6o Mountain Enduro Camp

Μαμαλή Βερδικούσιας, 7-8-9 Ιουλίου!
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

15/6/2017

"1424… Μαγικός αριθμός. Τόσα είναι τα μέτρα που χρειάζεται η γη για να ξεπροβάλει μέσα από το πυκνό δάσος οξιάς της Μαμαλής και να αρχίσει να αγκαλιάζει τον ουρανό, τόσες είναι οι δυσκολίες που παρουσιάστηκαν όλο αυτό τον καιρό σε μια μικρή Παρέα, τόσα όμως είναι και τα χαμόγελα που έχει χαρίσει η Μαμαλή στην Παρέα αυτή αλλά και στους επισκέπτες της! Πάμε, όμως λίγα χρόνια πίσω…

Ένα Σαββατοκύριακο, νομίζω το πρώτο του Ιουλίου, ένας γεροπλάτανος χάριζε απλόχερα τη δροσιά του, καθώς η λάβα του Θεσσαλικού κάμπου, άρχισε να εξαπλώνεται προς τα ορεινά. Καλοί οι μεζέδες, άλλα εκείνες τις ζεστές μέρες, η δροσιά αυτή ήταν το καλύτερο συνοδευτικό για τον γλυκάνισο του τσίπουρου και για τον λυκίσκο της μπύρας.

Ήταν και αυτό το αναπάντεχο του καθολικού ανταμώματος της Παρέας. Κάποιοι από αυτούς, μόνιμοι κάτοικοι του χωριού, άλλοι ξενιτεμένοι στα γύρω αστικά κέντρα και άλλοι πιο μακριά, σε άλλες Ηπείρους. Θες η τύχη, θες ότι οι Θεοί του Βουνού τους προόριζαν για ένα σκοπό, αυτοί οι άνθρωποι σύντομα θα έγραφαν ιστορία.

Όλοι τους είχαν ένα κοινό, την αγάπη τους για το βουνό και το δάσος του. Βλέπεις η Μαμαλή μοίρασε απλόχερα στη Βερδικούσσια τα αγαθά της, ξύλα για υλοτομία, λιβάδια για κτηνοτροφία και εύφορη γη για τη γεωργία. Κάπως έπρεπε να της το ξεπληρώσουν. Και μιλώντας για αγάπες έρχεται και το καμένο βενζινόλαδο, να μπλεχτεί σα θυμίαμα, μέσα στις εικόνες του δάσους που περνάνε σαν φιλμ πάνω στη σέλα κρατώντας σφιχτά το τιμόνι.

Από την εφηβεία το δάσος ήταν η απόδραση, το καταφύγιο και εννοείται χαραγμένο στη παλάμη του χεριού τους. Κάθε πιθαμή, κάθε ρυάκι, κάθε παχύ πέπλο από φύλλα οξιάς είχε αποθηκευτεί στους νευρώνες του εγκεφάλου τους. Ήταν τόσο μεγάλο αλλά και ταυτόχρονα τόσο μικρό. Χρόνο να έχεις να το γυρνάς, μου λέγανε…

Ξαναγυρνώντας στη πλατεία και στο δροσερό αεράκι που χάριζαν οι αφράτες φυλλωσιές του αιωνόβιου, ανάμεσα στα λόγια για δουλειές, οικογένειες και τα άλλα συναφή, η φωνή του Γιώργου έμελλε να γίνει η απαρχή των "βασάνων" που θα ακολουθούσαν:

- "Ρε, δε τα αφήνετε αυτά, να πάμε καμιά βόλτα να καθαρίσει το μυαλό;"

Και ξαφνικά, οι αποθήκες άνοιξαν, τα αγροτικά αντί για αχυρόμπαλες κουβαλάγανε δίτροχα μηχανοκίνητα, οι μανιβέλες δοκίμαζαν τις αντοχές του ποδιού και εκείνος ο οξύς ήχος της εξάτμισης έσπαζε την ησυχία του καλοκαιρινού μεσημεριού. Πενήντα σουβλάκια, λίγα κάρβουνα, ένα καφάσι μπύρες και το κασετόφωνο που πήραν δανεικό από το καφενείο, αφήνοντας τα γερόντια να παίζουν πρέφα χωρίς την υπόκρουση των ειδήσεων από τον κρατικό σταθμό, θα ήταν η ανταμοιβή τους στο τελείωμα της βόλτας αλλά και η μαγιά για αυτό που κάποια στιγμή θα αποκαλούσαν αργότερα Mountain Enduro Camp.

- "Πόσο καιρό είχα να το κάνω!"

- "Τι ωραίο που είναι το δάσος!"

