Ανάκληση Voge SR4 και στην Ελλάδα - Αφορά 314 scooter

Για ενημέρωση λογισμικού του συστήματος ελέγχου πρόσφυσης TCS
Ανάκληση VOGE SR4
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

4/12/2024

Στα μέσα Νοεμβρίου του 2024 σας είχαμε γράψει για τη συγκεκριμένη ανάκληση που είχε προκύψει σε άλλη χώρα της Ε.Ε. και είχε ανακοινωθεί μέσω του συστήματος RAPEX. Τώρα η Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας ενημερώνει και στη χώρα μας για την ανάγκη ενημέρωσης του λογισμικού του Traction Control στα scooter VOGE SR4.

H Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας και συγκεκριμένα το Τμήμα Γενικής Ασφάλειας Προϊόντων της Διεύθυνσης Ασφάλειας και Συμμόρφωσης Βιομηχανικών Προϊόντων, ανακοινώνει ότι η κατασκευάστρια εταιρεία LONCIN σε συνεργασία με την MOTO TREND A.E., Γενικό Αντιπρόσωπο και Εισαγωγέα των σκούτερ οχημάτων VOGE στην Ελλάδα, εκτελεί πρόγραμμα εθελοντικής ανάκλησης ασφάλειας για ενημέρωση λογισμικού του συστήματος ελέγχου πρόσφυσης (TCS).

Η συγκεκριμένη καμπάνια ανάκλησης περιλαμβάνει 314 οχήματα και αφορά σε μοντέλα SR4 με αριθμούς πλαισίου μεταξύ LLCVTP5A#PS000141 και LLCVTP5A#PS004064 (όπου “#” ψηφίο ελέγχου με διάφορες τιμές) και ημερομηνία παραγωγής από 14/09/2022 ως 23/08/2023 που έχουν εισαχθεί στην Ελλάδα από τον Επίσημο Εισαγωγέα. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, στα επηρεαζόμενα σκούτερ, ενδέχεται, κατά την απότομη επιτάχυνση σε υψηλές ταχύτητες, κάτω από ορισμένες συνθήκες οδήγησης, να προκύψει αναίτια παρέμβαση του συστήματος ελέγχου πρόσφυσης και κατ’ επέκταση μερική απώλεια ισχύος του κινητήρα. Ίσως δηλαδή προκαλέσει απροσδόκητη και στιγμιαία διακοπή επιτάχυνσης της μοτοσικλέτας. Κατά συνέπεια αυξάνονται οι πιθανότητες κινδύνων και πρόκλησης ατυχημάτων. Η εν λόγω λειτουργία δημιουργώντας σύγχυση και ξαφνιάζοντας τον αναβάτη επιφέρει ενδεχομένως, στη χειρότερη περίπτωση, απώλεια ελέγχου της μοτοσικλέτας / πτώση του αναβάτη. Ως εκ τούτου κρίνεται σκόπιμη και απαραίτητη η ενημέρωση λογισμικού διαχείρισης του συστήματος ελέγχου πρόσφυσης (TCS). Μέχρι στιγμής, στην Ελλάδα, δεν έχει αναφερθεί καμία περίπτωση ατυχήματος, που να έχει προέλθει ή σχετιστεί με το εν λόγω θέμα.

Οι ιδιοκτήτες των εμπλεκόμενων σκούτερ θα ενημερωθούν προσωπικά και εγγράφως, μέσω email, ώστε να προσέλθουν, ύστερα από τηλεφωνικό ραντεβού, στον πλησιέστερο Συνεργάτη του Δικτύου Εξουσιοδοτημένων Επισκευαστών σκούτερ VOGE ανά την Ελλάδα, προκειμένου, και χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση, να λάβουν χώρα οι δέουσες ενέργειες ήτοι επαναπρογραμματισμός της κεντρικής μονάδας. Τονίζεται ότι είναι απαραίτητη η φυσική παρουσία κατόχου και σκούτερ καθώς δεν αφορά σε διαδικασία που μπορεί να γίνει και εξ αποστάσεως. Μέχρι τον προγραμματισμό επίσκεψης κάποιο από τα συνεργαζόμενα καταστήματα παροχής υπηρεσιών συντήρησης σκούτερ VOGE, συστήνεται απενεργοποίηση του συστήματος ελέγχου πρόσφυσης κατά τη χρήση του οχήματος, καθώς παρέχεται αυτή η δυνατότητα στο χρήστη. Επισημαίνεται, πως ήδη έχει ολοκληρωθεί με επιτυχία η διαδικασία εγκατάστασης του διορθωτικού λογισμικού, σε 77 σκούτερ.

Για περισσότερες πληροφορίες ή/και διευκρινίσεις, οι ενδιαφερόμενοι παρακαλούνται όπως επικοινωνήσουν με το δίκτυο συνεργατών της VOGE (όπως αυτοί ορίζονται στον ιστότοπο ΕΔΩ), ή/και απευθείας με το Κέντρο Εξυπηρέτησης Πελατών / Τεχνική Διεύθυνση της εταιρείας Moto Trend Α.Ε., της Voge ανά την Ελλάδα, στο τηλέφωνο 210 2585991. 

Ετικέτες

Έρχονται νέου τύπου μπαριέρες στον Κηφισό - Για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Με πλαστικά κυλινδρικά τμήματα που περιστρέφονται
νέου τύπου μπαριέρες για πρώτη φορά στην ελλάδα
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

4/12/2024

Η Περιφέρεια Αττικής παρουσίασε το πλάνο της για την αναβάθμιση του Λεκανοπεδίου Αττικής και ανάμεσα στα 281 έργα προϋπολογισμού 2,1 δισ. ευρώ είναι και η βελτίωση της οδικής ασφάλειας στον Κηφισό.


