Daytona G200 by ZONTES - Νέο μέλος στην οικογένεια των "G"

198 κυβικά, 21,7 ίπποι, 160 κιλά με υγρά και οδήγηση με Α2 δίπλωμα
Daytona G200
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

9/2/2024

Η οικογένεια των naked μοτοσυκλετών G της DAYTONA μετά το G125 αποκτά και ένα μεγαλύτερο μέλος, με το G200 να έρχεται με αυξημένες επιδόσεις (21,7 hp αντί για 14,5) και να οδηγείται με δίπλωμα Α2 αντί για Α1.

Ακολουθώντας πιστά την συνταγή της οικογένειας “G”, η G200 έχει τον ίδιο κλασσικό σχεδιασμό με νεοτερισμούς, ο οποίος παραπέμπει σε café racer - scrambler μοντέλο. Οι γωνίες και οι πολυεπίπεδες επιφάνειες που καθορίζουν τη μορφή της μοτοσυκλέτας ξεχωρίζουν στη σχεδιαστική εικόνα του μοντέλου, όπως και με το G125.

Daytona G200 by ZONTES – Ακόμη ένα νέο μέλος στην οικογένεια των "G"

Το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 20 λίτρα με διπλή εσωτερική αντιοξειδωτική βαφή και εσοχές ώστε τα γόνατα του αναβάτη να “κουμπώνουν” για καλύτερο έλεγχο της μοτοσυκλέτας. Όλα τα φωτιστικά σώματα είναι τεχνολογίας LED, με τον εμπρόσθιο προβολέα να ξεχωρίζει χάρη στο περιμετρικό "δαχτυλίδι" των DRL (φώτα ημέρας) και το αλουμινένιο μπαράκι με το ποιοτικό φινίρισμα που φέρει το λογότυπο του εργοστασίου.

Αλουμινένια είναι τα προστατευτικά των μανετών καθώς και οι ρυθμιζόμενες μανέτες φρένου και συμπλέκτη. Η εξάτμιση η οποία βγαίνει χαμηλά και πίσω από τον κινητήρα, αποτελεί άλλο ένα στοιχείο του σχεδιασμού της μοτοσυκλέτας, όπως και το χυτό, αλουμινένιο, ασύμμετρο ψαλίδι σε σχήμα "τόξου", το οποίο μειώνει το βάρους, χαρίζοντας υψηλότερη στρεπτική ακαμψία και σταθερότητα.

Daytona G200 by ZONTES – Ακόμη ένα νέο μέλος στην οικογένεια των "G"

Επιπλέον, η ρετρό σχεδίαση της G200 προτάσσει και τη χρήση κλασικού κλειδιού, με τον κεντρικό διακόπτη να διαθέτει μαγνητικό πορτάκι για ασφάλεια από πιθανή κλοπή. Η ενιαία σέλα δημιουργεί δύο επίπεδα και παραπέμπει κι αυτή με τη σειρά της σε ρετρό στιλ.

Η G200 εξοπλίζεται με τον υγρόψυκτο, τετραβάλβιδο κινητήρα των 198 κυβικών εκατοστών της ZONTES. Το κιβώτιο είναι έξι σχέσεων και η ιπποδύναμη αγγίζει τους 22 ίππους, ενώ η μέγιστη ροπή φτάνει τα 1,93 Kgm. Η σχέση συμπίεσης είναι 12.5:1 προς όφελος των επιδόσεων, ενώ παράλληλα η κατανάλωση παραμένει σε χαμηλά επίπεδα στα 2,5L/100km (WMTC3) που σε συνδυασμό με τη μεγάλη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ, μπορεί να προσφέρει αυτονομία σύμφωνα με την εταιρεία που αγγίζει τα 800 χιλιόμετρα! Στον εξοπλισμό του G200 υπάρχει και μονόδρομος συμπλέκτης ο οποίος βοηθά να μην μπλοκάρει ο πίσω τροχός στα απότομα και διαδοχικά κατεβάσματα των ταχυτήτων.

Daytona G200 by ZONTES – Ακόμη ένα νέο μέλος στην οικογένεια των "G"

Στην πέδηση υπάρχει δικάναλο σύστημα ABS, με το συγκεκριμένο σύστημα να συνδυάζεται με ένα δισκόφρενο μπροστά 300mm με διπίστονη δαγκάνα και πίσω με ένα δισκόφρενο 230mm και έμβολο διαμέτρου 38mm. Στις αναρτήσεις συναντάμε ανεστραμμένο πιρούνι διαμέτρου 37mm και μονό πίσω αμορτισέρ το οποίο διαθέτει δοχείο αζώτου υψηλής πίεσης.

