Δοκιμή στην Ελλάδα: MV Agusta Magni Filorosso

Κάνει ακριβώς αυτό που υπόσχεται
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

15/10/2018

Το μεγαλύτερο πρόβλημα με τις neoretro μοτοσυκλέτες είναι ότι αδυνατούν να μετουσιώσουν την μηχανική αίσθηση που είχαν τα πρωτότυπα από τα οποία άντλησαν οι σχεδιαστές τους την ιδέα για να τις κατασκευάσουν. Αισθητικά πετυχαίνουν τον στόχο τους και σου ξυπνούν αναμνήσεις από το ανέμελο παρελθόν, όμως από την στιγμή που θα πατήσεις το κουμπί της μίζας και ξεκινήσεις, σε προσγειώνουν απότομα στο παρόν, με την αποστειρωμένη λειτουργία των σύγχρονων κινητήρων τους. Πανέμορφες, γρήγορες, ασφαλείς και χίλιες φορές πιο αξιόπιστες από τις παλιές μοτοσυκλέτες, αλλά ταυτόχρονα άψυχες και… ξενέρωτες. Μέχρι που θα έρθει η στιγμή να καβαλήσεις την Magni Filorosso και θα ψάχνεις να βρεις δανεικά να την αγοράσεις, παρά το γεγονός ότι απέχει εκατομμύρια έτη φωτός από τον χαρακτηρισμό “καλή” σε οποιονδήποτε τομέα μπορείς να σκεφτείς!

Κοστίζει περίπου 35.000 ευρώ στις περισσότερες χώρες τις Ευρώπης ή 32.000 δολάρια χωρίς φόρους για όσους έχουν τα λεφτά τους σε τράπεζες των Νήσων Κάιμαν. 

Από αυτά τα χρήματα, τα 30.000 τα δίνεις για τον ήχο που ακούς όταν την οδηγάς και τα υπόλοιπα 5000 για να έχεις την πιο Bad Ass σε εμφάνιση μοτοσυκλέτα στα πιτς της πίστας. Οποιασδήποτε πίστας! Την συγκεκριμένη Magni Filorosso την οδηγήσαμε στην πίστα των Μεγάρων κατά την διάρκεια του Legends Track Day.

 Πρόκειται για την πρώτη φορά στον κόσμο που ένας δημοσιογράφος οδηγάει μια Magni Filorosso παραγωγής και όχι το πρωτότυπο που είχε δοκιμάσει ο συνεργάτης μας Alan Cathcart πριν δύο χρόνια.

 

Η μοτοσυκλέτα ανήκει σε έναν γερμανό συλλέκτη που συμμετείχε στο Legends Track Day και είχε την ευγενή καλοσύνη να μας την παραχωρήσει, παρά το γεγονός ότι μας γνώριζε μόλις 35 δευτερόλεπτα (τρελός για δέσιμο δηλαδή…).

Σε σχέση με το πρωτότυπο που έχουν οδηγήσει οι υπόλοιποι δημοσιογράφοι στον υπόλοιπο κόσμο, η Magni Filorosso παραγωγής έχει 5,1cm πιο μακρύ ψαλίδι! Η διαφορά είναι τεράστια σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη της, ο οποίος ξέρει πολύ καλά τί λέει, καθώς ήταν από τους πρώτους που παρήγγειλε μια Filorosso και η οικογένεια Magni του την παρέδωσε σε μια πίστα της Ιταλίας, όπου οδήγησε ταυτόχρονα και μια βελτιωμένη πρωτότυπη μοτοσυκλέτα.

Εκείνη η βελτιωμένη πρωτότυπη μοτοσυκλέτα είχε αυτό το μακρύτερο ψαλίδι σε σχέση με την πρωτότυπη που είχαν οδηγήσει οι ξένοι δημοσιογράφοι και η οικογένεια των Magni την είχε φέρει εκεί για να την οδηγήσουν οι πρώτοι ιδιοκτήτες και να αποφασίσουν αν ήθελαν το κοντό ή το μακρύ ψαλίδι. Καθώς όλοι προτίμησαν το μακρύ ψαλίδι, τους επόμενους μήνες βρήκαν στην εξώπορτα του σπιτιού τους ένα κουτί με αυτό το επιμηκυμένο ψαλίδι. Βέβαια όταν πήγαν να το βάλουν στη μοτοσυκλέτα τους ανακάλυψαν ότι χρειαζόταν να αλλάξουν και τα αμορτισέρ, καθώς τα 51mm είναι τεράστια διαφορά. Πέρα από το ψαλίδι, η συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα έχει και ορισμένα custom made εξαρτήματα που δεν υπάρχουν σε άλλη Filorosso. Το ένα από αυτά είναι φυσικά το λευκό αναλογικό στροφόμετρο, αντί για τα ψηφιακά LCD όργανα του MV Agusta Brutale 800 που έχουν όλες οι άλλες.

