ATHENS SUPERCROSS 2010

Από το

Μαύρο Σκύλο

27/9/2010

 

ΝΕΑ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ 20 – 21 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

Διαφυλάσσοντας το κύρος και το επίπεδο του διεθνούς Athens Supercross, και λόγω τεχνικών ζητημάτων που προέκυψαν αναπάντεχα, κρίθηκε απολύτως απαραίτητη η μετάθεση της ημερομηνίας διεξαγωγής από 2 – 3 Οκτωβρίου το σαββατοκύριακο 20 – 21 Νοεμβρίου 2010 στο Στάδιο Ειρήνης & Φιλίας.

Η μεγάλη αυτή διοργάνωση για τη μοτοσυκλέτα, η οποία για 17 χρόνια παραμένει στην κορυφή του «χώρου», υπόσχεται σε όλους τους φίλους της ένα πραγματικό διήμερο φεστιβάλ μοτοσυκλέτας και θεάματος γεμάτο από αγώνες, φώτα, μουσική, live dj show, freestyle motocross, bmx, babycross, juniorcross, κληρώσεις, δώρα και πολλή αδρεναλίνη. Ώρα έναρξης των αγώνων είναι το Σάββατο 20/11 στις 20:00 και την Κυριακή 21/11 στις 18:00 με διάρκεια προγράμματος 2,5 ώρες. Οι τιμές των εισιτηρίων είναι 25€ (άνω διάζωμα), 30€ (κάτω διάζωμα αριθμημένες θέσεις) και 40€ (κάτω διάζωμα αριθμημένες θέσεις κέντρο αρένας ). Για προ-κρατήσεις εισιτηρίων και ομαδικές αγορές οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με την Lamarco στο 210-6614100, ενώ η προπώληση θα ξεκινήσει στις 18 Οκτωβρίου από τα VILLAGE CINEMAS, από την Lamarco (Λ. Μαραθώνος 161 & Καστοριάς, Γέρακας) και από το κατάστημα KRD (Καλλιρρόης 20, Ν. Κόσμος).

Με σύνθημα "It's race time!" ετοιμαστείτε για το συναρπαστικότερό σας σαββατοκύριακο του φετινού χειμώνα.

International Athens Supercross, Στάδιο Ειρήνης & Φιλίας, 20 – 21 Νοεμβρίου 2010

Χορηγοί: RED BULL, KRD Racing- FOX, HONDA – ΓΕΝΙΚΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ.

Χορηγοί επικοινωνίας: περιοδικό ΜΟΤΟ, HOL, enduro.gr.

Έρχονται νέου τύπου μπαριέρες στον Κηφισό - Για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Με πλαστικά κυλινδρικά τμήματα που περιστρέφονται
νέου τύπου μπαριέρες για πρώτη φορά στην ελλάδα
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

4/12/2024

Η Περιφέρεια Αττικής παρουσίασε το πλάνο της για την αναβάθμιση του Λεκανοπεδίου Αττικής και ανάμεσα στα 281 έργα προϋπολογισμού 2,1 δισ. ευρώ είναι και η βελτίωση της οδικής ασφάλειας στον Κηφισό.


Στις υποδομές ασφάλειας του οδικού δικτύου μακράν οι πιο αδικημένοι είμαστε εμείς οι μοτοσυκλετιστές αφού όλα τα συστήματα είναι σχεδιασμένα για να "λειτουργούν" με σαφώς βαρύτερα οχήματα και οδηγούς και επιβάτες που δεν είναι εκτεθειμένοι σε αυτά.

Σύμφωνα και με αυτά που παρουσίασε η Περιφέρεια Αττικής στο Κέντρο Πολιτισμού Ιδρύμα Σταύρος Νιάρχος, η οδική ασφάλεια του λεκανοπεδίου αναμένεται να αναβαθμιστεί τα επόμενα χρόνια, με σημαντικότερα ίσως έργα τις επιπλέον πεζογέφυρες που θα κατασκευαστούν σε επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου για τους πλέον ευάλωτους χρήστες των δρόμων αλλά και οι νέου τύπου μπαριέρες που θα τοποθετηθούν στη Λεωφόρο Κηφισού.

Οι μπαριέρες τύπου "rolling" θα τοποθετηθούν τόσο κεντρικά μεταξύ των δύο ρευμάτων της Λεωφόρου όσο και πλευρικά και θα εκτείνονται από το Φάληρο (ΣΕΦ) έως και την έξοδο της Αττικής Οδού, ενώ θα συνδυαστούν και με τσιμεντένια φράγματα τύπου "Jersey".