Οι τροχοί είναι κατασκευασμένοι από αλουμίνιο με τα ελαστικά μικτής χρήσης να διευρύνουν το πεδίο οδηγικής δράσης του νέου G200. Η LCD οθόνη σε παραλληλόγραμμη σχεδίαση προβάλλει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, όπως τη θερμοκρασία ψυκτικού, τη στάθμη καυσίμου, το στροφόμετρο, την ταχύτητα και την επιλεγμένη σχέση του κιβωτίου, στον αναβάτη του. Επιπλέον, προβάλλει την πίεση και τη θερμοκρασία των ελαστικών, χάρη στους αισθητήρες του συστήματος TPMS που διαθέτει η μοτοσυκλέτα.

G200

Οι διακόπτες στα χειριστήρια της G200 έχουν σύγχρονη, εργονομική σχεδίαση με υψηλά ποιοτικά στάνταρ, καθώς και οπίσθιο φωτισμό ο οποίος προσθέτει πρακτικότητα σε νυχτερινές συνθήκες οδήγησης. Επιπλέον, η G200, διαθέτει δύο USB εξόδους QC3.0 για την ταχεία φόρτιση δύο συσκευών ταυτόχρονα. Κατά τη φόρτιση συσκευών κάθε θύρα μπορεί να φορτίσει με ισχύ 18W.

Η τιμή της G200 έχει καθοριστεί στα 2.995 ευρώ και διατίθεται μέσω του επίσημου δικτύου συνεργατών της ΓΚΟΡΓΚΟΛΗΣ Α.Ε. Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφτείτε τη σελίδα του μοντέλου ΕΔΩ.

Daytona G200 by ZONTES – Ακόμη ένα νέο μέλος στην οικογένεια των "G"

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τετράχρονος

ΚΥΛΙΝΔΡΟΙ/ΒΑΛΒΙΔΕΣ

1 / 4

ΨΥΞΗ

Υγρόψυκτο

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ

EFI BOSCH

ΚΙΒΩΤΙΟ

6 Ταχύτητες

ΕΚΚΙΝΗΣΗ

Μίζα

ΙΣΧΥΣ

21,7 hp /9000rpm

ΡΟΠΗ

1,93 Kgm /7000rpm

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ

12.5:1

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

2.5 l/100km (Euro5)

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ

20 L

ΦΡΕΝΑ ΕΜΠΡΟΣ

Δίσκος 300mm +ABS

ΦΡΕΝΑ ΠΙΣΩ

Δίσκος 230mm +ABS

ΕΜΠΡΟΣΘΙΟ ΕΛΑΣΤ.

110/70-17

ΟΠΙΣΘΙΟ ΕΛΑΣΤ.

130/70-17

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (ΜxΠxΥ)

1976 x 870 x 1105

ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΤΡΟΧΩΝ

1360mm

ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ

830 mm

ΒΑΡΟΣ (ΠΛΗΡΕΣ ΥΓΡΩΝ)

160kg

 

Ετικέτες

BMW R 12 G/S: Η R 80 G/S ζει ξανά! - H τιμή της στην Ελλάδα [VIDEO]

Επιστροφή στις ρίζες για τη next level νέο-ρετρό Adventure μοντέλο των Βαυαρών
BMW R 12 G/S
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

28/3/2025

Μετά την R 12 S που αποτίει φόρο τιμής στο R 90 S, τώρα η BMW παρουσιάζει την R 12 G/S που πατάει στην ίδια βάση αλλά με On-Off προσανατολισμό, και εμπνέεται από μια ακόμη θρυλική μοτοσυκλέτα, την R 80 G/S που ξεκίνησε την τρέλα με τα μεγάλα On-Off.

Κι αν το R 80 G/S φαινόταν τότε μεγάλο και βαρύ το 1980, τι να πούμε το 2025 για τα κτηνώδη Adventure μοντέλα που έχουν φτάσει σε τέτοιο βαθμό υπερβολής που πλέον δυσκολεύονται να πείσουν και τον πιο πιστό στον Θεό Marketing αναβάτη… και πώς να πας στο χώμα με μια μοτοσυκλέτα που πλησιάζει τα 300 κιλά (285 κιλά ζυγίσαμε το R 1300 GS Adventure), και πώς να κινηθείς στην πόλη όταν το πλάτος πλησιάζει αυτό μιας γουρούνας, και πώς να ελέγξεις κυβισμούς που φτάνουν και ξεπερνούν τα 1.300 κ.εκ. και ιπποδυνάμεις που ξεπερνούν κατά πολύ τα 150 άλογα;!

