Ο όμιλος Θεοχαράκη επιστρέφει στην μοτοσυκλέτα: Εισάγει την UM στην Ελλάδα

Εταιρεία με διοικητική έδρα στο Μαϊάμι και ρίζες στην Κολομβία
Ο Θεοχαράκης φέρνει την UM
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

20/4/2023

Ο όμιλος Θεοχαράκη με όχημα την εταιρεία ΤΕΟΡΕΝ ΜΟΤΟΡΣ Α.Ε. που εισάγει στην Ελλάδα τις Renault και Dacia, επιστρέφει στην αγορά της μοτοσυκλέτας μετά από την TEOMOTO που βασικό της αντικείμενο ήταν η Kawasaki, η οποία πλέον έχει περάσει σε νέα αντιπροσώπευση.

Στην EICMA τον περασμένο Νοέμβριο τα στελέχη της ΤΕΟΡΕΝ εξασφάλισαν την αποκλειστική αντιπροσώπευση της UM στην Ελλάδα, μία εταιρεία που εδρεύει στο Μαϊάμι και κερδίζει έτσι το δικαίωμα να αποκαλείται Αμερικανός κατασκευαστής. Οι διαδικασίες έχουν πλέον προχωρήσει και η UM βρίσκεται και επίσημα στην Ελλάδα ξεκινώντας πωλήσεις με σκούτερ και cruiser μοτοσυκλέτες στην κατηγορία των 125 κυβικών.

Η κατασκευή των μοντέλων γίνεται στην Κίνα από διάφορους προμηθευτές, και η εξαγωγή πλησιάζει τις 40 χώρες με σχεδόν 2000 σημεία λιανικής πώλησης. Για μία περίοδο είχε μπει στην αγορά της Ινδίας, την μεγαλύτερη αγορά του κόσμου για τα δίκυκλα γενικώς, κάνοντας σύμπραξη με την Lohia Auto που στην Ελλάδα την ξέρουμε από τα πολύ γνωστά LML. Παρά την ταχεία ανάπτυξη στην Ινδία, το γεγονός πως η μητρική της LML αποφάσισε να φύγει από τις μοτοσυκλέτες διαλύοντας το εργοστάσιο, άφησε και την UM προσωρινά εκτός Ινδίας. Την ίδια εποχή που συνέβη αυτό, 2016-2017, η UM προχωρούσε με την επιλογή της να μπει στην αγορά της Ευρώπης και επικεντρώθηκε σε αυτή, καταλήγοντας σε συμφωνία αντιπροσώπευσης σε 8 βασικές χώρες με την Ελλάδα να γίνεται τώρα η 9η στη σειρά και με βασικές αγορές της Ιταλίας, Γερμανίας, Ισπανίας και Αγγλίας. Τα κεντρικά της Ευρώπης είναι στην Πορτογαλία, στο Πόρτο, βόρεια της Λισαβόνας και η επιλογή αυτή δεν είναι τυχαία, καθώς οι ρίζες UM είναι στην Κολομβία με την Πορτογαλία να είναι κομβικό λιμάνι για όλη την Λ. Αμερική.

Ο Θεοχαράκης φέρνει την UM

Ιδρυτής της UM ήταν ο Senhor Octavio Villegas Liano που είχε αντιπροσωπείες αυτοκινήτων και φορτηγών στην Κολομβία. Διακρίνοντας την ανάγκη για προσιτά δίκυκλα στις χώρες της Λ. Αμερικής ίδρυσε την United Motors και επικεντρώθηκε στις κατηγορίες που είχαν νόημα ύπαρξης στις αγορές εκεί, συνάπτοντας συμφωνίες με διάφορους ασιάτες προμηθευτές. Ωστόσο η UM ξεκινά την βασική της εμπορική πορεία σε όλο τον κόσμο με την εγγραφή στους καταλόγους των ΗΠΑ στις αρχές του 2000. Τα κεντρικά της γραφεία παραμένουν στις ΗΠΑ από τότε.

Με βάση τις ρίζες της λοιπόν, δεν είναι τυχαίο που η UM έχει στην γκάμα της και παπί, παρόλο που κάτι τέτοιο θα ήταν περίεργο για μία εταιρεία με έδρα στο Μαϊάμι. Εκτός από παπί έχει και σκούτερ, το ένα εκ των οποίων, το XPEED 125 RX, αντιγράφει την εικόνα των παπιών διατηρώντας τον κινητήρα πίσω και την ποδιά με το επίπεδο πάτωμα.

Ο Θεοχαράκης φέρνει την UM

Το παπί της UM, το FLASH 125 LZ, διαθέτει ψηφιακό πίνακα οργάνων, χώρο κάτω από τη σέλα και μανιβέλα αλλά δεν είναι ακόμη διαθέσιμο στην Ελλάδα. Αντίθετα, διατίθενται το σκούτερ Chill 125 σε δύο εκδόσεις και η μοτοσυκλέτα Renegade 125 σε 3 εκδόσεις με την Renegade 300 να έρχεται κι αυτή σύντομα. Η Renegade έχει cruiser στιλ που όχι μόνο ταιριάζει στην τοποθεσία των κεντρικών γραφείων της εταιρείας, αλλά και ορισμένων βασικών αγορών δραστηριοποίησης της UM.

