Κάμερα και φασματογράφος στις θεωρητικές εξετάσεις οδήγησης της Περιφέρειας Αττικής

Για να εντοπίζονται σκονάκια, υποβολείς και να αποφεύγονται οι πλαστοπροσωπιες
Perifereia
Από το

motomag

8/9/2023

Η Περιφέρεια Αττικής εγκατέστησε κάμερα και φασματογράφο στα κέντρα θεωρητικών εξετάσεων στον Κεντρικό Τομέα, στον Πειραιά, στην Ανατολική Αττική, στο Μαρούσι, στον Άλιμο και την Ελευσίνα με στόχο τις αδιάβλητες εξετάσεις. Η κάμερα θα φωτογραφίζει τους υποψηφίους, ώστε να αποφεύγονται περιπτώσεις πλαστοπροσωπιας, ενώ ο φασματογράφος θα εντοπίζει κινητά τηλέφωνα και άλλες συσκευές μετάδοσης συχνοτήτων.

Το παραπάνω μέτρο αναφέρεται να εφαρμοστεί στο μέλλον και από τις αρμόδιες διευθύνσεις μεταφορών της υπόλοιπης Ελλάδας.

Τα τεχνικά μέσα που έχει ήδη εγκαταστήσει η Περιφέρεια Αττικής περιλαμβάνουν:

• Φορητή συσκευή (Φασματογράφο) για τον εντοπισμό κινητών τηλεφώνων ή οποιασδήποτε άλλης συσκευής μετάδοσης συχνοτήτων που θα έχει στόχο την νόθευση της διαδικασίας.

• Φωτογραφική μηχανή που πραγματοποιεί λήψη φωτογραφίας του εξεταζόμενου η οποία διατηρείται κρυπτογραφημένη σε φορητό ηλεκτρονικό υπολογιστή. Το υλικό αυτό, μετά από εισαγγελική παραγγελία από τις ελεγκτικές αρχές, είναι διαθέσιμο σε περίπτωση τακτικού ή έκτακτου ελέγχου.

Perifereia

Η Περιφέρεια Αττικής αναφέρει πως "έχουν ληφθεί όλα τα αναγκαία μέτρα προκειμένου να διασφαλίζονται τα προσωπικά δεδομένα των συμμετεχόντων και είναι πλήρως εναρμονισμένα με το GDPR βάσει μελέτης αντικτύπου".

Perifereia

 

ΑΑΔΕ: Δεν θα μπορείς να φύγεις από μάστορα, βενζινάδικο, πλυντήριο & πάρκινγκ χωρίς απόδειξη! - Ξεκινά το ψηφιακό πελατολόγιο!

Έρχεται Απρίλιο σε συνεργεία, βενζινάδικα, πάρκινγκ, φανοποιεία και πλυντήρια
Ψηφιακό πελατολόγιο - Πλυντήρια, βενζινάδικα, πάρκινγκ, συνεργεία 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

2/4/2025

Υποτίθεται πως θα έπρεπε να είχε ξεκινήσει ήδη από τις αρχές της χρονιάς το ψηφιακό πελατολόγιο που θα καταγράφει σε πραγματικό χρόνο τις συναλλαγές των επιχειρήσεων με τους καταναλωτές, τελικά ανακοινώθηκε πως ξεκινά τώρα, μέχρι τα μέσα Απριλίου.

Με στόχο τη μείωση της φοροδιαφυγής και την αναγκαστική έκδοση απόδειξης για κάθε χρηματική συναλλαγή μεταξύ μιας εταιρείας και του καταναλωτικού κοινού (όχι πως η έκδοση απόδειξης ή τιμολογίου δεν είναι υποχρεωτικά από τον νόμο ήδη), το "Ψηφιακό Πελατολόγιο" θα ξεκινήσει να τηρείται από τις επιχειρήσεις από τα μέσα Απριλίου. 

Αυτό τη στιγμή που η σύμφωνα με προωθητική καμπάνια της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων το μέτρο, που μπορεί να τη βρει κανείς και στο κανάλι της ΑΑΔΕ, θα έπρεπε να εφαρμόζεται ήδη από τις αρχές Ιανουαρίου. 

Ψηφιακό πελατολόγιο - Πλυντήρια, βενζινάδικα, πάρκινγκ, συνεργεία 2025

Ο πρώτος κλάδος που πρέπει να χρησιμοποιήσει την εφαρμογή της ΑΑΔΕ, ώστε οι συναλλαγές (χονδρικές ή λιανικές) μεταξύ εταιρειών και καταναλωτικού κοινού να καταγράφονται σε πραγματικό χρόνο από την ΑΑΔΕ και πριν από την παροχή υπηρεσιών είναι εκείνος του αυτοκινήτου και της μοτοσυκλέτας. 

Συγκεκριμένα οι πρώτες επιχειρήσεις που υποχρεώνονται να χρησιμοποιήσουν την εφαρμοφή myDATAapp για το ψηφιακό πελατολόγιο e-pelates, αρχικά πιλοτικά, είναι τα συνεργεία επισκευής και συντήρησης οχημάτων, τα φανοποιεία, οι εταιρείες τοποθέτησης συναγερμών, ηχοσυστημάτων και άλλου εξοπλισμού σε οχήματα, οι χώροι στάθμευσης, τα πλυντήρια οχημάτων όπως και οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων. Σε αυτές τις επιχειρήσεις άλλωστε, περισσότερο από όλα στα βενζινάδικα, παρατηρείται και μεγάλης κλίμακας φοροδιαφυγή.

Και πώς θα λειτουργεί η καταγραφή στην πράξη; Μέσω κινητού τηλεφώνου με το οποίο ο επαγγελματίας θα φωτογραφίζει/σκανάρει την πινακίδα του εκάστοτε οχήματος που μπαίνει στην επιχείρησή του για την παροχή κάποιας υπηρεσίας. 

Με το σκανάρισμα, η πινακίδα κυκλοφορίας θα συμπληρώνεται αυτόματα, ενώ κατά την έξοδο του καταναλωτή από την εταιρεία θα σκανάρεται η απόδειξη που έχει εκδοθεί από την επιχείρηση (ή το τιμολόγιο) και έτσι θα κλείνει για την ΑΑΔΕ η συναλλαγή αφού θα υπάρχει και η σχετική ενημέρωση στο σύστημα.

Στην πιλοτική φάση θα φανούν και οι αδυναμίες του συστήματος αναφορικά με τη δυνατότητα φοροδιαφυγής από την πλευρά της επιχείρησης αλλά και από εκείνη του καταναλωτή, ενώ το ερχόμενο καλοκαίρι το ψηφιακό πελατολόγιο θα επεκταθεί σε εταιρείες διοργάνωσης πάρτι, δεξιώσεων και εκδηλώσεων όπου παρατηρείται επίσης πολύ υψηλή φοροδιαφυγή.