Η Yamaha πατεντάρει αερόσακο

Με το βλέμμα στην παθητική ασφάλεια
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

23/8/2018

Η Yamaha εστιάζει στην παθητική ασφάλεια των αναβατών της, προχωρώντας στην κατάθεση μιας νέας πατέντας για την χρήση αερόσακων. Η χρήση αερόσακων σε μοτοσυκλέτα δεν αποτελεί καινοτομία, αφού ήδη υπάρχει ως προαιρετικικός εξοπλισμός στην Honda Goldwing.

Όμως η Yamaha επέλεξε για την εφαρμογή της πατέντας της να χρησιμοποιήσει ένα Scooter. Όπως είναι γνωστό τα scooter καταλαμβάνουν ένα μεγάλο κομμάτι της αγοράς εδώ και καιρό, όντας ευκολοδήγητα ελκύουν -παράλληλα- κι ένα κοινό που μπορεί να μην έχει προηγούμενη εμπειρία με μοτοσυκλέτες, με αποτέλεσμα να είναι συχνότερη η εμπλοκή τους σε ατυχήματα. Το εγχείρημα της Yamaha να χρησιμοποιήσει αερόσακους στα scooter αποτελεί ένα ευχάριστο γεγονός, καθώς έτσι ενισχύει την παθητική ασφάλεια των αναβατών προφυλάσσοντας με ακόμη έναν τρόπο στο θώρακα αλλά και στα γόνατα κατά την φάση μιας μετωπικής σύγκρουσης. Βασική προϋπόθεση για τη χρήση του αερόσακου όπως παρατηρείτε και στο σχέδιο είναι ο επαρκής χώρος όχι μόνο για την εγκατάσταση του συστήματος αλλά και την σωστή λειτουργία του. Αν κάτι χαρακτηρίζει τα scooter, είναι η προσφορά χώρου, την στιγμή που όντας ένα δίκυκλο καθημερινής μετακίνησης θα μπορούσε να πει κανείς πως η εφαρμογή αυτού το συστήματος είναι περισσότερο απαραίτητη καθώς είναι αποδεδειγμένο πως υπάρχει αυξημένος κίνδυνος ατυχήματος στο κέντρο της πόλης.

Θα πρέπει να δούμε τώρα, αν η τοποθέτηση του αερόσακου έρχεται με τρόπο που στερεί αποθηκευτικό χώρο αλλά και με πιο τρόπο γίνεται η ενεργοποίησή του. Διότι, σε αντίθεση με τα γιλέκα και τα μπουφάν με αερόσακο που ενεργοποιούνται κατά το τράβηγμα μίας ντίζας, όταν ο αναβάτης αποχωριστεί την μοτοσυκλέτα, εδώ τώρα θα πρέπει να γίνεται αυτόματα. Για παράδειγμα η Dainese διαθέτει μπουφάν με αερόσακους που ενεργοποιούνται με αισθητήρες που ανιχνεύουν την πτώση, μία τεχνολογία που έχουν από τα MotoGP. Αντίστοιχα τώρα αυτό θα πρέπει να γίνεται από το ίδιο το scooter της Yamaha. Είναι λοιπόν ενδιαφέρον να δούμε με πιο τρόπο γίνεται η ενεργοποίηση του συστήματος, πέρα από την πρωτοποριακή τοποθέτησή του, που βλέπουμε στο παραπάνω σχέδιο, να δημιουργεί μία "κουρτίνα" προστασίας του αναβάτη...

Ετικέτες

ΑΑΔΕ: Δεν θα μπορείς να φύγεις από μάστορα, βενζινάδικο, πλυντήριο & πάρκινγκ χωρίς απόδειξη! - Ξεκινά το ψηφιακό πελατολόγιο!

