Αμφίβολη παραμένει για ακόμα μία χρονιά η διεξαγωγή του γύρου των MotoGP στο Καζακστάν, καθώς οι εργασίες ολοκλήρωσης της πίστας δεν έχουν ολοκληρωθεί, με τον Carmelo Ezpeleta, CEO της Dorna, να δηλώνει... αισιόδοξος ως προς την έκβαση της κατάστασης.
Το Καζακαστάν, μπήκε για πρώτη φορά ως όνομα στο πρόγραμμα των MotoGP το 2023, με την διοργανώτρια Dorna να βρίσκεται σε συζητήσεις ήδη από το 2016 για την ένταξή του στα MotoGP. Παρ’ όλ’ αυτά, όπως φάνηκε, η χώρα της κεντρικής Ασίας, δεν κατάφερε να ολοκληρώσει εγκαίρως τις εργασίες κατασκευής της πίστας, με το GP του 2023 να ακυρώνεται, και με το ραντεβού να ανανεώνεται για το 2024.
Η νέα χρονιά μετρά ήδη την πρώτη της ακύρωση, με το GP της Αργεντινής και την πίστα Termas de Rio Hondo να πέφτουν θύματα της σκληρής οικονομικής πολιτικής του νέου προέδρου της χώρας, Javier Milei. Αυτό σημαίνει ότι ο στόχος της Dorna για 22 γύρους δεν θα επιτευχθεί ούτε φέτος, με τον αριθμό μέχρι στιγμής να σταματάει στους 21.
Αυτό όμως μπορεί να αλλάξει, καθώς ο 8ος γύρος, αυτός στην πίστα Sokol, ίσως να δώσει ένα ακόμη… ρεπό στους αναβάτες. Τα MotoGP είναι προγραμματισμένα να ταξιδέψουν μέχρι την Ασία, το τριήμερο 14-16 Ιουνίου, ανάμεσα σε δύο κλασσικούς γύρους, το Mugello (όπου θα διεξαχθούν και τα καθιερωμένα δοκιμαστικά) και το Dutch TT στο Assen. Καθώς όμως πλησιάζει ο καιρός και οι εργασίες δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί, ίσως τελικά το Sokol να μην τα καταφέρει ούτε φέτος να γίνει η 74η πίστα που θα φιλοξενήσει αγώνα MotoGP.
Σε συνέντευξή του, ωστόσο, ο Carmelo Ezpeleta φάνηκε αρκετά αισιόδοξος, δηλώνοντας ότι κοιτώντας από μακριά το θέμα, δεν φαίνεται να προκύπτει κάποιο ζήτημα. Σύμφωνα με τον CEO της Dorna, ο οποίος βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με τους υπεύθυνους της πίστας, η διαδρομή έχει ολοκληρωθεί. Αυτό που λείπει είναι ορισμένες από τις παρακείμενες εγκαταστάσεις. Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης, ο Ezpeleta διευκρίνισε και τις ακριβώς σήμαινε η φράση “λειτουργικές προκλήσεις”, την οποία είδαμε στην ανακοίνωση ακύρωσης του γύρου για το πρωτάθλημα του 2023. Σύμφωνα λοιπόν με τον ίδιο, φέτος οι Καζάκοι υπεύθυνοι της πίστας Sokol θα βρεθούν στον εναρκτήριο γύρο του Κατάρ, προκειμένου να συζητηθούν ορισμένα ζητήματα για τους κριτές.
Με απλά λόγια, αυτό σημαίνει ότι οι Καζάκοι χρειάζονται πεπειραμένο προσωπικό ασφαλείας για τον αγώνα, το οποίο αυτή την στιγμή δεν υπάρχει στην ασιατική χώρα. Πιθανότατα, η Dorna μαζί με την υπεύθυνη εταιρεία για την κατασκευή της Sokol, να προβούν σε ανεπίσημες δοκιμές και ελέγχους, πριν τον αγώνα του Ιουνίου, φέρνοντας πεπειραμένο προσωπικό ασφαλείας, από άλλες χώρες, ως υπεύθυνους. Όπως αινιγματικά είπε ο Ezpeleta, “τα πάντα βαίνουν καλώς”, χωρίς να προχωρά σε περισσότερες διευκρινίσεις. Τέλος, η κεφαλή της Dorna έβγαλε από το τραπέζι την πιθανότητα αντικατάστασης του αγώνα του Καζακστάν με την πίστα της Ουγγαρίας. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, η νέα διαδρομή δίπλα στη λίμνη Balaton απέχει πολύ ακόμα από το να λάβει έγκριση για την διεξαγωγή αγώνων MotoGP, παρά το ότι φέτος θα δούμε εκεί να αγωνίζονται τα Motul WSBK. Αυτό, συνεπάγεται ότι στην περίπτωση που ο γύρος του Καζακστάν ακυρωθεί, τότε πέφτουμε ξανά στους 20 γύρους, με τον στόχο της Dorna για περισσότερους να καταρρέει για ακόμα μία χρονιά.