Διαγραμμίσεις νέου τύπου δοκιμάζονται στην Αττική

Για μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και για να διακρίνονται καλύτερα
Νέες διαγραμμίσεις από την Περιφέρεια Αττικής
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

28/8/2023

Δεδομένου ότι στους άξονες της Αττικής, λόγω του υψηλού κυκλοφοριακού φόρτου καθώς και του υψηλού βαθμού ρίπων στο οδόστρωμα, οι διαγραμμίσεις φθείρονται γρήγορα, η Περιφέρεια Αττικής θα προβεί πιλοτικά σε πιο σύνθετη και ποιοτικά αναβαθμισμένη μέθοδο, ιδιαίτερα στις κατά μήκος διαγραμμίσεις που είναι και αυτές που παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη φθορά.

Η μέθοδος αυτή θα περιλαμβάνει:

– στο πρώτο στάδιο ειδική προετοιμασία του οδοστρώματος σε όλο το μήκος του άξονα, με αδροποίηση και εξυγίανση του τάπητα των αξόνων (ακόμη και στα παλαιά τμήματα αυτού) με μικροφρεζάρισμα με ειδικού τύπου μηχάνημα, ώστε να εξασφαλιστεί η βέλτιστη πρόσφυση του υλικού διαγράμμισης και

– στο δεύτερο στάδιο διάστρωση ψυχροπλαστικού υλικού υψηλών προδιαγραφών

Με αυτό τον τρόπο στόχος είναι να επιτευχθεί, αφενός μεγαλύτερη διάρκεια ζωής των διαγραμμίσεων ανεξάρτητα από τους φόρτους των αξόνων και των ρύπων ή ακόμη και των καιρικών συνθηκών και αφετέρου υψηλότερος βαθμός φωτεινότητας και αντανακλαστικότητας της οριζόντιας σήμανσης.

Εφόσον διαπιστωθεί ότι με αυτή τη μέθοδο, που πιλοτικά θα εφαρμοσθεί για πρώτη φορά και στις κατά μήκος διαγραμμίσεις, υπάρχουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα στη διάρκεια ζωής και τη βελτίωση της ποιότητας των διαγραμμίσεων στην Αθήνα [ακόμη και σε περιπτώσεις που δεν είναι δυνατή η διάστρωση νέου τάπητα και αναγκαστικά πρέπει να γίνει συντήρηση της διαγράμμισης σε υφιστάμενους (παλαιούς) τάπητες], η Περιφέρεια Αττικής θα προβεί στην εφαρμογή της μεθόδου αυτής καθολικά και σε υπόλοιπους άξονες του Πρωτεύοντος Αστικού Οδικού Δικτύου.

ΑΑΔΕ: Δεν θα μπορείς να φύγεις από μάστορα, βενζινάδικο, πλυντήριο & πάρκινγκ χωρίς απόδειξη! - Ξεκινά το ψηφιακό πελατολόγιο!

Έρχεται Απρίλιο σε συνεργεία, βενζινάδικα, πάρκινγκ, φανοποιεία και πλυντήρια
Ψηφιακό πελατολόγιο - Πλυντήρια, βενζινάδικα, πάρκινγκ, συνεργεία 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

2/4/2025

Υποτίθεται πως θα έπρεπε να είχε ξεκινήσει ήδη από τις αρχές της χρονιάς το ψηφιακό πελατολόγιο που θα καταγράφει σε πραγματικό χρόνο τις συναλλαγές των επιχειρήσεων με τους καταναλωτές, τελικά ανακοινώθηκε πως ξεκινά τώρα, μέχρι τα μέσα Απριλίου.

Με στόχο τη μείωση της φοροδιαφυγής και την αναγκαστική έκδοση απόδειξης για κάθε χρηματική συναλλαγή μεταξύ μιας εταιρείας και του καταναλωτικού κοινού (όχι πως η έκδοση απόδειξης ή τιμολογίου δεν είναι υποχρεωτικά από τον νόμο ήδη), το "Ψηφιακό Πελατολόγιο" θα ξεκινήσει να τηρείται από τις επιχειρήσεις από τα μέσα Απριλίου. 

Αυτό τη στιγμή που η σύμφωνα με προωθητική καμπάνια της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων το μέτρο, που μπορεί να τη βρει κανείς και στο κανάλι της ΑΑΔΕ, θα έπρεπε να εφαρμόζεται ήδη από τις αρχές Ιανουαρίου. 

Ψηφιακό πελατολόγιο - Πλυντήρια, βενζινάδικα, πάρκινγκ, συνεργεία 2025

Ο πρώτος κλάδος που πρέπει να χρησιμοποιήσει την εφαρμογή της ΑΑΔΕ, ώστε οι συναλλαγές (χονδρικές ή λιανικές) μεταξύ εταιρειών και καταναλωτικού κοινού να καταγράφονται σε πραγματικό χρόνο από την ΑΑΔΕ και πριν από την παροχή υπηρεσιών είναι εκείνος του αυτοκινήτου και της μοτοσυκλέτας. 

Συγκεκριμένα οι πρώτες επιχειρήσεις που υποχρεώνονται να χρησιμοποιήσουν την εφαρμοφή myDATAapp για το ψηφιακό πελατολόγιο e-pelates, αρχικά πιλοτικά, είναι τα συνεργεία επισκευής και συντήρησης οχημάτων, τα φανοποιεία, οι εταιρείες τοποθέτησης συναγερμών, ηχοσυστημάτων και άλλου εξοπλισμού σε οχήματα, οι χώροι στάθμευσης, τα πλυντήρια οχημάτων όπως και οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων. Σε αυτές τις επιχειρήσεις άλλωστε, περισσότερο από όλα στα βενζινάδικα, παρατηρείται και μεγάλης κλίμακας φοροδιαφυγή.

Και πώς θα λειτουργεί η καταγραφή στην πράξη; Μέσω κινητού τηλεφώνου με το οποίο ο επαγγελματίας θα φωτογραφίζει/σκανάρει την πινακίδα του εκάστοτε οχήματος που μπαίνει στην επιχείρησή του για την παροχή κάποιας υπηρεσίας. 

Με το σκανάρισμα, η πινακίδα κυκλοφορίας θα συμπληρώνεται αυτόματα, ενώ κατά την έξοδο του καταναλωτή από την εταιρεία θα σκανάρεται η απόδειξη που έχει εκδοθεί από την επιχείρηση (ή το τιμολόγιο) και έτσι θα κλείνει για την ΑΑΔΕ η συναλλαγή αφού θα υπάρχει και η σχετική ενημέρωση στο σύστημα.

Στην πιλοτική φάση θα φανούν και οι αδυναμίες του συστήματος αναφορικά με τη δυνατότητα φοροδιαφυγής από την πλευρά της επιχείρησης αλλά και από εκείνη του καταναλωτή, ενώ το ερχόμενο καλοκαίρι το ψηφιακό πελατολόγιο θα επεκταθεί σε εταιρείες διοργάνωσης πάρτι, δεξιώσεων και εκδηλώσεων όπου παρατηρείται επίσης πολύ υψηλή φοροδιαφυγή.