Παρουσίαση Yamaha Tmax Sport Edition

Αφιερωμένο στους οπαδούς της
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

11/7/2018

Θεωρητικά τα scooter έχουν ως βασικό πλεονέκτημά τους την πρακτικότητα στην καθημερινή χρήση και αν μιλάμε ειδικά για την κατηγορία των mega scooter που ανήκει το Yamaha Tmax, τότε θα πρέπει να προσθέσουμε ως βασικό συστατικό και την άνεση. Μόνο που το Tmax έχει καταφέρει όλα αυτά τα χρόνια να ξεφύγει από τα στενά όρια που καθορίζουν την κατηγορία των mega scooter και έχει δημιουργήσει μια δική του ξεχωριστή κοινωνία. Ακριβώς για αυτή την ιδιαίτερη κοινωνία των Tmax η Yamaha δημιούργησε την έκδοση Sport Edition!

Παραδόξως, η πρώτη φορά που οδηγήσαμε το Tmax Sport Edition δεν ήταν σε κάποια παρουσίαση της Yamaha, αλλά στην διεθνή παρουσίαση των νέων ελαστικών SC2/SC2 Rain της Bridgestone στην Πορτογαλία. Ουσιαστικά κάναμε κατευθείαν συγκριτικό τεστ εκεί, αφού την ίδια ημέρα και στους ίδιους δρόμους οδηγήσαμε και τα περισσότερα mega scooter του άμεσου ανταγωνισμού.

Όμως σε αντίθεση με την βασική έκδοση του Tmax και την πιο πλούσια εξοπλισμένη στον τομέα της άνεσης DX, η Sport Edition δεν έχει φτιαχτεί για να ανταγωνιστεί κάποιο μοντέλο άλλης εταιρείας. Οπότε είναι άδικο να μπεις στη διαδικασία σύγκρισης σε έναν-έναν τομέα ξεχωριστά, αφού δεν έχει φτιαχτεί με αυτό το σκεπτικό. Για παράδειγμα η χαμηλή, σκούρα μαύρη ζελατίνα μειώνει την προστασία από τον αέρα και ως εκ τούτου η άνεση στις υψηλές ταχύτητες είναι περιορισμένη σε σχέση με τις άλλες εκδόσεις του Tmax. Γι΄αυτό, πρέπει πρώτα να μάθεις τα πάντα για την κουλτούρα της κοινωνίας-Tmax πριν αρχίσεις να κρίνεις της έκδοση Sport Edition.    

Όλα ξεκίνησαν από την μεγάλη εμπορική επιτυχία του Tmax, η οποία οφείλεται ξεκάθαρα στα ανώτερης τεχνολογίας μηχανικά του μέρη, αλλά κι επειδή ήταν το πρώτο της κατηγορίας με τον κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο και συμπεριφορά που συγκρινόταν απευθείας με μοτοσυκλέτα. Από την μια μεριά, τα χιλιάδες Tmax που πωλούνται κάθε χρόνο δημιούργησαν την ανάγκη στους ιδιοκτήτες τους να θέλουν να ξεχωρίζουν από τους υπόλοιπους, εισάγοντας σιγά-σιγά το customizing μέσα στην κοινωνία τους. Από την άλλη μεριά, ο σπορ χαρακτήρας του Tmax λόγω ισχυρού πλαισίου και δυνατού δικύλινδρου κινητήρα, ώθησε τους ιδιοκτήτες να εμπνευστούν την “αγωνιστική” παράδοση της Yamaha. Έτσι τα Tmax άρχισαν να αποκτούν ελεύθερες εξατμίσεις, ρυθμιζόμενες μανέτες, χρωματιστές ζάντες, πιρούνια, δαγκάνες και carbon αξεσουάρ.  

Με αυτά τα δεδομένα υπόψη, η ειδική έκδοση Sport Edition είναι ένα Tmax με επιλεγμένα γνήσια αξεσουάρ, που έχουν τοποθετηθεί από το ίδιο το εργοστάσιο και με τιμή στα €13.800 είναι πολύ φτηνότερο από το να αγοράσεις ένα SX και να αγοράσεις ξεχωριστά την εξάτμιση της Akrapovic, την φιμέ ζελατίνα και τα carbon διακοσμητικά. Τα υπόλοιπα μηχανικά μέρη παραμένουν όμοια με της έκδοσης SX, όποτε η συνολική συμπεριφορά στο δρόμο δεν έχει αλλάξει, αν και πιστεύουμε ότι θα μπορούσε η Yamaha να είχε βάλει στην Sport Edition το ρυθμιζόμενο πίσω αμορτισέρ του DX, έστω και αν χρειαζόταν να αυξήσει λίγο παραπάνω την τελική τιμή.  

