Το νέο Yamaha R1 είναι σίγουρα μέσα στην λίστα όσων σκοπεύουν να αγοράσουν μια superbike το 2015. Η μοτοσυκλέτα όπως ήδη γνωρίζουμε θα βγαίνει σε δύο εκδόσεις, την ''απλή'' και την ''ειδική'' και περιορισμένης παραγωγής Μ, με τις ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις της Ohlins και carbon φαίρινγκ. Η τιμή αυτής της ειδικής έκδοσης θα είναι 24.900 ευρώ στην Ελλάδα, κάτι που μας εξέπληξε ευχάριστα, διότι στην Μ. Βρετανία που έχει πολύ λιγότερους φόρους να επιβαρύνουν τις μοτοσυκλέτες, θα πωλείται στις 18.986 λίρες, δηλαδή 24.686 ευρώ σύμφωνα με την σημερινή ισοτιμία λίρας/ευρώ. Ελπίζουμε το ίδιο να συμβεί και με την απλή έκδοση, όπου στην Μ. Βρετανία η τιμή της θα είναι 18,986 ευρώ (14.999 λίρες). Αν θέλετε να αποκτήσετε αυτή την ειδική έκδοση Μ, θα πρέπει να ακολουθήσετε μια συγκεκριμένη διαδικασία παραγγελίας. Από την 1 Δεκεμβρίου στο επίσημο site της ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗΣ Α.Ε.Ε. υπάρχει μια ειδική σελίδα με διεύθυνση https://r1m.yamaha-motor.eu/EL-GR/registration. Εκεί θα συμπληρώσετε τα στοιχεία σας και η Yamaha θα σας στείλει μέσω e-mail μια πρόσκληση/επιβεβαίωση κράτησης, όπου θα σας καλεί εντός 14 ήμερών να επισπευτείτε έναν αντιπρόσωπο στην περιοχή σας. Στο ραντεβού αυτό με το τοπικό σας κατάστημα, ουσιαστικά θα ολοκληρωθεί επίσημα η κράτηση, θα δοθεί η παραγγελία σας στο εργοστάσιο και θα ενημερωθείτε για το πότε θα παραλάβετε την μοτοσυκλέτα σας. Οι παραδόσεις των R1-M στους ιδιοκτήτες τους θα γίνει μεταξύ Ιαουαρίου και Ιουνίου του 2015. Σε περίπτωση που οι παραγγελίες ξεπεράσουν την προγραμματισμένη παραγωγή, το εργοστάσιο της Yamaha θα κάνει επιλογή για το ποιοι θα πάρουν και ποιοι όχι την R1-M. Με άλλα λόγια, οι τελευταίοι που θα παραγγείλουν κινδυνεύουν να βρεθούν χωρίς μοτοσυκλέτα, καθώς η Yamaha θέλει να κρατήσει τον χαρακτήρα της περιορισμένης παραγωγής σε αυτή την έκδοση. Ως δώρο, η Yamaha δίνει σε κάθε ιδιοκτήτη R1-M μια πρόσκληση για συμμετοχή στο YRE (Yamaha Racing Experience) όπου θα γίνει τον Ιούλιο σε τέσσερις ευρωπαϊκές πίστες και περιλαμβάνει μαθήματα οδήγησης στην πίστα, τεχνική υποστήριξη και events.
BMW R12S - Teaser φωτογραφία φέρνει στο μυαλό την εμβληματική R90S
Η BMW R90S ήταν μια από τις ομορφότερες μοτοσυκλέτες της εταιρείας, με δυνατά σημεία της το bikini-φαίρινγκ και τη σπορ ουρά, ενώ έμεινε στην ιστορία στον χρωματισμό με την υπέροχη ντεγκραντέ πορτοκαλί βαφή Daytona Orange. Τώρα οι Βαυαροί μας δίνουν μια teaser φωτογραφία για επερχόμενο μοντέλο τους που θα ακούει στο όνομα R12S, αποκαλύπτοντάς μας μόνο τμήμα του ρεζερβουάρ που έχει παρόμοια βαφή με την εμβληματική του R90S και κάνοντας λόγο για "αναβίωση ενός πραγματικού θρύλου"!
Η R90S με τον Boxer κινητήρα των 900 κ.εκ. παρήχθη μεταξύ 1973 και 1976, με επικεφαλής σχεδιασμού το θρυλικό Hans Muth, ο οποίος ήθελε να αποτινάξει τις συντηρητικές γραμμές με τις οποίες συνδεόταν το design της BMW. Και τα κατάφερε και με το παραπάνω, ενώ αργότερα θα συνέχιζε σε πολύ πιο ακραίο στιλ δημιουργώντας το αξέχαστο Suzuki Katana.
Το boxer-αριστούργημα του Muth απέδιδε 67 hp, είχε τελική ταχύτητα 200 χλμ/ώρα και έμεινε στην ιστορία ως μια από τις ομορφότερες μοτοσυκλέτες ανεξαρτήτως εποχής και εταιρείας.
Στη σύγχρονη εποχή η BMW συνεχίζει να συντηρεί τις παραδοσιακές αξίες της με τη σειρά R nineT, με τελευταίο τέκνο της οικογένειας το R12 nineT. Με τον boxer κινητήρα των 1.170 κ.εκ. να αποδίδει 109 hp, και με τελική ταχύτητα 215 χλμ/ώρα, οι επιδόσεις βρίσκονται φυσικά σε άλλο επίπεδο σε σχέση με την κλασική R90S, ενώ η BMW παρέχει εδώ και καιρό και bikini-φαίρινγκ για τους ενδιαφερόμενους, αλλά και κάλυμμα της σέλας συνεπιβάτη για ακόμα πιο σπορ εμφάνιση.
Τώρα αναμένουμε να δούμε ποια θα είναι η έκταση των αλλαγών στην R12S, αν η BMW περιοριστεί σε μια βαφή, σε bikini φαίρινγκ και κάλυμμα σέλας, ή αν θα προχωρήσει σε πιο δραστικές επεμβάσεις που θα μπορούσαν να κάνουν τη μοτοσυκλέτα πραγματικά μοναδική.
Οι αποκαλύψεις σύντομα, την Πέμπτη 28 Νοεμβρίου 2025, στις 6 το απόγευμα ώρα Ελλάδος.