BMW: πατέντες για ασύρματη φόρτιση

Μια επιπλέον επιλογή
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

2/1/2020

Αναμφισβήτητα, η BMW Motorrad ξεχωρίζει αυτή τη στιγμή απ’ τους υπόλοιπους ευρωπαίους κατασκευαστές στο τομέα της ηλεκτροκίνησης. Από το 2014 έχει στη γκάμα της το ηλεκτρικό σκούτερ C Evolution, το οποίο μέχρι σήμερα έχει προτιμηθεί από 6.985 αναβάτες, ενώ χρόνο με το χρόνο, το κοινό που ενδιαφέρεται για την αγορά μιας ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας ή σκούτερ αυξάνεται. Η βαυαρική εταιρεία συνεχίζει ακάθεκτη να επενδύει τεράστια ποσά στην εξέλιξη ηλεκτρικών δίκυκλων, παρουσιάζοντας μάλιστα το καλοκαίρι που μας πέρασε το project Vision DC, ενώ στις σελίδες του τεύχους 602 του ΜΟΤΟ που κυκλοφορεί, μπορείτε να διαβάσετε σε αποκλειστικότητα την παρουσίαση του E-Power Roadster Concept, της BMW.

Παρά τα τεράστια ποσά που έχει επενδύσει στην εξέλιξη των ηλεκτρικών οχημάτων αλλά και για την ανάπτυξη της τεχνογνωσίας της, ορισμένα θέματα δεν έχουν λυθεί ακόμη. Τα βασικότερα από αυτά είναι ο χρόνος φόρτισης, η αυτονομία αλλά και το βάρος των ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ στις μοτοσυκλέτες υπάρχουν και χωροταξικά θέματα. Οι πρόσφατες πατέντες που κατέθεσε η BMW, φαίνεται πως εστιάζουν στον τρόπο φόρτισης, παρουσιάζοντας μια διαφορετική πρόταση που ξεφεύγει από την πεπατημένη των ηλεκτρικών οχημάτων. Ουσιαστικά προσφέρουν μια ταχύτερη επιλογή για την επαναφόρτιση των μπαταριών, γλυτώνοντας έτσι χρόνο απ’ τον αναβάτη με το βάλε-βγάλε του βίσματος απ' την πρίζα. Παράλληλα, δεν αποτελεί κάποια καινοτομία, καθώς η ασύρματη φόρτιση είναι μια τεχνολογία που χρησιμοποιείται εδώ και αρκετό καιρό σε άλλες εφαρμογές. Το καλύτερο παράδειγμα που μπορούμε να δώσουμε, για την ευκολότερη κατανόηση των πατεντών της BMW, είναι να παρομοιάσουμε το μηχανισμό που σχεδίασε με τα pads/φορτιστές που φορτίζουν smartphones και ασύρματα ποντίκια ακουμπώντας τα απλώς επάνω τους.

Όπως μπορείτε να δείτε και από το σχέδιο των πατεντών, το pad της BMW διαθέτει ένα σπείρωμα (Νο 26) που με την παροχή εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) δημιουργεί ένα ηλεκτρομαγνητικό πεδίο στέλνοντας ηλεκτρικό φορτίο μέσω του σταντ, το οποίο με τη σειρά του είναι εξοπλισμένο με έναν “δέκτη” (Νο 30) και μέσα απ' το καλώδιο (Νο16) φορτίζει την μπαταρία. Βασικό ρόλο στην ταχύτητα επαναφόρτισης έχει να κάνει η άμεση επαφή του οχήματος με το pad αλλά και το υλικό κατασκευής τους.

Στο παρελθόν η BMW είχε εξετάσει την ασύρματη φόρτιση στα αυτοκίνητά της, όμως το πρόβλημα είναι πως το μοναδικό σημείο επαφής με το pad είναι μέσω των ελαστικών, τα οποία δεν είναι καλός αγωγός του ηλεκτρισμού. Η ιδέα όμως της γερμανικής εταιρείας “ανθεί” στον κόσμο των μοτοσυκλετών χάρη στο σταντ. Ωστόσο, όπως έχουμε δει από τα pads/φορτιστές, η ασύρματη φόρτιση δεν είναι ούτε τόσο γρήγορη ούτε τόσο αποδοτική, συγκριτικά με τον κλασσικό τρόπο φόρτισης. Ίσως να ισχύει το ίδιο και με το pad της BMW, εκτός αν η εταιρεία έχει βρει έναν τρόπο να αυξήσει την αποδοτικότητά του. Το πρόβλημα με το χώρο επαναφόρτισης πάντως παραμένει, καθώς ανεξάρτητα αν η μοτοσυκλέτα/σκούτερ διαθέτει λειτουργία ασύρματης φόρτισης ή όχι, θα πρέπει να βρίσκεται σε έναν κλειστό χώρο με παροχή ρεύματος.

