Η Ducati στην EICMA 2017

Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

7/11/2016

Με τον Claudio Domenicali για άλλη μια χρονιά να χαμογελάει μέχρι τα αυτιά του, η Ducati παρουσίασε έξι νέα μοντέλα για το 2017, αν φυσικά συμπεριλάβουμε και το Supersport που είδαμε στην Κολονία και ξαναπαρουσιάστηκε στο Μιλάνο. Φέτος είδαν σε live streaming την παρουσίαση της Ducati πάνω από 400.000 άτομα, ενώ πέρσι ήταν 100.000 και την πρώτη φορά μόλις 50.000. Οι λόγοι που οι άνθρωποι στην εταιρεία πετάνε από την χαρά τους είναι πολλοί. Χάρη στην σειρά Scrambler για πρώτη φορά στην ιστορία τους είδαν τις πωλήσεις να ξεπερνούν τις 55.000 μονάδες και η αγωνιστική πορεία στα Superbike και στα MotoGP, έκλεισε με νίκες. Όμως πέρα από τα οφθαλμοφανή, αυτό που θα πρέπει να μας τραβήξει την προσοχή είναι η παρουσίαση του Monster 797.

Η επιστροφή της Ducati στην κατηγορία των απλών, λiτών (…και ελπίσουμε προσιτών οικονομικά) μοτοσυκλετών είναι κάτι που έλειπε τα τελευταία χρόνια από την γκάμα της εταιρείας η οποία είχε στραφεί μόνο σε πελάτες με βαθιές τσέπες και χοντρά πορτοφόλια. Νομίζουμε ότι η ιταλική εταιρεία με το Monster 797 απλώνει ξανά το χέρι της σε ένα κοινό που είχε παραμελήσει. Όσο για την Multistrada 950, που έχει τον κινητήρα του Hypermotard 939, ο οποίος είναι όμως 937 κυβικά, σίγουρα έχουμε να πούμε πολλά στο μέλλον. Λογικά η τιμή της θα βρίσκεται πιο κοντά στα BMW F 800 GS, Honda Africa Twin και KTM 1090 παρά στα μεγάλα 1200. Βέβαια με 114 ίππους δεν την λες “μικρή” μοτοσυκλέτα. Μας αρέσει επίσης που δεν ακολουθεί την λογική την μεγάλης αδερφής της που ο υποψήφιος πελάτης πρέπει να διαλέξει ανάμεσα σε 17’’ ή 19’’ ίντσες τροχούς. Η 950 έχει μόνο μία διάσταση τροχών (όπως στα R 1200 GS της BMW) και μπορείς απλώς να διαλέξεις μεταξύ χυτών ή ακτινωτών. Φυσικά η Full Carbon 1299 Superleggera με τα 220 άλογα και τα 162 κιλά είναι η τεχνολογική βιτρίνα των Ιταλών για φέτος, όμως τα νέα Scrambler Café Racer (!!!!... σαν να λέμε Enduro-Street ένα πράγμα) και το Desert Sled είναι τα μοντέλα που θα πουλήσουν περισσότερο. Το πρώτο έρχεται για να αντιπαρατεθεί με το Triumph Street Cup και το άλλο κοιτάζει προς την μεριά του BMW R9T GS που δεν έχουμε δει ακόμα αλλά ξέρουμε ότι θα δούμε σύντομα.
Για το κάθε μοτοσυκλέτα ξεχωριστά κάντε κλικ πάνω στα ονόματα των μοντέλων που ακολουθούν:

1299 Superleggera
Multistrada 950
Monster 1200/1200S
Monster 797
Scrambler Café Racer / Desert Sled

Το Video όλης της παρουσίασης:

 

Κάγκελα τιτανίου για BMW R1300GS για να λυπάσαι 2 Akrapovic στην πτώση

Η Akrapovic κουρμπάρει τιτάνιο και για κάγκελα στο νέο GS
Κάγκελα τιτανίου για BMW R1300GS για να λυπάσαι 2 Akrapovic στην πτώση
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

26/11/2024

Η Akrapovic ακούει το ζήτημα για τα κιλά των μεγάλων Adventure μοτοσυκλετών και πως για την προστασία τους πρέπει να προσθέσεις ακόμη περισσότερο βάρος και μεγαλουργεί: Φτιάχνει κάγκελα από τιτάνιο όπως μόνο αυτή μπορεί και στην επόμενη πτώση σκέφτεσαι σε τι κατάσταση θα είναι το έξτρα κόσμημα προσπαθώντας να σηκώσεις την μοτοσυκλέτα από κάτω!

