KTM AG - Αγοράζει το 25,1% της MV Agusta

Και αναλαμβάνει τη διανομή της MV σε παγκόσμια κλίμακα
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

4/11/2022

Όταν στα τέλη Σεπτεμβρίου 2022 είχε ανακοινωθεί πως η KTM AG αναλαμβάνει τη διανομή της MV Agusta σε ΗΠΑ-Καναδά-Μεξικό, ο τίτλος του άρθρου στο ΜΟΤΟ ήταν “Προάγγελος”, καθώς διαφαινόταν ξεκάθαρα η επέκταση της πρώτης εκείνης συνεργασίας. Ένα μήνα μετά, η επέκταση ήρθε σαρωτικά, με την ανακοίνωση αγοράς από την KTM του 25,1% της MV Agusta, την ανάληψη του τμήματος προμηθειών της ιταλικής φίρμας, και τη διανομή των μοτοσυκλετών του Varese σε παγκόσμιο επίπεδο από τους “πορτοκαλί”.

Το λιτό δελτίο τύπου που κυκλοφόρησαν MV Agusta και PIERER Mobility το βράδυ της 3ης Νοεμβρίου 2022 έχει ως εξής: “Η MV Agusta και η PIERER Mobility συμφώνησα σε στρατηγική συνεργασία.

Μέσα στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής συνεργασίας μεταξύ των δυο Ευρωπαίων κατασκευαστών μοτοσυκλέτας, η KTM AG, μια εταιρεία της PIERER Mobility, θα προμηθεύσει την MV Agusta με υποστήριξη εφοδιαστικής αλυσίδας και θα αναλάβει τον τομέα των προμηθειών (purchasing). Επιπρόσθετα, κατά την πορεία της συνεργασίας αυτής, η MV Agusta θα διανέμει εν μέρει την προϊοντική της γκάμα μέσω του παγκόσμιου δικτύου διανομής της PIERER Mobility.

Τον Νοέμβριο του 2022, η KTM AG θα αποκτήσει το 25.1% της MV Agusta Motor S.p.A., με βάση το Varese της Ιταλίας, μέσω αύξησης κεφαλαίου.”

Το "εν μέρει" στη διατύπωση για τη διανομή της MV Agusta από το δίκτυο της KTM AG πιστεύουμε πως αφορά στη διατήρηση, τουλάχιστον για την ώρα, και του υπάρχοντος δικτύου διανομής της MV Agusta.

Έτσι, η επιρροή της PIERER Mobility στην MV ισχυροποιείται, και αναμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε τα επόμενα βήματα αυτής της συνεργασίας. 

ΑΑΔΕ: Δεν θα μπορείς να φύγεις από μάστορα, βενζινάδικο, πλυντήριο & πάρκινγκ χωρίς απόδειξη! - Ξεκινά το ψηφιακό πελατολόγιο!

Έρχεται Απρίλιο σε συνεργεία, βενζινάδικα, πάρκινγκ, φανοποιεία και πλυντήρια
Ψηφιακό πελατολόγιο - Πλυντήρια, βενζινάδικα, πάρκινγκ, συνεργεία 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

2/4/2025

Υποτίθεται πως θα έπρεπε να είχε ξεκινήσει ήδη από τις αρχές της χρονιάς το ψηφιακό πελατολόγιο που θα καταγράφει σε πραγματικό χρόνο τις συναλλαγές των επιχειρήσεων με τους καταναλωτές, τελικά ανακοινώθηκε πως ξεκινά τώρα, μέχρι τα μέσα Απριλίου.

Με στόχο τη μείωση της φοροδιαφυγής και την αναγκαστική έκδοση απόδειξης για κάθε χρηματική συναλλαγή μεταξύ μιας εταιρείας και του καταναλωτικού κοινού (όχι πως η έκδοση απόδειξης ή τιμολογίου δεν είναι υποχρεωτικά από τον νόμο ήδη), το "Ψηφιακό Πελατολόγιο" θα ξεκινήσει να τηρείται από τις επιχειρήσεις από τα μέσα Απριλίου. 

Αυτό τη στιγμή που η σύμφωνα με προωθητική καμπάνια της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων το μέτρο, που μπορεί να τη βρει κανείς και στο κανάλι της ΑΑΔΕ, θα έπρεπε να εφαρμόζεται ήδη από τις αρχές Ιανουαρίου. 

Ψηφιακό πελατολόγιο - Πλυντήρια, βενζινάδικα, πάρκινγκ, συνεργεία 2025

Ο πρώτος κλάδος που πρέπει να χρησιμοποιήσει την εφαρμογή της ΑΑΔΕ, ώστε οι συναλλαγές (χονδρικές ή λιανικές) μεταξύ εταιρειών και καταναλωτικού κοινού να καταγράφονται σε πραγματικό χρόνο από την ΑΑΔΕ και πριν από την παροχή υπηρεσιών είναι εκείνος του αυτοκινήτου και της μοτοσυκλέτας. 

Συγκεκριμένα οι πρώτες επιχειρήσεις που υποχρεώνονται να χρησιμοποιήσουν την εφαρμοφή myDATAapp για το ψηφιακό πελατολόγιο e-pelates, αρχικά πιλοτικά, είναι τα συνεργεία επισκευής και συντήρησης οχημάτων, τα φανοποιεία, οι εταιρείες τοποθέτησης συναγερμών, ηχοσυστημάτων και άλλου εξοπλισμού σε οχήματα, οι χώροι στάθμευσης, τα πλυντήρια οχημάτων όπως και οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων. Σε αυτές τις επιχειρήσεις άλλωστε, περισσότερο από όλα στα βενζινάδικα, παρατηρείται και μεγάλης κλίμακας φοροδιαφυγή.

Και πώς θα λειτουργεί η καταγραφή στην πράξη; Μέσω κινητού τηλεφώνου με το οποίο ο επαγγελματίας θα φωτογραφίζει/σκανάρει την πινακίδα του εκάστοτε οχήματος που μπαίνει στην επιχείρησή του για την παροχή κάποιας υπηρεσίας. 

Με το σκανάρισμα, η πινακίδα κυκλοφορίας θα συμπληρώνεται αυτόματα, ενώ κατά την έξοδο του καταναλωτή από την εταιρεία θα σκανάρεται η απόδειξη που έχει εκδοθεί από την επιχείρηση (ή το τιμολόγιο) και έτσι θα κλείνει για την ΑΑΔΕ η συναλλαγή αφού θα υπάρχει και η σχετική ενημέρωση στο σύστημα.

Στην πιλοτική φάση θα φανούν και οι αδυναμίες του συστήματος αναφορικά με τη δυνατότητα φοροδιαφυγής από την πλευρά της επιχείρησης αλλά και από εκείνη του καταναλωτή, ενώ το ερχόμενο καλοκαίρι το ψηφιακό πελατολόγιο θα επεκταθεί σε εταιρείες διοργάνωσης πάρτι, δεξιώσεων και εκδηλώσεων όπου παρατηρείται επίσης πολύ υψηλή φοροδιαφυγή.