Honda: Σε ιστορικό ρεκόρ παραγωγής στοχεύουν οι Ιάπωνες το 2025! 500 εκατ. μοτοσυκλέτες συνολικά!

Και προβλέψεις για πωλήσεις άνω των 20 εκατ. μονάδες τη χρονιά που κλείνει!
honda ορόσημο παραγωγής 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

28/1/2025

Μακράν ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μοτοσυκλετών στον κόσμο, η Honda δεν έχει παρά να κυνηγήσει την ουρά της στην παραγωγή μοτοσυκλετών και το 2025, στην πορεία για ένα ιστορικό ορόσημο.

Έπειτα και από τα προβλήματα που προκάλεσε στην εφοδιαστική αλυσίδα και τις αγορές η πανδημία του κορονοϊού, η Honda έχει φουλάρει ξανά τις μηχανές της, χωρίς παράλληλα η παγκόσμια κυριαρχία της να έχει απειληθεί από κάποιον άλλο κατασκευαστή. 

Σύμφωνα και με τα όσα είπε ο επικεφαλής μοτοσυκλετών της ιαπωνικής εταιρείας, Minoru Kato, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε για τα σχέδια των Ιαπώνων για το μέλλον, η Honda έχει αυτή τη στιγμή τη δυνατότητα να παράγει σταθερά πάνω από 20 εκατομμύρια δίκυκλα ετησίως στις 37 παραγωγικές εγκαταστάσεις που διαθέτει σε όλον τον κόσμο, σε 23 χώρες, τις οποίες και παραδίδει στους πελάτες της μέσω των 30.000 επίσημων εμπόρων που έχει παγκοσμίως.

Φέτος οι Ιάπωνες κυνηγούν ένα παραγωγικό ορόσημο που μοιάζει απίστευτο για οποιονδήποτε άλλο κατασκευαστή δίκυκλου αλλά για τους ίδιους δεν απέχει και πολύ από το να γίνει πραγματικότητα. Για το οικονομικό έτος 2025 που κλείνει για τη Honda στο τέλος του ερχόμενου Μαρτίου, ο Kato είπε ότι βρίσκονται σε τροχιά για να ξεπεράσουν τα 20 εκατ. σε πωλήσεις σε όλον τον κόσμο, κάτι που έχει να γίνει από τη χρονιά ρεκόρ του 2018 με την παραγωγή των 20,82 εκατ. μονάδων.

Φέτος η Honda, σύμφωνα και με τα δικά της δεδομένα, ετοιμάζεται να κλείσει τη χρονιά με 20,2 εκατ. πωλήσεις -όχι παραγωγή- και να φτάσει παράλληλα και στο ορόσημο των 500.000.000 δίκυκλων από την ίδρυσή της το 1948! Ναι, η Honda θα φτάσει το μισό δισεκατομμύριο δίκυκλα μέσα σε 77 χρόνια λειτουργίας, που σημαίνει ότι θα μπορούσε να πουλάει κατά μέσο όρο σχεδόν 6,5 εκατ. δίκυκλα κάθε χρόνο από τότε που ιδρύθηκε, μισό εκατ. περισσότερα από όσα πούλησε πέρσι ο δεύτερος μεγαλύτερος κατασκευαστής δίκυκλων στον κόσμο, η Hero...

Αν υπολογίσει κανείς την αγορά της Κίνας και της Ινδίας με σχεδόν 20 εκατ. πωλήσεις δικύκλων, όπως και την Λ.Αμερική με τα εργοστάσια της Βραζιλίας και το γεγονός πως η Honda έχει σε αυτές τις χώρες την ισχυρότερη παρουσία, δεν είναι δύσκολο να φτάσει πρώτη σε αυτό το νούμερο και ταυτόχρονα είναι εξαιρετικά δύσκολο να φτάσει άλλος κατασκευαστής αυτό το τεράστιο νούμερο του μισού δισεκατομμυρίου!

Το 1997 ήταν που η Honda έφτασε και ξεπέρασε το πρώτο παραγωγικό ορόσημο των 100.000.000 μοτοσυκλετών από την έναρξη παραγωγής της Dream D-Type το 1949, ένα νούμερο που ήρθε έπειτα από 48 χρόνια. Για τα 200.000.000 σε συνολική παραγωγή δεν χρειάστηκε να περιμένουμε τόσο πολύ αφού οι Ιάπωνες το πέτυχαν 11 χρόνια μετά, το 2008, έχοντας παράλληλα ξεπεράσει τις 10.000.000 μοτοσυκλέτες σε ετήσια παραγωγή από το 2004.