Το 2014, κάποιοι σωστά σκεπτόμενοι άνθρωποι μέσα στην BMW αποφάσισαν να παρουσιάσουν μια εναλλακτική πρόταση στο κυνήγι του Ολυμπιακού συνθήματος Citius, Altius, Fortius (πιο γρήγορα, πιο ψηλά, πιο δυνατά) που μας έφερνε συνεχώς πιο κοντά σε μοτοσυκλέτες που οδηγούνται μόνο από γίγαντες και όταν πέσουν κάτω θέλουν μια περιουσία για να φτιαχτούν, για να παρουσιάσουν το υπέροχο R NineT. Μια πολύ πιο εύκολη, ελαφριά, μαζεμένη μοτοσυκλέτα, με έμφαση στην απλότητα και σχεδιαστική έμπνευση από το παρελθόν της εταιρείας με τον έλικα.

R 1300 GS, R 80 GS

Κι αν τα R 1250 και πλέον R 1300 GS, αλλά και τα R 1250 R και R 1250 RT συνεχίζουν να χαράζουν εξαιρετική εμπορική πορεία, ένα μέρος του αγοραστικού κοινού ξεκίνησε να πιστεύει πως μπορεί να υπάρχει κι άλλος δρόμος, και οι πωλήσεις των σύγχρονων ρετρό μοντέλων της BMW έπεισαν και τους σχεδιαστές της εταιρείας να συνεχίσουν και αυτό το μονοπάτι.

R 12 S

Κάπως έτσι στα τέλη του 2024 παρουσιάστηκε το υπέροχο R 12 S, η σύγχρονη εκδοχή του εμβληματικού R 90 S, κομπλέ με παρόμοιο πορτοκαλί χρώμα, και τώρα σειρά έχει το R 12 G/S, με τον αριθμό του τίτλου του να χαρακτηρίζει τον κυβισμό του δικύλινδρου boxer κινητήρα με τα 1.200 ονομαστικά και τα 1.170 πραγματικά κυβικά, και με τα αρχικά G/S να αφορούν στις λέξεις Gelände / Straße, που σημαίνουν Off-Road / Street.

BMW R 12 G/S

Πριν καταπιαστούμε με το νέο R 12 G/S, να σημειώσουμε πως για πρώτη φορά στην ιστορία -τουλάχιστον εμείς δεν γνωρίζουμε άλλη περίπτωση- η BMW λανσάρει το νέο της μοντέλο με φωτογραφίες που έχουν ρετουσαριστεί ΤΟΣΟ ΕΝΤΟΝΑ μέσω τεχνητής νοημοσύνης, σε σημείο που να ξεφεύγουν εντελώς από τον ρεαλισμό -ένα πιο δειλό πρώτο βήμα είχε γίνει στη φωτογράφηση του R 12 S!

AI get out of here!

Σημάδια των καιρών, άποψη που φέρνει στο μυαλό κόμικ, ίσως παράλληλα και περιορισμός του budget -φωτογράφοι, φώτα, κλπ.

Ας δούμε όμως τι περιλαμβάνει η νέα γερμανική συνταγή για ένα G/S “εποχής”.

R 12 G/S

Η R 12 G/S έχει όλα τα κλασικά δομικά στοιχεία με τα οποία άφησε εποχή η R 80 G/S. Ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο τύπου χωροδικτύωμα, άξονας τελικής μετάδοσης που παίζει τον ρόλο και του -μονόμπρατσου- ψαλιδιού, Boxer δικύλινδρος κινητήρας, μεγάλος τροχός 21 ιντσών μπροστά, τροχοί με ακτίνες που στο νέο μοντέλο πιάνουν στο γείσο της ζάντας, tubeless ελαστικά, ίσια σέλα, ψηλό φτερό, και στρογγυλό προβολέα με μασκούλα.

