Η Blistein μπαίνει στον κόσμο της μοτοσυκλέτας!

Θα αυξηθεί κι άλλο ο ανταγωνισμός!
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

14/4/2020

Η γερμανική Blistein είναι πασίγνωστη στους φανατικούς του αυτοκινήτου (aka petrolheads) και όχι μόνο, μέσα απ’ την έντονη δραστηριότητάς της σε διάφορα πρωταθλήματα αγώνων αυτοκινήτων και την τεράστια ιστορία της, που μετρά πάνω από 140 χρόνια απ’ την ίδρυσή της. Τη δεκαετία του ’50 η Blistein εκμεταλλεύτηκε την ανακάλυψη του Γάλλου Bourcier de Carbon και δημιούργησε το πρώτο αμορτισέρ πίεσης αερίου μονού σωλήνα, συνεισφέροντας σημαντικά στην ενεργητική ασφάλεια των αυτοκινήτων.

Πίσω στη δεκαετία του '70 και του '80s η Blistein είχε επεκταθεί και στη δημιουργία αναρτήσεων για μοτοσυκλέτες, χωρίς όμως να εντρυφήσει σε αυτό το τομέα. Ωστόσο, τα τελευταία περίπου πέντε χρόνια, η γερμανική εταιρεία εργαζόταν πάνω στην έρευνα και ανάπτυξη της δημιουργίας αναρτήσεων με υψηλές επιδόσεις για supersport μοτοσυκλέτες. Στο κόσμο των δύο τροχών η Öhlins, που πρόσφατα αγοράστηκε απ’ την αμερικάνικη Tenneco, κατέχει τον τίτλο - και τις δάφνες φυσικά - της καλύτερης εταιρείας αναρτήσεων μέσα απ’ την τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει απ’ τη συμμετοχή της στα παγκόσμια πρωταθλήματα αγώνων μοτοσυκλέτας, ενώ ταυτόχρονα υπάρχουν πάρα πολλά δυνατά ονόματα στην αγορά όπως οι WP, Showa, HyperPro κλπ. τα οποία προσφέρουν τις δικές τους εναλλακτικές.

Η Blistein χρησιμοποιώντας ως βάση ένα BMW S1000RR ανέπτυξε και δημιούργησε ένα ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι και ένα αμορτισέρ – πλήρως ρυθμιζόμενα – τα οποία ίσως παρουσιαστούν επίσημα μέσα στην χρονιά -έστω και διαδικτυακά, καθώς υπάρχει το ενδεχόμενο ακύρωσης και της EICMA- ενώ παραμένει άγνωστο το πότε θα κυκλοφορήσουν στην αγορά. Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει κάποια επίσημη ανακοίνωση απ’ την Blistein σχετικά με τις αναρτήσεις της, ούτε για το αν προορίζονται αυστηρά και μόνο για την γερμανική supersport της BMW. Για αυτό το λόγο, αναφέρονται και οι σκέψεις της πιθανής  αποκλειστικής συνεργασίας μεταξύ των δύο εταιρειών. Αυτά θα επιβεβαιωθούν στο μέλλον, όμως η είσοδος της Blistein στον κόσμο της μοτοσυκλέτας δείχνει σίγουρη και αυτό είναι κάτι που θα αυξήσει τον ανταγωνισμό, με τους αναβάτες να επωφελούνται περισσότερο, καθώς ως γνωστόν ο ανταγωνισμός βελτιώνει και την ποιότητα.

Ετικέτες

ΑΑΔΕ: Δεν θα μπορείς να φύγεις από μάστορα, βενζινάδικο, πλυντήριο & πάρκινγκ χωρίς απόδειξη! - Ξεκινά το ψηφιακό πελατολόγιο!

