Rally Dakar 2025 - Ακόμη πιο απαιτητικό με νέα διαδρομή και μικρότερη βοήθεια από τους μηχανικούς

Η έναρξη θα γίνει στην Bisha, με την ειδική 48h Chrono να μεγαλώνει σε απόσταση, ενώ επιστρέφει και το σκέλος του “Μαραθωνίου”
Rally Dakar 2025
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

21/5/2024

Ξεκινώντας στις 3 Ιανουαρίου 2025, το Rally Dakar 2025 -που παραμένει στη Σαουδική Αραβία- αλλάζει διαδρομή, ξεκινώντας από την Bisha, μετρώντας συνολικά 14 μέρες και 12 Σκέλη μέχρι και την περιοχή Shubaytah, με την ειδική 48h Chrono που είδαμε για πρώτη φορά πέρυσι να μεγαλώνει σε απόσταση, ενώ την επόμενη χρονιά επιστρέφει στο πρόγραμμα και το Σκέλος του “Μαραθωνίου”, έχοντας ως στόχο να μειώσει ακόμη περισσότερο τη βοήθεια των μηχανικών στους αγωνιζόμενους.

Στις 17/5/2024, ο εκπρόσωπος της διοργάνωσης, David Castera, παρουσίασε μπροστά σε 700 καλεσμένους που συγκεντρώθηκαν στην χωμάτινη πίστα Les Comes, κοντά στη Βαρκελώνη, τα πρώτα στοιχεία για την διαδρομή και το πρόγραμμα του 47ου Rally Dakar, το οποίο θα διεξαχθεί το 2025 για 6η συνεχόμενη χρονιά στους αμμόλοφους της Σαουδικής Αραβίας. Τις επόμενες εβδομάδες, το "Dakar Tour" θα ξεκινήσει ένα ταξίδι ενημέρωσης για τον αγώνα της επόμενης χρονιάς, ώστε να φτάσει σε όλους τους λάτρεις των rally-raid αγώνων σε Νότια Αφρική, Ιταλία, Αργεντινή, Μεξικό, Τσεχία και Ολλανδία.

Rally Dakar 2025 – Ακόμη πιο απαιτητικό με νέα διαδρομή και λιγότερη βοήθεια από τους μηχανικούς

Το αρχικό bivouac θα στηθεί στην Bisha, ενώ θα είναι η τρίτη συνεχόμενη χρονιά που η κατασκήνωση θα βρεθεί μακριά από αστικά κέντρα, μέσα στις αχανείς εκτάσεις της ερήμου. Εκεί, αγωνιζόμενοι και μηχανικοί θα έχουν τη δυνατότητα για ρυθμίσεις της τελευταίας στιγμής και τελειοποίηση της στρατηγικής τους. Το 2025, η ολοκλήρωση του Προλόγου θα γίνει στο κέντρο του bivouac, με το σημείο τερματισμού να βρίσκεται για πρώτη φορά ακριβώς δίπλα από το βάθρο.

Rally Dakar 2025 – Ακόμη πιο απαιτητικό με νέα διαδρομή και λιγότερη βοήθεια από τους μηχανικούς

Όσον αφορά το ειδικό σκέλος 48h Chrono, το οποίο είδαμε για πρώτη φορά στο Rally Dakar 2024, αναμένεται να αποτελέσει και την επόμενη χρονιά μέρος του προγράμματος. Κρατώντας τους ίδιους κανονισμούς με πέρυσι, που χάρισαν έντονες στιγμές και δυνατές συγκινήσεις, τόσο στους συμμετέχοντες, όσο και σε όσους παρακολουθούσαμε τον απαιτητικό rally-raid αγώνα, για το 2025 η συνολική χιλιομετρική απόσταση μεγαλώνει. Από το 540 χιλιόμετρα το 2024, ανεβαίνει πλέον στα 950, τα οποία θα λάβουν χώρα σε έδαφος μεγαλύτερης ποικιλομορφίας, εναλλάσσοντας τερέν μεταξύ γρήγορων και τεχνικών τμημάτων.