- "Με είδες πως πήγαινα, τελικά δε ξεχνιέται!"

Δέκα άνθρωποι με λιγοστά πράγματα κατάφεραν να διοργανώσουν για τους εαυτούς τους μια μικρή φιέστα. Όταν ο ιδρώτας σταμάτησε να ρέει στα πρόσωπα τους, όταν τα πυρωμένα μοτέρ καταλάγιασαν και όταν οι τελευταίες παγωμένες μπύρες άφηναν τη δροσιά τους στους διψασμένους ουρανίσκους, η μουσική από μια ξεχασμένη κασέτα των Pink Floyd τους έφερνε σε μια συναισθηματική νιρβάνα.

- "Μήπως είμαστε εγωιστές;" αναφώνησε ο Τάκης. "Τι εννοείς;" ψέλλισαν οι περισσότεροι, αρνούμενοι να διαταράξουν την απόλαυση της στιγμής.

- "Αυτό που θέλω να πω είναι πως όλα αυτά που ζούμε και με τον τρόπο που τα ζούμε είναι πολύ όμορφα για να τα κρατάμε μόνο για την πάρτη μας. Πρέπει να τα κοινωνήσουμε και σε άλλους, πρέπει αυτό το βουνό, αυτό το δάσος να γίνει βιωματική εμπειρία για τους πολλούς." Γέλια, ξεφυσήματα, λοξές ματιές ακολούθησαν από τους υπόλοιπους. Και τι άλλο να έκαναν άλλωστε αφού ο συνδετικός τους κρίκος δεν ήταν αλλός παρά το δίπτυχο μηχανή-βουνό.

"Για καθίστε ρε παιδιά", είπε ο Γιάννης, "σα να έχει δίκιο ο Τάκης, γιατί δε κάνουμε μια συνάθροιση μηχανόβιων, εδώ στο βουνό, να φανεί και η Μαμαλή, να δείξει τις ομορφιές της!"

- "Ναι ρε σιγά μη κάνουμε και φεστιβάλ… Αυτό έλειπε να βάλουμε "βάσανα" στο κεφάλι μας", αποκρίθηκε ο Δημήτρης.

Έτσι από κάτι τόσο απλό γεννήθηκε κάτι τόσο σπουδαίο. Το όνομα αυτού Mountain Enduro Camp. Τρείς λέξεις, τρεις ιδέες που περιλάμβαναν όλα που γούσταραν και αγαπούσαν. Δεν έχει τη μουσική, αλλά τη μουσική την έχουν όλοι οι άνθρωποι μέσα τους.

Κανείς τους δεν ήξερε από διοργανώσεις. Έμαθαν, και ακόμα μαθαίνουν. Μαθαίνουν από τις συμβουλές των φίλων, μαθαίνουν από τα χαμόγελα των επισκεπτών αλλά και από τα ιδρωμένα πρόσωπα των εθελοντών που τόσο απλόχερα θέλουν να προσφέρουν. Ο φίλος τους ο Γιατρός που τον είχαν μαζί τους στις πρώτες βόλτες, εξελίχτηκε σε ομάδα διάσωσης, τα λοφάκια που έχασκαν στην κορυφή σε πίστα προπόνησης, το δανεικό κασετόφωνο σε μια μεγάλη σκηνή που φιλοξενεί Μουσικούς απ’ όλη την Ελλάδα.

Σε αυτό το εγχείρημα δεν έμειναν μόνοι τους. Το χωριό, η Βερδικούσσια τους, τους αγκάλιασε. Από τα μικρά παιδιά, τα κούτσκα που λένε, τα οποία κουβαλάνε πράγματα με όση δύναμη έχουν, μέχρι τις γιαγιάδες που ολημερίς πλάθουν πίτες για να μη μείνει κανένας πεινασμένος. Κάθε χρόνο αυτό το γαϊτανάκι ανιδιοτελούς προσφοράς όλο και μεγαλώνει. Λογιών-λογιών άνθρωποι έρχονται και προστίθενται προάγοντας τον αγνό εθελοντισμό. Οι δυσκολίες πολλές, οι ατυχίες της τελευταίας στιγμής ακόμα περισσότερες, ξεπερνούνται όμως με χαμόγελο, το χαμόγελο αυτό που χαρίζει η μαγεία της φύσης. Η πίστη στις ιδέες είναι η κινητήριος δύναμη, αυτό που τους πεισμώνει κάθε φορά να πάνε ένα ακόμα βήμα παραπέρα.

