O Stefan Merriman και η CDR Yamaha WR450F

Από τον

Βασίλη Καραχάλιο

30/5/2014

Ποιός θυμάται τον Stafan Merriman; Τον τέσσερις φορές παγκόσμιο πρωταθλητή εντούρο τον είχαμε δει στον πρώτο αγώνα παγκοσμίου στην Ελλάδα, στα Καλάβρυτα το 2003, τότε με Honda CR250R. Ακόμα θυμάμαι τις... ποδίτσες που είχε κάτω από τα μαρσπιέ, για να μην τον φρενάρουν όταν τα έσερνε κάτω στα μπερμ! Πρώτο μπόι ο Merriman, ίσα που ξεχώριζε το κεφάλι του πάνω από το τιμόνι, αλλά όταν ξεκίναγε ήταν ποίημα να τον βλέπεις να οδηγεί. Κάνοντας πολλές θυσίες, ο Νεοζηλανδός είχε έρθει στην Ευρώπη κι έμενε χρόνια σε τροχόσπιτο με την γυναίκα και το παιδί του, ακολουθώντας τους αγώνες. Κατάφερε να κερδίσει τέσσερα παγκόσμια, άλλες τρεις χρονιές ήρθε δεύτερος, μία τρίτος, μία τέταρτος και δύο πέμπτος. Όταν πια δεν ήταν ανταγωνιστικός, επέστρεψε στην Αυστραλία, όπου αγωνίζεται ακόμα στο πρωτάθλημα, στα 41 του χρόνια, και τερματίζει σταθερά στις πρώτες θέσεις. 


"Το 2013, στην αρχή δεν τα πήγαινα και πολύ καλά, αλλά τελικά κατάφερα να τερματίσω δεύτερος στην Ε2, και μόνο πέντε βαθμούς από την τρίτη θέση της γενικής. Είμαι χαρούμενος με το αποτέλεσμα, άλλωστε έχω περάσει τα 40, και όντως γίνεται όλο και πιο δύσκολο να κερδίζω τους νεότερους. Το καλύτερο πράγμα στην ηλικία μου – όπως λέω, δεν είμαι γέρος, απλά πιο έμπειρος... – είναι πως δεν κολλάω σε ένα θέμα του αγώνα ή της μοτοσυκλέτας. Μπορώ να βλέπω την μεγαλύτερη εικόνα πια, σε αντίθεση με τότε που ήμουν νέος και πιο παρορμητικός.
Μέσα στη χρονιά χρησιμοποιώ δύο μοτοσυκλέτες για τους αγώνες, κι άλλες τρεις για προπονήσεις. Εκτός των αγώνων, καβαλάω δύο με τρεις μέρες την εβδομάδα, κάνω και cross-training για να κρατάω την μαχητικότητά μου."


Ιδού η λίστα των αλλαγών του WR450R με το οποίο τρέχει στο πρωτάθλημα AORC:
• Εκκεντροφόροι φτιαγμένοι στην Νέα Ζηλανδία
• Ροϊκή εξέλιξη κεφαλής
• Συμπλέκτης GYTR
• Ρεζερβουάρ YZ250F Team Rinaldi carbon fiber
• Προγραμματιζόμενη ανάφλεξη Vortex 10 θέσεων
• Υποπλαίσιο ΥΖ250F για 20mm χαμηλότερο ύψος σέλας
• Πλαϊνά καπάκια YZ250F
• Στάνταρ πλάκες πιρουνιού, τιμόνι Renthal
• Λάστιχα Dunlop
• Πιρούνι YZ450F με αλλαγές σε valving και ελατήρια

Tiziano Internò - 42 μέτρα κάτω από το νερό με ένα ειδικά διαμορφωμένο Honda HRC 450Rally! [VIDEO]

Μαγικά πλάνα, στη βαθύτερη θερμαινόμενη πισίνα του κόσμου
Μαγικά πλάνα, στη βαθύτερη πισίνα του κόσμου
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

25/11/2024

Στις 22 Οκτωβρίου του 2024, ο Ιταλός αναβάτης του Rally-Dakar Tiziano Internò βούτηξε στα 42 μέτρα κάτω από το νερό, στην βαθύτερη θερμαινόμενη πισίνα του κόσμου, καβάλα στο αγωνιστικό του Honda HRC 450Rally, ειδικά διαμορφωμένο με ηλεκτροκινητήρα και ρυθμιστές πλευστότητας, χαρίζοντας μας ένα βίντεο με απόκοσμα, μαγικά πλάνα, και με εκλεκτή παρέα που περιλάμβανε Πρωταθλητές Καταδύσεων, αλλά και τον Nicola Dutto, τον παραπληγικό αναβάτη Rally.