Το Dakar 2025 θα έχει τουλάχιστον πέντε σκέλη τα οποία θα έχουν ξεχωριστές διαδρομές για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, με στόχο να υπάρχουν λιγότερες προσπεράσεις, για μεγαλύτερη ασφάλεια των μοτοσυκλετών. Πέραν αυτού, τα αυτοκίνητα την επόμενη χρονιά θα μπαίνουν πρώτα στους αμμόλοφους, χάνοντας έτσι το πλεονέκτημα να μπορούν να ακολουθήσουν τα ίχνη από τα ελαστικά των μοτοσυκλετών. Οι ειδικές θα ξεκινούν παραδοσιακά με την αυγή του ήλιου, εξασφαλίζοντας -όσο αυτό είναι δυνατόν- ότι όλοι οι συμμετέχοντες θα μπορέσουν να φτάσουν στο bivouac, σχετικά νωρίς. Στα πλαίσια του Empty Quarter ένα από τα σκέλη που θα διεξαχθούν εκεί, προβλέπει ξεχωριστή διαδρομή για τα φορτηγά.

Rally Dakar 2025 – Ακόμη πιο απαιτητικό με νέα διαδρομή και λιγότερη βοήθεια από τους μηχανικούς

Το 2025 επιστρέφει το σκέλος του “Μαραθωνίου”, το οποίο έρχεται να προστεθεί στο “48h Chrono”. Κρατώντας την παράδοση, o “Μαραθώνιος” στερεί την βοήθεια των μηχανικών στους αναβάτες, με το bivouac να έχει προγραμματιστεί να στηθεί σε σημείο που θα είναι εκτός ορίων για τα πληρώματα των μηχανικών. Στόχος είναι να καταφέρουν οι αγωνιζόμενοι, τόσο επαγγελματίες, όσο και ερασιτέχνες, να συντηρήσουν μόνοι τους το όχημά τους, για ένα σύνολο 800 χιλιομέτρων -ενώ προηγουμένως πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί να μην έχουν πτώσεις που θα δυσκολέψουν την παραπάνω συντήρηση. Όπως καταλαβαίνετε, με την προσθήκη του ειδικού σκέλους του “Μαραθωνίου” μαζί με το “48h Chrono”, το Rally Dakar 2025 θα κρατήσει για ακόμα περισσότερο χρόνο τους αναβάτες μακριά από τους μηχανικούς, καθιστώντας ακόμα πιο απαιτητική την διαδρομή.

Rally Dakar 2025 – Ακόμη πιο απαιτητικό με νέα διαδρομή και λιγότερη βοήθεια από τους μηχανικούς

Τις δύο τελευταίες χρονιές, ο θεσμός του Empty Quarter έχει επιστρέψει, με οδηγούς και αναβάτες να ξεκινούν από τη Shubaytah για να ξεχυθούν στις αχανείς αμμώδεις εκτάσεις της ερήμου. Αυτή την φορά, η Shubaytah θα αποτελέσει το σημείο ολοκλήρωσης του Empty Quarter, τρεις μέρες μάχης με τους αμμόλοφους, συμπεριλαμβανομένης μίας ειδικής 400 χιλιομέτρων. Στον τερματισμό θα δούμε να ολοκληρώνουν μαζί την απαιτητική αυτή διαδρομή, αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες.

Rally Dakar 2025 – Ακόμη πιο απαιτητικό με νέα διαδρομή και λιγότερη βοήθεια από τους μηχανικούς

Αλλαγές έχουμε και για την κατηγορία Dakar Classic, καθώς πλέον στα οχήματα εποχής που θα μπορέσουν να συμμετάσχουν συγκαταλέγονται και όσα αυτοκίνητα και φορτηγά έχουν ταξινομηθεί μεταξύ 2000 και 2005. Επομένως, ίσως δούμε την επιστροφή του θρυλικού Mitsubishi Pajero, που ο Stephane Peterhansel οδήγησε στην νίκη το 2004, την πρώτη του ίδιου στο θεσμό, ή ίσως ακόμα και το Bowler, με το οποίο οι Guerlain Chicherit και Mathieu Baumel έκαναν την παρθενική τους εμφάνιση το 2005.

