Η Allyson Michelle Felix είναι Αμερικανίδα αθλήτρια του στίβου που στα 32 της χρόνια είχε συγκεντρώσει έντεκα χρυσά μετάλλια σε Παγκόσμια Πρωταθλήματα στα 200μ, 400μ και σκυταλοδρομίας καθώς και άλλα έξι χρυσά σε Ολυμπιακούς αγώνες. Αμέσως μετά από αυτό, στην ιστορία της ανθρωπότητας έγραψε το όνομά της ως η καλύτερη αθλήτρια στίβου, μαζεύοντας 11 πλέον Ολυμπιακά μετάλλια και 20 παγκόσμια. Εκείνη την στιγμή όμως θα έβαζε έναν στόχο που έμοιαζε αδύνατος, ακόμη και για εκείνη: ήθελε να συνεχίσει να είναι επαγγελματίας αθλήτρια και ταυτόχρονα μητέρα! Αν δεν το έκανε η Allyson, ποια άλλη να το επιχειρούσε; Κι αν η Allyson μπορούσε να τα καταφέρει, έχοντας ήδη τα βλέμματα του κόσμου επάνω της, τότε το μήνυμα θα ήταν δυνατότερο. Είχε ήδη καταφέρει όλα της τα όνειρα να τα κάνει πραγματικότητα εκτός από ένα και είχε βάλει στόχο να το αντιμετωπίσει ως άλλο ένα άθλο, να περάσει την εγκυμοσύνη ως έναν ακόμη αγώνα δρόμου. Μέχρι εκείνη την ώρα είχε μία αποκλειστική συνεργασία με την Nike που εκτεινόταν σε βάθος χρόνου και είχε ξεκινήσει με τον όρο πως οι επιτυχίες της, θα βοηθούσαν να αναδείξουν το γυναικείο φύλλο σε ολόκληρο τον κόσμο.
Η Allyson βασίστηκε σε αυτό και συνέχισε να τρέχει ενώ ήταν σε προχωρημένη εγκυμοσύνη, μέχρι που ήρθε η ώρα να κάνει το απαραίτητο διάλειμμα, λαμβάνοντας χωρίς πρότερη ενημέρωση την αμφισβήτηση της συμφωνίας τους από την Nike. Η Allyson ζήτησε να υπάρξει συνεννόηση και της το αρνήθηκαν με αποτέλεσμα να μιλήσει δημοσίως για την αντιμετώπιση που είχε από την εταιρεία που υποστήριζε μέχρι εκείνη την ώρα, και τότε μόνο η Nike δέχτηκε να μιλήσει μαζί της αλλά δεν ήταν για καλό.
Κάποιος σχετικά νέος στο τμήμα marketing της εταιρείας, κοίταξε την πλέον επιτυχημένη αθλήτρια όλων των εποχών και της είπε: "Know your place, runners should just run, that it's just business." Η Allyson κράτησε την κουβέντα αυτή γιατί ταυτόχρονα είχε και σοβαρή επιπλοκή στην εγκυμοσύνη της και έπρεπε να καταφέρει να νικήσει πρώτα εκεί. Και τα κατάφερε. Δεκαοκτώ μήνες μετά από την προτροπή να “μάθει τη θέση της”, κι ενώ μεγάλωνε το παιδί της, συνέχισε την αθλητική της καριέρα στους Ολυμπιακούς αγώνες, ένας Θεός ξέρει πώς. Το πρόβλημα αρνητικής δημοσιότητας για τη Nike έγινε αμέσως τόσο μεγάλο που η εταιρεία εξέδωσε ανακοίνωση πως έχει θεσπίσει ένα νέο πρόγραμμα με άδεια μητρότητας για τις αθλήτριες με τις οποίες έχει συμβόλαιο, σε μία μεγάλη νίκη της Allyson -η οποία όμως δεν στάθηκε σε αυτό. Η Αμερικανίδα ίδρυσε τη δική της εταιρεία