Έρχεται Απρίλιο σε συνεργεία, βενζινάδικα, πάρκινγκ, φανοποιεία και πλυντήρια
Ψηφιακό πελατολόγιο - Πλυντήρια, βενζινάδικα, πάρκινγκ, συνεργεία 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

2/4/2025

Υποτίθεται πως θα έπρεπε να είχε ξεκινήσει ήδη από τις αρχές της χρονιάς το ψηφιακό πελατολόγιο που θα καταγράφει σε πραγματικό χρόνο τις συναλλαγές των επιχειρήσεων με τους καταναλωτές, τελικά ανακοινώθηκε πως ξεκινά τώρα, μέχρι τα μέσα Απριλίου.

Με στόχο τη μείωση της φοροδιαφυγής και την αναγκαστική έκδοση απόδειξης για κάθε χρηματική συναλλαγή μεταξύ μιας εταιρείας και του καταναλωτικού κοινού (όχι πως η έκδοση απόδειξης ή τιμολογίου δεν είναι υποχρεωτικά από τον νόμο ήδη), το "Ψηφιακό Πελατολόγιο" θα ξεκινήσει να τηρείται από τις επιχειρήσεις από τα μέσα Απριλίου. 

Αυτό τη στιγμή που η σύμφωνα με προωθητική καμπάνια της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων το μέτρο, που μπορεί να τη βρει κανείς και στο κανάλι της ΑΑΔΕ, θα έπρεπε να εφαρμόζεται ήδη από τις αρχές Ιανουαρίου. 

Ψηφιακό πελατολόγιο - Πλυντήρια, βενζινάδικα, πάρκινγκ, συνεργεία 2025

Ο πρώτος κλάδος που πρέπει να χρησιμοποιήσει την εφαρμογή της ΑΑΔΕ, ώστε οι συναλλαγές (χονδρικές ή λιανικές) μεταξύ εταιρειών και καταναλωτικού κοινού να καταγράφονται σε πραγματικό χρόνο από την ΑΑΔΕ και πριν από την παροχή υπηρεσιών είναι εκείνος του αυτοκινήτου και της μοτοσυκλέτας. 

Συγκεκριμένα οι πρώτες επιχειρήσεις που υποχρεώνονται να χρησιμοποιήσουν την εφαρμοφή myDATAapp για το ψηφιακό πελατολόγιο e-pelates, αρχικά πιλοτικά, είναι τα συνεργεία επισκευής και συντήρησης οχημάτων, τα φανοποιεία, οι εταιρείες τοποθέτησης συναγερμών, ηχοσυστημάτων και άλλου εξοπλισμού σε οχήματα, οι χώροι στάθμευσης, τα πλυντήρια οχημάτων όπως και οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων. Σε αυτές τις επιχειρήσεις άλλωστε, περισσότερο από όλα στα βενζινάδικα, παρατηρείται και μεγάλης κλίμακας φοροδιαφυγή.

Και πώς θα λειτουργεί η καταγραφή στην πράξη; Μέσω κινητού τηλεφώνου με το οποίο ο επαγγελματίας θα φωτογραφίζει/σκανάρει την πινακίδα του εκάστοτε οχήματος που μπαίνει στην επιχείρησή του για την παροχή κάποιας υπηρεσίας. 

Με το σκανάρισμα, η πινακίδα κυκλοφορίας θα συμπληρώνεται αυτόματα, ενώ κατά την έξοδο του καταναλωτή από την εταιρεία θα σκανάρεται η απόδειξη που έχει εκδοθεί από την επιχείρηση (ή το τιμολόγιο) και έτσι θα κλείνει για την ΑΑΔΕ η συναλλαγή αφού θα υπάρχει και η σχετική ενημέρωση στο σύστημα.

Στην πιλοτική φάση θα φανούν και οι αδυναμίες του συστήματος αναφορικά με τη δυνατότητα φοροδιαφυγής από την πλευρά της επιχείρησης αλλά και από εκείνη του καταναλωτή, ενώ το ερχόμενο καλοκαίρι το ψηφιακό πελατολόγιο θα επεκταθεί σε εταιρείες διοργάνωσης πάρτι, δεξιώσεων και εκδηλώσεων όπου παρατηρείται επίσης πολύ υψηλή φοροδιαφυγή.