Δημοσιεύει το γκρουπ KTM τα οικονομικά στοιχεία που δείχνουν πτώση πωλήσεων, βγαίνουν οι παπαγάλοι να σχολιάσουν ότι έτσι όπως τα έχουν κάνει με τις τιμές καλά να πάθουν, θα τους φάνε οι Κινέζοι κτλ.
Που σε κάθε δημοσίευση περί κινέζικης μοτοσυκλέτας θα τους βλέπεις να ξαναμαζεύονται να πουν ότι δεν χρειαζόμαστε κινέζικες μοτοσυκλέτες γιατί δεν έχουν ποιότητα, προφανώς εννοώντας τα πρώτα Zongshen που είχαν έρθει και το MOTO αρνήθηκε ακόμη και να τα δείξει ή τα noname παπιά που αγόραζαν από Praktiker και Alex Pack. Η KTM είναι από εκείνους που άνοιξαν την πόρτα για να έρθουν οι Κινέζοι στην Ευρώπη, τους έδωσαν τεχνολογία και σφράγισαν την συνεργασία με ανταλλαγή ποσοστών σε μητρικές εταιρείες, όχι μόνο στις κοινοπραξίες. Οι Ιάπωνες είναι χρόνια στην Κίνα και πουλούν τα δίκυκλα με το εκατομμύριο, απλά δεν είχαν ασχοληθεί με το κομμάτι της μοτοσυκλέτας γιατί δεν υπήρχε εσωτερική ανάγκη για αγορά μοτοσυκλέτας, όπως δημιουργήθηκε την τελευταία πενταετία. Αλλιώς θα συνεχίζαμε να μην βλέπουμε κινέζικες μοτοσυκλέτες, δεν ξύπνησαν μία μέρα να κατακτήσουν τον Ευρωπαίο μοτοσυκλετιστή, σιγά το κέρδος! Άλλαξε η δική τους αγορά και μόλις άλλαξε, πρώτοι οι Ευρωπαίοι πήγαν εκεί, να προλάβουν τους Ιάπωνες και προσκαλώντας τους Κινέζους να έρθουν στην Ευρώπη αν τους αφήσουν να πάρουν μερίδιο στην τεράστια εγχώρια αγορά της Κίνας. Γίνεται αυτή η εξίσωση να βολεύει και τους δύο; Ναι για διαφορετικούς λόγους αλλά δεν είναι αυτή η κατεύθυνση της συζήτησης που πρέπει να πάμε αυτή τη φορά, τουλάχιστον όχι αν δεν λύσουμε ένα δικό μας θέμα.
Η πτώση πωλήσεων στην KTM έχει κοινοποιηθεί με εσωτερική αλληλογραφία από το τέλος του ΄22, και αρχές του΄23, το γνωρίζω και εγώ, μου το επιβεβαιώνει και η -νέα ακόμη είναι- ελληνική αντιπροσωπεία που το έχουν μάθει και εκείνοι. Κινούνται δηλαδή σε γνωστή πορεία και όχι σε αχαρτογράφητα νερά. Γίνονται και απολύσεις, οι οποίες μάλιστα συμπίπτουν και με τον αριθμό που η διοίκηση του γκρουπ είχε πληροφορήσει τον πυρήνα κάθε τμήματος πως θα συμβεί. Βλέπετε εδώ ένα μοτίβο; Αν όχι, το επόμενο θα συμπληρώσει σίγουρα την εικόνα: Βγάζει ο Hubert Trunkenpolz, δηλαδή το “T” στο όνομα KTM, μία συνέντευξη στην οποία ενημερώνει τον κόσμο ότι μπαίνουν πλέον στην σωστή τροχιά, έχουν ανακαλύψει όλα τα λάθη και θα διορθώσουν όλα τα προβλήματα. Από κάτω σχολιάζουν οι παπαγάλοι ότι δεν θα καταφέρουν τίποτα, ότι δεν σώνονται και ότι όταν ακούγονται τέτοιες δηλώσεις είναι γιατί δεν μπορούν να αποφύγουν το