Η Yamaha αγόρασε πατέντα της Brudeli

Συνεχίζει την επένδυση στα τρίτροχα
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

9/1/2018

Η Brudeli Tech AS, είναι μια νορβηγική εταιρεία που έχει εστιάσει τις δραστηριότητές της στις τεχνολογικές καινοτομίες και μέχρι στιγμής διαθέτει έναν και μόνο υπάλληλο πλήρους απασχόλησης: τον ιδρυτή της, Geir Brudeli. Γύρω του όμως, υπάρχει ένα δίκτυο εξωτερικών συνεργατών και προμηθευτών που μοιράζονται το ίδιο πάθος.
Ο κύριος τομέας δραστηριότητας είναι ό,τι έχει να κάνει με την αυτοκίνηση (μοτοσυκλέτες, αυτοκίνητα και βαριά μηχανήματα), αλλά η εμπειρία που έχουν χτιστεί όλα αυτά τα χρόνια, τους προσφέρει τη δυνατότητα να αναπτυχθούν και σε άλλους τομείς της αγοράς. Εφαρμόζοντας και προσαρμόζοντας την τεχνογνωσία τους σε μια αμέτρητη λίστα προϊόντων, φιλοδοξούν να βελτιώσουν την λειτουργικότητά των υλοποιήσεών τους και τον μηχανολογικό σχεδιασμό.


To Brudeli 625L

 

Η εταιρεία ιδρύθηκε το 2001 με όραμα την δημιουργία ενός οχήματος που θα γεφύρωνε το χάσμα μεταξύ μοτοσυκλετών και αυτοκινήτων. Το αποτέλεσμα ήταν ένα πρωτότυπο που βασίστηκε πάνω σε ένα Polaris Blazer ATV, με στόχο να δοκιμαστεί ο μηχανισμός που ελέγχει τους μπροστινούς τροχούς. Το δεύτερο πρωτότυπο δημιουργήθηκε σε συνεργασία με την Hareide Design και σχεδιάστηκε σε λευκό χαρτί από την αρχή, με μικρότερο μήκος, μεγαλύτερη γωνία κλίσης κι ένα ξεχωριστό design. Έτσι γεννήθηκε το Brudeli 625L που παρουσιάστηκε στην EICMA το 2005, το οποίο προσέλκυσε αρκετούς επενδυτές για την εταιρεία.


Η συνέχεια ήρθε με ένα μοντέλο που βασίστηκε στο ΚΤΜ 690 Supermoto και ονομάστηκε Brudeli 645L, το οποίο έκανε το ντεμπούτο του στην Intermot το 2008. Μάλιστα, το 645L είχε εξασφαλίσει και έγκριση τύπου για όλες τις ευρωπαϊκές αγορές. Η μεγάλη πυρκαγιά που ξέσπασε στις εγκαταστάσεις της εταιρείας το 2012, δεν ήταν ικανή να κάμψει και το όραμα του Brudeli, ο οποίος συνέχισε τα επόμενα χρόνια την εξέλιξη των τρίροδων μοτοσυκλετών, ενώ είχε και ρόλο συμβούλου σε μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία.

To Brudeli 645L

 

Στα τέλη του 2016 με αρχές του 2017, ξεκίνησε ένα νέο συναρπαστικό κεφάλαιο για την εταιρεία το οποίο ολοκληρώθηκε πρόσφατα και ανακοινώθηκε πριν από λίγες μέρες. Η Yamaha αγόρασε την πατέντα της Brudeli για την άρθρωση των τροχών που πλαγιάζουν από τα 625L και 645L, και μάλιστα αυτό έγινε λίγο μετά την παρουσίαση του Yamaha Niken ως μοντέλο παραγωγής, το οποίο προφανώς και δεν έχει σχέση με την Brudeli.
Η ιδιαιτερότητα του συστήματος της Brudeli έχει να κάνει με την χρήση διπλών ψαλιδιών μπροστά, με τους τροχούς να συνδέονται με ball joints ώστε να πλαγιάζουν. Τα αμορτισέρ μπροστά (ένα σε κάθε τροχό) εδράζονται στο κάτω μέρος στα ψαλίδια και πάνω σε μια κοινή βάση που μένει σταθερή, ενώ το υπόλοιπο πλαίσιο πλαγιάζει. Έτσι η απόσταση μεταξύ των ψαλιδιών μένει πάντοτε σταθερή, δίνοντας μεγάλα περιθώρια κλίσης.


