Το άρθρο 17 του νέου ΚΟΚ για τη διήθηση

Σε διαβούλευση για 30 ημέρες πριν την ψήφισή του
Διήθηση στον νέο ΚΟΚ
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

9/1/2025

Στον νέο Κ.Ο.Κ. που μπορείτε να δείτε ΕΔΩ, περιγράφεται αναλυτικά το σχέδιο της κυβέρνησης για την νομιμοποίηση της διήθησης, η οποία θα γίνεται υπό όρους.

Ποιοι θα είναι οι παραπάνω όροι; Σε γενικές γραμμές η διήθηση θα επιτρέπεται σε δρόμους με τουλάχιστον 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, και με μέγιστη ταχύτητα δικύκλων τα 30 χλμ/ώρα, με τη συνθήκη πως τα αυτοκίνητα είτε θα είναι ακινητοποιημένα, είτε θα κινούνται με ταχύτητα μικρότερη των 30 χλμ/ώρα. Μπορεί έτσι να μην καλύπτονται όλες οι περιπτώσεις (πχ. σε διήθηση με περισσότερα χλμ/ώρα), είναι όμως μια εξαιρετικά θετική αλλαγή, που βάζει βασικούς κανονισμούς στη διήθηση η οποία εφαρμόζεται εδώ και δεκαετίες αλλά μέχρι σήμερα είναι παράνομη και σε περίπτωση ατυχήματος ο αναβάτης είχε -και έχει ακόμα, μέχρι να ψηφιστεί ο νέος Κ.Ο.Κ.- άδικο.

Ας δούμε το άρθρο: “Επιτρεπτή αλλαγή λωρίδας και κίνηση μοτοποδηλάτων και μοτοσυκλετών σε πυκνή κυκλοφορία, κατηγορίες παραβάσεων και κυρώσεις για μη επιτρεπτό προσπέρασμα, κίνηση σε στοίχους, κίνηση μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών σε πυκνή κυκλοφορία - Τροποποίηση παρ. 9 και αντικατάσταση παρ. 11 άρθρου 17 Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας

1. Η παρ. 9 του άρθρου 17 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ν. 2696/1999, Α΄57), περί προσπεράσματος – κυκλοφορίας σε στοίχους, αντικαθίσταται ως εξής: «9. Αν η πυκνότητα της κυκλοφορίας είναι τέτοια ώστε τα οχήματα να καταλαμβάνουν ολόκληρο το πλάτος του οδοστρώματος προς την κατεύθυνση της κυκλοφορίας και κινούνται με την ταχύτητα του προπορευόμενου αυτών οχήματος, επιτρέπονται:

α) η αλλαγή λωρίδας μόνο προκειμένου το όχημα να στρίψει δεξιά ή αριστερά ή να σταθμεύσει,

β) η κίνηση μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών μεταξύ των λωρίδων κυκλοφορίας της ίδιας κατεύθυνσης (διήθηση) σε οδούς με τουλάχιστον δύο (2) λωρίδες κυκλοφορίας κατά κατεύθυνση, αν η ταχύτητά τους δεν υπερβαίνει τα τριάντα (30) χιλιόμετρα την ώρα και

βα) τα λοιπά οχήματα είναι ακινητοποιημένα ή

ββ) η ταχύτητα αυτών είναι μικρότερη της ταχύτητας της διήθησης.

Κατά τη διενέργεια της διήθησης οι οδηγοί μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών παραχωρούν προτεραιότητα, τηρούν ασφαλή πλευρική απόσταση από τα υπόλοιπα οχήματα, μειώνουν ταχύτητα και ακινητοποιούνται, αν είναι αναγκαίο για την αποφυγή ατυχήματος και κάθε κινδύνου για τους υπόλοιπους οδηγούς ή πεζούς.».

2. Η παρ. 11 του άρθρου 17 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, περί προσπεράσματος – κυκλοφορίας σε στοίχους, αντικαθίσταται ως εξής:

«11. α) Οι παραβάσεις των παρ. 1 έως 3 και 5 έως 8, με την επιφύλαξη των περ. β) και γ) της παρούσας, κατατάσσονται στην κατηγορία Ε2-Β.

