Moto Guzzi Open House 2023 – Έσπασε κάθε προηγούμενο ρεκόρ συμμετοχής

35.000 Guzzisti από όλο τον κόσμο και με φιλανθρωπική χροιά
1
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

14/9/2023

Η τετραήμερη γιορτή των απανταχού “Guzzisti”, που διεξήχθη από τις 7-10 Σεπτεμβρίου, στην βάση της Moto Guzzi, στο Mandello del Lario, στις όχθες της λίμνης Como, έσπασε κάθε προηγούμενο ρεκόρ συμμετοχής, με 35.000 επισκέπτες, συγκεντρώνοντας ανθρώπους από όλο τον κόσμο, από τις Η.Π.Α. μέχρι και την Αυστραλία, με το μεγαλύτερο ποσοστό επισκεψιμότητας να εντοπίζεται – όπως είναι λογικό – το Σαββατοκύριακο.

Από την Πέμπτη 7/9, οι παρευρισκόμενοι είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν το πλήρως ανακαινισμένο μουσείο, όπου έχουν προστεθεί νέα αναμνηστικά και ανακατασκευασμένες μοτοσυκλέτες, σε σχέση με πέρυσι, μεγαλώνοντας την συλλογή. Παράλληλα, όσοι επιθυμούσαν είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν τα νέα μοντέλα της Moto Guzzi, μέσω των test ride που είχε διοργανώσει η ιταλική εταιρεία.

2

Οι λάτρεις του Αετού, μπόρεσαν να δουν από κοντά ένα μέρος από την μεγάλη ιστορία της Moto Guzzi, με μία ξενάγηση μέσα στο εργοστάσιο. Εκεί, πέρασαν από τις γραμμές παραγωγής, φτάνοντας στο πιο ιστορικό κομμάτι του εργοστασίου, την αεροσήραγγα, την πρώτη που χρησιμοποιήθηκε ποτέ για την κατασκευή μοτοσυκλετών, πίσω στην δεκαετία του ’50. Η χρήση αυτής της τεχνολογίας βοήθησε τόσο στην δημιουργία του θρυλικού οχτακύλινδρου των 500 κυβικών, αλλά και στην κατάκτηση 14 τίτλων (8 Αναβατών και 6 Κατασκευαστή) στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα GP.

Χάρη στην συνεργασία με τον ραδιοφωνικό σταθμό Virgin, στην σκηνή του Moto Guzzi Village, βρέθηκαν καλεσμένοι που εξιστόρησαν τις αγωνιστικές και ταξιδιωτικές τους περιπέτειες, με παρουσιαστή τον DJ Ringo.

3

Συνολικά 1.000 test ride ξεκίνησαν από το “χωριό”, με τον στόλο των διαθέσιμων μοτοσυκλετών να περιλαμβάνει τα V7, V9, το V85TT και φυσικά το V100 Mandello, το οποίο παρουσιάστηκε το 2023 και αποτελεί την πιο σύγχρονη μοτοσυκλέτα της Moto Guzzi στα 100 χρόνια ιστορίας της. Η έκπληξη της εκδήλωσης ήταν η παρουσίαση της νέας έκδοσης V7 Stone Corsa με bikini φαίρινγκ.

5

Εξέχουσα θέση στην εκδήλωση, είχε το V7, με την αγωνιστική του έκδοση για την συμμετοχή στο Moto Guzzi Fast Endurance, ενός θεσμού που για τέταρτη χρονιά δίνει σε όλους την ευκαιρία να μπουν στην πίστα και να γευτούν τον ανταγωνισμό, συνδυάζοντας το με την διασκέδαση. Μαζί με αυτό, βρέθηκαν και τα δημιουργήματα δύο από των πιο αναγνωρισμένων και διάσημων βελτιωτών της Moto Guzzi, του Filippo Barbacane και της Guareschi Moto.

7

Παρουσία δήλωσε και η Moto Guzzi Experience, το τμήμα του Ιταλού κατασκευαστή που διοργανώνει εκδρομές με μοτοσυκλέτες με το έμβλημα του Αετού σε διάφορες τοποθεσίες ανά τον κόσμο.

Το Σάββατο 9 Σεπτεμβρίου παρουσιάστηκε το V7 Stone 75οOro Olimpico, μία ειδική έκδοση για τον εορτασμό της επιτυχίας των Canottieri Moto Guzzi di Mandello ( η κωπηλατική ομάδα της Moto Guzzi) στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Λονδίνου, το 1948. Η μοτοσυκλέτα αυτή θα δημοπρατηθεί με τα έσοδα να πηγαίνουν στους Canottieri Moto Guzzi, για την συνέχιση της ανάπτυξης αθλητικών δραστηριοτήτων κωπηλασίας για νέους και ενήλικες με αναπηρία.

