BMW: Αλλάζει λογότυπο μετά από 23 χρόνια!

Μόνο για τις πλατφόρμες επικοινωνίας!
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

6/3/2020

Το λογότυπο της πιο διάσημης βαυαρικής εταιρείας μοτοσυκλετών, της BMW αλλάζει μετά από 23 ολόκληρα χρόνια. Αρχικά, το νέο λογότυπο θα εμφανίζεται μονάχα στις on & off line επικοινωνίες της εταιρείας και όχι σε κάποιο αυτοκίνητο ή μοτοσυκλέτα της. Στο παρελθόν το λογότυπο ήταν μασίφ, και τρικολόρε (λευκό, γαλάζιο, μαύρο), ενώ πλέον είναι μόνο λευκό και γαλάζιο καθώς όπου υπήρχε μαύρο έχει γίνει διαφανές, με στόχο να προσκαλεί υποσυνείδητα  τον παρατηρητή στον κόσμο της BMW – όπως αναφέρουν οι άνθρωποι που το σχεδίασαν. Προς το παρόν δεν υπάρχουν αναφορές αν το διαφανές λογότυπο θα περάσει και στα οχήματα του γερμανικού κολοσσού.

Με αφορμή την αλλαγή του λογότυπου επικοινωνίας θα κάνουμε μια μικρή ιστορική αναδρομή στο σήμα της BMW και θα ξεκαθαρίσουμε την ιστορία που κρύβεται πίσω από αυτό. Αρχικά η BMW ονομαζόταν Rapp Motorenwerke και δημιουργούσε αεροσκάφη. Το 1917 μετονομάστηκε σε BMW με τα αρχικά της να προκύπτουν απ’ το μέρος που βρισκόταν του εργοστάσιό της, στη Βαυαρία στη Νότια Γερμανία και τα άλλα δύο απ’ τα προϊόντα που κατασκεύαζε, εξ ου και το Bayerische Motoren Werke στα γερμανικά ή στα αγγλικά Bavarian Motor Works.

Σχετικά με το σχήμα του λογότυπου πλανάται ένας μύθος γύρο από αυτό, θέλοντας το γαλάζιο να συμβολίζει τον ουρανό και το λευκό την έλικα ενός αεροσκάφους, συνδέοντας την Ιστορία της με αυτά. Ωστόσο, η έμπνευση για το σχήμα του λογότυπου δεν ήταν αυτή, καθώς τα χρώματα προέρχονται απ’ τη βαυαρική σημαία – αντίθετα τοποθετημένα. Βέβαια, χρειάστηκε να περάσουν αρκετοί μήνες απ’ τη δημιουργία του μέχρι η BMW κατασταλάξει στη μορφή του σήματός της και για αυτό πολλές διαφημίσεις της δεν είχαν το λογότυπο.

Η σύνδεση του σήματος με την έλικα και τον ουρανό από το κοινό προέκυψε από επόμενες διαφημίσεις της BMW. Συγκεκριμένα αυτή η θεωρία ξεκίνησε το 1929 όταν η BMW προωθούσε ένα νέο κινητήρα για αεροσκάφη που είχε ετοιμάσει. Ήταν λογικό και επόμενο απ’ τη στιγμή που στον έλικα ενός αεροσκάφους που υπήρχε στη διαφήμιση, φαινόταν αχνά το λογότυπο της BMW. Μάλιστα, η βαυαρική εταιρεία άφησε το μύθο να πλανάται αντί να διορθώσει τη παραφιλολογία που δημιουργήθηκε, αφού έβλεπε πως όλο και περισσότερος κόσμος μιλούσε για αυτό.

“Για πάρα πολύ καιρό, η BMW δεν έδινε σημασία στο μύθο που είχε δημιουργηθεί γύρο απ’ το λογότυπό της και δεν προσπάθησε να το διορθώσει,” ήταν τα λόγια Fred Jakobs μέλος του BMW Group Classic. Το 1953, ήρθε πιο κοντά στη σημερινή του μορφή, με τη γραμματοσειρά και το χρώμα των περιμέτρων των κύκλων να αποκτούν λευκό χρώμα αντί του χρυσού που υπήρχε.

Με την πάροδο των χρόνων το σήμα της BMW δέχτηκε διακριτικές αλλαγές, διατηρώντας πάντα την αυθεντικότητά του. Η τελευταία αλλαγή ήταν το 1997, ενώ τώρα ξεκινά ένα νέο κεφάλαιο με την ανανέωση του λογότυπου επικοινωνίας. Όπως είπαμε στην αρχή, η BMW δεν έχει ξεκαθαρίσει αν θα χρησιμοποιηθεί και στα οχήματά της, όμως είχε εμφανιστεί για πρώτη φορά στο πρωτότυπο BMW i4 concept.

Ετικέτες

Ducati, Intermot: Τρία νέα μοντέλα παρουσιάζονται σύντομα

Θα τα δούμε από κοντά στο σαλόνι της Κολωνίας, στις 5-8 Δεκεμβρίου, όπου το ΜΟΤΟ θα δώσει το παρών
Ducati - Τρία νέα μοντέλα έρχονται σύντομα
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

22/11/2024

Τις επόμενες δύο εβδομάδες, τρία νέα επεισόδια του Ducati World Première 2025 θα βγουν στο διαδίκτυο, αποκαλύπτοντας ισάριθμα νέα μοντέλα που θα προστεθούν στην υπόλοιπη γκάμα του 2025 που έχει παρουσιαστεί μέχρι στιγμής το ιταλικό εργοστάσιο.

Ένα νέο, ακυκλοφόρητο επεισόδιο του Ducati World Première 2025, Next Level Formula, θα μεταδοθεί online στην ιστοσελίδα της Ducati και στο επίσημο κανάλι της στο YouTube την Πέμπτη 28 Νοεμβρίου στις 4:00 μ.μ. CET (5:00 ώρα Ελλάδας).

Στη συνέχεια, την Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου στις 11:00 π.μ. CET, (12:00 ώρα ΕΛλάδας) η Ducati θα παρουσιάσει ένα ακόμη σπουδαίο νέο μοντέλο με τίτλο Unlock Everyday Adventure. Το επεισόδιο θα μεταδοθεί ταυτόχρονα με την παρουσίαση του νέου μοντέλου στην έκθεση Intermot 2024, η οποία θα πραγματοποιηθεί στην Κολωνία της Γερμανίας από τις 5 έως τις 8 Δεκεμβρίου.

Η επιστροφή στην Intermot επιβεβαιώνει τον ιστορικό δεσμό της Ducati με την Έκθεση της Κολωνίας και τη σημασία της γερμανικής αγοράς για τον κατασκευαστή του Borgo Panigale. Στην Intermot η Ducati έχει παρουσιάσει στο παρελθόν σημαντικά μοντέλα όπως το πρώτο Monster το 1992, το 2016 Supersport και τα Scrambler Full Throttle και Desert Sled.

Μια άλλη σημαντική καινοτομία, εξάλλου, θα παρουσιαστεί στις 08:00 π.μ. CET (09:00 ώρα Ελλάδας) την Κυριακή 8 Δεκεμβρίου.

Όλες οι πληροφορίες σχετικά με τα δύο μοντέλα που θα παρουσιαστούν σε αυτά τα δύο ραντεβού θα είναι διαθέσιμες ταυτόχρονα με τα αντίστοιχα ραντεβού στο Ducati Media House.

Ετικέτες