ΚΤΜ 1290 Super Duke - Το "κτήνος" ετοιμάστηκε

Από το

Μαύρο Σκύλο

31/10/2013

Η ΚΤΜ ολοκλήρωσε την 1290 Super Duke R, την πιο ισχυρή γυμνή μοτοσυκλέτα που έχει φτιάξει μέχρι τώρα. Η κορυφαία της σειράς των Duke έχει πίσω της τρία χρόνια εξέλιξης και σχεδιάστηκε με ελάχιστους περιορισμούς, ενώ έκανε την πρώτη της δημόσια εμφάνιση σαν πρωτότυπη στην έκθεση του Μιλάνου το 2012. Η 1290 Super Duke R έχει ακόμη μεγαλύτερο κυβισμό απ' ό,τι λέει το όνομά της, αφού χάρη στην αύξηση της διαδρομής του στροφάλου από τα 69 στα 71 χιλιοστά και της διαμέτρου των εμβόλων από τα 105 στα 108 χιλιοστά ο κυβισμός του δικύλινδρου V των 75ο έφθασε τα 1301 κυβικά. Η απόδοση που ανακοίνωσε η KTM είναι 180 ίπποι στις 8.870 στροφές και η μέγιστη ροπή του 14,6 χιλιογραμμόμετρα στις 6.500 στροφές. Ο ψεκασμός της Keihin -ride by wire- έχει μεγαλύτερους αυλούς 56 χιλιοστών και τρεις επιλεγόμενους χάρτες για την απόδοση του κινητήρα. Σε κάθε κεφαλή υπάρχουν δυο μπουζί και ο συμπλέκτης είναι μονόδρομος. Το πλαίσιο είναι το χαρακτηριστικό πλέον για τις KTM ατσάλινο χωροδικτύωμα με το βάρος του να φθάνει μόνο στα 9,2 κιλά και μονόμπρατσο ψαλίδι. Οι αναρτήσεις της WP, με το ανεστραμμένο πιρούνι να έχει καλάμια 48 χιλιοστών και το πίσω αμορτισέρ, δίχως μοχλικό, δίνει διαδρομή 156 χιλιοστών στον τροχό. Εμπρός και πίσω οι ρυθμίσεις είναι πλήρεις, αλλά χειροκίνητες. Κορυφαίες δαγκάνες της Brembo -monobloc M50- με τέσσερα έμβολα κάθε μια, ακτινική στήριξη και ακτινική αντλία προσφέρουν τις υπηρεσίες τους και συμπληρώνονται από ένα δισκόφρενο 240 χιλιοστών πίσω. Στα φρένα όμως υπάρχει και η καλύτερη μονάδα της Bosch, η 9ΜP με αποτέλεσμα το "κτήνος" να έχει ABS με επιλογές, ανάμεσά του και η "supermoto" που αφήνει τον πίσω τροχό να σέρνεται, και δυνατότητα απενεργοποίησης. Έχει και traction control, επίσης με δυνατότητα απενεργοποίησης για να βάζει τα άλογά του κάτω. Για το "Kτήνος" έχουν σχεδιαστεί και μια σειρά προαιρετικού εξοπλισμού για να μπορεί κάποιος να ταξιδεύει μαζί της κουβαλώντας αποσκευές ή να γυρνάει σε πίστες και track days. Όλα αυτά μαζί, χωρίς όμως βενζίνη, ζυγίζουν 189 κιλά. Πολλά τα άλογα, λίγα τα κιλά και ο Θάνος Φελούκας που μόλις γύρισε από την παρουσίαση και την οδήγηση του "Kτήνους" μιλάει ακόμα ακατανόητα. Πρέπει να συνέλθει για να γράψει τις εμπειρίες του. Να τις μάθουμε διαβάζοντας το επόμενο τεύχος μας.

Honda ACTIVA e: και QC1 - Δυο νέα ηλεκτρικά Scooter αποκλειστικά για την Ινδία [VIDEO]

Αποτελούν το 12ο και 13ο δίκυκλο από τα 30 ηλεκτρικά που έχει βάλει στόχο να κυκλοφορήσει η ιαπωνική εταιρεία ως το 2030
Honda Activa E: και QC1
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

27/11/2024

Η Honda ανακοίνωσε δύο νέα ηλεκτρικά scooter στην Ινδία. Το ACTIVA e:, το οποίο χρησιμοποιεί δύο αφαιρούμενες μπαταρίες Honda Mobile Power Pack e και το χαμηλότερου budget QC1, το οποίο διαθέτει μια μη αφαιρούμενη μπαταρία.

Το ACTIVA e: είναι ένα ηλεκτρικό μοντέλο με κυβισμό κινητήρα ισοδύναμο με κινητήρα εσωτερικής καύσης των 110κ.εκ, εξοπλισμένο με δύο αφαιρούμενες μπαταρίες λιθίου Honda Mobile Power Pack e: των 3 kWh, ως πηγή ενέργειας.  Η έμπνευση για τον σχεδιασμό του πηγάζει από το best-seller στην Ινδία βενζινοκίνητο Scooter ACTIVA 125. Τροφοδοτείται από έναν ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 4,2 kW (5,6 Hp) με μέγιστη ισχύ 6,0 kW (8 Hp), θεωρητική αυτονομία χιλιομέτρων κοντά στα 102 χιλιόμετρα (σε ιδανικές συνθήκες) και ανακοινώσιμη τελική ταχύτητα 80χλμ/ώρα. Οι υποψήφιοι ιδιοκτήτες θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν το Riding mode που τους ταιριάζει ανάμεσα από τα τρία που διαθέτει -Eco, Standard και Sport, ενώ έχει και όπισθεν.