Δεν είναι η πρώτη φορά που η Akrapovic κατασκευάζει προστατευτικά κάγκελα, η αρχή έγινε με το R1250GS το 2022 σε μία από τις ακριβότερες προσθήκες προστασίας που υπήρχαν για αυτή την μοτοσυκλέτα και την κατηγορία, στις €2.500!

Τώρα όμως που τα κάγκελα στο R1300GS προστατεύουν μόνο το μπλοκ του κινητήρα και δεν επεκτείνονται πιο πάνω, το κόστος απόκτησης μειώνεται στα €1.740, στην Ελλάδα με ΦΠΑ, τελική τιμή.

https://www.tecnomoto.gr/el/kato-mpares-prostasias-akrapovic-bmw-r-1300-gs-2024.html

Το υλικό και έπειτα ο τρόπος υλοποίησης ανεβάζουν το κόστος, όπως φυσικά και το αυτοκόλλητο της Akrapovic που μαρτυρά ότι έχει γίνει μπόλικη δουλειά. Ένα από τα πράγματα που κάνουν την Akrapovic να ξεχωρίζει, είναι πως φτιάχνει τους δικούς της σωλήνες από τιτάνιο με τρόπο που έχουμε δείξει στο περιοδικό πριν χρόνια και είναι δική της πατέντα και έπειτα πως τους κουρμπάρει επίσης με τρόπο που δεν μπορεί να κάνεις άλλος. Συνήθως κόβουν φάλτσα και ράβουν όσοι φτιάχνουν τις δικές τους κατασκευές τιτανίου για να μπορέσουν να δώσουν καμπυλότητα και ορισμένοι το κάνουν τόσο καλά που το τελικό αισθητικό αποτέλεσμα είναι κυριολεκτικά ένα κόσμημα.

https://www.tecnomoto.gr/el/kato-mpares-prostasias-akrapovic-bmw-r-1300-gs-2024.html

Εδώ τα πράγματα είναι ακόμη πιο σύνθετα από την στιγμή που μιλάμε για κάτι τόσο εξιδεικευμένο και λεπτεπίλεπτο από σωλήνες τιτανίου 25mm που λίγοι μπορούν να επεξεργαστούν! Μικρός όγκος, μικρό βάρος με μεγάλη όμως αντοχή σε μία προσεγμένη σχεδίαση που στόχο έχει να εξαφανίζεται οπτικά και να γίνεται κομμάτι του κινητήρα. Τα κάγκελα είναι 40% ελαφρύτερα από αντίστοιχες ατσάλινες λύσεις και ζυγίζουν μόλις 3.02 κιλά.

https://www.tecnomoto.gr/el/kato-mpares-prostasias-akrapovic-bmw-r-1300-gs-2024.html

Έχουν πολλά ενιαία κομμάτια και λίγες κολλήσεις που έχουν γίνει με ρομποτικές TIG και φλάτζες 10mm προσεκτικά κομμένες με το σύνολο να πιάνει σε στρατηγικά σημεία ώστε να μην καταλήγει το κάγκελο στην πτώση να προξενεί το ίδιο, ζημιά στο μπλοκ του κινητήρα, όπως είχαμε αναδείξει παλαιότερα στο περιοδικό σε άλλες φθηνότερες λύσεις.

Τα προστατευτικά που γεφυρώνουν το τιτάνιο και καλύπτουν το καπάκι του κινητήρα είναι από κάρμπον σε πάχος 2.5χιλ και έτσι τα κάγκελα προστασίας στο τέλος δεν επηρεάζουν ούτε στο ελάχιστο την υψηλή γωνία κλίσης που το R1300GS έχει ενώ υπάρχει μέριμνα για την τοποθέτηση μικρών βαλιτσών και προβολέων ομίχλης, απαραίτητο συστατικό για κάθε GS που στην συγκεκριμένη περίπτωση όμως μπορεί να κρύψει το αυτοκόλλητο “Titanium” που είναι ακριβώς αυτό που πληρώνει κανείς.

Σε περίπτωση που υπάρχει ενδιαφέρον, έρχονται στην ελληνική αγορά από την επίσημη αντιπροσωπεία:
 

Κάγκελα τιτανίου για BMW R1300GS για να λυπάσαι 2 Akrapovic στην πτώση

 

Ετικέτες