910

 

Maxton Engineering - Απεβίωσε ο ιδρυτής της, Ron Williams, τη βοήθεια του οποίου είχε ζητήσει και το HRC για την NR500 με τα οβάλ πιστόνια

Εμβληματικός μηχανικός, με απαράμμιλες γνώσεις, στο όνομα του οποίου οι αγωνιζόμενοι του IOMTT πίνουν νερό
Ron Williams - Maxton Engineering
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

26/11/2024

Ο Ron Williams ήταν ένας πραγματικά ξεχωριστός μηχανικός, με μεγάλη αναγνώριση κυρίως από τους Βρετανούς αγωνιζόμενους που τον προτιμούσαν για τις αναρτήσεις τους, είτε συμμετείχαν στο BSB, είτε σε αγώνες Road-Racing όπως το Isle of Man TT. Όμως παρόλο που ήταν ένας άνθρωπος χαμηλών τόνων, η φήμη του είχε ξεπεράσει τα στενά όρια της χώρας του, με τη Honda να τον προσκαλεί το 1981 στην Ιαπωνία, για να βοηθήσει στην κατασκευή του πλαισίου της πρωτοποριακής NR500 με τα οβάλ πιστόνια. 

Τον Ron τον είχα γνωρίσει τηλεφωνικά, πριν από 30 χρόνια, όταν είχα στην κατοχή μου ένα Suzuki RG 500 Gamma και είχα αγοράσει ανεστραμμένο πιρούνι από GSX-R1100 του 91 για να αντικαταστήσω το συμβατικό πιρουνάκι των 38 mm που φόραγε από το εργοστάσιο. Καθώς σπούδαζα στην Αγγλία, χώρα με πλούσια μηχανολογική παράδοση, οι ερωτήσεις μου για το πού θα μπορούσα να κάνω revalving στο πιρούνι του GSX-R για το βάρος του RG είχαν πάντα την ίδια απάντηση: στη Maxton Engineering.

Πήρα τηλέφωνο την εταιρεία όπου μου απάντησε ο ίδιος ο Ron. Του εξήγησα τι ήθελα να κάνω, και εκείνος μου ζήτησε να του πως το βάρος μου με κράνος και εξοπλισμό μοτοσυκλέτας και να του πω αν θα οδηγούσα στον δρόμο ή σε πίστα. Εκείνος θα αναλάμβανε τα υπόλοιπα -και σε πολύ λογικό αντίτιμο. Του έστειλα μέσω ταχυδρομείου το πιρούνι στο Cheshire, όπου βρίσκεται η εταιρεία, προσεκτικά τυλιγμένο σε διάφορα παλιά ρούχα, με ένα σημείωμα με τις απαντήσεις στα ερωτήματά του.

Λίγες εβδομάδες μετά, είχα στα χέρια μου το πιρούνι και με το πέρας των σπουδών μου, επέστρεψα στην Κρήτη όπου και το τοποθέτησα στο RG, με παράλληλη επέμβαση στο πίσω αμορτισέρ για να ψηλώσει σε σχέση με πριν, και να μη βρίσκουν οι πάνω εξατμίσεις στο φαρδύ ελαστικό που φόραγε η ζάντα του GSX-R1100 που συνόδευε τη μετατροπή. Όμως ενώ είχα ακούσει τα καλύτερα για τον Ron, οι πρώτες βόλτες με το μεταλλαγμένο RG ήταν σκέτη τραγωδία, αφού ακόμα και στις χαμηλές ταχύτητες, τα tank-slapping διαδεχόταν το ένα το άλλο!

RG500 Maxton revalved

Ένα, δύο, τρία, τέσσερα, πέντε… έχανα τον λογαριασμό με το πόσες ταλαντώσεις στα στόπερ του τιμονιού μου επεφύλασσε το κάθε συμβάν. Απελπισμένος τηλεφώνησα εσπευσμένα στη Βρετανία, όπου ο Ron χωρίς να ανεβάσει πίεση μου είπε λακωνικά: “δεν έχω κάνει ποτέ λάθος στις αναρτήσεις μου”. Έτσι έλεγε εκείνος, όμως η κατάσταση συνέχισε να είναι δραματική, κι όποτε έβλεπα σαμάρι ή λακκούβα με έκοβε κρύος ιδρώτας.