Activa TFT οθόνη

Στα όργανα το ACTIVA e: είναι εξοπλισμένο με έγχρωμη οθόνη TFT 7 ιντσών με μεγάλο όγκο πληροφορίας, όπως το ποσοστό της μπαταρίας, ρολόι, ολικό-μερικό χιλιομετρητή, ταχύμετρο, και την υπηρεσία Honda RoadSync Duo, για διαχείριση κλήσεων, μηνυμάτων και πλοήγησης και άλλα συνδέοντας το σκούτερ με το Smartphone, μέσω Bluetooth. Εκτός από τα LED φωτιστικά σώματα που διαθέτει, έχει και φώτα ημέρας DRL, θύρα USB, Keyless σύστημα, και ικανούς αποθηκευτικούς χώρους. Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται πλαϊνό και ένα κεντρικό σταντ, αλλά και χειρολαβές συνεπιβάτη.

Στις αναρτήσεις βρίσκουμε συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι μπροστά και πίσω δύο αμορτισέρ ρυθμιζόμενα ως προς την προφόρτιση ελατηρίου, ενώ στον τομέα των φρένων έχει έναν δίσκο μπροστά με δαγκάνα ενός εμβόλου και πίσω ταμπούρο, με το ACTIVA e: να έχει και σύστημα CBS. Οι τροχοί των 12 ιντσών είναι από χυτό αλουμίνιο.  

To ACTIVA e: έχει προγραμματιστεί να κυκλοφορήσει σε τρεις μεγάλες πόλεις της Ινδίας -Bangalore, Delhi National Capital Region και Mumbai- την άνοιξη του 2025. Σε αυτές τις τρεις πόλεις, η Honda θα προσφέρει την υπηρεσία κοινής χρήσης μπαταριών Honda e:Swap, που παρέχεται από τη Honda Power Pack Energy India Private Limited (HEID), η οποία είναι μια θυγατρική εταιρεία στην Ινδία, που χρησιμοποιεί το Honda Mobile Power Pack e:, απαλλάσσοντας τους πελάτες από την ανησυχία της εξάντλησης της μπαταρίας και της αναμονής για φόρτιση.

QC1

Το QC1, είναι ένα σκούτερ με πιο βασικά περιφερειακά από το ACTIVA e:, που θα κυκλοφορήσει μόνο στην ινδική αγορά την άνοιξη του 2025. Τροφοδοτείται από μια μη αφαιρούμενη μπαταρία λιθίου 1,5 kWh, που φορτίζεται από το 0 στο 100% σε 6,5 ώρες και από το 0-80% σε 4,3 ώρες. Ο ηλεκτροκινητήρας του έχει μέγιστη ισχύ 1,8 kW (2,4 Hp), με αυτονομία 80 χιλιομέτρων και ανακοινώσιμη τελική ταχύτητα τα 50χλμ/ώρα. Οι υποψήφιοι ιδιοκτήτες θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν το Riding mode που τους ταιριάζει ανάμεσα από τα δύο που διαθέτει -Eco και Normal.

Το οικονομικό ινδικό e-scooter της Honda είναι εξοπλισμένο με μια LCD οθόνη των 5 ιντσών απεικονίζοντας όλες τις απαραίτητες ενδείξεις όπως χαμηλή στάθμη μπαταρίας, ρολόι, ολικό-μερικό χιλιομετρητή, ταχύμετρο και άλλα. Εκτός από τα LED φωτιστικά σώματα που διαθέτει, έχει και φώτα ημέρας DRL Μονό και διπλό σταντ αλλά και χειρολαβές συνεπιβάτη ανήκουν στον στάνταρ εξοπλισμό. Επίσης, στο μπροστινό εσωτερικό μέρος της ποδιάς διαθέτει USB θύρα Type C και θήκη για τοποθέτηση μικροαντικειμένων, ενώ κάτω από τη σέλα έχει διαθέσιμο χώρο 26 λίτρων.

To QC1 είναι εξοπλισμένο μπροστά με συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι και πίσω δύο αμορτισέρ ρυθμιζόμενα ως προς την προφόρτιση, ενώ στον τομέα των φρένων έχει ταμπούρα τόσο πίσω όσο και εμπρός (!), και φέρει σύστημα CBS. Οι τροχοί των 12 και 10 ιντσών  είναι από χυτό αλουμίνιο.

Η μπαταρία των ACTIVA e: και QC1 έχει εγγύηση 3 ετών ή 50.000 χλμ. ενώ η εγγύηση για όλα τα υπόλοιπα μέρη του scooter είναι επίσης 3 έτη.

Ετικέτες