 

Ετικέτες

Οδηγούμε BMW F900GS μετατροπή Rally από τον Βασίλη Μπούδρο [VIDEO]

Όπως είχαμε υποσχεθεί, βλέπουμε όλες τις αλλαγές στο F900GS που έγινε Rally
Οδηγούμε BMW F900GS μετατροπή Rally από τον Βασίλη Μπούδρο [VIDEO]
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

1/11/2024

Η νέα BMW F900GS σχεδιάστηκε να είναι μία από τις πιο Off, ανάμεσα στις On-Off μοτοσυκλέτες της BMW, μία κίνηση που η BMW την έκανε για να ξεχωρίσει τα όρια της γκάμας στα μεσαία και μεγαλο-μεσαία κυβικά καθώς η σειρά F έχει και το ξεκάθαρα street προσανατολισμένο F900XR.

Από την στιγμή της πρώτης του παρουσίασης, το νέο BMW F900 GS μας έδειξε πως είναι πολύ κοντά στο παλιό και καλό BMW F800 GS που επίσης είχε αυξημένες δυνατότητες στην εκτός δρόμου χρήση, έχοντας περάσει πολλά χρόνια μέχρι να ξεπεραστεί. Παρόλο που ακόμη και σήμερα εξακολουθεί ως μεταχειρισμένη μοτοσυκλέτα να είναι μία καλή επιλογή, συγκεκριμένα για εκείνον που μετρά περισσότερο την χρήση στο χώμα, είναι η σταθερότητα στα πολλά χιλιόμετρα και η απόκριση του κινητήρα που δείχνουν την ηλικία, περισσότερο από όλα. Υπήρχε λοιπόν ήδη ένα κενό στην γκάμα της BMW που καλύφθηκε με το F900GS, ενώ παράλληλα υπήρχε και ένα κενό στον τρόπο που η BMW αντιμετωπίζει τον ανταγωνισμό, που δεν έχει σταματήσει να αγωνίζεται με αυτές τις μοτοσυκλέτες, επαναφέροντας έτσι και τις Rally σε μία παλαιότερη εποχή, όταν ήταν πιο κοντά σε αυτό που ο ιδιοκτήτης μπορούσε να αποκτήσει.

Η μία μετά την άλλη, οι διοργανώσεις Rally έχουν κατηγορίες στις οποίες αυτές οι μοτοσυκλέτες μπορούν να συμμετάσχουν με το Dakar να είναι το βασικό Rally που ακόμη αντιστέκεται στην αλλαγή των κανονισμών. Μετά από το 2025 που θα αποχωρήσουν και οι δύο τελευταίοι μεγάλοι κατασκευαστές που το υποστήριζαν, ίσως να αλλάξουν γνώμη στην διοργάνωση. Προς το παρόν όμως, υπάρχουν ήδη πολλά Rally στα οποία μπορούν να πάρουν μέρος οι μοτοσυκλέτες αυτές και ήδη το F900GS είχε την πρώτη του ευκαιρία, όπως θα παρακολουθήσατε από τα ρεπορτάζ του Greece Rally.

Οδηγούμε BMW F900GS μετατροπή Rally από τον Βασίλη Μπούδρο [VIDEO]

Πριν πάρει τον δρόμο για την δεύτερη προγραμματισμένη διοργάνωση για φέτος, η μοτοσυκλέτα του Βασίλη Μπούδρου ήρθε στα χέρια μας ώστε τόσο εγών όσο και ο «χωμάτινος» συντάκτης του MOTO, ο πολυπρωταθλητής Κίμων Καράμπελας, να την οδηγήσουμε για να δούμε τις διαφορές με την απλή έκδοση.

Η αίσθηση της μοτοσυκλέτες τσουλώντας την είναι πιο βαριά από την κανονική αλλά αυτό οφείλεται στα mousse που έχουν τοποθετηθεί στα ελαστικά και στην κατανομή βάρους που έχει αλλάξει και έχει έρθει ψηλότερα. Στην πράξη υπάρχει ένα κέρδος σχεδόν 4 κιλών με την κανονική έκδοση.

