Motorial
Του Λάζαρου Μαυράκη
Γράμμα προς τον Αι Βασίλη
"Αγαπητέ Άγιε, θα ήθελα να μου φέρεις το R1 που είδα στην έκθεση του Μιλάνου, ή το πρωτότυπο RCV213 S, ή έστω το Kawasaki H2! Επειδή είμαι επίσης πολύ καλό παιδί, θα ήθελα να φέρεις στον αδερφό μου ένα Dragster 800RR και μέχρι να κλείσει τα 23 σε… 20 χρόνια, θα του το προσέχω εγώ. Θα ήθελα ακόμη, επειδή είναι και τα γενέθλιά μου, να πάω να κάνω Gymkhana όπως ο Φελούκας, για να μπορώ να παίζω με το μηχανάκι μου και μέσα στο σαλόνι όταν έχει έξω κακό καιρό. Αυτά τα λίγα για φέτος… Ά, και αν δω και κάτι άλλο στο επόμενο ΜΟΤΟ, θα σου στείλω συμπληρωματική επιστολή, όπως κάνει ο μπαμπάς με την εφορία!!!!
Παρουσίαση MV Agusta
Γιατί έτσι τους αρέσει
Υπάρχουν μοτοσυκλέτες που φτιάχτηκαν από τα εργοστάσια με στόχο την οικονομία, άλλες με στόχο τις επιδόσεις, άλλες γιατί έτσι επέβαλλε η μόδα της εκάστοτε εποχής και άλλες γιατί εξυπηρετούσαν τα οράματα του marketing και των τάσεων της αγοράς. Καταλαβαίνεται λοιπόν γιατί κάνει τέτοια εντύπωση όταν φτιάχνονται μοτοσυκλέτες γιατί τις γουστάρουν αυτοί που τις φτιάχνουν, τελεία και παύλα. Δεν τους νοιάζει αν θα έχουν χρηστικές προεκτάσεις, αν θα κάθεται άνετα ο συνεπιβάτης, αν θα ταξιδεύει άνετα στις autobahn. Απλά ήθελαν μια τέτοια μοτοσυκλέτα και την έφτιαξαν… τέλος. Όταν δεν αποδεικνύεται και άκρως απολαυστική στο δρόμο, όμως το Dragster 800RR της MV Agusta, έ τότε τα λόγια είναι περιττά…
EICMA
Ωδή στα superbikes
Το είδαμε να συμβαίνει στην Κολωνία, επιβεβαιώθηκε στο Μιλάνο. Το 2015 μπορεί να είναι η χρονιά της κατσίκας για το κινέζικο ημερολόγιο, αλλά για το δικό μας μοτοσυκλετιστικό καλεντάρι, είναι η χρονιά των superbikes. Από εκδόσεις παραγωγής των MotoGP, μέχρι superbikes που λίγα χρόνια πριν θα έπαιρναν το πρωτάθλημα με φώτα και καθρέφτες πάνω τους, παρουσίασαν τα εργοστάσια, βάζοντας μετά από πολλά χρόνια τον "πειρασμό" των ιπποδυνάμεων και των επιδόσεων στα όνειρά μας. Το ενδιαφέρον όμως είναι αλλού: η ενσωμάτωση της τεχνολογίας αιχμής γίνεται πλέον σε πολύ ταχύτερους ρυθμούς. Το διάστημα μεταξύ εξέλιξης-παραγωγής μειώνεται δραματικά και σε λίγο η αφομοίωση θα γίνεται σε πραγματικό χρόνο με την δημιουργία. Αυτό είναι το κέρδος που μας δείχνει το 2015.
Gymkhana
Ξύστα όλα!
Ασκήσεις ισορροπίας, αυτοσυγκέντρωσης, ελέγχου, αντανακλαστικών και γρήγορης σκέψης. Όχι, δεν πρόκειται για προπόνηση δόκιμων shaolin, αλλά για μια άλλη τεχνική οδήγησης που εξελίσσεται σε αγωνιστική δραστηριότητα, με τις ρίζες της στους καβαλάρηδες του παρελθόντος. Απίστευτο θέαμα από έναν αγώνα που το μόνο που χρειάζεται από εγκαταστάσεις είναι ένα ευρύχωρο parking και μπόλικες κορύνες. Εκεί που ο καθένας μπορεί να συμμετάσχει με τη δική του μοτοσυκλέτα και να το διασκεδάσει με απόλυτη ασφάλεια. Το δοκιμάσαμε, εθιστήκαμε και γοητευθήκαμε από την ευκολία που μπορείς να στήσεις με… τίποτα ένα τέτοιο event. Έτσι "χτίζεται" η κουλτούρα γύρω από τη μοτοσυκλέτα!