Ακόμη πιο γρήγορα ήρθε το ορόσημο των 300 εκατομμυρίων μονάδων με τη Honda να το πετυχαίνει μόλις έξι χρόνια αργότερα, το 2014, ενώ στο κλείσιμο της επόμενης πενταετίας το 2019, η συνολική παραγωγή από την ίδρυση της Honda έφτασε τις 400.000.000 μοτοσυκλέτες.

Οι Ιάπωνες φυσικά δεν θα σταματήσουν εκεί και ετοιμάζουν και τα πλάνα τους για την επόμενη πενταετία. Προβλέπουν σημαντική αύξηση στις παγκόσμιες πωλήσεις δίκυκλων τα επόμενα πέντε χρόνια, από τα 50 στα 60 εκατ. μονάδες ετησίως, με τους ίδιους να κυνηγούν ως μερίδιο στην παγκόσμια αγορά το 50%!

WSBK Portimao Test, 1η μέρα - Κορυφαίος ο τραυματισμένος Razgatlioglu

Δεν έδειχνε να απειλείται από του υπόλοιπους - Τέσσερεις αναβάτες στο ίδιο δέκατο
Πορτιμάο δοκιμαστικά ημέρα πρώτη 2025 superbike
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

29/1/2025

Μπορεί να έχασε τις δοκιμές στη Jerez και να είναι ακόμη τραυματισμένος, ωστόσο ο Toprak Razgatlioglu επέστρεψε δριμύτερος στην Πορτογαλία κυριαρχώντας στους χρόνους.

Ο σπασμένος δείκτης του αναβάτη της ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team δεν στάθηκε ικανός να αποτρέψει τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή από τη συμμετοχή του στα δοκιμαστικά στην πορτογαλική πίστα με τον παγκόσμιο πρωταθλητή να προσαρμόζει το στιλ του στο φρενάρισμα και να χρησιμοποιεί περισσότερο το μεσαίο δάκτυλο για να δώσει περισσότερο χρόνο στο τραυματισμένο.

Ο Toprak είχε στη διάθεσή του και δύο ειδικά διασκευασμένα ζευγάρια γάντια, το ένα εκ των οποίων έδινε περισσότερο χώρο στον δείκτη με το σπασμένο κόκκαλο, ενώ το δεύτερο κρατούσε τον δείκτη και τον μεσαίο ενωμένους.

Test Potimao Superbike πρώτη ημέρα 2025

Ο Τούρκος χρειάστηκε μόλις δύο γύρους για να κάνει τον καλύτερο χρόνο της ημέρας με 1’40.650, ενώ συνολικά έκανε 60 γύρους πάνω στην εργοστασιακή M 1000 RR, με τον χρόνο του να απέχει ένα περίπου δευτερόλεπτο από τον χρόνο για τη superpole στην συγκεκριμένη πίστα την προηγούμενη σεζόν.

Test Potimao Superbike πρώτη ημέρα 2025

Πίσω του βρέθηκε ο Axel Bassani, αναβάτης τη bimota by Kawasaki Racing Team, με διαφορά 0,029 δλ. κάνοντας 62 γύρους, ενώ λίγο πιο πίσω με 1’40.748 ήταν ο Nicolo Bulega (Aruba.it Racing – Ducati). Στην τέταρτη θέση βρέθηκε το πρώτο Yamaha, εκείν του Remy Gardner (GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team) με τον 1’40.749 με τον Αυστραλό να κάνει 49 γύρους και να κρατιέται μπροστά από τον πέμπτο Jonathan Rea (Pata Maxus Yamaha) που δεν κατάφερε κάτι καλύτερο από το 1’41.100, αν και βγήκε στην πίστα αργότερα από τους άλλους και έκανε "μόλις" 32 γύρους. 

Φυσικά είναι πολύ νωρίς ακόμη αλλά οι μοτοσυκλέτα της εταιρείας των τριών διαπασών έδειξε πιο ανταγωνιστική ίσως από ό,τι θα περιμέναμε, ενώ η πρώτη μοτοσυκλέτα της Honda εμφανίστηκε στην 7η θέση με αναβάτη τον Ισπανό Xavi Vierge.

Test Potimao Superbike πρώτη ημέρα 2025