β) Οι παραβάσεις της περ. β) του άρθρου 8 και των παρ. 9 και 10 κατατάσσονται στην κατηγορία Ε1-

γ) Οι παραβάσεις των περ. α), β), ε), στ) και ζ)της παρ. 3 και της παρ. 4 κατατάσσονται στην κατηγορία

Ε4 και στον παραβάτη επιβάλλονται διοικητικό πρόστιμο επτακοσίων (700) ευρώ και το διοικητικό μέτρο της επιτόπου αφαίρεσης της άδειας οδήγησης για τριάντα (30) ημέρες.».”

Ετικέτες

Kawasaki ZX-4R TURBO TRICK STAR: Τριακοσαρίζει στο κοντέρ! -20 πραγματικά+[VIDEO]

Πρώτα βγαίνει η ψυχή μετά το χούι στα τετρακύλινδρα 400άρια!
Kawasaki ZX-4R TURBO TRICK STAR: Τριακοσαρίζει στο κοντέρ! -20 πραγματικά+[VIDEO]
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

10/4/2025

Η γνωστή TRICK STAR συνεχίζει τα πειράματα με το νέο τετρακύλινδρο τετρακοσάρι, με την Kawasaki να είναι η μόνη από τους 4 που έκανε κάτι τέτοιο στην εποχή μας, να βγάλει ξανά ένα πραγματικό, γνήσιο τετρακύλινδρο στα 400 κυβικά.

Ξύπνησε έτσι και τις παλιές κόντρες και να που δεκαετίες μετά πάλι κυνηγάμε την τελική σε βελτιωμένο Ninja ZX-4R, αυτή τη φορά με μία από τις μεγαλύτερες ταχύτητες που έχουν καταγραφεί για μοτοσυκλέτα 400 κυβικών!

Μετά από αρκετές προσπάθειες που κατέγραψαν σε VIDEO, έχοντας αλλάξει και γρανάζι πίσω και παρά την αστάθεια που δεν είναι καθόλου ευχάριστη σε αυτές τις ταχύτητες, κατάφεραν να δουν 295 χαω στο κοντέρ που μεταφράζεται σε 273 πραγματικά χιλιόμετρα, καθόλου άσχημα.

Η εταιρεία αυτή έχει κάνει ξανά κάτι αντίστοιχο με ένα Kawasaki Ninja ZX-25R, πετυχαίνοντας την τελική ταχύτητα των 249 km/h.

Ωστόσο, το να φτάσει το ZX-4R στην εξωφρενική για την κατηγορία τελική ταχύτητα των 270 χιλιομέτρων δεν ήταν καθόλου εύκολο για την εταιρεία. Κατά την διάρκεια της πρώτης τους δοκιμής με την μοτοσυκλέτα κατάφεραν να πετύχουν σχεδόν 250 χαω που και πάλι είναι ιδιαίτερα υψηλή.

Αξίζει να σημειωθεί πως κατά την διάρκεια της πρώτης δοκιμής ο τετρακύλινδρος εν σειρά κινητήρας δεν άντεξε την πίεση του Turbo, όμως η Trick Star επισκεύασε τη μοτοσυκλέτα και επέστρεψε στην πίστα, ώστε να πετύχει την αξιοσημείωτη επίδοση.

Ο υπερσυμπιεστής κατασκευάστηκε από την ίδια τη Trick Star και μπορείτε να τον εντοπίσετε κρυμμένο ανάμεσα στο μεσαίο και το κάτω φαίρινγκ που είναι ειδικά σχεδιασμένα για να δημιουργούν χώρο για το τούρμπο. Έχουν βαφεί σε λευκό και πράσινο χρώμα, το οποίο είναι χαρακτηριστικό των μοτοσυκλετών της Trick Star.

Συνολικά επιχειρήθηκαν τρεις προσπάθειες, με την ταχύτερη από αυτές να είναι και η τελευταία. Για την ιστορία, στη πρώτη προσπάθεια η μοτοσυκλέτα έδειξε στο κοντέρ 292 χαω, στη δεύτερη τα 293 χαω και στη τρίτη επιτεύχθηκε το ρεκόρ των 295 χαω.

Να θυμίσουμε επίσης πως εμείς στην Ελλάδα έχουμε δοκιμάσει το νέο supersport τετρακοσάρι σε πίστα, εδώ:

http://motomag.gr/sites/default/files/images/issues/front/2024/10/%CE%9C%CE%9F%CE%A4%CE%9F_COVER_660.jpg

 

Ετικέτες