Έρχεται Απρίλιο σε συνεργεία, βενζινάδικα, πάρκινγκ, φανοποιεία και πλυντήρια
Ψηφιακό πελατολόγιο - Πλυντήρια, βενζινάδικα, πάρκινγκ, συνεργεία 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

2/4/2025

Υποτίθεται πως θα έπρεπε να είχε ξεκινήσει ήδη από τις αρχές της χρονιάς το ψηφιακό πελατολόγιο που θα καταγράφει σε πραγματικό χρόνο τις συναλλαγές των επιχειρήσεων με τους καταναλωτές, τελικά ανακοινώθηκε πως ξεκινά τώρα, μέχρι τα μέσα Απριλίου.

Με στόχο τη μείωση της φοροδιαφυγής και την αναγκαστική έκδοση απόδειξης για κάθε χρηματική συναλλαγή μεταξύ μιας εταιρείας και του καταναλωτικού κοινού (όχι πως η έκδοση απόδειξης ή τιμολογίου δεν είναι υποχρεωτικά από τον νόμο ήδη), το "Ψηφιακό Πελατολόγιο" θα ξεκινήσει να τηρείται από τις επιχειρήσεις από τα μέσα Απριλίου. 

Αυτό τη στιγμή που η σύμφωνα με προωθητική καμπάνια της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων το μέτρο, που μπορεί να τη βρει κανείς και στο κανάλι της ΑΑΔΕ, θα έπρεπε να εφαρμόζεται ήδη από τις αρχές Ιανουαρίου. 

Ψηφιακό πελατολόγιο - Πλυντήρια, βενζινάδικα, πάρκινγκ, συνεργεία 2025

Ο πρώτος κλάδος που πρέπει να χρησιμοποιήσει την εφαρμογή της ΑΑΔΕ, ώστε οι συναλλαγές (χονδρικές ή λιανικές) μεταξύ εταιρειών και καταναλωτικού κοινού να καταγράφονται σε πραγματικό χρόνο από την ΑΑΔΕ και πριν από την παροχή υπηρεσιών είναι εκείνος του αυτοκινήτου και της μοτοσυκλέτας. 

Συγκεκριμένα οι πρώτες επιχειρήσεις που υποχρεώνονται να χρησιμοποιήσουν την εφαρμοφή myDATAapp για το ψηφιακό πελατολόγιο e-pelates, αρχικά πιλοτικά, είναι τα συνεργεία επισκευής και συντήρησης οχημάτων, τα φανοποιεία, οι εταιρείες τοποθέτησης συναγερμών, ηχοσυστημάτων και άλλου εξοπλισμού σε οχήματα, οι χώροι στάθμευσης, τα πλυντήρια οχημάτων όπως και οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων. Σε αυτές τις επιχειρήσεις άλλωστε, περισσότερο από όλα στα βενζινάδικα, παρατηρείται και μεγάλης κλίμακας φοροδιαφυγή.

Και πώς θα λειτουργεί η καταγραφή στην πράξη; Μέσω κινητού τηλεφώνου με το οποίο ο επαγγελματίας θα φωτογραφίζει/σκανάρει την πινακίδα του εκάστοτε οχήματος που μπαίνει στην επιχείρησή του για την παροχή κάποιας υπηρεσίας. 

Με το σκανάρισμα, η πινακίδα κυκλοφορίας θα συμπληρώνεται αυτόματα, ενώ κατά την έξοδο του καταναλωτή από την εταιρεία θα σκανάρεται η απόδειξη που έχει εκδοθεί από την επιχείρηση (ή το τιμολόγιο) και έτσι θα κλείνει για την ΑΑΔΕ η συναλλαγή αφού θα υπάρχει και η σχετική ενημέρωση στο σύστημα.

Στην πιλοτική φάση θα φανούν και οι αδυναμίες του συστήματος αναφορικά με τη δυνατότητα φοροδιαφυγής από την πλευρά της επιχείρησης αλλά και από εκείνη του καταναλωτή, ενώ το ερχόμενο καλοκαίρι το ψηφιακό πελατολόγιο θα επεκταθεί σε εταιρείες διοργάνωσης πάρτι, δεξιώσεων και εκδηλώσεων όπου παρατηρείται επίσης πολύ υψηλή φοροδιαφυγή.