Rally Dakar 2025 – Ακόμη πιο απαιτητικό με νέα διαδρομή και λιγότερη βοήθεια από τους μηχανικούς

Τέλος έχουμε και την κατηγορία Mission 1000, που το 2025 θα συνεχίσει για δεύτερη χρονιά να αποτελεί τμήμα του θεσμού. Η Mission 1000 αποτελεί στην ουσία ένα πεδίο δοκιμών νέων τεχνολογιών και καυσίμων, όπου περίπου 10 οχήματα εναλλακτικών καυσίμων (ηλεκτρισμός, υδρογόνο, κ.α.) δοκιμάζουν τα όριά τους στον πιο απαιτητικό rally-raid αγώνα του κόσμου. Οι διαδρομές για τη συγκεκριμένη κατηγορία είναι ξεχωριστές, και σχεδιασμένες έτσι ώστε να μην υπερβαίνουν την αυτονομία του εκάστοτε οχήματος, παρουσιάζοντας ωστόσο αντίστοιχα εμπόδια και δυσκολίες με τους υπόλοιπους. Το 2025 θα έχουμε ακόμα περισσότερες συμμετοχές στην Mission 1000, με στόχο να στηθούν οι πρώτες γερές βάσεις για το μέλλον των rally-raid αγώνων.

Rally Dakar 2025 – Ακόμη πιο απαιτητικό με νέα διαδρομή και λιγότερη βοήθεια από τους μηχανικούςBike Alert

 

Ετικέτες

Νέος τιμοκατάλογος Honda 2025 – Σε άμεση ισχύ

Dream Deal για Transalp, CB750 Hornet, PCX, Forza και ADV 350
Τιμοκατάλογος Honda 2025
Από το

motomag

20/1/2025

Η Honda ανακοίνωσε τον νέο της τιμοκατάλογο, στον οποίο περιλαμβάνονται τα επερχόμενα μοντέλα 2025 αλλά και πολλές προσφορές μοντέλων 2024 και 2023 που είναι διαθέσιμα με μειωμένη τιμή.

Ο τιμοκατάλογος της Honda τίθεται άμεσα σε ισχύ και μέσα σε αυτόν θα βρείτε και τις νέες μειωμένες τιμές για όλα τα χωμάτινα  CRF. Να σημειωθεί ότι στις τιμές δεν περιλαμβάνονται τα έξοδα μεταφοράς, όπως και τα έξοδα έκδοσης πινακίδων αλλά και τα τέλη κυκλοφορίας, ενώ όπου βλέπετε "Dream Deais" είναι τα μοντέλα που βρίσκονται σε προσφορά. Αναλύτικά ο τιμοκατάλογος της Honda έχει ως εξής:

 

Μοντέλο

Ιπποδύναμη KW (HP)

Βάρος  (Kg)

Ενδεικτική Λ.Τ.Π.

Παπιά

 

 

 

ASTREA GRAND 110

6.4(8.7)/7.500

99

2.790 €

SUPRA-X 125

6.5(8.9)/7.250

105

3.090 €

ICONIC 125

7.1(9.6)/7.500

109

4.390 €

Σκούτερ

EM1e

1.7(2.3)

