Δεν έλειπε κανένας κατασκευαστής, ούτε καν εκείνοι που δεν είχαν περίπτερο
Επέστρεψε φέτος η EICMA ψαλιδισμένη σε μέγεθος όπως ήταν και το αναμενόμενο, καθώς χαρακτηρίστηκε από ηχηρές απουσίες, με τελείως διαφορετικούς λόγους που οδήγησαν κάθε έναν σε αυτή την απόφαση. Για την KTM έπαιξε σημαντικό ρόλο η καθυστέρηση ανακοίνωσης και η αλλαγή ημερομηνίας, πράγματα που συνδυάστηκαν με την σκέψη να ελέγξουν το κομμάτι της επικοινωνίας κάνοντας τις παρουσιάσεις στον χρόνο που θέλουν, αντί να μπαίνουν στην σειρά όλοι μαζί.
Αντιθέτως, αυτό το τελευταίο ήταν ο πρωταρχικός λόγος που απουσίαζε η BMW, έχοντας πάρει από την αρχή την απόφαση να μην είναι ούτε και φέτος, μετά την ακύρωση της έκθεσης το 2020 και βλέποντας πως διαδικτυακά μπορεί να ελέγξει τα κανάλια επικοινωνίας και να πυροδοτήσει αντιδράσεις επιλέγοντας τον κατάλληλο χρόνο για να κάνει ανακοινώσεις. Αντίστοιχος ήταν και ο τρόπος σκέψης της Ducati και κοινός παρονομαστής όλων αυτών, το γεγονός πως τα στελέχη όλων αυτών των εταιρειών που έλαμπαν με την απουσία τους, βρίσκονταν μέσα στην Έκθεση την ημέρα που άνοιξαν οι πύλες μόνο για τους δημοσιογράφους, ώστε να δουν από κοντά τα νέα μοντέλα συγκεντρωμένα. Δεν είναι οξύμωρο αυτό, ρώτησα στέλεχος της BMW Motorrad για να πάρω την απάντηση πως αν δεν ήταν θλιβερό, θα ήταν αστείο. Οι μοτοσυκλέτες είναι οχήματα που τις χρησιμοποιείς με όλο σου το σώμα, οπότε το να ανέβεις στην σέλα, να τις πιάσεις και να τις δεις από κοντά είναι ο βασικός τρόπος να γνωρίσεις ένα νέο μοντέλο πριν το οδηγήσεις. Κι αν δεν μπορείς να το κάνεις αυτό, τότε θέλεις την γνώμη κάποιου που ήταν εκεί και τον εμπιστεύεσαι, το έχει αγγίξει και μπορεί να σου μεταφέρει τις πρώτες πληροφορίες, όπως επίσης έχει και την εμπειρία να σου μεταφέρει τις πρώτες εντυπώσεις για την κατασκευή και τις διαφορές, έχοντας την ευκαιρία να δει από κοντά διαδοχικά τα μοντέλα, το ένα πίσω από το άλλο. Γι' αυτό άλλωστε ερχόμαστε στην EICMA και δεν κατεβάζουμε το press kit των εταιρειών από το ίντερνετ για να σας πούμε με άλλα λόγια, εκείνα που λένε οι ίδιοι. Χώρια που είναι πρώτης τάξεως ευκαιρία να συναντήσουμε ανθρώπους των εταιρειών και να αποσπάσουμε την πρόσθετη πληροφορία. Όπως για παράδειγμα τι είδους κινητήρα έχει το πρωτότυπο της CFMOTO, τι γίνεται πραγματικά με το νέο Transalp -μία παγκόσμια αποκλειστικότητα όταν οι άλλοι ακόμη περιμένουν μεσαίο Africa- και να δούμε πού το πάει η Brembo μετά τις τελευταίες εξαγωγές. Όλα αυτά απαιτούν φυσική παρουσία και επικοινωνία και το επιβεβαιώνει αυτό το γεγονός πως όλοι ήταν στην EICMA, ακόμη κι αν δεν είχαν περίπτερο. Σε διαφορετικό τελείως υπόβαθρο η απουσία αρκετών εταιρειών αξεσουάρ αναβάτη και μοτοσυκλέτας που καλά έκαναν και απουσίαζαν, καθώς το τεράστιο κόστος για μερικά τετραγωνικά στο εκθεσιακό κέντρο του Μιλάνου μπορεί να καλυφθεί μονάχα με τεράστιο όγκο επισκεπτών, πράγμα που κανείς δεν μπορούσε να ξέρει πως θα υπάρχει αρκετούς μήνες πριν, όταν και έπρεπε να πάρουν την απόφαση να είναι στην EICMA ή όχι.
