Με την ΚΤΜ στο τιμόνι το 2026, η MV Agusta επιτίθεται στην Ducati

Σε 2 χρόνια από σήμερα το πλειοψηφικό πακέτο της εταιρείας του Varese περνά στην KTM AG!
Η ΚΤΜ αγοράζει το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών της MV Agusta το 2026
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

25/10/2023

Όπως σας είχαμε γράψει, η ολοένα και διευρυνόμενη επιρροή της KTM AG (και κατ’ επέκταση της Pierer Mobility) στην MV Agusta έχει έναν και μόνο -προδιαγεγραμμένο- στόχο, που δεν είναι άλλος από την απόκτηση της εταιρείας του Varese από τους Αυστριακούς. Τώρα, με μια λιτή ανακοίνωση του, ο όμιλος του Stefan Pierer επιταχύνει τις εξελίξεις, αναφέροντας πως το 2026 θα αποκτήσει το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών της MV Agusta.

Παρόλο τώρα που οι προθέσεις της Pierer Mobility είναι πεντακάθαρες, εντούτοις η ανακοίνωση του Ομίλου θυμίζει προπέτασμα καπνού, καθώς τιτλοφορείται: “Εμβαθύνοντας τη συνεργασία με την MV Agusta”. Υπάρχει πάντα ένα όριο εμβάθυνσης μιας συνεργασίας, πριν το ένα μέλος εκ των δύο αποκτήσει τον απόλυτο έλεγχο της κατάστασης. Όπως εδώ.

Στην ανακοίνωση διαβάζουμε τα εξής: “Τον Νοέμβριο του 2022, η KTM AG, θυγατρική της PIERER Mobility AG, απέκτησε μέσω αύξησης κεφαλαίου ποσοστό 25,1% της MV Agusta Motor S.p.A., με έδρα το Varese (Ιταλία). Στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας, η KTM AG ανέλαβε τον Οκτώβριο του 2023 την εφοδιαστική αλυσίδα και τις αγορές της MV Agusta. Επιπλέον, η γκάμα προϊόντων της MV Agusta διανέμεται μέσω του παγκόσμιου δικτύου πωλήσεων της PIERER Mobility. Το δικαίωμα προαίρεσης αγοράς που χορηγήθηκε στην KTM AG βάσει των ετήσιων οικονομικών καταστάσεων της 31ης Δεκεμβρίου 2025 για την απόκτηση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών της MV Agusta θα ασκηθεί την άνοιξη του 2026.

Για τους άσχετους με τον όρο “δικαίωμα προαίρεσης”, οι Συμβάσεις Δικαιωμάτων Προαίρεσης δίνουν στον αγοραστή το δικαίωμα, αλλά όχι την υποχρέωση, έναντι καταβολής τιμήματος να αγοράσει ή να πουλήσει μία υποκείμενη αξία σε μία συγκεκριμένη τιμή (τιμή εξάσκησης) έως μία καθορισμένη ημερομηνία λήξης. Από την άλλη ο πωλητής του δικαιώματος, είναι υποχρεωμένος, έναντι είσπραξης τιμήματος να αναλάβει ή παραδώσει την υποκείμενη αξία στον αγοραστή αν αυτός ασκήσει το δικαίωμά του. Και ποιος πιστεύει πως η KTM AG δεν θα ασκήσει το δικαίωμα προαίρεσης της, αγοράζοντας το πλειοψηφικό πακέτο και παίρνοντας τον απόλυτο έλεγχο της MV Agusta το 2026;

Ο Pierer έχει στόχο να εξελίξει την MV Agusta στον μεγάλο αντίπαλο της Ducati, με premium μοτοσυκλέτες οι οποίες θα συνεχίσουν να κατασκευάζονται αυστηρά στην Ιταλία, αντίθετα με εκείνες του Borgo Panigale που όπως πιστεύει ο Sardarov θα φτιάχνονται στην Ταϊλάνδη σε ολοένα και μεγαλύτερο ποσοστό. Ένα ακόμη θέμα που προκύπτει από την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου της MV Agusta από την KTM είναι φυσικά και το αν θα παραμείνει ο Ρώσος στη θέση του, ή αν θα αντικατασταθεί με κάποιον Αυστριακό.

Ετικέτες

ΑΑΔΕ: Δεν θα μπορείς να φύγεις από μάστορα, βενζινάδικο, πλυντήριο & πάρκινγκ χωρίς απόδειξη! - Ξεκινά το ψηφιακό πελατολόγιο!

