Η Ρουμανία είναι μοτοσυκλετιστικός παράδεισος στην κυριολεξία και αξίζει να μην μείνεις μόνο στην Transalpina και το Transfăgărășan όταν την επισκεφτείς. Είναι βέβαια και ο παράδεισος για το 60% του πληθυσμού της καφέ αρκούδας στην Ευρώπη, οπότε θέλει κι αυτό την προσοχή του. Οι αρκουδίτσες στο Transfăgărășan που έχουν μάθει να της ταΐζει ο κόσμος είναι ένα ευχάριστο αξιοθέατο αλλά εκτός τουριστικής οδού απαιτείται προσοχή. Δύο φορές χτύπησε στα κινητά μας ενημέρωση από το 112 της Ρουμανίας για αρκούδα που κινείται στον αστικό ιστό και ήταν μεγέθους VW. Εμείς βέβαια ήμασταν σε παρακείμενο βουνό έξω από τον αστικό ιστό και προσπαθούσαμε να μαντέψουμε αν αυτό είναι καλό ή όχι. Πάνω από 6.000 αρκούδες ζουν στη Ρουμανία ενώ μόνο σε μία μικρή περιοχή της Transalpina έχουν 2.500 καταγεγραμμένες, δηλαδή περισσότερες αρκούδες από όλη την Φιλανδία μαζί. Πέντε ημέρες μετά την επιστροφή μας, προσπέρασαν έναν ηλεκτρικό φράχτη και έσφαξαν ένα ολόκληρο κοπάδι. Για αυτό τον συγκεκριμένο φράχτη και το πόσο ρεύμα μέτρησαν με το σώμα τους ο Πετράκης με τον Προβιά, θα μάθετε στο επόμενο τεύχος, γεγονός είναι πως θέλει προσοχή η κατασκήνωση σε ορισμένα σημεία καθώς η Ρουμανία μετρά αρκετές επιθέσεις, κι όταν σηκώνεσαι το επόμενο πρωί και βλέπεις παντού γύρω τις πατημασιές, σε λούζει κρύος ιδρώτες κάτω από το αδιάβροχο που ήδη φοράς.
Το φετινό MEGA TEST εξελίχθηκε σε μία μεγάλη περιπέτεια η οποία ξεκίνησε πριν την αναχώρηση, όπως άλλωστε συμβαίνει κάθε φορά. Η συγκέντρωση των υλικών, του εξοπλισμού και των μοτοσυκλετών είναι δύσκολη υπόθεση, ιδιαίτερα των τελευταίων καθώς δεν έχουν αποκατασταθεί ζητήματα διαθεσιμότητας και παραδόσεων. Όταν φτάνουμε να βγαίνουν μοντέλα τρέχουσας χρονιάς τον Σεπτέμβριο, τότε το σίγουρο είναι η ροή δεν είναι φυσιολογική. Σε αυτό τον αγώνα υπάρχουν εταιρείες που θα κολυμπήσουν κόντρα στο ρεύμα και θα προσπαθήσουν να κάνουν τα πάντα για να βοηθήσουν το MEGA TEST να πραγματοποιηθεί έχοντας απαρτία και άλλες που θα προτιμούσαν να μην γίνει καθόλου, γιατί δεν έχουν το καλύτερο μοντέλο της αγοράς και θα ήθελαν να μην χρειαστεί να απαντήσουν σε ερωτήσεις υποψήφιων αγοραστών σχετικά με όσα γράφουμε. Η στάση του MOTO οφείλει να είναι ουδέτερη απέναντι και στους δύο, παρότι η δεύτερη περίπτωση και η τρικλοποδιά είναι η χειρότερη μορφή παρέμβασης.
Ευτυχώς η προσπέραση των συνόρων είναι μία επιτυχία του περιοδικού που μας επιτρέπει να βρίσκουμε μοτοσυκλέτες από άλλες χώρες ή απευθείας από τα εργοστάσια, όπως έγινε πέρσι και χρειάστηκε να γίνει και φέτος, φέρνοντας την Ducati από το εξωτερικό. Το κόστος συμμετοχής μίας μοτοσυκλέτας στο MEGA TEST μερικές φορές συμπίπτει ή προσπερνά την ετήσια διαφημιστική δαπάνη μιας εταιρείας! Για αυτό και δεν θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί δίχως τους αναγνώστες, ακόμη και τους εφήμερους του καλοκαιριού και των χορηγών μας. Για αυτό και είναι αστείο όταν καμιά φορά μπορεί να πεταχτεί κάποιος καλοθελητής και να μιλήσει για διαφήμιση στο MEGA TEST, όταν εμείς έχουμε φέρει με τεράστιο κόστος μοτοσυκλέτες από το εξωτερικό! Αν κάποια λείπει φέτος είναι για δύο λόγους, είτε γιατί έχει έρθει προηγούμενες φορές και εξαντλήσαμε όλα όσα έχουμε να πούμε για αυτή, είτε γιατί δεν είχε διαθεσιμότητα ούτε και στο εξωτερικό γιατί δεν έχει ξεκινήσει την εμπορική της πορεία. Μην ρωτήσετε λοιπόν γιατί δεν έχουμε Triumph, για παράδειγμα, ενώ φέραμε Ducati από το εξωτερικό, αν είχαμε κάτι νέο να πούμε για μία από τις περσινές εκπροσώπους τότε θα φροντίζαμε να την παραλάβουμε από έξω.
Το MEGA TEST το οδηγήσατε εσείς οι αναγνώστες στο σημείο που βρίσκεται σήμερα. Ζητώντας να δώσουμε έμφαση στο “Story” να βρούμε καινούρια μέρη, να μην σταματάμε μπροστά σε αρνήσεις εταιρειών και να το ανεβάζουμε τουλάχιστον ένα σκαλί κάθε φορά. Δείτε το λοιπόν ως έμπνευση για ένα επόμενο ταξίδι, αφορμή για συζήτηση ή για να ακολουθήσετε τις διαδρομές, όπως γίνεται κάθε φορά που βγαίνουμε στα Βαλκάνια, ή τα ξεπερνάμε κιόλας όπως στην συγκεκριμένη περίπτωση. Θα το επαναλαμβάνουμε από δύο φορές τουλάχιστον, κάθε χρονιά: Δεν χρειάζεστε καμία από τις 14 που συμμετέχουν, δεν χρειάζεστε καμία μοτοσυκλέτα εκτός από αυτή που έχετε ήδη. Και τα παπιά φτάνουν μέχρι επάνω, πιο δύσκολα φυσικά, σίγουρα και πιο αργά, αλλά φτάνουν. Δεν χρειάζεται τίποτα περισσότερο από την εκκίνηση, τα υπόλοιπα θα έρθουν μόνα τους!