Η εφαρμογή της πατέντας από τη Yamaha αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον, καθώς θεωρητικά θα μπορούσε να εφαρμοστεί από snowmobile (αν και υπάρχει η δυσκολία του πλαγιάσματος της ερπύστριας πίσω που θα πρέπει να ακολουθεί το πλαίσιο, όπως κάνει ο πίσω τροχός στην μοτοσυκλέτα), μέχρι σε μοτοσυκλέτες ή εναλλακτικές μορφές ατομικής μετακίνησης, σε ένα υβριδικό σχήμα μεταξύ αυτοκινήτου και μοτοσυκλέτας. Άλλωστε, η Yamaha έχει καταστήσει ξεκάθαρο το ότι θέλει να επενδύσει στο μέλλον των τρίτροχων οχημάτων, τόσο για την φιλοσοφία του Urban Mobility, όσο και για τις μεγαλύτερες μοτοσυκλέτες. Το μέλλον είναι κοντά…

Ετικέτες

ΑΑΔΕ: Δεν θα μπορείς να φύγεις από μάστορα, βενζινάδικο, πλυντήριο & πάρκινγκ χωρίς απόδειξη! - Ξεκινά το ψηφιακό πελατολόγιο!

Έρχεται Απρίλιο σε συνεργεία, βενζινάδικα, πάρκινγκ, φανοποιεία και πλυντήρια
Ψηφιακό πελατολόγιο - Πλυντήρια, βενζινάδικα, πάρκινγκ, συνεργεία 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

2/4/2025

Υποτίθεται πως θα έπρεπε να είχε ξεκινήσει ήδη από τις αρχές της χρονιάς το ψηφιακό πελατολόγιο που θα καταγράφει σε πραγματικό χρόνο τις συναλλαγές των επιχειρήσεων με τους καταναλωτές, τελικά ανακοινώθηκε πως ξεκινά τώρα, μέχρι τα μέσα Απριλίου.

Με στόχο τη μείωση της φοροδιαφυγής και την αναγκαστική έκδοση απόδειξης για κάθε χρηματική συναλλαγή μεταξύ μιας εταιρείας και του καταναλωτικού κοινού (όχι πως η έκδοση απόδειξης ή τιμολογίου δεν είναι υποχρεωτικά από τον νόμο ήδη), το "Ψηφιακό Πελατολόγιο" θα ξεκινήσει να τηρείται από τις επιχειρήσεις από τα μέσα Απριλίου. 

Αυτό τη στιγμή που η σύμφωνα με προωθητική καμπάνια της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων το μέτρο, που μπορεί να τη βρει κανείς και στο κανάλι της ΑΑΔΕ, θα έπρεπε να εφαρμόζεται ήδη από τις αρχές Ιανουαρίου. 

Ψηφιακό πελατολόγιο - Πλυντήρια, βενζινάδικα, πάρκινγκ, συνεργεία 2025

Ο πρώτος κλάδος που πρέπει να χρησιμοποιήσει την εφαρμογή της ΑΑΔΕ, ώστε οι συναλλαγές (χονδρικές ή λιανικές) μεταξύ εταιρειών και καταναλωτικού κοινού να καταγράφονται σε πραγματικό χρόνο από την ΑΑΔΕ και πριν από την παροχή υπηρεσιών είναι εκείνος του αυτοκινήτου και της μοτοσυκλέτας. 

Συγκεκριμένα οι πρώτες επιχειρήσεις που υποχρεώνονται να χρησιμοποιήσουν την εφαρμοφή myDATAapp για το ψηφιακό πελατολόγιο e-pelates, αρχικά πιλοτικά, είναι τα συνεργεία επισκευής και συντήρησης οχημάτων, τα φανοποιεία, οι εταιρείες τοποθέτησης συναγερμών, ηχοσυστημάτων και άλλου εξοπλισμού σε οχήματα, οι χώροι στάθμευσης, τα πλυντήρια οχημάτων όπως και οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων. Σε αυτές τις επιχειρήσεις άλλωστε, περισσότερο από όλα στα βενζινάδικα, παρατηρείται και μεγάλης κλίμακας φοροδιαφυγή.

Και πώς θα λειτουργεί η καταγραφή στην πράξη; Μέσω κινητού τηλεφώνου με το οποίο ο επαγγελματίας θα φωτογραφίζει/σκανάρει την πινακίδα του εκάστοτε οχήματος που μπαίνει στην επιχείρησή του για την παροχή κάποιας υπηρεσίας. 

Με το σκανάρισμα, η πινακίδα κυκλοφορίας θα συμπληρώνεται αυτόματα, ενώ κατά την έξοδο του καταναλωτή από την εταιρεία θα σκανάρεται η απόδειξη που έχει εκδοθεί από την επιχείρηση (ή το τιμολόγιο) και έτσι θα κλείνει για την ΑΑΔΕ η συναλλαγή αφού θα υπάρχει και η σχετική ενημέρωση στο σύστημα.

Στην πιλοτική φάση θα φανούν και οι αδυναμίες του συστήματος αναφορικά με τη δυνατότητα φοροδιαφυγής από την πλευρά της επιχείρησης αλλά και από εκείνη του καταναλωτή, ενώ το ερχόμενο καλοκαίρι το ψηφιακό πελατολόγιο θα επεκταθεί σε εταιρείες διοργάνωσης πάρτι, δεξιώσεων και εκδηλώσεων όπου παρατηρείται επίσης πολύ υψηλή φοροδιαφυγή.