MOTO-Αιμοδοσία: Μια ουσιαστική κίνηση αλληλεγγύης

Κάναμε την πρώτη βόλτα να αξίζει
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

4/5/2020

Μπορεί τα μέτρα περιορισμού της κίνησης να άρθηκαν σήμερα τα ξημερώματα, αλλά εμείς δώσαμε την ευκαιρία για την πρώτη μοτοσυκλετιστική βόλτα και μάλιστα για καλό σκοπό! Το Σάββατο 2 Μαΐου στο κλειστό γυμναστήριο "Σοφία Μπεφόν" στον Φλοίσβο, διοργανώσαμε μαζί με την Motorcycle Events και με την αρωγή του Δήμου Παλαιού Φαλήρου, την πρώτη ΜΟΤΟ-Αιμοδοσία της φετινής χρονιάς. Την όλη διαδικασία σε ιατρικό επίπεδο, την ανέλαβε το τμήμα Αιμοδοσίας του Νοσοκομείου Παίδων "Αγία Σοφία".

Ήδη από τις προηγούμενες μέρες, οι δηλώσεις συμμετοχής του μοτοσυκλετιστικού κοινού ήταν πραγματικά συγκινητικές, ειδικά στην δυγκεκριμένη περίοδο που διανύουμε, όπου λόγω της πανδημίας, των περιοριστικών μέτρων, αλλά και του φόβου των ίδιων των αιμοδοτών, η προσφορά σε αίμα έχει φτάσει σε δραματικά χαμηλά επίπεδα.

Επειδή καλώς ή κακώς ανήκουμε σε μια ομάδα ανθρώπων που είμαστε περισσότερο εκτεθειμένοι στους κινδύνους κι επειδή ακριβώς γι' αυτό όλοι οι μοτοσυκλετιστές είμαστε ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη σε ό,τι έχει να κάνει με αντίστοιχες προσφορές, αποφασίσαμε μαζί με την εταιρεία Motorcycle Events και την αμέριστη συμπαράσταση του Δήμου Παλαιού Φαλήρου, να συνδιοργανώσουμε μια τέτοια πρωτοβουλία. Πέρα όλων των άλλων, θα πρέπει να τονίσουμε ότι ο Δήμος Παλαιού Φαλήρου είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένος σε ό,τι έχει να κάνει με την μοτοσυκλέτα και τους μοτοσυκλετιστές, γεγονός καθόλου τυχαίο μιας και ο Δήμαρχος, κ. Γιάννης Φωστηρόπουλος, αλλά και πολλά από τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου και Αντιδήμαρχοι (όπως ο κ. Γιάννης Αρκουμάνης, Αντιδήμαρχος Υγείας) είναι και οι ίδιοι φανατικοί μοτοσυκλετιστές!

Η όλη διαδικασία κύλησε πραγματικά άψογα, σε έναν ιδανικό χώρο με ήσυχο περιβάλλον, που επέτρεπε να διατηρήσουμε τις απαραίτητες αποστάσεις και με μια άρτια οργάνωση και ροή, έτσι ώστε να μην υπάρξει η παραμικρή ταλαιπωρία για τους πάνω από 60 αιμοδότες που μας τίμησαν με την προσφορά τους. Το ιατρικό προσωπικό του "Αγία Σοφία" με την πολυετή εμπειρία του, έκανε τις αιμοληψίες ταχύτατα και άρτια, ενώ όπως τονίστηκε από τους νοσηλευτές και τους γιατρούς, αντίστοιχα εντυπωσιακή ήταν και η ανταπόκριση του κόσμου, καθώς μετά το πέρας της διαδικασίας τόνιζαν εντυπωσιασμένοι πως είχαν πολύ καιρό να δουν ένα τόσο νεανικό κοινό, ευγενές και απόλυτα συνεργάσιμο στην όλη διαδικασία! Ήταν μάλιστα ικανοποιημένοι σε τέτοιο επίπεδο, που σχεδόν… απαίτησαν να επαναλάβουμε τέτοιες κινήσεις, κάτι άλλωστε που ήταν και η γενικότερη παρότρυνση όλων όσων ήρθαν για να προσφέρουν τα 10 πιο πολύτιμα λεπτά από το χρόνο τους.