Τι άλλο μένει λοιπόν, από το να γίνεις μέρος αυτής της γιορτής ή ακόμα καλύτερα μέρος αυτής της παρέας, γιατί όπως λέει και ο Διονύσης την Ιστορία την φτιάχνουν οι Παρέες…"

Ένας Εθελοντής

Δελτίο τύπου – 6ο Mountain Enduro Camp 2017

Το Mountain Enduro Camp δεν χρειάζεται πλέον ιδιαίτερες συστάσεις μιας και η φετινή διοργάνωση γίνεται φέτος για 6η συνεχόμενη χρονιά. Τριήμερο, κατασκηνωτικό φεστιβάλ που πραγματοποιείται σε ένα από τα ομορφότερα δάση της ελληνικής επικράτειας, στη Μαμαλή Βερδικούσιας, Λάρισας στις 7, 8, και 9 Ιουλίου 2017.

Το καταπράσινο δάσος οξιάς της Μαμαλής φιλοξενεί και φέτος το Mountain Enduro Camp, το οποίο προσφέρει στους επισκέπτες του ένα πλήθος από δραστηριότητες και εκδηλώσεις. Διαδρομή Enduro και Off Road με νέα μονοπάτια, πίστα Motocross δίπλα στο χώρο εκδηλώσεων, συναυλίες που θα συζητηθούν, πεζοπορικές διαδρομές, mountain bike, parkour είναι κάποιες από τις δραστηριότητες που ετοιμάζει η Λέσχη Mountain Enduro Camp. Η οδήγηση της μηχανής συνδέεται αρμονικά με τη φύση, τη μουσική και τον αθλητισμό. Και αυτό γιατί το Mountain Enduro Camp είναι προσιτό σε όλους, μηχανόβιους και μη. Το υψόμετρο στην κορυφή Μαμαλή είναι 1.424 μέτρα αλλά η ατμόσφαιρα είναι ζεστή, φιλική και πολύ ζωντανή!

Ελάτε με τη σκηνή σας στο μαγευτικό φυσικό περιβάλλον της Μαμαλής, για ένα διαφορετικό τριήμερο που θα σας εντυπωσιάσει. Περιμένουμε και φέτος να σας υποδεχθούμε για να περάσουμε αξέχαστες στιγμές!

Το Mountain Enduro Camp πραγματοποιείται με υποστηρικτές την Κοινότητα Βερδικούσιας και το Δήμο Ελασσόνας, υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Θεσσαλίας.

Λέσχη Mountain Enduro Camp

Για περισσότερες πληροφορίες:

URL: mountainendurocamp.net

Facebook Page: Mountain Enduro Camp

Google+: Mountain Enduro Camp

YouTube channel: Mountain Enduro Camp

Δελτίο τύπου – Η εντουρόβολτα στο 6ο Mountain Enduro Camp 2017

Η φετινή εντουρόβολτα του Mountain Enduro Camp επιφυλάσσει στους συμμετέχοντες μια προσεκτικά σχεδιασμένη και απολαυστική διαδρομή, στην οποία έχουν προστεθεί και κάποια κομμάτια pro για τους πιο απαιτητικούς και έμπειρους αναβάτες που επιθυμούν να τα διασχίσουν.

Η διαδρομή

Η διαδρομή έχει συνολικό μήκος 65 χιλιόμετρα, διασχίζει στο μεγαλύτερο της μέρος το υπέροχο δάσος της περιοχής αλλά περνάει και μέσα από το χωριό της Βερδικούσιας. Το 90-95% της διαδρομής είναι σε σκιερό μέρος με αποτέλεσμα να είναι ευχάριστη για τους αναβάτες που θα κινούνται σε υψόμετρα μεταξύ 850 μ. και 1424μ. Οι εναλλαγές τοπίου θα εντυπωσιάσουν τους συμμετέχοντες καθώς κατά τη πορεία τους θα συναντούν σημεία με απέραντη θέα αλλά και σημεία κλειστού φυσικού τοπίου, διασχίζοντας μονοπάτια και ρέματα. Θα υπάρχει σήμανση enduro αλλά και κορδέλες ενώ θα υπάρχουν και σημεία εξόδου από τη διαδρομή και επιστροφή στο χώρο του Mountain Enduro Camp. Το κόστος συμμετοχής στην εντουρόβολτα είναι 15€. Στην τιμή περιλαμβάνεται: σάντουιτς, νερό, αναμνηστικό μετάλλιο και T-Shirt Mountain Enduro Camp!

