Τον Νοέμβριο του 2022 η Mahindra που ελέγχει το 100% της Peugeot Motorcycles, είχε ανακοινώσει πως θα πουλήσει το 50% των μετοχών της σε μία γερμανικών συμφερόντων επενδυτική εταιρεία, την Mutares. Παράλληλα όμως θα μετέφερε το 80% μεριδίου ελέγχου με τις διαδικασίες να χρειάζονται τουλάχιστον τρεις μήνες για να ολοκληρωθούν.
Η είδηση είναι πως όλες οι διαδικασίες ολοκληρώθηκαν εντός χρονοδιαγράμματος και ακριβώς στα πλαίσια που διαβάζετε εδώ.
Η Mutares απασχολεί 4.500 εργαζομένους διακινώντας κεφάλαιο 2,5 δις και η απόκτηση ελέγχου της Peugeot Motorcycles ήταν η 13η αγορά για το 2022. Στόχος της Mutares είναι η Peugeot Motorcycles να μεγαλώσει γρήγορα και να κάνει μεγάλες πωλήσεις ώστε να την πουλήσει με σημαντικό κέρδος. Αυτό σημαίνει πως έχει διαγνώσει την δυναμική που έχει η Peugeot Motorcycles, γνωρίζει τα μοντέλα που θα βγάλει στην αγορά και το που θα στέκονται έναντι του ανταγωνισμού, διαφορετικά δεν θα έμπαινε στην διαδικασία να το κάνει.
Θυμίζουμε εδώ την ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ πληροφορία πως στην Ελλάδα η Peugeot Motorcycles έχει περάσει στον έλεγχο του Ομίλου Σαρακάκη, κάτι που ακόμη δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα και αναμένεται να γίνει το αμέσως επόμενο διάστημα. Ήδη στελεχώνεται τμήμα που θα αναλάβει αυτές τις διαδικασίες.
Το Mahidra Group από την άλλη πλευρά, που απασχολεί 260.000 υπαλλήλους σε 100 χώρες, έχει μία κεφαλοποίηση δεκάδες φορές μεγαλύτερη από την Mutares και δεν θα είχε κανένα λόγο να δώσει τον έλεγχο στην επενδυτική εταιρεία αν δεν ήταν σίγουροι πως με αυτό τον τρόπο η άνοδος της Peugeot θα γίνει πολύ πιο γρήγορα.
Η χρονική συγκυρία λοιπόν που σταθεροποιείται και η κατάσταση της ελληνικής αντιπροσωπείας είναι εξαιρετική. Η Peugeot Motorcycles που μέσω της TEOMOTO ανήκε στο Group Θεοχαράκη, πέρασε από διάφορα κύματα τα τελευταία χρόνια και στο τέλος υπήρξαν αρκετοί που ήθελαν να την αποκτήσουν πριν τελικά αποφασίσουν οι Γάλλοι να προχωρήσουν με τον Όμιλο Σαρακάκη. Τα κεντρικά της Peugeot Motorcycles παραμένουν στην Mandeure της Γαλλίας και αυτό δεν αναμένεται να αλλάξει με το πλάνο της Mutares να στοχεύει αρχικά στην ενδυνάμωση των πωλήσεων χωρίς να επεμβαίνει στη γραμμή παραγωγής και στην γκάμα που θεωρείται πως έχει ήδη προετοιμαστεί στρατηγικά για την ευρωπαϊκή αγορά.