Έρχεται Απρίλιο σε συνεργεία, βενζινάδικα, πάρκινγκ, φανοποιεία και πλυντήρια
Ψηφιακό πελατολόγιο - Πλυντήρια, βενζινάδικα, πάρκινγκ, συνεργεία 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

2/4/2025

Υποτίθεται πως θα έπρεπε να είχε ξεκινήσει ήδη από τις αρχές της χρονιάς το ψηφιακό πελατολόγιο που θα καταγράφει σε πραγματικό χρόνο τις συναλλαγές των επιχειρήσεων με τους καταναλωτές, τελικά ανακοινώθηκε πως ξεκινά τώρα, μέχρι τα μέσα Απριλίου.

Με στόχο τη μείωση της φοροδιαφυγής και την αναγκαστική έκδοση απόδειξης για κάθε χρηματική συναλλαγή μεταξύ μιας εταιρείας και του καταναλωτικού κοινού (όχι πως η έκδοση απόδειξης ή τιμολογίου δεν είναι υποχρεωτικά από τον νόμο ήδη), το "Ψηφιακό Πελατολόγιο" θα ξεκινήσει να τηρείται από τις επιχειρήσεις από τα μέσα Απριλίου. 

Αυτό τη στιγμή που η σύμφωνα με προωθητική καμπάνια της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων το μέτρο, που μπορεί να τη βρει κανείς και στο κανάλι της ΑΑΔΕ, θα έπρεπε να εφαρμόζεται ήδη από τις αρχές Ιανουαρίου. 

Ψηφιακό πελατολόγιο - Πλυντήρια, βενζινάδικα, πάρκινγκ, συνεργεία 2025

Ο πρώτος κλάδος που πρέπει να χρησιμοποιήσει την εφαρμογή της ΑΑΔΕ, ώστε οι συναλλαγές (χονδρικές ή λιανικές) μεταξύ εταιρειών και καταναλωτικού κοινού να καταγράφονται σε πραγματικό χρόνο από την ΑΑΔΕ και πριν από την παροχή υπηρεσιών είναι εκείνος του αυτοκινήτου και της μοτοσυκλέτας. 

Συγκεκριμένα οι πρώτες επιχειρήσεις που υποχρεώνονται να χρησιμοποιήσουν την εφαρμοφή myDATAapp για το ψηφιακό πελατολόγιο e-pelates, αρχικά πιλοτικά, είναι τα συνεργεία επισκευής και συντήρησης οχημάτων, τα φανοποιεία, οι εταιρείες τοποθέτησης συναγερμών, ηχοσυστημάτων και άλλου εξοπλισμού σε οχήματα, οι χώροι στάθμευσης, τα πλυντήρια οχημάτων όπως και οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων. Σε αυτές τις επιχειρήσεις άλλωστε, περισσότερο από όλα στα βενζινάδικα, παρατηρείται και μεγάλης κλίμακας φοροδιαφυγή.

Και πώς θα λειτουργεί η καταγραφή στην πράξη; Μέσω κινητού τηλεφώνου με το οποίο ο επαγγελματίας θα φωτογραφίζει/σκανάρει την πινακίδα του εκάστοτε οχήματος που μπαίνει στην επιχείρησή του για την παροχή κάποιας υπηρεσίας. 

Με το σκανάρισμα, η πινακίδα κυκλοφορίας θα συμπληρώνεται αυτόματα, ενώ κατά την έξοδο του καταναλωτή από την εταιρεία θα σκανάρεται η απόδειξη που έχει εκδοθεί από την επιχείρηση (ή το τιμολόγιο) και έτσι θα κλείνει για την ΑΑΔΕ η συναλλαγή αφού θα υπάρχει και η σχετική ενημέρωση στο σύστημα.

Στην πιλοτική φάση θα φανούν και οι αδυναμίες του συστήματος αναφορικά με τη δυνατότητα φοροδιαφυγής από την πλευρά της επιχείρησης αλλά και από εκείνη του καταναλωτή, ενώ το ερχόμενο καλοκαίρι το ψηφιακό πελατολόγιο θα επεκταθεί σε εταιρείες διοργάνωσης πάρτι, δεξιώσεων και εκδηλώσεων όπου παρατηρείται επίσης πολύ υψηλή φοροδιαφυγή.