παγόβουνο. Στο μεταξύ η συνέντευξη καθόλου τυχαία δεν ήρθε στην κατάλληλη χρονική στιγμή, ακριβώς πριν την προγραμματισμένη ανακοίνωση πως έχουν 22 νέα μοντέλα το 2025! Μία λοιπόν προγραμματισμένη αναδιάρθρωση εν μέσω ενός πολέμου, μεταξύ του Bajaj με προμαχώνα την Triumph με την KTM με την οποία όμως συνεργάζονται, που έχει για εφεδρεία την CFMOTO, που επίσης κρατά τη δική της εφεδρεία και ενώ οι πορτοκαλί ανοίγουν ταυτόχρονα και το μέτωπο με την Ducati. Στην παρουσίαση της Multistrada μου επιβεβαίωσαν στο μεταξύ πως το κέρδος δεν είναι ο λόγος που μπαίνουν στο χώμα αλλά για να πάρουν μερίδιο πωλήσεων από την KTM και να περάσουν στην αντεπίθεση. Οι παπαγάλοι βλέπουν λάθη στρατηγικής σε όλα αυτά και όχι ένα καταπληκτικά στημένο πεδίο μάχης!
Στην άλλη όχθη μία νέα εταιρεία που μέχρι προχθές, κυριολεκτικά, δεν την ήξερε κανείς, έφτασε να συζητιέται χωρίς να διαφημιστεί, χωρίς να μιλήσει κανείς για αυτήν με διθυραμβικά σχόλια και να κερδίσει δημοσιότητα μόνο με την υπόσχεση στο κοινό πως θα τους δώσει μία πολύ καλή μοτοσυκλέτα, μόλις πάει στο Dakar και δείξει εκεί τις ικανότητές της. Η Kove έστειλε για εκπαίδευση στο Dubai αναβάτες που μπορούσαν να τερματίσουν στο Dakar και επενδύοντας πάνω τους και μόνο σε αυτούς, κατάφερε να γίνει πιο γνωστή εκτός Κίνας από αυτό που είναι μέσα! Όπως και η Benelli, με τη διαφορά πως εκεί κρύβεται ένας μεγάλος κατασκευαστής που ακόμη δεν έχει αποφασίσει πώς θα παίξει το παιχνίδι της Ευρωπαϊκής αγοράς και προτιμά να κρατά όλα τα πιόνια στο τραπέζι χωρίς να καίει κανένα. Οι παπαγάλοι δυνάμωσαν την ευρωπαϊκή πορεία της Kove σε σημείο που αναγκάστηκε να τρέξει περισσότερο από εκείνο που είχε προγραμματίσει και έτσι ήρθε ο πρώτος εσωτερικός τριγμός. Την εξισορρόπησαν με τον κολοσσό της QJMOTOR ή την ανερχόμενη Zontes που έχει δημιουργήσει τελείως διαφορετικό υπόβαθρο από την Kove, για να υποστηρίξει την επιτυχία που θα έρθει, ουσιαστικά διαστρεβλώνοντας την πραγματικότητα.
Το ακριβότερο marketing του κόσμου να βάλεις, δεν μπορεί να σου εγγυηθεί ένα τέτοιο αποτέλεσμα για την Kove, ούτε μπορείς να καλύψεις τόσο αναίμακτα και γρήγορα τα απόνερα μίας αναδιάρθρωσης εν όψει πολέμου, όπως έκανε η KTM.
Τσάμπα στόματα να λένε αυτό που θέλεις δεν είχαμε ξανά, τώρα αποκτήσαμε. Ελλιπής ενημέρωση και αντικατάσταση αυτής με την τεχνική “ότι πιάσει το μάτι, ό,τι ακούσει το αυτί μου”, μόνο που έτσι δεν έγινε κανείς γνώστης αλλά ένας παπαγάλος του marketing και το κάνει και αφιλοκερδώς!