Kawasaki Ninja ZX-10R/RR/SE 2019

Aναβαθμίσεις για όλες τις εκδόσεις
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

3/9/2018

Η Kawasaki για το 2019 αποφάσισε να προχωρήσει στην ανανέωση όλων των εκδόσεων της superbike της, θέλοντας να συνεχίσει την επιτυχής πορεία τους. Όσον αφορά τις αλλαγές, όλες οι εκδόσεις της οικογένειας των Ninja ZX-10 θα έχουν την επανασχεδιασμένη κεφαλή με το νέο σύστημα βύθισης βαλβίδων. Το σύστημα αυτό δεν το βλέπουμε για πρώτη φορά, καθώς το πρώτο μοντέλο που εμφανίστηκε με αυτό ήταν το BMW S1000RR και έπειτα ακολούθησε το GSX-R 1000 της Suzuki. Ουσιαστικά μεταξύ των εκκεντροφόρων και των βαλβίδων τοποθετήθηκαν ενδιάμεσα κοκοράκια, επιτρέποντας έτσι τη χρήση πιο “ήπιων” εκκεντροφόρων με μεγαλύτερη διάρκεια και μεγαλύτερη ακρίβεια στην κίνηση, στη μείωση του βάρους κατά 20% και στη χρήση μαλακότερων ελατηρίων καθώς πλέον δεν είναι απαραίτητα. Η μείωση του βάρους προήλθε από τη μεγέθυνση του εσωτερικού χώρου της κεφαλής, διατηρώντας όμως τις αρχικές εξωτερικές διαστάσεις.

Με αυτό τον τρόπο στις εκδόσεις ZX-10R και ZX-10R SE η Kawasaki κατάφερε να αυξήσει την ιπποδύναμη κατά 3 ίππους (χωρίς τη συμβολή του Ram-air) και ο κόφτης πλέον επεμβαίνει στις 13.500 αντί των 13.000 στροφών. Τέλος το χρώμα του καπακιού της κεφαλής είναι κόκκινο. Σε ό,τι αφορά την έκδοση ZX-10R SE, εκτός της νέας κεφαλής θα υπάρχει και η δυνατότητα επιλογής του self-healing χρώματος της Kawasaki, μιας τεχνοτροπίας που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στη Ninja H2 του 2019. Η εφαρμογή της στη Ninja ZX-10R SE δείχνει πως η εταιρεία έχει βλέψεις να την εφαρμόσει και σε άλλα μοντέλα και όχι μόνο στη ναυαρχίδα της.

Όσον αφορά την καινοτομία που φέρνει αυτή η βαφή γίνεται αντιληπτή από το όνομα της, η Kawasaki αναφέρει πως θα έχει τη δυνατότητα να “θεραπεύει” μικρές φθορές που μπορεί να προκληθούν από τη καθημερινή χρήση. Ακόμα το Ninja ZX-10R SE και ZX-10R από το 2019 θα έχουν στον στάνταρ εξοπλισμό τους το quickshifter της εταιρείας που επιτρέπει το ανέβασμα και το κατέβασμα των σχέσεων χωρίς τη χρήση συμπλέκτη. Τέλος, σύμφωνα με τη Kawasaki οι ημι-ενεργητικές αναρτήσεις της Ninja ZX-10R SE δέχτηκαν και αυτές μια ανανέωση στο λογισμικό τους, ώστε να εναρμονίζονται καλύτερα με τις αναβαθμίσεις που έγιναν στον κινητήρα.

Την έκδοση της Ninja ZX-10RR την αφήσαμε επίτηδες για το τέλος καθώς αυτή ήταν που δέχτηκε και τις περισσότερες αλλαγές στο κινητήρα. Εκτός από την επανασχεδιασμένη κεφαλή που αναφέραμε νωρίτερα, η έκδοση θα είναι εξοπλισμένη με τις ελαφρύτερες μπιέλες τιτανίου της Prankl -για όσους δεν γνωρίζουν η Prankl δραστηριοποιείται πολλά χρόνια στο χώρο της μοτοσυκλέτας, των αυτοκινήτων αλλά και της αεροπορικής βιομηχανίας- χάνοντας 408 γραμμάρια συνολικά ενώ το βάρους του στροφάλου μειώθηκε και αυτό κατά 5% συγκριτικά με τον προηγούμενο.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να η ZX-10RR να κερδίσει 100 στροφές παραπάνω συγκριτικά με τις άλλες δύο και ο κόφτης επεμβαίνει στις 13.600, ενώ η ιπποδύναμη ανέρχεται στους 204 ίππους (χωρίς τη συμβολή Ram-air). Όμως η συγκεκριμένη έκδοση θα είναι πλέον περιορισμένης παραγωγής και για το 2019 θα παραχθούν μόλις 500 μοτοσυκλέτες για την παγκόσμια αγορά, ενώ κάθε μοντέλο θα φέρει στη τιμονόπλακά του και ένα ταμπελάκι που θα φέρει τον αριθμό του.