Μοτοσυκλέτα και βυθός. Δυο έννοιες φαινομενικά άσχετες μεταξύ τους -και ήταν αρκετοί εκείνοι που έσπευσαν να το υπογραμμίσουν στα σχόλια του βίντεο. Όμως ο Tiziano Internò διαφωνεί, και καταφέρνει να παντρέψει με εντυπωσιακό τρόπο δυο από τα μεγάλα του πάθη. Τους δυο τροχούς και τις καταδύσεις.

Ο Ιταλός που έχει στο ενεργητικό του τέσσερις συμμετοχές στο Dakar -και ετοιμάζεται για την πέμπτη, στα τέλη του Οκτωβρίου βούτηξε στα βάθη του “Y-40 The Deep Joy” στο Montegrotto Terme, τη βαθύτερη τεχνητή πισίνα στον κόσμο, χωρητικότητας 4.300.000 λίτρων νερού, που θερμαίνεται στους 32-34 βαθμούς Κελσίου και έχει μέγιστο βάθος 42,15 μέτρα.

Tiziano Internò

Με τη βοήθεια κινηματογραφικού συνεργείου, ο Internò βούτηξε ντυμένος με τη στολή και το κράνος που αγωνίζεται στο Dakar, καβάλα στη μοτοσυκλέτα του, που είχε διαμορφώσει ειδικά για τη βουτιά. Εξωτερικά το Honda HRC 450Rally δεν έμοιαζε να διαφέρει από τη μορφή με την οποία θα το οδηγήσει σε λίγο ο αναβάτης του στις ερήμους της Σαουδικής Αραβίας, με τον ίδιο πύργο οργάνων, το Road-Book (με ειδικά σχεδιασμένη διαδρομή που δείχνει την πορεία προς τον βυθό) το ρεζερβουάρ των 35 λίτρων, την εξάτμιση, τους τροχούς… όμως η μεγάλη διαφορά ήταν στην καρδιά της μοτοσυκλέτας.

Tiziano Internò

Αντί για βενζίνη στο ρεζερβουάρ υπήρχαν ειδικά όργανα όπως στις στολές των δυτών, που μπορούσαν να ρυθμίζουν την πλευστότητα της μοτοσυκλέτας και του αναβάτη, από ένα χειριστήριο στο τιμόνι! Επιπλέον, στη μοτοσυκλέτα τοποθετήθηκε κι ένας μικρός ηλεκτροκινητήρας Teseo με προπέλα στο πίσω μέρος, ώστε να μπορεί ο Internò να οδηγήσει σε… αργή κίνηση, φέρνοντας τη μοτοσυκλέτα σε στάσεις που να θυμίζουν σούζα, ανάβαση λόφου, και στροφή!

Tiziano Internò

Στόχος, πέρα από το φανταστικό βίντεο, ήταν να πετύχει ο Internò και Παγκόσμιο Ρεκόρ, με το να καταδυθεί, να φτάσει στον βυθό και να αναδυθεί, πάντα στη σέλα της μοτοσυκλέτας του.

Nicola Dutto

Τον Internò, την ημέρα της κατάδυσης συνόδευσαν ο Gianluca Genoni, κάτοχος 18 ρεκόρ ελεύθερης κατάδυσης, ο Nicola Dutto, παραπληγικός αγωνιζόμενος ράλι με μοτοσυκλέτα, η Ilenia Colanero και ο Fabrizio Pagani, παραολυμπιονίκες ελεύθερης κατάδυσης και μοτοσυκλετιστές, για να δώσουν ζωή σε μια ιστορία που στόχο έχει να εμπνεύσει περισσότερες γενιές μεταδίδοντας ένα μήνυμα αγάπης για τη ζωή, και θίγοντας θέματα όπως το ξεπέρασμα των ορίων του ατόμου, η αναγέννηση και η εκ νέου προσαρμογή σε κάθε σωματικό και ψυχικό εμπόδιο. 

Απολαύστε παρακάτω το βίντεο από την κατάδυση.

Ετικέτες