Είναι πολλοί αυτοί που θέλουν να μάθουν περισσότερα πράγματα για τη δουλειά μας, που –πολλές φορές- έχουν μια διαφορετική διάσταση για το τι σημαίνει να είσαι συντάκτης σε περιοδικό μοτοσυκλέτας, ή που θέλουν να δουν τι κρύβεται από κάθε λέξη και κάθε σελίδα του ΜΟΤΟ. Για να πάρετε μια ιδέα λοιπόν, μάθετε ότι αυτό που φτάνει στα χέρια σας είναι η "κορυφή" του παγόβουνου. Πίσω από κάθε φωτογραφία και κάθε τεστ κρύβεται απύθμενη προσπάθεια, δυσκολίες και ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα, μαζί με ρίσκο και κίνδυνο. Ο μόνος τρόπος για να συντονιστούν όλα αυτά και να φτάσουμε σε ένα αποτέλεσμα που το ποιοτικό του επίπεδο δεν θα είναι τίποτε λιγότερο από αυτό που θέλουμε, είναι η εμπειρία, ο δεσμός και ο συντονισμός της ομάδας μας.
Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα, είναι ο τρόπος που δουλέψαμε στην φετινή EICMA για να έχουμε άμεσα σε πραγματικό χρόνο όλες τις εξελίξεις, τα νέα μοντέλα, τις παρουσιάσεις, με τόνους πληροφορίας και την εγκυρότητα που είναι εκ των ουκ άνευ για εμάς. Μία ομάδα τεσσάρων ατόμων (μαζί με τον φωτογράφο) όργωναν την Έκθεση στέλνοντας συντονισμένα και χρησιμοποιώντας στο έπακρο την τεχνολογία άμεσης μεταφοράς δεδομένων, τις φωτογραφίες με τις πληροφορίες που μάθαιναν επί τόπου. Αυτά "προσγειωνόντουσαν" στους υπολογιστές των υπόλοιπων τεσσάρων μελών της Συντακτικής ομάδας του ΜΟΤΟ και του ατελιέ, όπου επίσης με συντονισμένη μεθοδολογία γραφόντουσαν τα άρθρα και γινόταν η επεξεργασία και το στήσιμο των εικόνων, έχοντας ο καθένας από εμάς συγκεκριμένες αρμοδιότητες, όπως τα εξαρτήματα ενός ρολογιού ακριβείας. Η συσσωρευμένη εμπειρία ήταν ο παράγοντας κλειδί για τον όλο συντονισμό, από τον τρόπο που κινούμασταν στα περίπτερα, από το πώς γινόταν η φωτογράφιση, από το πώς ταξίδευαν τα δεδομένα ψηφιακά μέχρι την συγγραφή των κομματιών. Σημαντικό μερίδιο στο επιτυχημένο αποτέλεσμα είχε φυσικά και η προεργασία που είχε γίνει από πριν, με κλεισμένα ραντεβού με στελέχη των εταιρειών, προκειμένου οι αναγνώστες μας να έχουν πρόσβαση σε πληροφορία που δεν θα είχε κανένα άλλο μέσο.
Κι έτσι ερχόμαστε στο σημαντικότερο ίσως κομμάτι της δουλειάς μας, ειδικά όταν το ΜΟΤΟ ταξιδεύει στο εξωτερικό, είτε για να καλύψει γεγονότα όπως η EICMA, είτε για να παρευρεθεί στις παγκόσμιες και πανευρωπαϊκές οδηγικές παρουσιάσεις των νέων μοντέλων. Εκεί λοιπόν, οι συντάκτες του ΜΟΤΟ λειτουργούμε και ως πρεσβευτές της ελληνικής πραγματικότητας στα κέντρα των αποφάσεων των εργοστασίων. Όταν συναντηθήκαμε, για παράδειγμα, με τον Πρόεδρο της Yamaha Motor Europe ή τον CEO της Ducati Claudio Domenicali, δεν αποσπάσαμε μόνο πληροφορίες, αλλά μεταφέραμε την εικόνα και τα δεδομένα της χώρας μας στους ανθρώπους που χαράζουν την στρατηγική των εταιρειών. Γινόμαστε κοινωνοί των προβληματισμών του ελληνικού κοινού, έχοντας ως πλεονέκτημα την διεθνή αναγνώριση της εγκυρότητας της άποψης του ΜΟΤΟ. Κι αυτό συμβαίνει παντού. Μπορεί ως προσωπικότητες ο καθένας μας να είναι –και πρέπει να είναι- διαφορετικός, αλλά όλοι στο ΜΟΤΟ μοιραζόμαστε μια κοινή φιλοσοφία και μια κοινή επαγγελματική ηθική, ώστε όποιος από εμάς και αν βρεθεί σε μια τέτοια περίπτωση μπορεί να ανταποκριθεί στο έπακρο σ' αυτό το ρόλο του πρεσβευτή, ο οποίος είναι γραμμένος ανεξίτηλα στο… job description της Συντακτικής ομάδας του ΜΟΤΟ!