Πριν την εκκίνηση

Δηλώσεις συμμετοχής στην εντουρόβολτα θα συμπληρώνονται στο περίπτερο πληροφοριών μηχανών. Από εκεί θα παρέχονται πληροφορίες αλλά και ακριβείς οδηγίες για όλες τις μηχανοκίνητες δραστηριότητες. Πριν την εκκίνηση θα ταυτοποιείται ο αναβάτης με τον αριθμό της μοτοσυκλέτας του. Ακόμη, θα πραγματοποιείται ο έλεγχος του απαραίτητου εξοπλισμού. Είναι αυτονόητο ότι οι συμμετέχοντες θα πρέπει να φοράνε κατάλληλα ελαστικά (σε καλή κατάσταση) και να έχουν φροντίσει για τη σωστή συντήρηση της μοτοσυκλέτας τους. Επίσης, θα πρέπει να έχουν φροντίσει να φέρουν μπιτόνι με βενζίνη που θα χρησιμοποιήσουν στο μέσο της διαδρομής κατά τον ανεφοδιασμό.

Εκκίνηση

Ημέρα: Κυριακή, 9 Ιουλίου 2017

Ώρα έναρξης: 08:30

Ώρα λήξης εκκινήσεων: 11:00

Οι αναβάτες θα ξεκινάνε τμηματικά για λόγους ασφαλείας, σε ομάδες έως τεσσάρων ατόμων από τη ράμπα εκκίνησης του Mountain Enduro Camp.

Κατά τη διαδρομή

Στη διαδρομή θα υπάρχουν τέσσερις σταθμοί ελέγχου (checkpoints), στους οποίους θα βρίσκονται διασώστες αλλά και άνθρωποι της διοργάνωσης. Στο μέσο της διαδρομής θα γίνει το διάλειμμα. Εκεί, οι διοργανωτές θα διανείμουν στους αναβάτες νερό και σάντουιτς. Επίσης, θα βρίσκεται εκεί όχημα ανεφοδιασμού με τα δικά σας μπιτόνια.

Τερματισμός

Ο τερματισμός της εντουρόβολτας θα γίνει στην ράμπα εκκίνησης στο χώρο διεξαγωγής του Mountain Enduro Camp στη Μαμαλή.

Περισσότερες πληροφορίες στο τηλέφωνο: 6944341268 (Βαγγέλης Θεοδοσίου, ώρες: 7:00- 10:00 μμ).

Λέσχη Mountain Enduro Camp

Για περισσότερες πληροφορίες:

URL: mountainendurocamp.net

Facebook Page: Mountain Enduro Camp

Google+: Mountain Enduro Camp

YouTube channel: Mountain Enduro Camp

 

Μ. Βρετανία: "ΟΧΙ" στις λεωφορειολωρίδες για τις μοτοσυκλέτες

Στηρίζει έμμεσα την πώληση αυτοκινήτων η βρετανική κυβέρνηση
Λεωφορειολωρίδες Μ.Βρετανία όχι στις μοτοσυκλέτες 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

27/11/2024

Το βρετανικό Υπουργείο Μεταφορών δεν έδωσε τελικά την έγκρισή του για να μπορούν οι μοτοσυκλετιστές να χρησιμοποιούν τις λωρίδες των λεωφορείων για τις μετακινήσεις του.

Μια απόφαση που εξέπληξε την συντριπτική πλειοψηφία των εμπλεκόμενων μερών και του κοινού είναι αυτή που πήρε το Υπουργείο Μεταφορών της Μ.Βρετανίας αναφορικά με τη χρήση των λεωφορειολωρίδων από τα μηχανοκίνητα δίκυκλα.

Με λίγα λόγια το βρετανικό ΥΜΕ είπε "όχι" στο να θεωρείται δεδομένη η χρήση των λεωφορειολωρίδων από τις μοτοσυκλέτες σε εθνικό επίπεδο και πέταξε ξανά το γάντι στις τοπικές αρχές, οι οποίες μπορούν να ορίζουν αυτόβουλα και σύμφωνα με τις ανάγκες των περιοχών που διοικούν αν αυτό θα επιτρέπεται ή όχι.

Η πρόταση για πανεθνική χρήση των λεωφορειολωρίδων από τις μοτοσυκλέτες χωρίς αστερίσκους και υποσημειώσεις βγήκε σε δημόσια διαβούλευση στα μέσα του περασμένου Μαρτίου έως και τα μέσα του περασμένου Ιουλίου και την άποψή τους για το μέτρο κατέθεσαν τοπικές αρχές, οργανισμοί, λέσχες αλλά και το κοινό, ενώ συμπληρώθηκε και ένα σχετικό ερωτηματολόγιο.