Όπως αναφέραμε και παραπάνω, η μέρα κύλησε με μια συνεχόμενη και σταθερή ροή προσέλευσης, ενώ μας τίμησε με την παρουσία του σχεδόν όλο το Δημοτικό Συμβούλιο του Παλαιού Φαλήρου, με τον ίδιο τον Δήμαρχο να είναι παρών στο μεγαλύτερο μέρος της διαδικασίας.

Στο τέλος, όσοι ολοκλήρωναν την αιμοδοσία και αφού περίμεναν παρέα μας ένα μικρό διάστημα (όπως προβλέπεται) πριν ανέβουν να οδηγήσουν τις μοτοσυκλέτες τους, έπαιρναν ως αναμνηστικό από μία μπαντάνα του ΜΟΤΟ και αυτοκόλλητα του περιοδικού, μια ελάχιστη προσφορά από μέρους μας, για όλο τον κόσμο που ήρθε να δώσει αίμα. Πέρα όμως από τον συμβολικό χαρακτήρα, όπως μας είπε και το ιατρικό προσωπικό, αποτέλεσε και μια πρώτης τάξεως παροχή, καθώς πέρα από όλα τ' άλλα η μπαντάνα του ΜΟΤΟ παρέχει και μια ικανοποιητική προστασία ως υποκατάστατο της ιατρικής μάσκας.

Από μεριάς μας, το μεγαλύτερο και πιο βροντερό ευχαριστώ, είναι το λιγότερο που μπορούμε να πούμε σε όλους και όλες που ήρθαν να προσφέρουν λίγο από το αίμα τους για να σωθούν ανθρώπινες ζωές. Μακάρι να αποτελέσουν παράδειγμα για ακόμη περισσότερους συνανθρώπους μας , για να συνειδητοποιήσουν ότι δέκα λεπτά από τη δική τους ζωή, μπορούν στην κυριολεξία να αλλάξουν ολόκληρη τη ζωή ενός άλλου. Ευχαριστούμε!

Yamaha SPHEV: Ένα άσχημο XMAX που στοχεύει στην τεχνολογία! Το 1ο της full υβριδικό [Video]

Υβριδικό scooter ετοιμάζει η ιαπωνική εταιρεία στο μέγεθος του XMAX
Yamaha HEV
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

24/2/2025

Σε εξέλιξη βρίσκεται το πρώτο υβριδικό σύστημα της Yamaha που προορίζεται για παραγωγή με την ιαπωνική εταιρεία να δίνει στη δημοσιότητα τις πρώτες λεπτομέρειες για τη λειτουργία του.

H Yamaha ήταν από τους ένθερμους υποστηρικτές των υβριδικών συστημάτων κίνησης στους δύο τροχούς εξελίσσοντας ένα τέτοιο ήδη από τα μέσα της 10ετίας του 2000. Αν δεν υπήρχε η οικονομική ύφεση στα τέλη της 10ετίας του 2000 τότε η πιθανότητα να είχαμε μια σειρά υβριδικών Yamaha ήδη στην παραγωγή είναι μεγάλη.

Yamaha HEV

Οι Ιάπωνες επέστρεψαν εκ νέου στα υβριδικά συστήματα κίνησης πιο ενεργά πριν από περίπου μια πενταετία όταν και άρχισαν να κάνουν την εμφάνισή νέες προς κατοχύρωση πατέντες, ενώ τώρα προχώρησαν και στην παρουσίαση του πρώτου τους δίκυκλου ονόματι SPHEV (Series Parallel Hybrid Electric Vehicle).

Yamaha HEV

Η αρχή λειτουργίας του full υβριδικού ή strong hybrid συστήματος, όπως αποκαλούν γενικότερα οι Ιάπωνες τα υβριδικά συστήματα που δεν μπαίνουν στην πρίζα (plug-in hybrid) και μπορούν να κινήσουν ένα όχημα μόνο με τον ηλεκτρικό τους κινητήρα, δεν διαφέρει ουσιαστικά από εκείνη του συστήματος της Kawasaki των Ninja Z7/Ζ7 Hybrid. Διαφέρει ωστόσο σημαντικά ως προς την εφαρμογή.