Βέβαια η Magni έχει βγάλει την ακόμα πιο περιορισμένη έκδοση Filorosso Black που έχει ένα αντίστοιχο αναλογικό στροφόμετρο. Ο Michel έχει κρατήσει το ψηφιακό όργανο, διότι είναι απαραίτητο όταν κάνεις service στον κινητήρα για την διάγνωση πιθανών βλαβών και την ρύθμιση του ψεκασμού. Τα υπόλοιπα ηλεκτρονικά του Brutale 800 έχουν καταργηθεί από την Magni και δεν υπάρχει ούτε ABS, ούτε Traction Control, ούτε δούλευε το quick-shifter Up/Down. Για όλα αυτά πρέπει να φροντίζει ο αναβάτης, όπως τις παλιές “καλές” εποχές…

Η δεύτερη μοναδικότητα της συγκεκριμένης μοτοσυκλέτας είναι οι πλάκες του πιρουνιού, που είναι κατασκευασμένες από μαγνήσιο και όχι από αλουμίνιο.    

Από το ίδιο υλικό είναι και οι ζάντες, που σχεδιαστικά θυμίζουν τις χρυσές Campagnolo που χρησιμοποιούσαν όλες σχεδόν οι ιταλικές εργοστασιακές αγωνιστικές μοτοσυκλέτες εκείνες τις ένδοξες εποχές του ’60 και του ‘70.

Η διάμετρό τους είναι 18 ιντσών εμπρός και πίσω, ενώ το πλάτος των ελαστικών που φιλοξενούν είναι 110 εμπρός και 160 πίσω. Είναι δηλαδή 10mm πιο στενό εμπρός από μια MV Agusta F3 και 20mm πίσω. Στο συμβατικό πιρούνι 43mm της Forcella Italia βρίσκονται δύο δίσκοι 320mm και τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo από Ducati 916.

Όλα αυτά έχουν σημασία όσο κάθεσαι και κοιτάς την Filorosso σε φωτογραφίες ή παρκαρισμένη στα πιτς. Διότι αν την καβαλήσεις και μπεις στην πίστα, ανακαλύπτεις τον… πολλαπλό οργασμό!

Τίποτα δεν συγκρίνεται πάνω σε αυτή την γη με τον ήχο που κάνουν τα τρία γυμνά σώματα του ψεκασμού κάτω από το ρεζερβουάρ. Τίποτα απολύτως! Μια Formula 1 με V12 κινητήρα της δεκαετίας του ’60 ίσως πλησιάζει κάπως την στεγνή, ξερή στριγκλιά της της Filorosso, αλλά δεν την ξεπερνά.

Κι εκεί που λες ότι αξίζει τα 35.000 ευρώ μόνο γι΄αυτόν τον ήχο, έρχεται η πρώτη στροφή και μένεις… χαζός! Ώπα, φίλε τι΄ναι τούτο; Δίχρονο;

Η θέση οδήγησης μιμείται τις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες του 1960 και συνολικά είναι για τα πανηγύρια. Ακόμα και εγώ που είμαι 1,70 (με χοντρή σόλα στα παπούτσια…) είχα σφηνώσει μέσα στη σέλα με την κόκκινη alcantara και ήταν αδύνατον να κάνω την παραμικρή κίνηση με το σώμα. Τα κλιπ-ον είναι τόσο κλειστά, που είναι αδύνατον να στρίψεις το τιμόνι έστω και μία μοίρα δεξιά-αριστερά χωρίς να ακουμπήσεις το ρεζερβουάρ! Κι όμως, η Filorosso έμπαινε στις στροφές των Μεγάρων όπως θα έκανε ένα δίχρονο 250. Αλλάζει κατεύθυνση με το βλέμμα. Ούτε καν χρειάζεται να γύρεις το κεφάλι προς το εσωτερικό της στροφής! Κάπως έτσι τελειώνεις με την κάθε στροφή της πίστας και βγαίνεις στην ευθεία για να ξανακούσεις αυτά τα οπιούχα ηχητικά εφέ του ψεκασμού και των τριών μαύρων μεγαφώνων που έχει για εξάτμιση.