Λεωφορειολωρίδες Μ.Βρετανία όχι στις μοτοσυκλέτες 2025

Και ενώ όλα τα δεδομένα έδειχναν μια σαφή υποστήριξη στην εφαρμογή του μέτρου τελικά το υπουργείο αποφάσισε να παραμείνει στον ισχύοντα νόμο για τα μηχανοκίνητα δίκυκλα και τις λεωφορειολωρίδες, με τις αρμόδιες τοπικές αρχές να έχουν εκείνες την ευθύνη και την δύναμη να απαγορεύουν ή να επιτρέπουν τη χρήση τους από τους μοτοσυκλετιστές.

Η απόφαση ήρθε παρά το γεγονός ότι η βρετανική κυβέρνηση αναγνωρίζει τη συμβολή των μοτοσυκλετών στη μείωση της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος, στη μείωση του μποτιλιαρίσματος και του κυκλοφοριακού φόρτου γενικότερα, αλλά και στη μείωση του χρόνου που χρειάζεται για να φτάσει κανείς από το ένα σημείο στο άλλο, ειδικά σε αστικό περιβάλλον.

Έτσι ο νόμος δεν θα αλλάξει με το υπουργείο να επικαλείται έλλειψη δεδομένων αναφορικά με τα... οφέλη στην οδική ασφάλεια που θα μπορούσε να έχει η εφαρμογή αυτού του μέτρου, αλλά και το κόστος που θα επιβαρύνει τον προϋπολογισμό για να αλλαχθούν όλες οι σχετικές πινακίδες.

Τουλάχιστον στη σχετική ανακοίνωση αναφέρεται ξεκάθαρα ο πραγματικός λόγος αφού το βρετανικό ΥΜΕ υπογραμμίζει ότι δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή πρόθεση από την κυβέρνηση να ενθαρρύνει περισσότερο τη χρήση των μοτοσυκλετών από το κοινό, κάτι που ήταν στην ατζέντα της προηγούμενης κυβέρνησης, ενώ αυτό φαίνεται να εξυπηρετεί και τα συμφέροντα της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας της χώρας, που αυτή τη στιγμή πνέει τα λοίσθια.

Η Μ. Βρετανία έχει βάλει φιλόδοξους κλιματικούς στόχους και στους κατασκευαστές αυτοκινήτου με στόχο να προωθήσει όσο περισσότερο γίνεται την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Παράδειγμα, για φέτος τα ηλεκτρικά θα πρέπει να αποτελούν τουλάχιστον το 22% των πωλήσεων της κάθε εταιρείας στη χώρα και το υπόλοιπο 78% να αποτελείται από συμβατικά. Κάτω από το 22% σημαίνει και πρόστιμο άνω των 15.000 ευρώ για κάθε αυτοκίνητο λιγότερο (!), με τον στόχο για το 2025 να ανεβαίνει στο 28% για να φτάσει στο 80% το 2030 και στο 100% το 2035.

Τα σχέδια της κυβέρνησης φρενάρει το ίδιο το κοινό της χώρας, όπως γίνεται και στην υπόλοιπη Ευρώπη με τις πωλήσεις των ηλεκτρικών να ανεβαίνουν με σημαντικά χαμηλότερο ρυθμό από τον επιθυμητό ή κινούνται πτωτικά στις χώρες που έχουν κόψει τις επιδοτήσεις. Οι υψηλότερες τιμές τους δεν αντιστοιχούν στα πορτοφόλια των οδηγών, ενώ οι κατασκευαστές πιέζονται να κάνουν μεγάλες εκπτώσεις για να κάνουν τα μοντέλα τους πιο ελκυστικά. 

Η εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία διανύει κρίση και ήδη ο όμιλος Stellantis (Peugeot, Citroen, Opel, Fiat, Alfa Romeo, Jeep, Lancia, Maserati, RAM, Chrysler, Dodge, DS Aytomobiles) ανακοίνωσε ότι θα κλείσει το εργοστάσιό της θυγατρικής Vauxhall στο Luton, ένα εργοστάσιο που λειτουργεί εδώ και 110 χρόνια. 

Παράλληλα, η Ford ετοιμάζεται να μειώσει το προσωπικό της στη χώρα κατά 800 άτομα και η κυβέρνηση βρίσκεται αυτή τη στιγμή με την πλάτη στον τοίχο και ήδη σκέφτεται να βάλει νερό στο κρασί της σχετικά με τους στόχους στις πωλήσεις. Προς το παρόν, για τη στήριξη της εγχώριας αγοράς αυτοκινήτου στη Βρετανία την πληρώνει έμμεσα και η μοτοσυκλέτα και σε ένα βαθμό και το κοινό στο οποίο δεν δίνεται ένας ακόμη λόγος για να αγοράσει μία.