Μέχρι εκείνη την επική βόλτα στον ΒΟΑΚ, με μια παρέα εννέα Suzuki, από RGV250, GSX-R750 μέχρι GSX-R1100 με κινητήρα Big Pops Yoshimura... εκεί έδωσα το RG στον μηχανικό μου, ονομαστό κάγκουρα και μηχανικό αγώνων τότε του Σήφη του Σταυρουλάκη που συμμετείχε στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας. Εκείνος στο τιμόνι του RG, μαζί με το GSX-R1100 Big Pops εξαφανίστηκαν μπροστά, και τους βρήκαμε μόνο στο τέλος της βόλτας. Την σκηνή δεν θα την ξεχάσω ποτέ. Το RG και το GSX-R σταματημένα στην άκρη της Εθνικής, και τους δυο αναβάτες να καπνίζουν δίπλα τους. Πιο πολύ όμως κάπνιζαν οι εξατμίσεις του σβηστού RG, που είχαν ανεβάσει θερμοκρασία και έκαιγαν τα υπολείμματα διχρονόλαδου που είχαν μέσα τους!

RG500

“Οι εντυπώσεις σου”… ρώτησα, κι εκείνος με χέρι που έτρεμε ελαφρά μου απάντησε “δεν ξέρεις τι έχεις!” Τι έχανα; Τι δεν καταλάβαινα; “Το πιρούνι δουλεύει εκπληκτικά, αλλά θέλει χιλιόμετρα. Από τα 160 και πάνω δουλεύει όπως κανένα άλλο. Απλώς εμπιστέψου το, ξεπέρασε τα 160 και κράτα το γκάζι ανοιχτό.” Τον εμπιστεύτηκα και ως ανταμοιβή μου, ανακάλυψα κράτημα που δεν μπορούσα ούτε να ονειρευτώ με το προηγούμενο πιρούνι, κράτημα που έφερνε τη μοτοσυκλέτα πολλές δεκαετίες μπροστά, με άμεση σύγκριση με πολύ πιο σύγχρονα σπορ μοντέλα. Σε ευχαριστώ Ron!

Ron Williams

Τα χρόνια πέρασαν, ο Ron μεγάλωσε κι αυτός, και το 2020 υπέστη εγκεφαλικό, με τις επιπτώσεις του οποίου πάλευε τα τελευταία 4 χρόνια. Στις 25/11 μέσω της σελίδας της Maxton Engineering ήρθε η ανακοίνωση της οικογένειάς του που ανέφερε τα εξής: “ Με βαριά καρδιά ανακοινώνουμε τον θάνατο του ιδρυτή και πατέρα της οικογένειας, Ron Williams, ο οποίος πέθανε το βράδυ του Σαββάτου. Ήταν πρωτοπόρος της βιομηχανίας και όλοι μας στη Maxton είμαστε ευγνώμονες που μας έδωσε την ευκαιρία να μάθουμε από εκείνον.”

Ο Ron Williams ίδρυσε τη Maxton το 1971, πουλώντας το αυτοκίνητό του για να χρηματοδοτήσει την επιχείρηση. Το όνομα Maxton ήταν σύνθετη λέξη από το Max (Μέγιστο) και το Ton που στα αγγλικά σημαίνει και τα 100 μίλια την ώρα -160 χλμ/ώρα.

Maxton Engineering

Στην μακρόχρονη καριέρα του, ο Ron Williams ασχολήθηκε πέρα από τις αναρτήσεις για τις οποίες έγινε ιδιαίτερα γνωστός και με τα πλαίσια -δυο τομείς που συνδέονται άρρηκτα, και η βαθιά γνώση του Ron στη γεωμετρία των πλαισίων τον βοηθούσε σε τεράστιο βαθμό στη βελτίωση των εργοστασιακών αναρτήσεων.

Ron Williams

Είχε ξεκινήσει κατασκευάζοντας πλαίσιο για Matchless πριν ασχοληθεί με πλαίσια για τα δίχρονα TZ, και με το τρικύλινδρο  αγωνιστικό Kawasaki KR750 του Mick Grant το οποίο μετασκεύασε βοηθώντας τον Grant να πάρι τον τίτλο στο IOMTT στην κατηγορία Senior το 1975.

Honda NR500

Το 1981, η Honda προσκάλεσε τον Ron στην Ιαπωνία, για να επιθεωρήσει την NR500 με τα οβάλ πιστόνια, και για να βοηθήσει στη δημιουργία ενός πιο συμβατικού πλαισίου, δουλεύοντας μαζί με τους μηχανικούς της ιαπωνικής εταιρείας και με τον Takeo Fukai που αργότερα έγινε ο CEO της Honda.

Παράλληλα, ο Ron κατασκεύαζε τους δικούς του τροχούς μοτοσυλκλετών από μαγνήσιο, ενώ πλέον η Maxton Engineering είναι γνωστή αποκλειστικά για τις κορυφαίες aftermarket αναρτήσεις της, με τον γιο του Ro, Richard, να έχει αναλάβει τα ηνία της επιχείρησης.

Ετικέτες