MotoGP
Προσμονή
Το πρωτάθλημα τελείωσε και η προσμονή άρχισε. Προσμονή που μας τη δημιούργησε μια ενδιαφέρουσα σεζόν. Ο Marquez ξαναπήρε το πρωτάθλημα. Αυτό δεν ήταν έκπληξη. Έκπληξη ήταν ότι αν και το κατάφερε σπάζοντας το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, μετά τα μισά της σεζόν συνάντησε αντίσταση και μάλιστα σθεναρή. Εκπλήξεις επίσης επεφύλασσε το γκαράζ της Yamaha. Ο Lorenzo για δεύτερη χρονιά δείχνει πως η κάμψη αρχίζει να γίνεται ένα σταθερό χαρακτηριστικό της καριέρας του. Αντιθέτως, ο Rossi δείχνει πως το διπλό ζενίθ στο διάγραμμα μιας αγωνιστικής πορείας είναι πιθανό. Μετά από τρία χρόνια δύσκολα χρόνια, έχει την ικανότητα και την δυνατότητα να σκαρφαλώσει πάλι ψηλά. Κι όλα αυτά με το 2016 των σαρωτικών αλλαγών να βρίσκεται προ των πυλών…
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
ΤΕΥΧΟΣ 541
Δεκέμβριος 2014 - ΤΟΜΟΣ Λ’
αποστολή στην Ιταλία
MV Agusta Brutale 800R / Dragster 800RR
Είναι ακριβές, φορτωμένες με hi-end ηλεκτρονικά και πανέμορφες, γιατί όπως λένε στην MV Agusta, το business plan τους δεν βασίζεται σε έρευνες αγοράς, αλλά φτιάχνουν μοτοσυκλέτες που θέλουν να οδηγάνε οι ίδιοι. Οδηγώντας τις RR εκδόσεις των Brutale 800 και Dragster 800 στην Σιένα, μας είναι πραγματικά δύσκολο να διαφωνήσουμε μαζί τους
street test
Kawasaki Z1000
Το νέο Z1000 έρχεται αγριεμένο, θυμωμένο και έτοιμο να υπερασπιστεί το βασίλειο του στους σκοτεινούς δρόμους της πόλης. Το ερώτημα είναι αν εσύ είσαι έτοιμος να αντιμετωπίσεις τις νέες προκλήσεις που θα βιώσεις μαζί του
ρεπορτάζ
EICMA 2014
Τα superbike είναι ξανά εδώ! Η Kawasaki που έκανε το μεγάλο μπαμ πριν ένα μήνα στην Γερμανία με το H2R, τώρα στην Ιταλία έδειξε και την έκδοση δρόμου. Όμως η Yamaha με το νέο R1 και η Honda με το RC213V-S έδωσαν την δική τους απάντηση. Επί ποδός πολέμου και η Aprilia με την Ducati που ακόνισαν τα δικά τους μαχαίρια. Θα γίνει μεγάλος χαμός φέτος!
αποστολή στην Αγγλία
Gymkhana
Στείλαμε τον πιο… "ανισσόροπο" συντάκτη μας στην Αγγλία για να περάσει από τις πιο απαιτητικές εξετάσεις ισορροπίας. Άριστα δέκα στις σωματικές ασκήσεις… καμία βελτίωση στον χαρακτήρα του
αξίζει και τώρα
Aprilia ETV 1000 Caponord
Μεγάλο, εντυπωσιακό και με V2 κινητήρα από superbike, το πρώτης γενιάς Aprilia Caponord, ως καινούριο δεν είχε την εμπορική πορεία που έλπιζε η ιταλική εταιρία και αυτό επηρεάζει την τιμή της ως μεταχειρισμένη. Είναι η ευκαιρία της ζωής σου να αποκτήσεις μια mega on-off ή… άστο καλύτερα
enduro test
AJP PR5
Δεν την ξέρεις γιατί μόλις ήρθε στην Ελλάδα. Η AJP είναι μια πορτογαλική εταιρεία που λέει ότι προσφέρει ευρωπαϊκής ποιότητας enduro μοτοσυκλέτες σε πολύ προσιτές τιμές. Δοκιμάζουμε την πρώτη από αυτές για να δούμε αν όντως έχουν τόσο καλό value for money
ρεπορτάζ
ΚΤΜ off-road 2015
Ολόφρεσκα και λαχταριστά, τα καθαρόαιμα μοντέλα της KTM για το 2015 προσκάλεσαν τους φίλους τους στην Ζήρια για μια πρώτη γνωριμία και επαφή και… ό,τι ήθελε προκύψει
race report
Marquez και πάλι Marquez και τίποτα δεν τον σταματά. Η δίψα του για νίκες είναι ακόρεστη και καταρρίπτει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Ακόμα και εκείνο που είχε στοιχειώσει από την εποχή του Mick Doohan. Φουλ χώμα στο ISDE της Αργεντινής και αυλαία για τα WSBK, όπως και για τα ελληνικά πρωταθλήματα ταχύτητας και motocross
ΜΟΝΙΜΕΣ ΣΤΗΛΕΣ