Το 2005, η Qianjiang/QJ, που είναι η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευής μοτοσυκλετών στη Κίνα, αγόρασε την Benelli, ένα απ’ τα ιστορικά ονόματα της ιταλικής μοτοσυκλετιστικής βιομηχανίας. Μετά από 14 χρόνια και ύστερα από πολλές επενδύσεις της QJ, η Benelli έχει πλέον αναστηθεί πλήρως και η γκάμα της μεγαλώνει με καταιγιστικό ρυθμό χρόνο με το χρόνο. Έπειτα απ’ την εμπορική επιτυχία που σημείωσαν τα TRK 502 και Χ στη παγκόσμια αγορά, η Benelli πρόσθεσε φέτος στη γκάμα της δύο μικρότερες εκδόσεις με μονοκύλινδρους κινητήρες 125 και 250 κυβικών, συμπληρώνοντας την οικογένεια των TRK.
Το TRK 251 βρίσκεται ήδη στα γραφεία του περιοδικού για να "υποβληθεί" στις απαραίτητες δοκιμασίες ώστε να εκμαιεύσουμε το σωστό πόρισμα για τον χαρακτήρα του. Η τιμή του TRK 251, το οποίο η Benelli αποκαλεί "sport touring", ανέρχεται στα 4.150 ευρώ, όμως για τον περισσότερο κόσμο ανήκει στην κατηγορία των μικρών on-off που τα τελευταία χρόνια έχει αρχίσει πάλι να αποκτά ιδιαίτερα υψηλό ανταγωνισμό. Η τιμή αυτή το τοποθετεί στο κάτω άκρο, όσον αφορά το κόστος απόκτησης των ορίων της κατηγορίας των 250-300cc, προσθέτοντας έτσι μια ακόμη προσιτή επιλογή για όσους θέλουν μοτοσυκλέτα σε τιμή αντίστοιχη ενός scooter. Τα εφόδια με τα οποία η Benelli έχει εξοπλίσει το TRK 251 μπορεί να μην είναι στα χαρτιά τόσο εντυπωσιακά όπως του T310 της Daytona (By Zontes… μην ξεχνιόμαστε), που σε θαμπώνουν απ’ την πρώτη ματιά, αλλά επί της ουσίας είναι αρκετά ώστε το TRK 251 να βρει τη δική του θέση στην ελληνική αγορά.
Ήδη έχουν εμφανιστεί τα πρώτα TRK251 στους δρόμους της Αθήνας, κάτι που δείχνει και την ανάγκη της ελληνικής αγοράς για τέτοιου είδους μοτοσυκλέτες. Εκ πρώτης όψεως το TRK251 κερδίζει τις εντυπώσεις με τις μαζεμένες του διαστάσεις και την σέλα που δεν ανοίγει ιδιαίτερα τα πόδια, αποτελώντας έτσι μια πολύ καλή επιλογή για τους μετρίου αναστήματος αναβάτες. Επίσης, η σέλα του ή μάλλον οι σέλες του, αφού χωρίζεται σε δύο τμήματα, είναι αρκετά ευρύχωρες ώστε να καθίσουν εύκολα ο αναβάτης και ο συνεπιβάτης. Από την άλλη, οι κραδασμοί που παράγει ο κινητήρας στις υψηλές στροφές, φτάνουν έως το τιμόνι και τα μαρσπιέ και μας δημιουργούν έναν μικρό προβληματισμό για το πόσο άνετη θα είναι η πολύωρη οδήγηση σε ανοιχτούς δρόμους. Τα πλαστικά του αποπνέουν μια αίσθηση ποιότητας κυρίως λόγω της βαφής τους, ενώ ακόμη και τα άβαφτα είναι προσεγμένα καθώς έχουν ανάγλυφη επιφάνεια που θυμίζουν απομίμηση carbon. Η μονόχρωμη LCD οθόνη των οργάνων δεν έχει κάποια τεχνολογική ή αισθητική καινοτομία ως προς τη γραφική απεικόνιση των ενδείξεών της, όμως έχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες και είναι πάντοτε ευανάγνωστη σε όλες τις συνθήκες, σε αντίθεση με αυτές των X310 και Τ310 που δείχνουν πιο φουτουριστικές, αλλά είναι δυσανάγνωστες.
Η σχάρα που βρίσκεται στο βασικό εξοπλισμό του μοντέλου είναι μια ευχάριστη έκπληξη, καθώς τονίζει την πρακτική πλεύρα χαρακτήρα του χωρίς να επιβαρύνει τον ιδιοκτήτη του με επιπλέον κόστος για την αγορά της. Μάλιστα, είναι αρκετά μεγάλη και διαθέτει αρκετά σημεία για να δέσεις πάνω της έναν μεγάλο σάκο με ιμάντες. Στο πρώτο φθινοπωρινό τεύχος του ΜΟΤΟ θα έχουμε το άρθρο απ’ την αναλυτική δοκιμή του Benelli TRK251, με όλες τις λεπτομέρειες για το πόσο καλά μπορεί να κολυμπήσει μέσα στον ωκεανό μιας απ’ τις πιο ανταγωνιστικές κατηγορίες στη χώρα μας.