Στις υποδομές ασφάλειας του οδικού δικτύου μακράν οι πιο αδικημένοι είμαστε εμείς οι μοτοσυκλετιστές αφού όλα τα συστήματα είναι σχεδιασμένα για να "λειτουργούν" με σαφώς βαρύτερα οχήματα και οδηγούς και επιβάτες που δεν είναι εκτεθειμένοι σε αυτά.

Σύμφωνα και με αυτά που παρουσίασε η Περιφέρεια Αττικής στο Κέντρο Πολιτισμού Ιδρύμα Σταύρος Νιάρχος, η οδική ασφάλεια του λεκανοπεδίου αναμένεται να αναβαθμιστεί τα επόμενα χρόνια, με σημαντικότερα ίσως έργα τις επιπλέον πεζογέφυρες που θα κατασκευαστούν σε επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου για τους πλέον ευάλωτους χρήστες των δρόμων αλλά και οι νέου τύπου μπαριέρες που θα τοποθετηθούν στη Λεωφόρο Κηφισού.

Οι μπαριέρες τύπου "rolling" θα τοποθετηθούν τόσο κεντρικά μεταξύ των δύο ρευμάτων της Λεωφόρου όσο και πλευρικά και θα εκτείνονται από το Φάληρο (ΣΕΦ) έως και την έξοδο της Αττικής Οδού, ενώ θα συνδυαστούν και με τσιμεντένια φράγματα τύπου "Jersey".

Οι νέου τύπου μπαριέρες είναι κατασκευασμένες από ατσάλι υψηλής αντοχής και στο μέσο τους φέρουν πλαστικά κυλινδρικά τμήματα που μοιάζουν με βαρελάκια και κατασκευάζονται από EVA, συμπολυμερές αιθυλενίου και οξικού βινυλίου, το οποίο είναι σκληρό αλλά εύκαμπτο.

Τα βαρελάκια στο κέντρο των νέων μπαριερών είναι φυσικά η σημαντικότερη αναβάθμιση σε σχέση με τις σημερινές μπαριέρες αφού αν ένα όχημα χτυπήσει πάνω τους υπό γωνία, τότε ένα μέρος της δύναμης της σύγκρουσης μετατρέπεται σε κινητική ενέργεια αφού επί της ουσίας το όχημα κάνει "γκελ" πάνω στην μπαριέρα. Έτσι μειώνεται η έκταση της ζημιάς και μειώνεται και η πιθανότητα θανάτου και σοβαρού τραυματισμού. Μειώνεται επίσης η πιθανότητα να σπάσουν οι μπαριέρες και να περάσει το όχημα στο αντίθετο ρεύμα ή να ανατραπεί από την σφοδρότητα της σύγκρουσης.

Καλές και ωραίες οι μπαριέρες νέου τύπου που θα τοποθετηθούν στον Κηφισό, οι οποίες, σε σχέση με το παλαιού τύπου σύστημα αναχαίτισης που χρησιμοποιείται σήμερα μπορούν όντως να μειώσουν δραστικά τα θανατηφόρα τροχαιά και τους σοβαρούς τραυματισμούς οδηγών και επιβατών. 

Ωστόσο, ως άκαμπτο σύστημα αναχαίτισης οχημάτων και αυτές οι μπαριέρες είναι σχεδιασμένες και κατασκευασμένες για να μπορούν να μειώνουν τον αντίκτυπο μιας σύγκρουσης κυρίως σε αυτοκίνητα και βαρέα οχήματα και σαφώς λιγότερο για τους μοτοσυκλετιστές.

Στην περίπτωση που ένας μοτοσυκλετιστής χτυπήσει πάνω σε αυτές τις μπαριέρες όρθιος, τότε οι πιθανότητες να τραυματιστεί ελαφρύτερα, σε σχέση με τις σημερινές μπαριέρες είναι μεγαλύτερες αφού και εδώ μέρος της ενέργειας από τη σύγκρουση θα μετατραπεί σε κινητική ενέργεια και δεν θα απορροφηθεί ολόκληρη από το σώμα του.

Αν όμως ο μοτοσυκλετιστής πέσει νωρίτερα και συρθεί ως εκεί τότε θα χτυπήσει με κάποιο μέρος του σώματός τους γυμνούς ατσάλινους σωλήνες , οι οποίοι, λόγω σχήματος, μειώνουν την πιθανότητα ακρωτηριασμού σε σχέση με τις σημερινές “γκιλοτίνες”. Ωστόσο εν την εξαλείφουν σε καμία περίπτωση αφού μεταξύ τους υπάρχουν μεγάλα κενά, κάτι που θα μπορούσε να κάνει σε μεγάλο βαθμό η τοποθέτηση στο κάτω μέρος της μπαριέρας ενός συμπαγούς τμήματος, όπως αυτό που μπορείτε να δείτε στο ακόλουθο video.

 

Δεν ξέρουμε κατά πόσο θα το κάνει αλλά ελπίζουμε η περιφέρεια να λάβει υπόψη της και εμάς τους μοτοσυκλετιστές κατά τον διαγωνισμό για την αναδοχή του έργου και να "ζητήσει" από τις εταιρείες τις κατάλληλες προδιαγραφές για αυτές τις μπαριέρες ώστε να περιλαμβάνουν στο κάτω τμήμα τους και κλειστή μεταλλική λωρίδα. Ακόμη καλύτερα αυτή η λωρίδα θα μπορούσε να είναι πλαστική και πιο εύκαμπτη, όπως αυτή που σας είχαμε παρουσιάσει πριν από δέκα περίπου χρόνια, η οποία μείωσε δραστικά τους θανάτους και τους σοβαρούς τραυματισμούς μοτοσυκλετιστών όπου εφαρμόστηκε.