BMW R 12 G/S

Χρωματικά η BMW παρέχει τη μοτοσυκλέτα σε τρεις εκδόσεις, την πιο φθηνή έκδοση σε μαύρο ματ χρώμα, και τις πιο ακριβές σε δυο εκπληκτικούς χρωματικούς συνδυασμούς. Ο ένας είναι ο κλασικός της R 80 G/S, σε λευκό, κόκκινο και μπλε με τις ίδιες ρίγες στο ρεζερβουάρ και την ίδια κόκκινη σέλα και ο άλλος περιλαμβάνει τριχρωμία χρυσού, κόκκινου και μαύρου.

Το ύψος σέλας κυμαίνεται ανάμεσα στα 860 και τα 895 ανάλογα τη σέλα και το πακέτο αξεσουάρ (βλ. Enduro Package Pro), ενώ ο στάνταρ τροχός πίσω είναι 17 ιντσών με δυνατότητα αλλαγής του στις 18 ίντσες.

BMW R 12 G/S

Ο αεροελαιόψυκτος boxer κινητήρας των 1.170 κ.εκ. αποδίδει 109 hp / 7.000 rpm με ροπή 11,72 kgm / 6.500 rpm, ενώ η 2 σε 1 εξάτμιση βγαίνει στα αριστερά της μοτοσυκλέτας, με κλίση προς τα πάνω.

Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται τα riding modes “Rain”, “Road” και “Enduro”, όπως επίσης και το Dynamic Traction Control (DTC), το οποίο μπορεί να απενεργοποιηθεί για εκτός δρόμου χρήση. Επίσης, η 12 G/S είναι στάνταρ εξοπλισμένη με το σύστημα engine drag torque control (MSR). Το Shift Assistant Pro, που διατίθεται ως προαιρετικός εξοπλισμός από το εργοστάσιο για τη νέα BMW R 12 G/S, επιτρέπει τις αλλαγές ταχυτήτων χωρίς τη χρήση της μανέτας του συμπλέκτη. Σωστή η κίνηση να είναι βιδωτό το υποπλαίσιο, τα μαρσπιέ έχουν ελαστικά παρεμβύσματα που αφαιρούνται για εκτός δρόμου χρήση, ενώ στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας υπάρχουν δυο άγκιστρα για να δέσετε κάποια αποσκευή.

BMW R 12 G/S

Οι ρυθμιζόμενες αναρτήσεις της Marzocchi, εύκολα και με το χέρι με ρυθμιστές έργα-τέχνης στο πιρούνι, απαρτίζονται από ένα ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι 45 mm διαδρομής 210 mm (πλήρως ρυθμιζόμενο), και από μονό αμορτισέρ πίσω με σύστημα Paralever διαδρομής 200 mm με ρυθμίσεις απόσβεσης επαναφοράς και προφόρτισης.

BMW R 12 G/S

Για την πέδηση έχουμε δυο δίσκους 310 mm μπροστά με δαγκάνες δυο εμβόλων της Brembo και έναν ακόμα δίσκο πίσω 265 mm με δαγκάνα ενός εμβόλου. Το δικάναλο ABS Pro με cornering χαρακτηριστικά απόδοσης ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό.

BMW R 12 G/S

Στα όργανα βρίσκουμε ένα στρογγυλό κοντέρ αναλογικών ενδείξεων με μια μικρή ένθετη LCD ψηφιακή οθόνη για τα υπόλοιπα, ενώ δίπλα στην οθόνη υπάρχει και θύρα 12 V για μικροσυσκευές.

BMW R 12 G/S

Εντυπωσιακή είναι η DRL LED “υπογραφή” σε σχήμα Χ του στρογγυλού προβολέα μπροστά, ενώ τα φώτα είναι full-LED.

Το ρεζερβουάρ χωράει 15,5 λίτρα καυσίμου, ενώ το βάρος της R 12 G/S ανακοινώνεται στα 229 κιλά έτοιμη για βόλτα.

BMW R 12 G/S

Φυσικά όταν κάναμε λόγο για απλές και λιτές μοτοσυκλέτες, αυτό δεν μεταφράζεται αυτόματα και σε χαμηλές τιμές, άλλωστε για την BMW μιλάμε, και η R 12 G/S είναι ένα status-symbol μοντέλο με κορυφαίο εξοπλισμό και τρομερή προσοχή στη λεπτομέρεια, με την τιμή της να ξεκινά από τα 12.289,96 ευρώ στην Ελλάδα. Εμείς παίξαμε με το configurator, προσθέτοντας όλα τα αξεσουάρ της εταιρείας, αλλά και 5 χρόνια service, και το πακέτο έφτασε τα 25.315,52 ευρώ.

Ετικέτες