Όποιος έχει 35.000 ευρώ για να αγοράσει μια μοτοσυκλέτα με μοναδικό σκοπό την ψυχοσωματική του ηδονή, η Filorosso είναι ακριβώς αυτό που ψάχνει. 

 

ΥΓ

Κι όσοι αναρωτηθούν γιατί η Filorosso έχει φτερά στο φαίρινγκ της σαν εκείνα των καινούριων MotoGP, ας ρίξουν μια ματιά στην φωτογραφία που ακολουθεί…

Thanks for the Money Can not Buy Experience that you gave me

 

Οδηγούμε BMW F900GS μετατροπή Rally από τον Βασίλη Μπούδρο [VIDEO]

Όπως είχαμε υποσχεθεί, βλέπουμε όλες τις αλλαγές στο F900GS που έγινε Rally
Οδηγούμε BMW F900GS μετατροπή Rally από τον Βασίλη Μπούδρο [VIDEO]
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

1/11/2024

Η νέα BMW F900GS σχεδιάστηκε να είναι μία από τις πιο Off, ανάμεσα στις On-Off μοτοσυκλέτες της BMW, μία κίνηση που η BMW την έκανε για να ξεχωρίσει τα όρια της γκάμας στα μεσαία και μεγαλο-μεσαία κυβικά καθώς η σειρά F έχει και το ξεκάθαρα street προσανατολισμένο F900XR.

Από την στιγμή της πρώτης του παρουσίασης, το νέο BMW F900 GS μας έδειξε πως είναι πολύ κοντά στο παλιό και καλό BMW F800 GS που επίσης είχε αυξημένες δυνατότητες στην εκτός δρόμου χρήση, έχοντας περάσει πολλά χρόνια μέχρι να ξεπεραστεί. Παρόλο που ακόμη και σήμερα εξακολουθεί ως μεταχειρισμένη μοτοσυκλέτα να είναι μία καλή επιλογή, συγκεκριμένα για εκείνον που μετρά περισσότερο την χρήση στο χώμα, είναι η σταθερότητα στα πολλά χιλιόμετρα και η απόκριση του κινητήρα που δείχνουν την ηλικία, περισσότερο από όλα. Υπήρχε λοιπόν ήδη ένα κενό στην γκάμα της BMW που καλύφθηκε με το F900GS, ενώ παράλληλα υπήρχε και ένα κενό στον τρόπο που η BMW αντιμετωπίζει τον ανταγωνισμό, που δεν έχει σταματήσει να αγωνίζεται με αυτές τις μοτοσυκλέτες, επαναφέροντας έτσι και τις Rally σε μία παλαιότερη εποχή, όταν ήταν πιο κοντά σε αυτό που ο ιδιοκτήτης μπορούσε να αποκτήσει.

Η μία μετά την άλλη, οι διοργανώσεις Rally έχουν κατηγορίες στις οποίες αυτές οι μοτοσυκλέτες μπορούν να συμμετάσχουν με το Dakar να είναι το βασικό Rally που ακόμη αντιστέκεται στην αλλαγή των κανονισμών. Μετά από το 2025 που θα αποχωρήσουν και οι δύο τελευταίοι μεγάλοι κατασκευαστές που το υποστήριζαν, ίσως να αλλάξουν γνώμη στην διοργάνωση. Προς το παρόν όμως, υπάρχουν ήδη πολλά Rally στα οποία μπορούν να πάρουν μέρος οι μοτοσυκλέτες αυτές και ήδη το F900GS είχε την πρώτη του ευκαιρία, όπως θα παρακολουθήσατε από τα ρεπορτάζ του Greece Rally.

Οδηγούμε BMW F900GS μετατροπή Rally από τον Βασίλη Μπούδρο [VIDEO]

Πριν πάρει τον δρόμο για την δεύτερη προγραμματισμένη διοργάνωση για φέτος, η μοτοσυκλέτα του Βασίλη Μπούδρου ήρθε στα χέρια μας ώστε τόσο εγών όσο και ο «χωμάτινος» συντάκτης του MOTO, ο πολυπρωταθλητής Κίμων Καράμπελας, να την οδηγήσουμε για να δούμε τις διαφορές με την απλή έκδοση.