Την στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, δεν έχουν έρθει ακόμη τα επίσημα στοιχεία επισκεπτών, αλλά η προσέλευση του κόσμου ήταν τεράστια, αντίστοιχη μίας άλλης εποχής χωρίς περιορισμούς μετακινήσεων. Η αγωνία του κόσμου να αγγίξει τις μοτοσυκλέτες ήταν τεράστια και απόλυτα δικαιολογημένη, μετά από μία περίοδο που ακόμη και στις Εκθέσεις των καταστημάτων δεν μπορούσε να πάει, μιλώντας για το σύνολο της Ευρώπης μιας και η EICMA συγκεντρώνει επισκέπτες από όλες τις χώρες. Πληθώρα κινέζικων προϊόντων και μοτοσυκλετών, αρκετές ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες κι ακόμη περισσότερες ανακοινώσεις για ένα ηλεκτρικό μέλλον, στο οποίο -να ξέρετε- όλοι προσβλέπουν μπροστά στις κάμερες και αντίστοιχα απαρνιούνται όταν αυτές κλείσουν. Δεν μπορώ να φανταστώ ένα GS ηλεκτρικό, μου λέει το στέλεχος της BMW που τώρα σχεδιάζει την επόμενη γενιά του R9T. Αλλά θέλω να δω συνθετικά καύσιμα ή χρήση του υδρογόνου πιο άμεσα από αυτό που προβλέπεται τώρα, συνεχίζει και σε αυτό συμφωνώ απόλυτα. Άλλωστε ήταν 2008, όταν έγραφα στο ΜΟΤΟ πως ο εξηλεκτρισμός θα είναι μία φάση από την οποία θα περάσουμε και θα συνεχίσουμε στην επόμενη μορφή, με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης να συνεχίσουν να μας συντροφεύουν για πολύ καιρό στο μέλλον. Ακόμη και στο περίπτερο της Kawasaki, μισό από άλλες φορές, που ανακοίνωσαν τρία νέα ηλεκτρικά μέσα στο 2022, η κουβέντα μετά μαζί τους ήταν πως "εμείς θέλουμε κινητήρες εσωτερικής καύσης με υδρογόνο", αλλά κάθε στάδιο είναι αναπόφευκτο. Με εξαίρεση την Kawasaki οι Ιάπωνες στήριξαν την EICMA χωρίς εκπτώσεις, η Yamaha και η Honda είχαν τα ίδια μεγάλα περίπτερά που έχουν πάντοτε και η Suzuki έκανε μία μικρή υποχώρηση στον χώρο γιατί έτσι κι αλλιώς δεν είχε και νέα μοντέλα να δείξει, κρατήθηκε όμως στο ύψος των περιστάσεων και με το παραπάνω. Συνολικά η EICMA 2021 είναι παραπάνω από επιτυχημένη, με την MV Agusta, την Moto Morini, την CFMOTO, και άλλες μικρές εταιρείες να κλέβουν την παράσταση από τους μεγάλους, σημάδι των καιρών που έρχονται και που θα είναι οι καλύτερες ημέρες για τον καταναλωτή μετά από πολύ μεγάλο διάστημα!