παπουτσιών με motto “I know my place” και σχεδόν τέσσερα χρόνια μετά, τον Σεπτέμβριο που μόλις μας πέρασε, η μάρκα της έκανε άλλο ένα ρεκόρ πωλήσεων. Η κουβέντα που πέταξε ένας αλαζόνας, αυθάδης, νεαρός του marketing, στοίχισε στην Nike την καλύτερή της αθλήτρια, έβαλε την εταιρεία στο στόχαστρο για μεγάλο χρονικό διάστημα και γέννησε έναν νέο μεγάλο ανταγωνιστή! Πάντα θα υπάρχει και η θετική πλευρά φυσικά, καθώς η αλλαγή πολιτικής της εταιρείας μόνο θετική έκβαση ήταν, ωστόσο αυτή θα μπορούσε να γίνει με την Allyson στο πλευρό τους και μετατρέποντας όλο αυτό σε διαφήμιση, όχι το αντίθετο. Με λίγα λόγια τα κατάφερε “σπουδαία” το marketing της Nike εκείνη την περίοδο και σίγουρα τώρα “ξέρουν τη θέση τους”, που είναι κάπου μακριά σε κάτι διαφορετικό. Χωρίς το marketing η Allyson δεν θα μπορούσε να φτάσει το φοβερό της επίτευγμα, ενώ δίχως τη στήριξή τους τα προηγούμενα χρόνια θα ήταν και πάλι η πιο σπουδαία αθλήτρια της γενιάς της, αλλά μπορεί να μην είχε γίνει η καλύτερη στην ιστορία. Αυτές οι συνεργασίες πρέπει να είναι αμοιβαία αποδοτικές λοιπόν ή να κόβονται άμεσα, ακόμη και βίαια αν δεν γίνεται να αποφευχθεί αυτό.
Έτσι αντιμετωπίζουμε το θέμα εμείς, όλο αυτό τον καιρό, η ειδοποιός διαφορά είναι πως θα πρέπει να συνεχίσουμε να δοκιμάζουμε τις μοτοσυκλέτες κάθε εταιρείας της οποίας αρνηθήκαμε την εμπορική συνεργασία επειδή ζήτησε να έχει λόγο στην κριτική που ασκούμε στα μοντέλα της. Κι αν μάλιστα το επόμενο μοντέλο είναι καλό, τότε θα πρέπει να ειπωθεί με τον ίδιο τρόπο είτε υπάρχει η διαφήμισή τους, είτε όχι. Άλλος ο σκοπός της διαφήμισης που συχνά αγνοείται πόσο σημαντικός είναι και άλλος ο δικός μας. Έχουμε καταφέρει να τα ξεχωρίσουμε με όλες σχεδόν τις εταιρείες. Το σχεδόν είναι γιατί όλο και κάποιος νέος αναλαμβάνει θέση στο marketing και βρισκόμαστε στη θέση να του εξηγούμε τα παραπάνω αυτονόητα από την αρχή. Επειδή εμείς την ξέρουμε τη θέση μας χρόνια τώρα. Δεν έχει περάσει πολύς καιρός που αντιπροσωπεία που δεν θα την κατονομάσουμε αυτή τη στιγμή, μας είπε πως διάβασαν το πλέον ενημερωτικό, σωστό και καλογραμμένο άρθρο από εμάς, πως κανείς άλλος δεν θα μπορούσε να κάνει κάτι αντίστοιχο (δικά τους λόγια) αλλά δεν βγάλαμε πολλές «selfie» με τη μοτοσυκλέτα τους, που ήταν το πρόβλημά τους εκείνη τη δεδομένη στιγμή. Θεωρούμε όμως πως έχουμε πολύ δυνατή παρουσία και στα κοινωνικά δίκτυα, μετριάζοντας τις “selfie” και κάνοντας και εκεί τα πράγματα με τον δικό μας τρόπο. Χρειάζονται και αυτές, απλά να ξέρει ο καθένας την θέση του…