Yamaha SPHEV -Series Parallel Hybrid Electric Vehicle 2025

Το κύριο ηλεκτρικό μοτέρ που συνεισφέρει στην κίνηση του scooter δεν βρίσκεται κοντά και δεν συνδέεται στον άξονα του κιβωτίου με τον θερμικό όπως στα Kawasaki. Έχει τοποθετηθεί στον άξονα του πίσω τροχού στη δεξιά μεριά -όχι κεντρικά στον τροχό. Στα αριστερά του κινητήρα εσωτερικής καύσης βρίσκεται ένα ακόμη ηλεκτρικό μοτέρ που συνδέεται με τον στρόφαλο. Αυτό επωμίζεται πρωτίστως με την εκκίνηση του θερμικού μοτέρ και την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας για την φόρτιση της συστοιχίας μπαταριών, με τη δύναμη να φτάνει στον πίσω τροχό με ιμάντα, χωρίς η Yamaha να δείνι σε αυτό το σημείο περισσότερες λεπτομέρειες για το κιβώτιο. Η Yamaha αναφέρει ωστόσο πως μπορεί και το μικρότερο ηλεκτρικό μοτέρ να συνεισφέρει στις επιδόσεις, κάτι που δεν γίνεται στα full hybrid συστήματα των αυτοκινήτων.

Η αυτόματη λειτουργία του συστήματος είναι και η στάνταρ όταν ενεργοποιείται το scooter και στο άνοιγμα του γκαζιού κατά την επιτάχυνση από στάση λειτουργεί μόνο ο ηλεκτρικός κινητήρας ώστε να εξοικονομείται καύσιμο και να μην παράγονται ρύποι. Σε νορμάλ συνθήκες κίνησης το ηλεκτρικό μοτέρ κίνησης φορτίζει και την μπαταρία όταν το scooter επιβραδύνει και ο αναβάτης χρησιμοποιεί τα φρένα. Όταν τα αποθέματα της μπαταρίας πέσουν κάτω από ένα συγκεκριμένο όριο τότε είναι που ενεργοποιείται το δεύτερο ηλεκτρικό μοτέρ/γεννήτρια για να τη φορτίσει. 

Yamaha SPHEV -Series Parallel Hybrid Electric Vehicle 2025

Αυτά στις χαμηλές ταχύτητες γιατί στις μεσαίες και τις υψηλές την κίνηση αναλαμβάνει ο θερμικός κινητήρας, ενώ ανάλογα με την επιτάχυνση που επιδιώκει ο αναβάτης σε λειτουργία μπαίνει και ο κύριος ηλεκτρικός. Το δεύτερο ηλεκτρικό μοτέρ συνεισφέρει και αυτό στην κίνηση όταν απαιτείται από τον αναβάτη το μάξιμουμ της επιτάχυνσης. Έτσι το σύστημα της Yamaha παρουσιάζει κάτι το μοναδικό μέχρι στιγμής ανεξαρτήτως τροχών έχοντας διπλό ηλεκτρικό boost.

Η μπαταρία του συστήματος μαζί με τον εναλλάκτη έχουν τοποθετηθεί κεντρικά και χαμηλά, ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη. Μοιάζει να είναι σημαντικά μεγαλύτερη το 1,37 kWh της Kawasaki. Η Yamaha ούτως ή άλλως σχεδιάζει το σύστημα ώστε το scooter της να μπορεί να κινηθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα μόνο με ηλεκτρική ενέργεια ώστε να μπορεί να κινείται με άνεση και σε αστικές ζώνες μηδενικών ρύπων.

Yamaha SPHEV -Series Parallel Hybrid Electric Vehicle 2025

Για το μέγεθος του υβριδικού scooter η Yamaha ακολούθησε ως πρότυπο το XMAX με διπλά αμορτισέρ για τον πίσω τροχό αφού φαίνεται ότι δεν υπάρχει χώρος για κεντρικά τοποθετημένο. Από τη στιγμή που πρόκειται για μεσαίου μεγέθους scooter θα έχει ενδιαφέρον να δούμε και τι θα γίνει με τους προσφερόμενους αποθηκευτικούς χώρους, τη στιγμή που το XMAX είναι από τα κορυφαία σε αυτόν τον τομέα ανεξαρτήτως κατηγορίας.

Σύμφωνα με τη Yamaha το υβριδικό σύστημα που εξελίσσει μπορεί να τοποθετηθεί και σε παρόμοιου μεγέθους συμβατικές μοτοσυκλέτες και από αυτά που έδειξε εξετάζει δύο ακόμη μοτοσυκλέτες για να το εφαρμόσει, μια naked αλλά και μία με φέρινγκ που μοιάζει να ανήκει στην sport κατηγορία.