95

2.590 €

NEW VISION 110

6.4(8.7)/7.500

100

2.590 €

SH MODE 125

8.4(11.4)/8.500

118

3.150 €

PCX 125 DREAM DEAL

9.2(12.5)/8.750

130

3.290 €

NEW PCX 125

9.2(12.5)/8.750

130

3.650 €

NEW PCX 125 DX

9.2(12.5)/8.750

130

3.990 €

FORZA 125 DREAM DEAL

10.7(14.5)/8.750

162

5.200 €

FORZA 125 SMART TOP BOX 2024 DREAM DEAL

10.7(14.5)/8.750

162

5.600 €

NEW FORZA 125

10.7(14.5)/8.750

162

5.600 €

NEW FORZA 125 SPECIAL EDITION

10.7(14.5)/8.750

162

5.900 €

NEW FORZA 125 SMART TOP BOX

10.7(14.5)/8.750

162

6.000 €

NEW FORZA 125 SPECIAL EDITION SMART TOP BOX

10.7(14.5)/8.750

162

6.300 €

SH125

9.2(12.5)/8.250

137

4.000 €

SH125 SPORTY / VETRO

9.2(12.5)/8.250

137

4.100 €

SH125 TOP BOX

9.2(12.5)/8.250

137

4.100 €

SH125 SPORTY / VETRO TOP BOX

9.2(12.5)/8.250

137

4.200 €

SH125 SMART TOP BOX

9.2(12.5)/8.250

137

4.300 €

SH125 SPORTY / VETRO SMART TOP BOX

9.2(12.5)/8.250

137

4.400 €

SH150

12.4(16.9)/8.500

137

4.150 €

SH150 SPORTY / VETRO

12.4(16.9)/8.500

137

4.300 €

SH150 SMART TOP BOX

12.4(16.9)/8.500

137

4.450 €

SH150 SPORTY / VETRO SMART TOP BOX

12.4(16.9)/8.500

137

4.600 €

NEW SH350

21.5(29.2)/7.500

172

5.750 €

NEW SH350  SPORTY

21.5(29.2)/7.500

172

5.870 €

NEW SH350 SMART TOP BOX

21.5(29.2)/7.500

172

6.150 €

NEW SH350 SPORTY SMART TOP BOX

21.5(29.2)/7.500

172

6.270 €

FORZA 350  DREAM DEAL

21.5(29.2)/7.500

184

6.490 €

FORZA 350 SMART TOP BOX DREAM DEAL

21.5(29.2)/7.500

184

7.010 €

NEW FORZA 350

21.5(29.2)/7.500

184

6.890 €

NEW FORZA 350 SPECIAL EDITION

21.5(29.2)/7.500

184

6.990 €

NEW FORZA 350 SMART TOP BOX

21.5(29.2)/7.500

184

7.410 €

NEW FORZA 350 SPECIAL EDITION SMART TOP BOX

21.5(29.2)/7.500

184

7.510 €

ADV 350 DREAM DEAL

21.5(29.2)/7.500

184

6.890 €

ADV 350 SMART TOP BOX  DREAM DEAL

21.5(29.2)/7.500

184

7.410 €

NEW ADV 350

21.5(29.2)/7.500

184

7.290 €

NEW ADV 350 SMART TOP BOX

21.5(29.2)/7.500

184

7.810 €

NEW FORZA 750

43.1(58.6)/6.750

238

13.100 €

MC125

MSX125 GROM DREAM DEAL

7.2(9.8)/7.001

104

3.950 €

NEW MSX125 GROM

7.2(9.8)/7.001

104

4.250 €

NEW Z125 MONKEY

6.9(9.4)/6.750

103

4.550 €

ST125 DAX

6.9(9.4)/6.750

103

4.420 €

CB125F

8(10.9)/7.500

117

3.150 €

CB125R

11(15)/10.000

130

5.490 €

On-Off/Adventure

CRF300L

20.1(27.3)/8.500

142

6.300 €

CRF300 RALLY

20.1(27.3)/8.500

153

7.670 €

NX500 DREAM DEAL

36(47.6)/8.600

198

7.190 €

NC750X  DREAM DEAL

43.1(58.6)/6.750

214

9.000 €

NC750X DCT DREAM DEAL

43.1(58.6)/6.750

224

10.200 €

XL750 TRANSALP URBAN PACK DREAM DEAL

67.5(91.8)/9.550

208

11.500 €

XL750 TRANSALP SP. COLOR URBAN PACK DREAM DEAL

67.5(91.8)/9.550

208

11.750 €

NEW X-ADV 750

43.1(58.6)/6.750

236

14.770 €