Με τις παραπάνω αλλαγές στις εκδόσεις της Ninja ZX-10 θα περιμέναμε και την ανανέωση της εμφάνισης και την αλλαγή των οργάνων, όμως οι αλλαγές της Kawasaki ήταν ξεκάθαρο πως εστίαζαν στους βασικότερους τομείς, όπως τα απόλυτα νούμερα στις επιδόσεις, τη μείωση του βάρους και τη καλύτερη συμπεριφορά των αναρτήσεων.

Ετικέτες

ΑΑΔΕ: Δεν θα μπορείς να φύγεις από μάστορα, βενζινάδικο, πλυντήριο & πάρκινγκ χωρίς απόδειξη! - Ξεκινά το ψηφιακό πελατολόγιο!

Έρχεται Απρίλιο σε συνεργεία, βενζινάδικα, πάρκινγκ, φανοποιεία και πλυντήρια
Ψηφιακό πελατολόγιο - Πλυντήρια, βενζινάδικα, πάρκινγκ, συνεργεία 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

2/4/2025

Υποτίθεται πως θα έπρεπε να είχε ξεκινήσει ήδη από τις αρχές της χρονιάς το ψηφιακό πελατολόγιο που θα καταγράφει σε πραγματικό χρόνο τις συναλλαγές των επιχειρήσεων με τους καταναλωτές, τελικά ανακοινώθηκε πως ξεκινά τώρα, μέχρι τα μέσα Απριλίου.

Με στόχο τη μείωση της φοροδιαφυγής και την αναγκαστική έκδοση απόδειξης για κάθε χρηματική συναλλαγή μεταξύ μιας εταιρείας και του καταναλωτικού κοινού (όχι πως η έκδοση απόδειξης ή τιμολογίου δεν είναι υποχρεωτικά από τον νόμο ήδη), το "Ψηφιακό Πελατολόγιο" θα ξεκινήσει να τηρείται από τις επιχειρήσεις από τα μέσα Απριλίου. 

Αυτό τη στιγμή που η σύμφωνα με προωθητική καμπάνια της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων το μέτρο, που μπορεί να τη βρει κανείς και στο κανάλι της ΑΑΔΕ, θα έπρεπε να εφαρμόζεται ήδη από τις αρχές Ιανουαρίου. 

Ψηφιακό πελατολόγιο - Πλυντήρια, βενζινάδικα, πάρκινγκ, συνεργεία 2025

Ο πρώτος κλάδος που πρέπει να χρησιμοποιήσει την εφαρμογή της ΑΑΔΕ, ώστε οι συναλλαγές (χονδρικές ή λιανικές) μεταξύ εταιρειών και καταναλωτικού κοινού να καταγράφονται σε πραγματικό χρόνο από την ΑΑΔΕ και πριν από την παροχή υπηρεσιών είναι εκείνος του αυτοκινήτου και της μοτοσυκλέτας. 

Συγκεκριμένα οι πρώτες επιχειρήσεις που υποχρεώνονται να χρησιμοποιήσουν την εφαρμοφή myDATAapp για το ψηφιακό πελατολόγιο e-pelates, αρχικά πιλοτικά, είναι τα συνεργεία επισκευής και συντήρησης οχημάτων, τα φανοποιεία, οι εταιρείες τοποθέτησης συναγερμών, ηχοσυστημάτων και άλλου εξοπλισμού σε οχήματα, οι χώροι στάθμευσης, τα πλυντήρια οχημάτων όπως και οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων. Σε αυτές τις επιχειρήσεις άλλωστε, περισσότερο από όλα στα βενζινάδικα, παρατηρείται και μεγάλης κλίμακας φοροδιαφυγή.

Και πώς θα λειτουργεί η καταγραφή στην πράξη; Μέσω κινητού τηλεφώνου με το οποίο ο επαγγελματίας θα φωτογραφίζει/σκανάρει την πινακίδα του εκάστοτε οχήματος που μπαίνει στην επιχείρησή του για την παροχή κάποιας υπηρεσίας. 

Με το σκανάρισμα, η πινακίδα κυκλοφορίας θα συμπληρώνεται αυτόματα, ενώ κατά την έξοδο του καταναλωτή από την εταιρεία θα σκανάρεται η απόδειξη που έχει εκδοθεί από την επιχείρηση (ή το τιμολόγιο) και έτσι θα κλείνει για την ΑΑΔΕ η συναλλαγή αφού θα υπάρχει και η σχετική ενημέρωση στο σύστημα.

Στην πιλοτική φάση θα φανούν και οι αδυναμίες του συστήματος αναφορικά με τη δυνατότητα φοροδιαφυγής από την πλευρά της επιχείρησης αλλά και από εκείνη του καταναλωτή, ενώ το ερχόμενο καλοκαίρι το ψηφιακό πελατολόγιο θα επεκταθεί σε εταιρείες διοργάνωσης πάρτι, δεξιώσεων και εκδηλώσεων όπου παρατηρείται επίσης πολύ υψηλή φοροδιαφυγή.