EICMA 2021: Νέος δίχρονος κινητήρας με ψεκασμό από την Minarelli

Στην παραγωγή από το 2024 για off-road
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

1/12/2021

Η Minarelli Motori έχει εμπειρία 70 χρόνων στην κατασκευή μονοκύλινδρων δίχρονων και τετράχρονων κινητήρων και ήταν επί δεκαετίες ο βασικός προμηθευτής της Yamaha/Belgarda. Σήμερα αποτελεί εταιρεία της Yamaha Europe και συνεχίζει να κατασκευάζει μια πλήρη γκάμα μονοκύλινδρων κινητήρων από 50cc έως και 400cc για μικρές μοτοσυκλέτες και scooter. Ταυτόχρονα, η Yamaha εδώ και δύο χρόνια αποφάσισε να σταματήσει την εξέλιξη των enduro μοντέλων της για την ευρωπαϊκή αγορά και να συνεργαστεί με την Fantic, ακολουθώντας το παράδειγμα της Honda που ανέθεσε την παραγωγή των enduro μοντέλων της για την ευρωπαϊκή αγορά στις ιταλικές βιοτεχνίες HM και Red Moto.

Γιατί τα λέμε όλα αυτά; Διότι στην έκθεση της EICMA η Minarelli Motori είχε έναν πρωτότυπο δίχρονο κινητήρα 300 κυβικών με ψεκασμό. Κρατήστε τη λέξη “πρωτότυπο” διότι η παραγωγή του έχει προγραμματιστεί για το 2024… αν όλα πάνε καλά! Ο ίδιος ο κινητήρας είναι της Yamaha και η Minarelli έχει προσαρμόσει ένα σώμα ψεκασμού της Dellorto, όμοιο με εκείνο που έχουν τα δίχρονα enduro της ΚΤΜ.

Πέρα από τον ψεκασμό, ο κινητήρας έχει μίζα και χειροκίνητο αποσυμπιεστή για εύκολες εκκινήσεις, ενώ οι άνθρωποι της ιταλικής εταιρείας ξεκαθαρίζουν πως προορίζεται αποκλειστικά για αγωνιστική χρήση σε μοτοσυκλέτες on-road. Στόχος τους είναι να επιτύχουν “εκρηκτικές επιδόσεις στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, χάρη σε μια πρωτοποριακής σχεδίασης βαλβίδα στο σύστημα εξαγωγής” όπως λένε οι ίδιοι.

Αν “όλα πάνε καλά”, δηλαδή αν δεν αλλάξει κάτι δραματικά στους κανονισμούς των αγώνων off-road, πολύ πιθανόν να δούμε κάποια δίχρονα μοντέλα της Fantic από το 2024 και μετά.

ΑΑΔΕ: Δεν θα μπορείς να φύγεις από μάστορα, βενζινάδικο, πλυντήριο & πάρκινγκ χωρίς απόδειξη! - Ξεκινά το ψηφιακό πελατολόγιο!

Έρχεται Απρίλιο σε συνεργεία, βενζινάδικα, πάρκινγκ, φανοποιεία και πλυντήρια
Ψηφιακό πελατολόγιο - Πλυντήρια, βενζινάδικα, πάρκινγκ, συνεργεία 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

2/4/2025

Υποτίθεται πως θα έπρεπε να είχε ξεκινήσει ήδη από τις αρχές της χρονιάς το ψηφιακό πελατολόγιο που θα καταγράφει σε πραγματικό χρόνο τις συναλλαγές των επιχειρήσεων με τους καταναλωτές, τελικά ανακοινώθηκε πως ξεκινά τώρα, μέχρι τα μέσα Απριλίου.

Με στόχο τη μείωση της φοροδιαφυγής και την αναγκαστική έκδοση απόδειξης για κάθε χρηματική συναλλαγή μεταξύ μιας εταιρείας και του καταναλωτικού κοινού (όχι πως η έκδοση απόδειξης ή τιμολογίου δεν είναι υποχρεωτικά από τον νόμο ήδη), το "Ψηφιακό Πελατολόγιο" θα ξεκινήσει να τηρείται από τις επιχειρήσεις από τα μέσα Απριλίου. 

Αυτό τη στιγμή που η σύμφωνα με προωθητική καμπάνια της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων το μέτρο, που μπορεί να τη βρει κανείς και στο κανάλι της ΑΑΔΕ, θα έπρεπε να εφαρμόζεται ήδη από τις αρχές Ιανουαρίου. 

Ψηφιακό πελατολόγιο - Πλυντήρια, βενζινάδικα, πάρκινγκ, συνεργεία 2025

Ο πρώτος κλάδος που πρέπει να χρησιμοποιήσει την εφαρμογή της ΑΑΔΕ, ώστε οι συναλλαγές (χονδρικές ή λιανικές) μεταξύ εταιρειών και καταναλωτικού κοινού να καταγράφονται σε πραγματικό χρόνο από την ΑΑΔΕ και πριν από την παροχή υπηρεσιών είναι εκείνος του αυτοκινήτου και της μοτοσυκλέτας. 

Συγκεκριμένα οι πρώτες επιχειρήσεις που υποχρεώνονται να χρησιμοποιήσουν την εφαρμοφή myDATAapp για το ψηφιακό πελατολόγιο e-pelates, αρχικά πιλοτικά, είναι τα συνεργεία επισκευής και συντήρησης οχημάτων, τα φανοποιεία, οι εταιρείες τοποθέτησης συναγερμών, ηχοσυστημάτων και άλλου εξοπλισμού σε οχήματα, οι χώροι στάθμευσης, τα πλυντήρια οχημάτων όπως και οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων. Σε αυτές τις επιχειρήσεις άλλωστε, περισσότερο από όλα στα βενζινάδικα, παρατηρείται και μεγάλης κλίμακας φοροδιαφυγή.

Και πώς θα λειτουργεί η καταγραφή στην πράξη; Μέσω κινητού τηλεφώνου με το οποίο ο επαγγελματίας θα φωτογραφίζει/σκανάρει την πινακίδα του εκάστοτε οχήματος που μπαίνει στην επιχείρησή του για την παροχή κάποιας υπηρεσίας. 

Με το σκανάρισμα, η πινακίδα κυκλοφορίας θα συμπληρώνεται αυτόματα, ενώ κατά την έξοδο του καταναλωτή από την εταιρεία θα σκανάρεται η απόδειξη που έχει εκδοθεί από την επιχείρηση (ή το τιμολόγιο) και έτσι θα κλείνει για την ΑΑΔΕ η συναλλαγή αφού θα υπάρχει και η σχετική ενημέρωση στο σύστημα.

Στην πιλοτική φάση θα φανούν και οι αδυναμίες του συστήματος αναφορικά με τη δυνατότητα φοροδιαφυγής από την πλευρά της επιχείρησης αλλά και από εκείνη του καταναλωτή, ενώ το ερχόμενο καλοκαίρι το ψηφιακό πελατολόγιο θα επεκταθεί σε εταιρείες διοργάνωσης πάρτι, δεξιώσεων και εκδηλώσεων όπου παρατηρείται επίσης πολύ υψηλή φοροδιαφυγή.