CRF1100 AFRICA TWIN

75(102)/7.500

226

16.000 €

CRF1100 AFRICA TWIN SP. COLOR

75(102)/7.500

226

16.350 €

CRF1100 AFRICA TWIN DCT

75(102)/7.500

236

17.400 €

CRF1100 AFRICA TWIN DCT SP. COLOR

75(102)/7.500

236

17.750 €

CRF1100 AFRICA TWIN ES

75(102)/7.500

238

17.750 €

CRF1100 AFRICA TWIN ES SP. COLOR

75(102)/7.500

238

18.100 €

CRF1100 AFRICA TWIN ES DCT

75(102)/7.500

248

19.150 €

CRF1100 AFRICA TWIN ES DCT SP. COLOR

75(102)/7.500

248

19.500 €

CRF1100 AFRICA TWIN ADVENTURE EL. SUSPENSIONS

75(102)/7.500

238

20.550 €

CRF1100 AFRICA TWIN ADVENTURE SP. COLOR EL. SUSPENSIONS

75(102)/7.500

238

20.900 €

CRF1100 AFRICA TWIN ADVENTURE DCT EL. SUSPENSIONS

75(102)/7.500

248

21.950 €

CRF1100 AFRICA TWIN ADVENTURE DCT SP. COLOR EL. SUSPENSIONS

75(102)/7.500

248

22.300 €

Street

CB300R

23(31)/9.000

143

6.900 €

NEW GB350S

15,5(21)/5.500

180

5.150 €

CB500 HORNET

35(47.6)/8.500

191

7.190 €

CL500 DREAM DEAL

35(47.6)/8.500

192

6.750 €

CB650R

70(95.2)/12.000

205

9.450 €

CB650R E-CLUTCH

70(95.2)/12.000

207

9.950 €

CB750 HORNET DREAM DEAL

67.5(91.8)/9.550

190

7.990 €

NEW CB1000 HORNET

111,6(152)/11.000

211

11.850 €

NEW CB1000 HORNET SP

115,6(157)/11.000

212

13.850 €

Custom

NEW CMX500 REBEL

34(46.2)/8.500

190

        7.350 €

NEW CMX500 REBEL SP

34(46.2)/8.500

190

7.820 €

CMX1100 DREAM DEAL

64(87)/7.000

223

10.900 €

CMX1100 DCT DREAM DEAL

64(87)/7.000

233

12.300 €

NEW CMX1100

64(87)/7.000

223

12.500 €

NEW CMX1100 DCT

64(87)/7.000

233

13.900 €

NEW CMX1100 TOURING

64(87)/7.000

223

13.700 €

NEW CMX1100 DCT TOURING

64(87)/7.000

233

15.100 €

NEW CMX1100 DCT SPECIAL EDITION

64(87)/7.000

233

14.600 €

SPORT TOURING / TOURING

NT1100 ME ΠΛΑΪΝΕΣ ΒΑΛΙΤΣΕΣ DREAM DEAL

75(102)/7.500

238

14.800 €

NEW NT1100 ME ΠΛΑΪΝΕΣ ΒΑΛΙΤΣΕΣ

75(102)/7.500

238

16.500 €

NEW NT1100 DCT ΜΕ ΠΛΑΪΝΕΣ ΒΑΛΙΤΣΕΣ

75(102)/7.500

238

17.900 €

NEW NT1100 DCT ΜΕ ΠΛΑΪΝΕΣ ΒΑΛΙΤΣΕΣ ELECTRIC SUSPENSIONS

75(102)/7.500

238

19.400 €

GL1800 B DCT

93(126.5)/5.500

365

33.500 €

GL1800 TOUR DCT

93(126.5)/5.500

383

44.100 €

Supersport

CBR500R

35(47.6)/8.600

192

8.100 €

CBR650R

70(95.2)/12.000

210

9.990 €

CBR650R E-CLUTCH

70(95.2)/12.000

213

10.490 €

CBR600RR

89(120)/14.250

193

12.900 €

CBR1000RR-R ST

160(217.6)/14.000

200

26.200 €

CBR1000RR-R SP

160(217.6)/14.000

200

30.800 €

Off-Road

CRF250R 24YM DREAM DEAL

-

-

9.150 €

CRF250RΧ 24YM DREAM DEAL

-

-

9.500 €

CRF450R 23YM DREAM DEAL

-

-

8.600 €

CRF450R 24YM DREAM DEAL

-

-

9.200 €

NEW CRF450RX 25YM

-

-

11.450 €

Montesa cota / trial

MONTESA 4RIDE

-

-

9.300 €

MONTESA COTA 4RT 301RR

-

-

12.000 €

MONTESA COTA 4RT 301RR REPSOL RACE REPLICA

-

-

12.000 €