Στην EICMA που τις είδαμε από κοντά, υπήρχε και μία On-Off μοτοσυκλέτα που επίσης θα είχε νόημα ύπαρξης στην ελληνική αγορά.

 

ΑΑΔΕ: Δεν θα μπορείς να φύγεις από μάστορα, βενζινάδικο, πλυντήριο & πάρκινγκ χωρίς απόδειξη! - Ξεκινά το ψηφιακό πελατολόγιο!

Έρχεται Απρίλιο σε συνεργεία, βενζινάδικα, πάρκινγκ, φανοποιεία και πλυντήρια
Ψηφιακό πελατολόγιο - Πλυντήρια, βενζινάδικα, πάρκινγκ, συνεργεία 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

2/4/2025

Υποτίθεται πως θα έπρεπε να είχε ξεκινήσει ήδη από τις αρχές της χρονιάς το ψηφιακό πελατολόγιο που θα καταγράφει σε πραγματικό χρόνο τις συναλλαγές των επιχειρήσεων με τους καταναλωτές, τελικά ανακοινώθηκε πως ξεκινά τώρα, μέχρι τα μέσα Απριλίου.

Με στόχο τη μείωση της φοροδιαφυγής και την αναγκαστική έκδοση απόδειξης για κάθε χρηματική συναλλαγή μεταξύ μιας εταιρείας και του καταναλωτικού κοινού (όχι πως η έκδοση απόδειξης ή τιμολογίου δεν είναι υποχρεωτικά από τον νόμο ήδη), το "Ψηφιακό Πελατολόγιο" θα ξεκινήσει να τηρείται από τις επιχειρήσεις από τα μέσα Απριλίου. 

Αυτό τη στιγμή που η σύμφωνα με προωθητική καμπάνια της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων το μέτρο, που μπορεί να τη βρει κανείς και στο κανάλι της ΑΑΔΕ, θα έπρεπε να εφαρμόζεται ήδη από τις αρχές Ιανουαρίου. 

Ψηφιακό πελατολόγιο - Πλυντήρια, βενζινάδικα, πάρκινγκ, συνεργεία 2025

Ο πρώτος κλάδος που πρέπει να χρησιμοποιήσει την εφαρμογή της ΑΑΔΕ, ώστε οι συναλλαγές (χονδρικές ή λιανικές) μεταξύ εταιρειών και καταναλωτικού κοινού να καταγράφονται σε πραγματικό χρόνο από την ΑΑΔΕ και πριν από την παροχή υπηρεσιών είναι εκείνος του αυτοκινήτου και της μοτοσυκλέτας. 

Συγκεκριμένα οι πρώτες επιχειρήσεις που υποχρεώνονται να χρησιμοποιήσουν την εφαρμοφή myDATAapp για το ψηφιακό πελατολόγιο e-pelates, αρχικά πιλοτικά, είναι τα συνεργεία επισκευής και συντήρησης οχημάτων, τα φανοποιεία, οι εταιρείες τοποθέτησης συναγερμών, ηχοσυστημάτων και άλλου εξοπλισμού σε οχήματα, οι χώροι στάθμευσης, τα πλυντήρια οχημάτων όπως και οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων. Σε αυτές τις επιχειρήσεις άλλωστε, περισσότερο από όλα στα βενζινάδικα, παρατηρείται και μεγάλης κλίμακας φοροδιαφυγή.

Και πώς θα λειτουργεί η καταγραφή στην πράξη; Μέσω κινητού τηλεφώνου με το οποίο ο επαγγελματίας θα φωτογραφίζει/σκανάρει την πινακίδα του εκάστοτε οχήματος που μπαίνει στην επιχείρησή του για την παροχή κάποιας υπηρεσίας. 

Με το σκανάρισμα, η πινακίδα κυκλοφορίας θα συμπληρώνεται αυτόματα, ενώ κατά την έξοδο του καταναλωτή από την εταιρεία θα σκανάρεται η απόδειξη που έχει εκδοθεί από την επιχείρηση (ή το τιμολόγιο) και έτσι θα κλείνει για την ΑΑΔΕ η συναλλαγή αφού θα υπάρχει και η σχετική ενημέρωση στο σύστημα.

Στην πιλοτική φάση θα φανούν και οι αδυναμίες του συστήματος αναφορικά με τη δυνατότητα φοροδιαφυγής από την πλευρά της επιχείρησης αλλά και από εκείνη του καταναλωτή, ενώ το ερχόμενο καλοκαίρι το ψηφιακό πελατολόγιο θα επεκταθεί σε εταιρείες διοργάνωσης πάρτι, δεξιώσεων και εκδηλώσεων όπου παρατηρείται επίσης πολύ υψηλή φοροδιαφυγή.