Η αίσθηση της μοτοσυκλέτες τσουλώντας την είναι πιο βαριά από την κανονική αλλά αυτό οφείλεται στα mousse που έχουν τοποθετηθεί στα ελαστικά και στην κατανομή βάρους που έχει αλλάξει και έχει έρθει ψηλότερα. Στην πράξη υπάρχει ένα κέρδος σχεδόν 4 κιλών με την κανονική έκδοση.

Οδηγώντας την η έκπληξη ξεκινά από τον μεθυστικό ήχο που αποτυπώνεται και στο VIDEO της δοκιμής καθώς έχει μία αγωνιστική εξάτμιση της Akrapovic που μόνο μέσα στα βουνά πρέπει να την ακούει κανείς να δουλεύει και αποφύγαμε να την οδηγήσουμε σε δημόσιους δρόμους, αντιθέτως την φορτώσαμε για να την μεταφέρουμε εκτός.

Η Akrapovic υπόσχεται αύξηση ιπποδύναμης που δεν την πιστοποιούμε με νούμερα γιατί δεν έχει γίνει νέα δυναμομέτρηση, ωστόσο από την μεγάλη εμπειρία οδήγησης του κανονικού μοντέλου, υπάρχει σημαντική διαφορά, ιδιαίτερα στις χαμηλο-μεσαίες στροφές.

Οι αναρτήσεις από μόνες τους δεν θα κάνουν την διαφορά, αν δεν ρυθμιστούν σωστά, κάτι που θα διαπιστώσετε και στο VIDEO δεν είναι μία απλή υπόθεση και ακόμη και μετά από ένα ολόκληρο Rally, ο Βασίλης έχει ακόμη πράγματα να δει και ρυθμίσεις να δοκιμάσει.

Οδηγούμε BMW F900GS μετατροπή Rally από τον Βασίλη Μπούδρο [VIDEO]

Η ποδιά που αν την είχαμε στο Mega Test δεν θα είχαμε πληγώσει το κάρτερ του BMW F900GS, προσφέρει την απαραίτητη προστασία και είναι καλαίσθητη με σωστές κολλήσεις χωρίς να δείχνει παράταιρη πάνω στην μοτοσυκλέτα, όταν αυτή δεν κινείται.

Η μεγάλη αλλαγή εμπρός θα δείξει αν άξιζε τον κόπο όταν θα έρθει η ώρα του 24ωρου αγώνα που αναφέρει και ο Βασίλης στο VIDEO καθώς τα φώτα θα πρέπει να ξημερώσουν πολλά μέτρα μπροστά από τον εμπρός τροχό για να κινηθεί ο αναβάτης σε ρυθμό αγώνα, με την δέσμη να μην δημιουργεί κενά και σκιάσεις.

Οδηγούμε BMW F900GS μετατροπή Rally από τον Βασίλη Μπούδρο [VIDEO]

Το ηλεκτρονικό roadbook θα κάνει και αυτό την διαφορά του στο σκοτάδι καθώς διαβάζεται πολύ πιο εύκολα, ιδιαίτερα στην γρήγορη ματιά οδηγώντας και όχι απλά συγκρίνοντας στατικά την λειτουργία του, δίπλα σε μία παραδοσιακή λύση. Επιπρόσθετα η τεχνολογία εδώ δεν δυσκολεύει διότι είναι δουλεύει ταχύτητα και έως τώρα απροβλημάτιστα. Αναμένεται η DNA Filters να του φτιάξει και την βάση του, καθώς η ικανότητά τους να ψηφιοποιούν, να σχεδιάζουν και έπειτα να κατασκευάζουν κιόλας ακόμη και ολόκληρες μοτοσυκλέτες (όπως έχουμε δείξει 3 φορές) πρέπει να θεωρείται δεδομένη, ως μία από τις καλύτερες ομάδες που έχει να επιδείξει η χώρα μας και σε κορυφαίο επίπεδο ώστε να πρωτοπορούν στον τομέα τους, παγκοσμίως.

Ακριβώς εκεί, και για αυτό τον λόγο λοιπόν, πετύχαμε τον Βασίλη, όπου μας παρουσίασε την νέα του Rally μοτοσυκλέτα.

Οδηγούμε BMW F900GS μετατροπή Rally από τον Βασίλη Μπούδρο [VIDEO]
Στις εγκαταστάσεις της DNA, έτοιμη για το τελικό στάδιο πριν το δεύτερο Rally κατά σειρά!

Δείτε την και ακούστε την, στο VIDEO του MOTO!