Αντιπρόσωπος: | Motoway Γ. ΚΑΜΠΡΑΝΗΣ Α.Ε. | |
Τιμή: | €4.150 | |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ | ||
Μήκος (mm): | 2.100 | |
Ύψος (mm): | 1.320 (χωρίς καθρέπτες) | |
Μεταξόνιο (mm): | 1.380 | |
Απόσταση από το έδαφος (mm): | 200 | |
Ύψος σέλας (mm): | 835 | |
Ίχνος (mm): | - | |
Γωνία κάστερ (˚): | - | |
Απόσταση σέλας - τιμονιού (mm): | 626 | |
Απόσταση σέλας - μαρσπιέ (mm): | 870 | |
Απόσταση μαρσπιέ - τιμονιού (mm): | 550 | |
Απόσταση πίσω σέλας - πίσω μαρσπιέ (mm): | 500 | |
ΜΕΤΡΗΣΗ ΒΑΡΟΥΣ | ||
180kg | ||
(χωρίς καύσιμο: 167,25) | ||
Πίσω | 51,2% | |
Εμπρός | 48,8% | |
Σφάλμα στοιχείων κατασκευαστή: | 8,5% | |
ΠΛΑΙΣΙΟ | ||
Τύπος: | Ατσάλινο σωληνωτό | |
Πλάτος (mm): | 840 (χωρίς καθρέπτες) | |
Βάρος κατασκευαστή, κενή / γεμάτη (kg): | 153/165,75 | |
Ρεζερβουάρ / ρεζέρβα (L): | 17/2 | |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος: | Τετράχρονος, υγρόψυκτος, μονοκύλινδρος με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες | |
Διάμετρος επί διαδρομή (mm): | 72 x 61,2 | |
Χωρητικότητα (cc): | 249,2 | |
Σχέση συμπίεσης: | 11,2:1 | |
Ισχύς (ΗΡ/rpm): | 24,12/9.500 | |
Ροπή (kg.m/rpm): | 2,14/7.500 | |
Ειδική ισχύς (ΗΡ/l): | 96,78 | |
Τροφοδοσία: | Ηλεκτρονικός ψεκασμός της Delphi με σώμα 37mm | |
Σύστημα εξαγωγής: | 1 σε 1 | |
Σύστημα λίπανσης: | Υγρό κάρτερ | |
Σύστημα εκκίνησης: | Μίζα | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Συμπλέκτης: | Υγρός πολύδισκος | |
Πρωτεύουσα μετάδοση / σχέση: | Με γρανάζια | |
Τελική μετάδοση / σχέση: | Με αλυσίδα | |
ΠΙΣΩ | ||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Ένα αμορτισέρ | ||
Διαδρομή (mm): | 51 | |
Ρυθμίσεις: | προφόρτιση | |
ΤΡΟΧΟΣ | ||
Ζάντα: | 17 x 4,50 | |
Ελαστικό: | 150/60-17 | |
ΦΡΕΝΟ | ||
Ένας δίσκος τύπου μαργαρίτα 240mm με πλευστή δαγκάνα ενός εμβόλου και ABS | ||
ΟΡΓΑΝΑ / ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ | ||
Μια οθόνη LCD και ενδείξεις για ταχύτητα/στροφές/ώρα/επιλεγμένη σχέση/ολικό και δύο μερικούς χιλιομετρητές/θερμοκρασία υγρού/στάθμη καυσίμου. Ενδεικτικές λυχνίες για φλας/μεγάλη σκάλα φωτών/νεκράς/ρεζέρβας/έλεγχο κινητήρα/μπαταρία/ABS. Ρυθμιζόμενη μανέτα φρένου, θύρα USB, LED φωτιστικά σώματα και σχάρα. | ||
ΕΜΠΡΟΣ | ||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Ανεστραμμένο πιρούνι | ||
Διαδρομή/Διάμετρος (mm): | 120/41 | |
Ρυθμίσεις: | - | |
ΤΡΟΧΟΣ | ||
Ζάντα: | 17 x 3,50 με δέκα μπράτσα | |
Ελαστικό: | 110/70-17 | |
ΦΡΕΝΟ | ||
Ένας πλευστός δίσκος τύπου μαργαρίτα 280mm με δαγκάνα τεσσάρων εμβόλων και ABS |