MotoGP Misano: "Grazie Vale" σε όλο του το μεγαλείο!

Ο αποχαιρετισμός του G.O.A.T. μέσα στο "σπίτι" του
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

25/10/2021

Ο δεύτερος αγώνας φέτος στο Misano ήταν ένα ορόσημο για την Ιστορία των MotoGP, καθώς ήταν ο τελευταίος αγώνας του Valentino Rossi μέσα στην πατρίδα του. Για την ακρίβεια στο σπίτι του, μιας και η Tavullia, η ιδιαίτερη πατρίδα και τόπος κατοικίας του Rossi, απέχει μόλις 10 χιλιόμετρα από την θρυλική πίστα που φέρει το όνομα του αδικοχαμένου Marco Simoncelli.

Είναι λοιπόν απόλυτα λογικό, ένα τέτοιο ορόσημο να γιορταστεί με την ανάλογη συναισθηματική φόρτιση, αλλά και μεγαλοπρέπεια που του αξίζει. Στον πρώτο αγώνα του Misano, όπως μπορείτε να διαβάσετε και στο αφιέρωμα που θα φιλοξενεί MOTO που θα κυκλοφορήσει την Παρασκευή 29 Οκτωβρίου, οι εκδηλώσεις λατρείας και σεβασμού από τον κόσμο και τους ανθρώπους των GP ήταν εντυπωσιακές. Όταν όμως τον περασμένο Αύγουστο ανακοινώθηκε πως ακυρώνεται το GP της Μαλαισίας και στην θέση του θα έμπαινε ένας δεύτερος αγώνας στο Misano, κοντά δηλαδή και στο ημερολογιακό τέλος της σεζόν, ήταν βέβαιο πως το τελευταίο αγωνιστικό αντίο στον μεγαλύτερο –ίσως- αναβάτη όλων των εποχών, θα άφηνε το στίγμα του στην Ιστορία.

Η αρχή έγινε με μια… έκπληξη, από την ίδια του την ομάδα, και εννοούμε την VR46. Όλοι οι αναβάτες και οι μοτοσυκλέτες τους, συμπεριλαμβανομένου και του αδερφού του Luca Marini που αγωνίζεται κι αυτός στην μεγάλη κατηγορία, ήταν ντυμένοι στο χαρακτηριστικό "κίτρινο Rossi" χρώμα με ένα μεγάλο "Grazie Vale" πάνω τους. Αυτό ήταν μάλιστα κάτι που, όπως δήλωσε αργότερα, το έκαναν οι αναβάτες του ως δική τους πρωτοβουλία από μόνοι τους, χωρίς αυτός να γνωρίζει τίποτα.

Φυσικά όπως σε κάθε αγώνα επί ιταλικού εδάφους και σε αυτόν ακόμη παραπάνω, ο Rossi είχε ετοιμάσει μαζί με τον Aldo Drudi ένα ιδιαίτερο κράνος, με βάση μια πραγματική φωτογραφία από τους οπαδούς του στις κερκίδες που κρατούν τις κλασσικές κίτρινες σημαίες, και  πλαισιώνουν μια μεγάλη κίτρινη καρδιά, αφιερωμένη σε όλους αυτούς.

Με αυτό το κράνος ο Vale στήθηκε στην σχάρα εκκίνησης του αγώνα και παρότι ξεκίνησε τελευταίος, τερμάτισε στην δέκατη θέση, μέσα σε ένα σχεδόν καθολικό standing ovation. Ήταν από τις ελάχιστες φορές που ο Rossi συγκινήθηκε κλαίγοντας στον γύρο μετά τον τερματισμό, με πολλές γνωστές προσωπικότητες των GP, αλλά και απλούς οπαδούς να προσπαθούν να του δείξουν με μια αγκαλιά την τεράστια ευγνωμοσύνη τους. Η πιο συγκινητική όμως εικόνα, ήταν όταν ο αδερφός του, Luca Marini, σταμάτησε δίπλα του να τον αγκαλιάσει, με τον "Γιατρό" να ανταποδίδει με ένα αδερφικό χάδι στο κράνος. Είναι σίγουρα μία φωτογραφία που η μητέρα τους, η Stefania Palma, θα έχει για πάντα σε περίοπτη θέση στο σπίτι της.

Σε κάθε στροφή που περνούσε ο Rossi, το πλήθος ανεξάρτητα από τα "χρώματα" που ήταν βαμμένο, σηκωνόταν όρθιο για να τον χειροκροτήσει και να τον επευφημήσει, τον άνθρωπο που όχι απλώς άλλαξε την εικόνα του αθλήματος, αλλά έγινε το ίδιο το άθλημα. Κι ό ίδιος ο Rossi όμως δεν τους αφήνει παραπονεμένους. Σταματάει στην άκρη της πίστας και σκαρφαλωμένος πάνω στα προστατευτικά, αφού του χαρίζει μια βαθιά υπόκλιση, του πετάει τα γάντια του και στο τέλος το κράνος του.

Ναι, αυτό το μοναδικό κράνος που φέρεσαι ο Rossi όταν έτρεξε για τελευταία φορά στην Ιταλία, κατέληξε στα χέρια ενός τυχερού από τις εξέδρες, που μάλλον θα κάνει πολλά βράδια να κοιμηθεί!