Η νέα πατέντα της BMW προσφέρει μια μεγαλύτερη ευκολία στην φόρτιση των ηλεκτρικών δίκυκλων, από την άποψη ότι δεν χρειάζεται να ξετυλίγεις καλώδια και να "πριζώνεις" την μοτοσυκλέτα σου, κάτι που αν περάσει και σε επίπεδο υποδομών στους δημόσιους σταθμούς φόρισης θα είναι σημαντικό. Το αν θα δούμε την συγκεκριμένη τεχνολογία στο ηλεκτρικό σκούτερ της εταιρείας παραμένει άγνωστο, αλλά είναι αρκετά πιθανό καθώς η τεχνολογία υπάρχει ήδη και τα σχέδια της πατέντας δείχνουν αρκετά μελετημένα.

Ετικέτες

ΑΑΔΕ: Δεν θα μπορείς να φύγεις από μάστορα, βενζινάδικο, πλυντήριο & πάρκινγκ χωρίς απόδειξη! - Ξεκινά το ψηφιακό πελατολόγιο!

Έρχεται Απρίλιο σε συνεργεία, βενζινάδικα, πάρκινγκ, φανοποιεία και πλυντήρια
Ψηφιακό πελατολόγιο - Πλυντήρια, βενζινάδικα, πάρκινγκ, συνεργεία 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

2/4/2025

Υποτίθεται πως θα έπρεπε να είχε ξεκινήσει ήδη από τις αρχές της χρονιάς το ψηφιακό πελατολόγιο που θα καταγράφει σε πραγματικό χρόνο τις συναλλαγές των επιχειρήσεων με τους καταναλωτές, τελικά ανακοινώθηκε πως ξεκινά τώρα, μέχρι τα μέσα Απριλίου.

Με στόχο τη μείωση της φοροδιαφυγής και την αναγκαστική έκδοση απόδειξης για κάθε χρηματική συναλλαγή μεταξύ μιας εταιρείας και του καταναλωτικού κοινού (όχι πως η έκδοση απόδειξης ή τιμολογίου δεν είναι υποχρεωτικά από τον νόμο ήδη), το "Ψηφιακό Πελατολόγιο" θα ξεκινήσει να τηρείται από τις επιχειρήσεις από τα μέσα Απριλίου. 

Αυτό τη στιγμή που η σύμφωνα με προωθητική καμπάνια της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων το μέτρο, που μπορεί να τη βρει κανείς και στο κανάλι της ΑΑΔΕ, θα έπρεπε να εφαρμόζεται ήδη από τις αρχές Ιανουαρίου. 

Ψηφιακό πελατολόγιο - Πλυντήρια, βενζινάδικα, πάρκινγκ, συνεργεία 2025

Ο πρώτος κλάδος που πρέπει να χρησιμοποιήσει την εφαρμογή της ΑΑΔΕ, ώστε οι συναλλαγές (χονδρικές ή λιανικές) μεταξύ εταιρειών και καταναλωτικού κοινού να καταγράφονται σε πραγματικό χρόνο από την ΑΑΔΕ και πριν από την παροχή υπηρεσιών είναι εκείνος του αυτοκινήτου και της μοτοσυκλέτας. 

Συγκεκριμένα οι πρώτες επιχειρήσεις που υποχρεώνονται να χρησιμοποιήσουν την εφαρμοφή myDATAapp για το ψηφιακό πελατολόγιο e-pelates, αρχικά πιλοτικά, είναι τα συνεργεία επισκευής και συντήρησης οχημάτων, τα φανοποιεία, οι εταιρείες τοποθέτησης συναγερμών, ηχοσυστημάτων και άλλου εξοπλισμού σε οχήματα, οι χώροι στάθμευσης, τα πλυντήρια οχημάτων όπως και οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων. Σε αυτές τις επιχειρήσεις άλλωστε, περισσότερο από όλα στα βενζινάδικα, παρατηρείται και μεγάλης κλίμακας φοροδιαφυγή.

Και πώς θα λειτουργεί η καταγραφή στην πράξη; Μέσω κινητού τηλεφώνου με το οποίο ο επαγγελματίας θα φωτογραφίζει/σκανάρει την πινακίδα του εκάστοτε οχήματος που μπαίνει στην επιχείρησή του για την παροχή κάποιας υπηρεσίας. 

Με το σκανάρισμα, η πινακίδα κυκλοφορίας θα συμπληρώνεται αυτόματα, ενώ κατά την έξοδο του καταναλωτή από την εταιρεία θα σκανάρεται η απόδειξη που έχει εκδοθεί από την επιχείρηση (ή το τιμολόγιο) και έτσι θα κλείνει για την ΑΑΔΕ η συναλλαγή αφού θα υπάρχει και η σχετική ενημέρωση στο σύστημα.

Στην πιλοτική φάση θα φανούν και οι αδυναμίες του συστήματος αναφορικά με τη δυνατότητα φοροδιαφυγής από την πλευρά της επιχείρησης αλλά και από εκείνη του καταναλωτή, ενώ το ερχόμενο καλοκαίρι το ψηφιακό πελατολόγιο θα επεκταθεί σε εταιρείες διοργάνωσης πάρτι, δεξιώσεων και εκδηλώσεων όπου παρατηρείται επίσης πολύ υψηλή φοροδιαφυγή.