MotoGP: Παραλίγο να μείνει παράλυτος ο Lorenzo

Το καμπανάκι της απόσυρσης
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

2/1/2020

Προς το παρόν ο Jorge Lorenzo δεν έχει ανακοινώσει τις αποφάσεις του για το μέλλον. Το μόνο που μας έχει πει είναι πως θα συνεχίσουμε να τον βλέπουμε στην “χώρα των MotoGP” σε κάποιον νέο ρόλο. Οι πιο έντονες φήμες θέλουν τον ισπανό πολυπρωταθλητή να αναλαμβάνει καθήκοντα test rider για την εργοστασιακή ομάδα της Yamaha, όμως σε μια από τις τελευταίες του συνεντεύξεις φαίνεται πως η δουλειά του δοκιμαστή δεν αποτελεί μια από τις προτεραιότητές του. Κι αυτό το λέμε, διότι ο Lorenzo δήλωσε στη Marca πως η βασική αιτία της απόφασής του να σταματήσει πρόωρα την καριέρα του ήταν ο πραγματικός φόβος να μείνει παράλυτος. Κι αυτός ο φόβος παραλίγο να επιβεβαιωθεί μετά την πτώση που είχε στο Assen, όπου έσπασε ένα σπόνδυλο στην σπονδυλική του στήλη. Η γνωμάτευση των γιατρών ήταν σαφής και τον προειδοποίησαν πως έφτασε πάρα πολύ κοντά στο αναπηρικό καροτσάκι. Μάλιστα τα “κουσούρια” που του άφησε εκείνος ο τραυματισμός, μπορούν πολύ πιο εύκολα στο μέλλον να γίνουν αιτία για μόνιμη αναπηρία, καθώς το σώμα του είναι πλέον πολύ ευαίσθητο στις καταπονήσεις. Σαφώς η δουλειά του δοκιμαστή δεν έχει το ρίσκο που αντιμετωπίζουν οι αναβάτες σε ένα πρωτάθλημα και έχεις περισσότερα περιθώρια να ελέγξεις τους κινδύνους. Από την άλλη μεριά όμως, η δουλειά των δοκιμαστών έχει πολύ υψηλότερες απαιτήσεις τα τελευταία χρόνια, καθώς ο χρόνος των ελεύθερων δοκιμών για τους εργοστασιακούς αναβάτες έχει μειωθεί στο ελάχιστο κι αυτό απαιτεί από τους δοκιμαστές να οδηγούν πολύ κοντά στα όρια, ώστε οι πρωτότυπες μοτοσυκλέτες και τα εξαρτήματα που δοκιμάζουν να είναι όσο πιο κοντά γίνεται στην τελική τους μορφή και έτοιμα για χρήση.

Γι΄αυτό και τα εργοστάσια έχουν δώσει ιδιαίτερη σημασία στην επιλογή των αναβατών εξέλιξης και φροντίζουν να συμμετέχουν τακτικά σε αγώνες ως wild card. Καθόλου τυχαία, τα τελευταία χρόνια έχει δημιουργηθεί μια ξεχωριστή μεταγραφολογία για τους εργοστασιακούς δοκιμαστές και η θέση αυτή έχει αναβαθμιστεί τόσο πολύ, που βλέπουμε και ακούμε “βαριά” ονόματα στα τραπέζια των διαπραγματεύσεων. Θυμίζουμε πως αναβάτες σαν τον Casey Stoner και τον Dani Pedrosa έχουν αναλάβει τέτοιους ρόλους και πρόσφατα ο Johann Zarco θεωρούσε τη θέση του δοκιμαστή πιο σημαντική από την αγωνιστική επιστροφή του στη Moto2. Το κύρος που απέκτησε αυτή η θέση είναι απόλυτα συνυφασμένο με τις αυξημένες απαιτήσεις που έχει και ο Jorge Lorenzo ξέρει πολύ καλά πως δεν θα κάνει τουρισμό, αν αποδεχτεί τη θέση του εργοστασιακού δοκιμαστή.           

Fabio Quartararo – Τρίτη φορά στο χειρουργείο για το δεξί του χέρι

Η εγχείρηση στέφθηκε με επιτυχία - Ξεκούραση τώρα και επάνοδο το 2025
Fabio Quartaro εγχείρηση στο χέρι 2024
Από το

motomag

25/11/2024

Ο Fabio, υποβλήθηκε για τρίτη φορά σε εγχείρηση στο δεξί του χέρι μέσα σε τρία χρόνια, πάσχοντας από το σύνδρομο διαμερίσματος αντιβραχίου, με στόχο να λύσει οριστικά το πρόβλημα που αντιμετωπίζει.

Ο Γάλλος Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2021 αποφάσισε να μην περιμένει άλλο για να επιλύσει το πρόβλημα που τον ταλαιπωρεί στο δεξί του χέρι από το 2019, σχετικά με το σύνδρομο διαμερίσματος αντιβραχίου ή “arm pump” όπως είναι πιο γνωστό. Ο Quartararo προχώρησε στην πραγματοποίηση της επέμβασης αμέσως μετά από τις δοκιμές που εξελίχθηκαν στην Barcelona. 

Ουσιαστικά, ο πόνος έρχεται στους μύες του αντιβραχίου που πρήζονται και δεν παίρνουν επαρκή ποσότητα οξυγόνου και το εγκλωβίζουν πάνω σε μια λεπτή μεμβράνη, γνωστή και ως περιτονία. 

Fabio Quartaro εγχείρηση στο χέρι 2024

Οι δύο προηγούμενες χειρουργικές επεμβάσεις στο ίδιο σημείο δεν κατάφεραν να επιλύσουν οριστικά το πρόβλημα για τον Γάλλο, το οποίο επανεμφανίστηκε το 2024, επηρεάζοντας την απόδοσή του. Παρά τα εμπόδια, ο Quartararo έδειξε ενθαρρυντικά σημάδια κατά την τελευταία δοκιμασία της χρονιάς στη Βαρκελώνη.

Η αρχή για το 2025 έγινε με το test στην Barcelona, δίνοντας αισιόδοξα μηνύματα ότι θα επακολουθήσει ένα έτος ανασυγκρότησης και κάλυψης της διαφοράς που έχουν αφήσει Yamaha και Fabio, εκτός βάθρων. Η Yamaha, η οποία συνάπτει συνεργασία με την Pramac, πρέπει να επιλύσει και τεχνικά ζητήματα στο M1, για να βρεθούν αναβάτης και μοτοσυκλέτα, πάλι σε θέσεις κοντά στο βάθρο ή και πάνω σε αυτό.

Τώρα ο αναβάτης της Monster Energy Yamaha MotoGP θα κάτσει να ξεκουραστεί για μερικές ημέρες, μαζεύοντας δυνάμεις για την αγωνιστική σεζόν του 2025 και έπειτα θα επιστρέψει στις προπονήσεις, μέχρι τα επόμενα επίσημα δοκιμαστικά και τον πρώτο αγώναν στο Qatar.