Γυρνώντας στα πιτς, φίλοι αλλά και αντίπαλοι φροντίζουν να ανεβάσουν την συναισθηματική φόρτιση στα ύψη, καθώς δακρυσμένοι αγκαλιάζουν τον μέντορά τους, τον μεγάλο τους αντίπαλο, τον φίλο τους… Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο Bagnaia που μετά την άσχημη κατάληξη του αγώνα του, πήγε να συγχαρεί πρώτα τον Quartararo και μετά έσφιξε στην αγκαλιά του τον δάσκαλό του. Ο ίδιος δηλώνει ότι έζησε τον καλύτερο αποχαιρετιμσό. Είπε μάλιστα χαριτολογώντας, πως ήταν τόσο καλός που σκέφτεται να μην τρέξει στους δύο τελευταίους αγώνες της φετινής σεζόν, ώστε να του μείνει αυτό ως τελευταία ανάμνηση. 

Στο box της ομάδας τον περιμένει όλη του η οικογένεια. Είναι εκεί η έγκυος κοπέλα του και η μητέρα του και τα δάκρυα είναι εξαιρετικά δύσκολο να συγκρατηθούν. Το κοινό εξακολουθεί να παραμένει όρθιο και να χειροκροτεί φωνάζοντας το όνομά του. Μετά από λίγο ξαναβγαίνει στην πίστα για να λάβει μια πολύ σπουδαία διάκριση και ένα εντυπωσιακό βραβείο. Ο Υπουργός Εξωτερικών της Ιταλίας, Luigi Di Maio του απονέμει το βραβείο του πρεσβευτή "Made in Italy". "Με αυτή την αναγνώριση λέμε ευχαριστώ σε έναν χαρακτήρα που όχι μόνο πρωταγωνίστησε στο άθλημα και εκπροσώπησε όλη Ιταλία παγκοσμίως κάνοντας το κοινό να ονειρεύεται, αλλά έκανε και το "Made in Italy" να ταξιδέψει πάνω σε δύο ρόδες με μεγάλη ταχύτητα", δήλωσε ο Υπουργός.

Το βραβείο ήταν σχεδιασμένο από τον Aldo Drudi και κατασκευασμένο στο ιστορικό εργοστάσιο κρυστάλλων Barovier & Toso στο Murano. Ήταν διακοσμημένο με εννέα ράμφη από χρυσό 24 καρατίων, ενώ φυσικά έχει πάνω του και το νούμερο 46. Τα βεγγαλικά που άνοιξαν στον αέρα την ώρα της απονομής δεν κατάφεραν να καλύψουν τις επευφημίες του κόσμου που αποχαιρετούσε με τον τρόπο του το G.O.A.T. Τον μεγαλύτερο αναβάτη όλων των εποχών…

 

Fabio Quartararo – Τρίτη φορά στο χειρουργείο για το δεξί του χέρι

Η εγχείρηση στέφθηκε με επιτυχία - Ξεκούραση τώρα και επάνοδο το 2025
Fabio Quartaro εγχείρηση στο χέρι 2024
Από το

motomag

25/11/2024

Ο Fabio, υποβλήθηκε για τρίτη φορά σε εγχείρηση στο δεξί του χέρι μέσα σε τρία χρόνια, πάσχοντας από το σύνδρομο διαμερίσματος αντιβραχίου, με στόχο να λύσει οριστικά το πρόβλημα που αντιμετωπίζει.

Ο Γάλλος Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2021 αποφάσισε να μην περιμένει άλλο για να επιλύσει το πρόβλημα που τον ταλαιπωρεί στο δεξί του χέρι από το 2019, σχετικά με το σύνδρομο διαμερίσματος αντιβραχίου ή “arm pump” όπως είναι πιο γνωστό. Ο Quartararo προχώρησε στην πραγματοποίηση της επέμβασης αμέσως μετά από τις δοκιμές που εξελίχθηκαν στην Barcelona. 

Ουσιαστικά, ο πόνος έρχεται στους μύες του αντιβραχίου που πρήζονται και δεν παίρνουν επαρκή ποσότητα οξυγόνου και το εγκλωβίζουν πάνω σε μια λεπτή μεμβράνη, γνωστή και ως περιτονία. 

Fabio Quartaro εγχείρηση στο χέρι 2024

Οι δύο προηγούμενες χειρουργικές επεμβάσεις στο ίδιο σημείο δεν κατάφεραν να επιλύσουν οριστικά το πρόβλημα για τον Γάλλο, το οποίο επανεμφανίστηκε το 2024, επηρεάζοντας την απόδοσή του. Παρά τα εμπόδια, ο Quartararo έδειξε ενθαρρυντικά σημάδια κατά την τελευταία δοκιμασία της χρονιάς στη Βαρκελώνη.

Η αρχή για το 2025 έγινε με το test στην Barcelona, δίνοντας αισιόδοξα μηνύματα ότι θα επακολουθήσει ένα έτος ανασυγκρότησης και κάλυψης της διαφοράς που έχουν αφήσει Yamaha και Fabio, εκτός βάθρων. Η Yamaha, η οποία συνάπτει συνεργασία με την Pramac, πρέπει να επιλύσει και τεχνικά ζητήματα στο M1, για να βρεθούν αναβάτης και μοτοσυκλέτα, πάλι σε θέσεις κοντά στο βάθρο ή και πάνω σε αυτό.

Τώρα ο αναβάτης της Monster Energy Yamaha MotoGP θα κάτσει να ξεκουραστεί για μερικές ημέρες, μαζεύοντας δυνάμεις για την αγωνιστική σεζόν του 2025 και έπειτα θα επιστρέψει στις προπονήσεις, μέχρι τα επόμενα επίσημα δοκιμαστικά και τον πρώτο αγώναν στο Qatar.