Οι νέου τύπου μπαριέρες είναι κατασκευασμένες από ατσάλι υψηλής αντοχής και στο μέσο τους φέρουν πλαστικά κυλινδρικά τμήματα που μοιάζουν με βαρελάκια και κατασκευάζονται από EVA, συμπολυμερές αιθυλενίου και οξικού βινυλίου, το οποίο είναι σκληρό αλλά εύκαμπτο.

Τα βαρελάκια στο κέντρο των νέων μπαριερών είναι φυσικά η σημαντικότερη αναβάθμιση σε σχέση με τις σημερινές μπαριέρες αφού αν ένα όχημα χτυπήσει πάνω τους υπό γωνία, τότε ένα μέρος της δύναμης της σύγκρουσης μετατρέπεται σε κινητική ενέργεια αφού επί της ουσίας το όχημα κάνει "γκελ" πάνω στην μπαριέρα. Έτσι μειώνεται η έκταση της ζημιάς και μειώνεται και η πιθανότητα θανάτου και σοβαρού τραυματισμού. Μειώνεται επίσης η πιθανότητα να σπάσουν οι μπαριέρες και να περάσει το όχημα στο αντίθετο ρεύμα ή να ανατραπεί από την σφοδρότητα της σύγκρουσης.

Καλές και ωραίες οι μπαριέρες νέου τύπου που θα τοποθετηθούν στον Κηφισό, οι οποίες, σε σχέση με το παλαιού τύπου σύστημα αναχαίτισης που χρησιμοποιείται σήμερα μπορούν όντως να μειώσουν δραστικά τα θανατηφόρα τροχαιά και τους σοβαρούς τραυματισμούς οδηγών και επιβατών. 

Ωστόσο, ως άκαμπτο σύστημα αναχαίτισης οχημάτων και αυτές οι μπαριέρες είναι σχεδιασμένες και κατασκευασμένες για να μπορούν να μειώνουν τον αντίκτυπο μιας σύγκρουσης κυρίως σε αυτοκίνητα και βαρέα οχήματα και σαφώς λιγότερο για τους μοτοσυκλετιστές.

Στην περίπτωση που ένας μοτοσυκλετιστής χτυπήσει πάνω σε αυτές τις μπαριέρες όρθιος, τότε οι πιθανότητες να τραυματιστεί ελαφρύτερα, σε σχέση με τις σημερινές μπαριέρες είναι μεγαλύτερες αφού και εδώ μέρος της ενέργειας από τη σύγκρουση θα μετατραπεί σε κινητική ενέργεια και δεν θα απορροφηθεί ολόκληρη από το σώμα του.

Αν όμως ο μοτοσυκλετιστής πέσει νωρίτερα και συρθεί ως εκεί τότε θα χτυπήσει με κάποιο μέρος του σώματός τους γυμνούς ατσάλινους σωλήνες , οι οποίοι, λόγω σχήματος, μειώνουν την πιθανότητα ακρωτηριασμού σε σχέση με τις σημερινές “γκιλοτίνες”. Ωστόσο εν την εξαλείφουν σε καμία περίπτωση αφού μεταξύ τους υπάρχουν μεγάλα κενά, κάτι που θα μπορούσε να κάνει σε μεγάλο βαθμό η τοποθέτηση στο κάτω μέρος της μπαριέρας ενός συμπαγούς τμήματος, όπως αυτό που μπορείτε να δείτε στο ακόλουθο video.

 

Δεν ξέρουμε κατά πόσο θα το κάνει αλλά ελπίζουμε η περιφέρεια να λάβει υπόψη της και εμάς τους μοτοσυκλετιστές κατά τον διαγωνισμό για την αναδοχή του έργου και να "ζητήσει" από τις εταιρείες τις κατάλληλες προδιαγραφές για αυτές τις μπαριέρες ώστε να περιλαμβάνουν στο κάτω τμήμα τους και κλειστή μεταλλική λωρίδα. Ακόμη καλύτερα αυτή η λωρίδα θα μπορούσε να είναι πλαστική και πιο εύκαμπτη, όπως αυτή που σας είχαμε παρουσιάσει πριν από δέκα περίπου χρόνια, η οποία μείωσε δραστικά τους θανάτους και τους σοβαρούς τραυματισμούς μοτοσυκλετιστών όπου εφαρμόστηκε.