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί για την ενίσχυση των βασικών δραστηριοτήτων του. Προκειμένου να διασφαλιστεί η κερδοφορία του ομίλου, η διοίκηση θα εφαρμόσει μέτρα μείωσης του κόστους σε διψήφιο αριθμό εκατομμυρίων κατά το οικονομικό έτος 2024. Το Διοικητικό Συμβούλιο αναμένει ότι οι πωλήσεις θα παραμείνουν σχεδόν αμετάβλητες και ότι το περιθώριο EBIT θα κυμανθεί στο 5 % - 7 %.

ΑΑΔΕ: Δεν θα μπορείς να φύγεις από μάστορα, βενζινάδικο, πλυντήριο & πάρκινγκ χωρίς απόδειξη! - Ξεκινά το ψηφιακό πελατολόγιο!

Έρχεται Απρίλιο σε συνεργεία, βενζινάδικα, πάρκινγκ, φανοποιεία και πλυντήρια
Ψηφιακό πελατολόγιο - Πλυντήρια, βενζινάδικα, πάρκινγκ, συνεργεία 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

2/4/2025

Υποτίθεται πως θα έπρεπε να είχε ξεκινήσει ήδη από τις αρχές της χρονιάς το ψηφιακό πελατολόγιο που θα καταγράφει σε πραγματικό χρόνο τις συναλλαγές των επιχειρήσεων με τους καταναλωτές, τελικά ανακοινώθηκε πως ξεκινά τώρα, μέχρι τα μέσα Απριλίου.

Με στόχο τη μείωση της φοροδιαφυγής και την αναγκαστική έκδοση απόδειξης για κάθε χρηματική συναλλαγή μεταξύ μιας εταιρείας και του καταναλωτικού κοινού (όχι πως η έκδοση απόδειξης ή τιμολογίου δεν είναι υποχρεωτικά από τον νόμο ήδη), το "Ψηφιακό Πελατολόγιο" θα ξεκινήσει να τηρείται από τις επιχειρήσεις από τα μέσα Απριλίου. 

Αυτό τη στιγμή που η σύμφωνα με προωθητική καμπάνια της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων το μέτρο, που μπορεί να τη βρει κανείς και στο κανάλι της ΑΑΔΕ, θα έπρεπε να εφαρμόζεται ήδη από τις αρχές Ιανουαρίου. 

Ψηφιακό πελατολόγιο - Πλυντήρια, βενζινάδικα, πάρκινγκ, συνεργεία 2025

Ο πρώτος κλάδος που πρέπει να χρησιμοποιήσει την εφαρμογή της ΑΑΔΕ, ώστε οι συναλλαγές (χονδρικές ή λιανικές) μεταξύ εταιρειών και καταναλωτικού κοινού να καταγράφονται σε πραγματικό χρόνο από την ΑΑΔΕ και πριν από την παροχή υπηρεσιών είναι εκείνος του αυτοκινήτου και της μοτοσυκλέτας. 

Συγκεκριμένα οι πρώτες επιχειρήσεις που υποχρεώνονται να χρησιμοποιήσουν την εφαρμοφή myDATAapp για το ψηφιακό πελατολόγιο e-pelates, αρχικά πιλοτικά, είναι τα συνεργεία επισκευής και συντήρησης οχημάτων, τα φανοποιεία, οι εταιρείες τοποθέτησης συναγερμών, ηχοσυστημάτων και άλλου εξοπλισμού σε οχήματα, οι χώροι στάθμευσης, τα πλυντήρια οχημάτων όπως και οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων. Σε αυτές τις επιχειρήσεις άλλωστε, περισσότερο από όλα στα βενζινάδικα, παρατηρείται και μεγάλης κλίμακας φοροδιαφυγή.

Και πώς θα λειτουργεί η καταγραφή στην πράξη; Μέσω κινητού τηλεφώνου με το οποίο ο επαγγελματίας θα φωτογραφίζει/σκανάρει την πινακίδα του εκάστοτε οχήματος που μπαίνει στην επιχείρησή του για την παροχή κάποιας υπηρεσίας. 

Με το σκανάρισμα, η πινακίδα κυκλοφορίας θα συμπληρώνεται αυτόματα, ενώ κατά την έξοδο του καταναλωτή από την εταιρεία θα σκανάρεται η απόδειξη που έχει εκδοθεί από την επιχείρηση (ή το τιμολόγιο) και έτσι θα κλείνει για την ΑΑΔΕ η συναλλαγή αφού θα υπάρχει και η σχετική ενημέρωση στο σύστημα.

Στην πιλοτική φάση θα φανούν και οι αδυναμίες του συστήματος αναφορικά με τη δυνατότητα φοροδιαφυγής από την πλευρά της επιχείρησης αλλά και από εκείνη του καταναλωτή, ενώ το ερχόμενο καλοκαίρι το ψηφιακό πελατολόγιο θα επεκταθεί σε εταιρείες διοργάνωσης πάρτι, δεξιώσεων και εκδηλώσεων όπου παρατηρείται επίσης πολύ υψηλή φοροδιαφυγή.