Hero: Ερευνάται για παράνομη εκτροπή κεφαλαίων

Οι μετοχές της εταιρείας υποχώρησαν 4,2% μετά την ανακοίνωση της έρευνας
Hero Έρευνα
Από το

motomag

21/6/2023

Το υπουργείο εταιρικών υποθέσεων της Ινδίας σύμφωνα με το Reuters, έχει διατάξει έρευνα για την εταιρεία Hero MotoCorp ώστε να αξιολογήσει τη σχέση της πρώτης με έναν τρίτο προμηθευτή καθώς πιθανόν να υπάρχει εκτροπή κεφαλαίων.

Η έρευνα έχει διαταχθεί για λόγους "δημοσίου συμφέροντος" ώστε να διερευνηθεί η ιδιοκτησιακή δομή της Hero και κατά πόσον ελέγχει τον τρίτο προμηθευτή. Ωστόσο από την πλευρά της η Hero, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μοτοσυκλετών στην Ινδία, ανέφερε στο Reuters ότι δεν υπάρχει καμία τέτοια ενημέρωση από την κυβέρνηση με αποτέλεσμα να μην μπορεί να σχολιάσει τα δημοσιεύματα. Ο εκπρόσωπος της Hero μάλιστα έκανε σαφές πως: "Θα παράσχουμε όλες τις πληροφορίες, εάν και όταν μας ζητηθούν από οποιαδήποτε ρυθμιστική αρχή.”

Το υπουργείο δεν απάντησε άμεσα στο αίτημα του Reuters που έγινε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail), ώστε να σχολιάσει τα όσα συμβαίνουν. Οι κυβερνητικές πηγές ανέφεραν στο Reuters πως η εσωτερική κυβερνητική εντολή ακολουθεί προκαταρκτική έρευνα που διεξήχθη από τον Έφορο Εταιρειών της Ινδίας, ενώ η υπόθεση κρίθηκε κατάλληλη για περαιτέρω επίσημη έρευνα για το "δημόσιο συμφέρον". Το Υπουργείο Εταιρικών Υποθέσεων, βάσει νομικών διατάξεων, έχει πλέον την εξουσία να καταγράφει καταθέσεις υπαλλήλων των εν λόγω εταιρειών και να ζητά έγγραφα για τη διεξαγωγή περαιτέρω έρευνας.

Να θυμίσουμε πως η Hero MotoCorp ήταν και πέρυσι υπό τον έλεγχο των αρχών φορολογίας εισοδήματος της Ινδίας. Η εταιρεία είχε δηλώσει ότι φορολογικοί επιθεωρητές είχαν επισκεφθεί τα γραφεία της εταιρείας και το σπίτι του διευθύνοντος συμβούλου Pawan Munjal στο πλαίσιο μιας έρευνας ρουτίνας.

Ετικέτες

ΑΑΔΕ: Δεν θα μπορείς να φύγεις από μάστορα, βενζινάδικο, πλυντήριο & πάρκινγκ χωρίς απόδειξη! - Ξεκινά το ψηφιακό πελατολόγιο!

Έρχεται Απρίλιο σε συνεργεία, βενζινάδικα, πάρκινγκ, φανοποιεία και πλυντήρια
Ψηφιακό πελατολόγιο - Πλυντήρια, βενζινάδικα, πάρκινγκ, συνεργεία 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

2/4/2025

Υποτίθεται πως θα έπρεπε να είχε ξεκινήσει ήδη από τις αρχές της χρονιάς το ψηφιακό πελατολόγιο που θα καταγράφει σε πραγματικό χρόνο τις συναλλαγές των επιχειρήσεων με τους καταναλωτές, τελικά ανακοινώθηκε πως ξεκινά τώρα, μέχρι τα μέσα Απριλίου.

Με στόχο τη μείωση της φοροδιαφυγής και την αναγκαστική έκδοση απόδειξης για κάθε χρηματική συναλλαγή μεταξύ μιας εταιρείας και του καταναλωτικού κοινού (όχι πως η έκδοση απόδειξης ή τιμολογίου δεν είναι υποχρεωτικά από τον νόμο ήδη), το "Ψηφιακό Πελατολόγιο" θα ξεκινήσει να τηρείται από τις επιχειρήσεις από τα μέσα Απριλίου. 

Αυτό τη στιγμή που η σύμφωνα με προωθητική καμπάνια της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων το μέτρο, που μπορεί να τη βρει κανείς και στο κανάλι της ΑΑΔΕ, θα έπρεπε να εφαρμόζεται ήδη από τις αρχές Ιανουαρίου. 

Ψηφιακό πελατολόγιο - Πλυντήρια, βενζινάδικα, πάρκινγκ, συνεργεία 2025

Ο πρώτος κλάδος που πρέπει να χρησιμοποιήσει την εφαρμογή της ΑΑΔΕ, ώστε οι συναλλαγές (χονδρικές ή λιανικές) μεταξύ εταιρειών και καταναλωτικού κοινού να καταγράφονται σε πραγματικό χρόνο από την ΑΑΔΕ και πριν από την παροχή υπηρεσιών είναι εκείνος του αυτοκινήτου και της μοτοσυκλέτας. 

Συγκεκριμένα οι πρώτες επιχειρήσεις που υποχρεώνονται να χρησιμοποιήσουν την εφαρμοφή myDATAapp για το ψηφιακό πελατολόγιο e-pelates, αρχικά πιλοτικά, είναι τα συνεργεία επισκευής και συντήρησης οχημάτων, τα φανοποιεία, οι εταιρείες τοποθέτησης συναγερμών, ηχοσυστημάτων και άλλου εξοπλισμού σε οχήματα, οι χώροι στάθμευσης, τα πλυντήρια οχημάτων όπως και οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων. Σε αυτές τις επιχειρήσεις άλλωστε, περισσότερο από όλα στα βενζινάδικα, παρατηρείται και μεγάλης κλίμακας φοροδιαφυγή.

Και πώς θα λειτουργεί η καταγραφή στην πράξη; Μέσω κινητού τηλεφώνου με το οποίο ο επαγγελματίας θα φωτογραφίζει/σκανάρει την πινακίδα του εκάστοτε οχήματος που μπαίνει στην επιχείρησή του για την παροχή κάποιας υπηρεσίας. 

Με το σκανάρισμα, η πινακίδα κυκλοφορίας θα συμπληρώνεται αυτόματα, ενώ κατά την έξοδο του καταναλωτή από την εταιρεία θα σκανάρεται η απόδειξη που έχει εκδοθεί από την επιχείρηση (ή το τιμολόγιο) και έτσι θα κλείνει για την ΑΑΔΕ η συναλλαγή αφού θα υπάρχει και η σχετική ενημέρωση στο σύστημα.

Στην πιλοτική φάση θα φανούν και οι αδυναμίες του συστήματος αναφορικά με τη δυνατότητα φοροδιαφυγής από την πλευρά της επιχείρησης αλλά και από εκείνη του καταναλωτή, ενώ το ερχόμενο καλοκαίρι το ψηφιακό πελατολόγιο θα επεκταθεί σε εταιρείες διοργάνωσης πάρτι, δεξιώσεων και εκδηλώσεων όπου παρατηρείται επίσης πολύ υψηλή φοροδιαφυγή.