Οδηγώντας την η έκπληξη ξεκινά από τον μεθυστικό ήχο που αποτυπώνεται και στο VIDEO της δοκιμής καθώς έχει μία αγωνιστική εξάτμιση της Akrapovic που μόνο μέσα στα βουνά πρέπει να την ακούει κανείς να δουλεύει και αποφύγαμε να την οδηγήσουμε σε δημόσιους δρόμους, αντιθέτως την φορτώσαμε για να την μεταφέρουμε εκτός.

Η Akrapovic υπόσχεται αύξηση ιπποδύναμης που δεν την πιστοποιούμε με νούμερα γιατί δεν έχει γίνει νέα δυναμομέτρηση, ωστόσο από την μεγάλη εμπειρία οδήγησης του κανονικού μοντέλου, υπάρχει σημαντική διαφορά, ιδιαίτερα στις χαμηλο-μεσαίες στροφές.

Οι αναρτήσεις από μόνες τους δεν θα κάνουν την διαφορά, αν δεν ρυθμιστούν σωστά, κάτι που θα διαπιστώσετε και στο VIDEO δεν είναι μία απλή υπόθεση και ακόμη και μετά από ένα ολόκληρο Rally, ο Βασίλης έχει ακόμη πράγματα να δει και ρυθμίσεις να δοκιμάσει.

Οδηγούμε BMW F900GS μετατροπή Rally από τον Βασίλη Μπούδρο [VIDEO]

Η ποδιά που αν την είχαμε στο Mega Test δεν θα είχαμε πληγώσει το κάρτερ του BMW F900GS, προσφέρει την απαραίτητη προστασία και είναι καλαίσθητη με σωστές κολλήσεις χωρίς να δείχνει παράταιρη πάνω στην μοτοσυκλέτα, όταν αυτή δεν κινείται.

Η μεγάλη αλλαγή εμπρός θα δείξει αν άξιζε τον κόπο όταν θα έρθει η ώρα του 24ωρου αγώνα που αναφέρει και ο Βασίλης στο VIDEO καθώς τα φώτα θα πρέπει να ξημερώσουν πολλά μέτρα μπροστά από τον εμπρός τροχό για να κινηθεί ο αναβάτης σε ρυθμό αγώνα, με την δέσμη να μην δημιουργεί κενά και σκιάσεις.

Οδηγούμε BMW F900GS μετατροπή Rally από τον Βασίλη Μπούδρο [VIDEO]

Το ηλεκτρονικό roadbook θα κάνει και αυτό την διαφορά του στο σκοτάδι καθώς διαβάζεται πολύ πιο εύκολα, ιδιαίτερα στην γρήγορη ματιά οδηγώντας και όχι απλά συγκρίνοντας στατικά την λειτουργία του, δίπλα σε μία παραδοσιακή λύση. Επιπρόσθετα η τεχνολογία εδώ δεν δυσκολεύει διότι είναι δουλεύει ταχύτητα και έως τώρα απροβλημάτιστα. Αναμένεται η DNA Filters να του φτιάξει και την βάση του, καθώς η ικανότητά τους να ψηφιοποιούν, να σχεδιάζουν και έπειτα να κατασκευάζουν κιόλας ακόμη και ολόκληρες μοτοσυκλέτες (όπως έχουμε δείξει 3 φορές) πρέπει να θεωρείται δεδομένη, ως μία από τις καλύτερες ομάδες που έχει να επιδείξει η χώρα μας και σε κορυφαίο επίπεδο ώστε να πρωτοπορούν στον τομέα τους, παγκοσμίως.

Ακριβώς εκεί, και για αυτό τον λόγο λοιπόν, πετύχαμε τον Βασίλη, όπου μας παρουσίασε την νέα του Rally μοτοσυκλέτα.

Οδηγούμε BMW F900GS μετατροπή Rally από τον Βασίλη Μπούδρο [VIDEO]
Στις εγκαταστάσεις της DNA, έτοιμη για το τελικό στάδιο πριν το δεύτερο Rally κατά σειρά!

Δείτε την και ακούστε την, στο VIDEO του MOTO!